mohl byste mi někdo vysvětlit, proč mívají některé rázové utahováky výrazně odlišnou frekvenci rázů? Zajímá mě hlavně, proč takové ty dvanáctivoltové, co se strkají do zapalovače aut, mají asi tak jeden ráz za dvě sekundy:
"uuuuííííí-buch-uuuíííí-buch-uuuuííííí-buch"
Odhaduju, že přibližně stejný elektrický výkon mají akumulátorové, ale frekvence je mnohem vyšší, zní to jako souvislé CHRRRRRRRR!!! Pro srovnání, kulomet má kadenci "ta-ta-ta-ta-ta-ta!", což je někde mezi.
V obou případech tipuju výkon jejich motoru na cca 100 W. Připadá mi, že nižší frekvence rázů znamená větší energii každého z nich. A naopak.
Co je lepší a proč? Díky
1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
Z autozasuvky dostanes 20 A ? tzn 240 W.
Jinak pneumatickej utahovak asi dobrej napad, ale ja mam treba malej pneuservis a na kola pouzivam elektrickej na 240 V A funguje to dobre.
1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
2 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
Aku-šroubováky fungují úplně jinak, kroutící moment je omezen nastavitelnou spojkou, která při překročení nastaveného momentu začne přeskakovat, o žádném rázovém utahování (ani povolování) se u nich nedá mluvit.
Co je lepší záleží na tom, na co se to bude používat, jestli potřebuješ třeba zašroubovat stovky vrutů do dřeva, tak na to fajn aku-šroubovák-vrtačka, ale když budeš chtít přehodit kola na dvou autech z letních na zimní, tak na to je dobrý rázový utahovák, když se Ti nechce povolovat, vyšroubovávat, zašroubovávat a utahovat 40 šroubů ručně, jen je potřeba si vyzkoušet, kolik rázů je potřeba na dotažení, aby to nebylo moc a raději dotáhnou míň utahovákem a dotáhnout to ručně s citem (kdo nemá cit, tak momenťákem).
S tím dvanáctivoltovým utahovákem jsem bez problémů povolil matici na výstupním sekundárním kolečku na Tenerce, šrouby v hliníkové nápravnici přední nápravy na Fabii s tím šly taky.
Naposledy editováno 12.09.2017 16:22:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
lecomondo píše: gugo aký máš ten elektrický?
Cece nevim nejakej noname, tenkrat me ho poradi lovec, ze ho ma a je snim spokojenej.
Edit: muzu ti rict znacku jestli to je na nem napsany.
Naposledy editováno 12.09.2017 16:51:27
1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
Z toho, co píše gugo, jsem zjevně podcenil proud u akumulátorů. To bude asi hlavní vysvětlení, díky.
Maxipes fík: Už mám ten 12V utahovák objednaný. Zkusím změřit úbytek napětí na drátech. Jinak poměděný hliník CCA (copper clad aluminum) není nutně atrapa, rozhodující je odpor. A přesně jak píšeš, energie rázu je dána momentem setrvačnosti a otáčkama a na frekvenci nezáleží. O akušroubováku jsem nepsal, to bylo nedorozumění. Opravdu mluvím o různé frekvenci rázů, a to je nejspíš vysvětleno tím velkým výkonem akumulátoru.
Díky všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
gugo píše: Cece nevim nejakej noname, tenkrat me ho poradi lovec, ze ho ma a je snim spokojenej.
Edit: muzu ti rict znacku jestli to je na nem napsany.
Naposledy editováno 12.09.2017 17:24:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
nemako píše: viděl jsem ho s tím povolovat hlavy na scanii. maká líp,než průměrnej pneumatickej
JJ . se dost divim ze na tom mym jeste neodesly uhliky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
gugo píše: JJ . se dost divim ze na tom mym jeste neodesly uhliky.
lovcovi se to posralo a poslali mu novej. ale on tomu fakt dával. za půl dne osmiválec scania totálně na sračky,například.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
gugo píše: To je dobra hracka na tech 12 V to by dal tak detem.
s tím si neublížej1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
nemako píše: gugo> já jich mám hodně,ale nejlepší je taková stará věc,kterou jsem koupil v karose,když vyprodávali sklady. to povolí kolo na náklaďáku první ranou mám všechny rozměry,prodávali za 200 korun kus. taky mám wurth,vypadá takovej malej a šroub na řemenici na klice přerval,jako prd podle mě je ten elektrickej ideální,pokud nemáš kompresor jako na gumárně.
