globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...
22.9.2017 v 12:30
Ahoj, nemáme prosím někdo nápad, jak projít tim cvičištěm pro blondýny? Přečetla jsem mraky návodů a rad typu: koukat tam či onam a hrát si se spojkou. - což jako hrát si se spojkou, jakože cože?
CO ale dělat, když mi to prostě nešlo?
Nokonec jsem z toho nervama tak v pr..., že jsem pomalu neodjela.
Prostě už něchci aby na mě instruktor koukal pohledem, jako že jsem totální mimoň.
Díky
Edit:dnes se mi povedlo projet ten pomaly slalom,osmicky a tapoty. Snad se mi podari to dotahnout do konce. Kazdopadne moc diky vsem za super rady,pomohly!

Naposledy editováno 29.09.2017 18:23:44

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...

22.9.2017 v 13:30 | Nahoru | #1
2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....

(reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...

22.9.2017 v 13:35 | Nahoru | #2

Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....



No a v okamžiku kdy máš napůl spojku v prokluzu to chce mírně přidat plyn a jemně si "hrát se spojkou". To se těžko vysvětluje, musíš se to prostě naučit.

(reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...

22.9.2017 v 13:44 | Nahoru | #3

Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....



No tak to chce už jen jezdit a zase jezdit. Tím dostaneš cit do rukou a budeš vědět kdy zabírá spojka a jak "moc" plynu je potřeba tam při záběru dát.

Jak tu popisoval kolega: "pomalu spouštíš spojku a v jednom okamžiku cítíš že zabírá", pak už to chce jen cit na plynu k odhadu, kolik ho tam dát, aby Ti to nechcíplo a nebo nedej bože nevystřelilo jako neřízená střela. Toto naučit prostě chvilku trvá a jak jsem psal, nikdo učený z nebe nespadl....
Holt to teď chce zkoušet pomalé rozjezdy a věř, že tento cit pro spojku a plyn brzo přijde. Těmi rozjezdy dostaneš i cit na brzdu, což se bude taky hodit.
Chce to uvolněnou hlavu, zbytečně na to nemyslet, nestresovat se a jen vnímat mašinu, ona Ti to sama "řekne". Když Ti to 50x chcípne, je to pořád lepší, než když Ti jednou vystřelí.

Pro cit na plyn jsme taky používali pomůcku v podobě držet určené otáčky na volnoběh, ale spíše nízké, než vysoké - např. 1.200 ot/min.

Naposledy editováno 22.09.2017 13:49:14

(reakce na) Jak vyzrát na cvičiště, i když jste blondýna...

22.9.2017 v 22:31 | Nahoru | #4

Tommaky píše: 2lizard> Mě taky nejdřív dal na 250, to bylo lepší že, teď už velkou a právě stočit tam na tom kousku ty kila výkon motoru, jeprostě moje noční můra. V provozu si myslim, že dobrý,ale tohle je mazec. Pouštim spojku, zabírá nahoře a čekám, když se blížím k tomu záběru z lehka přidám plyn, a pouštím dál, motorka jde do záběru, a právě pak když už se trošku odlepí, já s plynem nehýbu,ale ty otáčky jako trochu poklesou a pak většinou mi to chcípne, nebo skorochcípne...Pokud dám víc plynu, (začne trochu řvát) tak pak zas instruktor říká pomalu, ať nikam nevlítneš, čili zase problém....



Tu motoriku pro ovládání spojky a plynu se musí ruce "naučit" opakováním, protože je to pro ně něco nového. Ze začátku je to "slon v porcelánu", ale postupně se získá cit.
Výkonu motoru se neboj, té tabulkové max. hodnotě se při školní jízdě ani nepřiblížíte.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist