globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 12V rázový utahovák, frekvence úderů
 
11.9.2017 v 18:36
Ahoj,

mohl byste mi někdo vysvětlit, proč mívají některé rázové utahováky výrazně odlišnou frekvenci rázů? Zajímá mě hlavně, proč takové ty dvanáctivoltové, co se strkají do zapalovače aut, mají asi tak jeden ráz za dvě sekundy:
"uuuuííííí-buch-uuuíííí-buch-uuuuííííí-buch"
Odhaduju, že přibližně stejný elektrický výkon mají akumulátorové, ale frekvence je mnohem vyšší, zní to jako souvislé CHRRRRRRRR!!! Pro srovnání, kulomet má kadenci "ta-ta-ta-ta-ta-ta!", což je někde mezi.

V obou případech tipuju výkon jejich motoru na cca 100 W. Připadá mi, že nižší frekvence rázů znamená větší energii každého z nich. A naopak.

Co je lepší a proč? Díky
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

12V rázový utahovák, frekvence úderů

11.9.2017 v 20:43 | Nahoru | #1
Povolovací síla závisí nejvíc na hmotnosti toho otáčejícího se kladívka. Na frekvenci asi moc nezáleží. A pokud chceš povolovat kola u auta pořiď si kompresor a vzduchovou utahovačku. Je to levnější než kvalitní elektrický stroječky.

1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

11.9.2017 v 21:32 | Nahoru | #2
Takto je celkem jednoduchy, z dobryho akumulatoru dostanes pri 14-16 V treba 80 A tzn 1.2KW
Z autozasuvky dostanes 20 A ? tzn 240 W.

Jinak pneumatickej utahovak asi dobrej napad, ale ja mam treba malej pneuservis a na kola pouzivam elektrickej na 240 V A funguje to dobre.

1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 07:27 | Nahoru | #3
Jo od čtvrtka bude zase v lídlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 09:19 | Nahoru | #4
kubacech> Rovnou- ten nefunguje, osobně odzkoušeno.

(reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 10:18 | Nahoru | #5
Bludevil> já vím, mám ho doma taky. Použít se dá, ale ne na kola. Na malé šrouby zamrzlé v hliníku je dostačující.

E: ale na kola to je málo

Naposledy editováno 12.09.2017 10:36:43

2 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 16:08 | Nahoru | #6
gugo aký máš ten elektrický?

12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 16:20 | Nahoru | #7
Pokud chceš zvýšit výkon, který se dostane na elektromotor v tom utahováku, tak vyměň přívodní kabel za nějaký jiný s dostatečným průřezem, ten co je tam použitý má průřez jako pavučina a bůhví, jestli je to měď, čiňani nejsou líní pomědit hliník, jen aby na tom víc vydělali (vyrábějí tak i atrapy startovacích kabelů). Odhaduji, podle utahováku který mám, že při roztáčení setrvačníku klesá napětí na motoru asi na 6 V, zbylých 6 V zůstává na kabelu, eliminováním tohoto úbytku napětí se zvýší výkon motoru a rychlost roztáčení setrvačníku a tím i kmitočet rázů. Energie jednotlivého rázu nezávisí na kmitočtu, ale je daná mechanickou konstrukcí utahováku (moment setrvačnosti setrvačníku a otáčky při kterých dojde k rázu).
Aku-šroubováky fungují úplně jinak, kroutící moment je omezen nastavitelnou spojkou, která při překročení nastaveného momentu začne přeskakovat, o žádném rázovém utahování (ani povolování) se u nich nedá mluvit.
Co je lepší záleží na tom, na co se to bude používat, jestli potřebuješ třeba zašroubovat stovky vrutů do dřeva, tak na to fajn aku-šroubovák-vrtačka, ale když budeš chtít přehodit kola na dvou autech z letních na zimní, tak na to je dobrý rázový utahovák, když se Ti nechce povolovat, vyšroubovávat, zašroubovávat a utahovat 40 šroubů ručně, jen je potřeba si vyzkoušet, kolik rázů je potřeba na dotažení, aby to nebylo moc a raději dotáhnou míň utahovákem a dotáhnout to ručně s citem (kdo nemá cit, tak momenťákem).
S tím dvanáctivoltovým utahovákem jsem bez problémů povolil matici na výstupním sekundárním kolečku na Tenerce, šrouby v hliníkové nápravnici přední nápravy na Fabii s tím šly taky.

Naposledy editováno 12.09.2017 16:22:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 16:51 | Nahoru | #8

lecomondo píše: gugo aký máš ten elektrický?



Cece nevim nejakej noname, tenkrat me ho poradi lovec, ze ho ma a je snim spokojenej.

Edit: muzu ti rict znacku jestli to je na nem napsany.