Ja kompresor mam , ale vzadu v dilne. Dopredu kde zouvam auta to je pres zahradu dobrych 25 metru vzdusnou carou, a kdo by se kopal s trubkama od kompresoru. Zvlast kdyz auta delam jen opravdu obcas.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
gugo píše: Ja kompresor mam , ale vzadu v dilne. Dopredu kde zouvam auta to je pres zahradu dobrych 25 metru vzdusnou carou, a kdo by se kopal s trubkama od kompresoru. Zvlast kdyz auta delam jen opravdu obcas.
všechno je jen trnitá cesta k aku já už mám na baterku i sekačku na trávu. na náklaďák to není,ale na osobáku to povolí tak nějak všechno. má 340nm,to je až dost1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
Naposledy editováno 12.09.2017 17:41:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
jmart píše: Úmyslně jsem z úvah vynechal ty kompresorové (byť mohou být lepší), protože u těch se výkon ve wattech špatně odhaduje. Mimochodem, taky jsem po něm pokukoval v tom letáku Lídlu
Z toho, co píše gugo, jsem zjevně podcenil proud u akumulátorů. To bude asi hlavní vysvětlení, díky.
Maxipes fík: Už mám ten 12V utahovák objednaný. Zkusím změřit úbytek napětí na drátech. Jinak poměděný hliník CCA (copper clad aluminum) není nutně atrapa, rozhodující je odpor. A přesně jak píšeš, energie rázu je dána momentem setrvačnosti a otáčkama a na frekvenci nezáleží. O akušroubováku jsem nepsal, to bylo nedorozumění. Opravdu mluvím o různé frekvenci rázů, a to je nejspíš vysvětleno tím velkým výkonem akumulátoru.
Díky všem
Takovou mašinu, co je na videu si asi pořídí za ty peníze jen ten, kdo ji bude používat k provozování živnosti. Ta vyšší frekvence rázů je způsobená téměř desetinásobným výkonem motoru oproti tomu čínskému utahováku za několik stokorun.
Hliníkové poměděné čínské startovací kabely jsem viděl na vlastní oči, izolace je tlustá tak, jako by to byl kabel na vysoké napětí v řádu desítek kV, ale průřez toho hliníku byl asi 2,5 mm², takže to byla atrapa.
Naposledy editováno 12.09.2017 18:56:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů
A pokud to tak není, tak pročpak?
Jde mi o pochopení problému. Nikoli o radu, co si má kdo koupit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů
1. zpusob pouziti povolujes neco co se muze zdruhe strany protacet a potrebujes moment a nasledne tocky aby si premohl setrvacnost a vytocil to. Typicky vyndavani kartridge z vidle.Tam by si to asi mohlo byt jedno pokud ten 12V utahovak dosahne nejakeho momentu kdy se ten sroub povoli a nasledne se to alespon nejak toci. Pokud to ma tocky jako akumulatorovka, tak si myslim ze to stacit nebude a ta cartridge se v momente povoleni zacne protacet (ale je to jen odhad).
2. Povolujes kolo u auta. Kdyz to nejde tak s rychlym utahovakem natom vrcis nez se to povoli, klidne 10 sekund. Odhadem predpokladam ze pneu nebo elektrikej utahovak na sitovy napeti ti da 3 razy/sek, Za 10 sek to je tedy 30 razu behem kterejch to povoluje kousicek po kousicku az se to utrhne. Podle videa ten 12V utahovak delal tak 1/sek a to je mozna jeste prehnany. Takze pocitej ze ten jeden sroub budes povolovat treba pul minuty. Na coz bych tedy ja nervy nemel a hodil na to kriz s trubkou. Pak jeste otazka jak rychle se to toci potom co to nema zadnej odpor.