Naposledy editováno 12.09.2017 16:51:27

1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:14 | Nahoru | #9
Úmyslně jsem z úvah vynechal ty kompresorové (byť mohou být lepší), protože u těch se výkon ve wattech špatně odhaduje. Mimochodem, taky jsem po něm pokukoval v tom letáku Lídlu

Z toho, co píše gugo, jsem zjevně podcenil proud u akumulátorů. To bude asi hlavní vysvětlení, díky.

Maxipes fík: Už mám ten 12V utahovák objednaný. Zkusím změřit úbytek napětí na drátech. Jinak poměděný hliník CCA (copper clad aluminum) není nutně atrapa, rozhodující je odpor. A přesně jak píšeš, energie rázu je dána momentem setrvačnosti a otáčkama a na frekvenci nezáleží. O akušroubováku jsem nepsal, to bylo nedorozumění. Opravdu mluvím o různé frekvenci rázů, a to je nejspíš vysvětleno tím velkým výkonem akumulátoru.

Díky všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:21 | Nahoru | #10

gugo píše: Cece nevim nejakej noname, tenkrat me ho poradi lovec, ze ho ma a je snim spokojenej.

Edit: muzu ti rict znacku jestli to je na nem napsany.

viděl jsem ho s tím povolovat hlavy na scanii. maká líp,než průměrnej pneumatickej je to mrdka z aukra za pár korun,ale funguje

Naposledy editováno 12.09.2017 17:24:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:24 | Nahoru | #11

nemako píše: viděl jsem ho s tím povolovat hlavy na scanii. maká líp,než průměrnej pneumatickej



JJ . se dost divim ze na tom mym jeste neodesly uhliky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:25 | Nahoru | #12

gugo píše: JJ . se dost divim ze na tom mym jeste neodesly uhliky.

lovcovi se to posralo a poslali mu novej. ale on tomu fakt dával. za půl dne osmiválec scania totálně na sračky,například.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:27 | Nahoru | #13
nemako> tak to ja snim moc nenadelam. Jsem svatecni mechanik. Z prace bolej ruce.

12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:29 | Nahoru | #14
Měl jsem raději vložit odkaz na dvě videa, kde je rozdíl ve frekvenci naprosto zřejmý (už podle zvuku):





přičemž mi nebylo zcela jasné, který z nich má větší energii rázů .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:32 | Nahoru | #15
gugo> já jich mám hodně,ale nejlepší je taková stará věc,kterou jsem koupil v karose,když vyprodávali sklady. to povolí kolo na náklaďáku první ranou mám všechny rozměry,prodávali za 200 korun kus. taky mám wurth,vypadá takovej malej a šroub na řemenici na klice přerval,jako prd podle mě je ten elektrickej ideální,pokud nemáš kompresor jako na gumárně.

1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:33 | Nahoru | #16
To je dobra hracka na tech 12 V to by dal tak detem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:34 | Nahoru | #17

gugo píše: To je dobra hracka na tech 12 V to by dal tak detem.

s tím si neublížej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:34 | Nahoru | #18

nemako píše: gugo> já jich mám hodně,ale nejlepší je taková stará věc,kterou jsem koupil v karose,když vyprodávali sklady. to povolí kolo na náklaďáku první ranou mám všechny rozměry,prodávali za 200 korun kus. taky mám wurth,vypadá takovej malej a šroub na řemenici na klice přerval,jako prd podle mě je ten elektrickej ideální,pokud nemáš kompresor jako na gumárně.



Ja kompresor mam , ale vzadu v dilne. Dopredu kde zouvam auta to je pres zahradu dobrych 25 metru vzdusnou carou, a kdo by se kopal s trubkama od kompresoru. Zvlast kdyz auta delam jen opravdu obcas.

(reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:36 | Nahoru | #19

nemako píše: s tím si neublížej



Hlavne jak mu to stema rukama vubec neskube, to bude mit plastovej setrvacnik

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:37 | Nahoru | #20

gugo píše: Ja kompresor mam , ale vzadu v dilne. Dopredu kde zouvam auta to je pres zahradu dobrych 25 metru vzdusnou carou, a kdo by se kopal s trubkama od kompresoru. Zvlast kdyz auta delam jen opravdu obcas.

všechno je jen trnitá cesta k aku já už mám na baterku i sekačku na trávu. na náklaďák to není,ale na osobáku to povolí tak nějak všechno. má 340nm,to je až dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:41 | Nahoru | #21
nemako> Hele ja mam na vitu utahovaci moment 150 Nm (na kolech) a baj woko to na nej utahuju a nekdy se stane ze kdyz po sezone menim kola, tak me to nejakej sroub nepovoli. Jakym momentem se to povoli, kdyz na to nasadim 2m lesenku jsem nemeril. MOzna ze by se to povolilo kdybych to nechal busit porad dokola. Ale ja vetsinou nemuzu najit cernej vorech tak to busim normalnim a je me ho lito

Naposledy editováno 12.09.2017 17:41:55

(reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 17:49 | Nahoru | #22
gugo> myslel jsem ten aku,když je dobrej. u toho lovcovýho to bude kus od kusu,když to čínský dítě zrovna líp sesadí a má díly,který na sebe pasujou,tak to kolo povolí,viděl jsem to na vlastní oči.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 18:50 | Nahoru | #23

jmart píše: Úmyslně jsem z úvah vynechal ty kompresorové (byť mohou být lepší), protože u těch se výkon ve wattech špatně odhaduje. Mimochodem, taky jsem po něm pokukoval v tom letáku Lídlu

Z toho, co píše gugo, jsem zjevně podcenil proud u akumulátorů. To bude asi hlavní vysvětlení, díky.

Maxipes fík: Už mám ten 12V utahovák objednaný. Zkusím změřit úbytek napětí na drátech. Jinak poměděný hliník CCA (copper clad aluminum) není nutně atrapa, rozhodující je odpor. A přesně jak píšeš, energie rázu je dána momentem setrvačnosti a otáčkama a na frekvenci nezáleží. O akušroubováku jsem nepsal, to bylo nedorozumění. Opravdu mluvím o různé frekvenci rázů, a to je nejspíš vysvětleno tím velkým výkonem akumulátoru.

Díky všem



Takovou mašinu, co je na videu si asi pořídí za ty peníze jen ten, kdo ji bude používat k provozování živnosti. Ta vyšší frekvence rázů je způsobená téměř desetinásobným výkonem motoru oproti tomu čínskému utahováku za několik stokorun.
Hliníkové poměděné čínské startovací kabely jsem viděl na vlastní oči, izolace je tlustá tak, jako by to byl kabel na vysoké napětí v řádu desítek kV, ale průřez toho hliníku byl asi 2,5 mm², takže to byla atrapa.

Naposledy editováno 12.09.2017 18:56:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 19:41 | Nahoru | #24
gugo>Ak nezabudneš pozri čo na ňom píšu aj parametre ak sa tam niekde budú napísané

(reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

12.9.2017 v 20:24 | Nahoru | #25
Maxipes_Fík>

12V rázový utahovák, frekvence úderů

13.9.2017 v 07:54 | Nahoru | #26
Hilti SIW 22T-A
Není sice za kačku ale maká spoustu let bez problemu.

1 reakcí na tento příspěvek 12V rázový utahovák, frekvence úderů

13.9.2017 v 11:16 | Nahoru | #27
Pánové, abychom se vrátili k původnímu tématu. Co je potřeba k povolení šroubu? Daný počet úderů o určité energii? Znamená to tedy, že levný čínský šunt na 12 voltů povolí totéž, co drahá superkvalitní věc, akorát to bude trvat 10x déle? Z celé diskuse mi totiž vyplynulo, že energie rázů je víceméně srovnatelná.

A pokud to tak není, tak pročpak?

Jde mi o pochopení problému. Nikoli o radu, co si má kdo koupit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

13.9.2017 v 11:28 | Nahoru | #28
jmart> teoreticky , utahovak na 12V jsem nikdy nedrzel v ruce.

1. zpusob pouziti povolujes neco co se muze zdruhe strany protacet a potrebujes moment a nasledne tocky aby si premohl setrvacnost a vytocil to. Typicky vyndavani kartridge z vidle.Tam by si to asi mohlo byt jedno pokud ten 12V utahovak dosahne nejakeho momentu kdy se ten sroub povoli a nasledne se to alespon nejak toci. Pokud to ma tocky jako akumulatorovka, tak si myslim ze to stacit nebude a ta cartridge se v momente povoleni zacne protacet (ale je to jen odhad).

2. Povolujes kolo u auta. Kdyz to nejde tak s rychlym utahovakem natom vrcis nez se to povoli, klidne 10 sekund. Odhadem predpokladam ze pneu nebo elektrikej utahovak na sitovy napeti ti da 3 razy/sek, Za 10 sek to je tedy 30 razu behem kterejch to povoluje kousicek po kousicku az se to utrhne. Podle videa ten 12V utahovak delal tak 1/sek a to je mozna jeste prehnany. Takze pocitej ze ten jeden sroub budes povolovat treba pul minuty. Na coz bych tedy ja nervy nemel a hodil na to kriz s trubkou. Pak jeste otazka jak rychle se to toci potom co to nema zadnej odpor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

13.9.2017 v 11:37 | Nahoru | #29
gugo> Řekl bych, že ty lepší mají víc než 3 za sekundu Třeba Milwaukee co mi vyjel první slibuje tyto parametry: Maximální počet úderů (ú./min): 1750/2850/3600

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V rázový utahovák, frekvence úderů

13.9.2017 v 11:46 | Nahoru | #30
kubacech> hele ja jsem rikal odhadem, ja vim ze kdyz to vemu do ruky dela to vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ale to vis ja jsem debil nevim kolikrat to tukne
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist