globalmoto_kveten





Téma: Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
9.6.2017 v 23:43
Mám takový zřejmě unikátní problém. Všimnul jsem si, že na přední pneumatice mám zcela zjevně jednu stranu sjetou víc, než druhou. Na zadní, která mizí výrazně míň, až takový rozdíl nevidím.

Napadají mě tři možné důvody:

a) - zjistil jsem, že z nějakého důvodu klopím mašinu do levé zatáčky s větší sebejistotou, než do pravé. Je mi to docela záhadou. Prostě levou dám jak při kroužení na parkovišti, tak v plné rychlosti s takovým jakoby lepším pocitem, než pravou. Přitom mi přijde, že mašina se jinak chová korektně a je to jen ve mě. Je to jen takový slabý, nenápadný pocit a nevím, jestli není vsugerovaný.
Kdysi dávno jsem někde četl, že z nějakého důvodu platí větší jistota pro jeden směr zatáčení obecně pro všechny řidiče. A i když to bylo myšleno na řidiče automobilů, proč by to nemělo platit i pro motorky, že ...
Takže si říkám, jestli nemám v kebuli nějakou skrytou výraznou poruchu, která mě ovlivňuje až tak silně, že do pravé zatáčky jezdím podvědomě připodělaněji (nebo se v ní bojím přibržďovat) a to se nakonec projeví právě na té gumě. Třeba mám na rozdíl od ostatních nějakou vrozenou poruchu, nebo mě jen máma kojila víc na levé straně,... co já vím

b) - možná výrobní vada. Jedná se o Michelin Pilot Road 4 GT, najeto jinak bezproblémových cca 9.000 km, ježděno za všech podmínek, mráz, mokro,... (no, pařáků bylo zanedbatelně, spíš podzim a od brzkého jara do teď). Je pravda, že jsem si v březnu koupil na benzince hustoměr, který zanáší, ale než jsem to zjistil, jel jsem docela dlouhou štreku na podhuštěných gumách a myslel si, že to plave kvůli přetíženým bočním kufrům. Nicméně že by to zničilo jednu stranu víc, než druhou, se mi nezdá.

c) - mašinu jsem kupoval dovezenou z Itálie. Dodatečně jsem zjistil podle lehce zbroušeného bloku motoru, že motorka se klouzala levou stranou po asfaltu. Nikde jinde to poznat není, ale levá kapota bude evidentně vyměněná. Na tom bloku motoru je to jen malý flíček, při velikosti a váze této motorky to nemohla být dlouhá dráha, ale byl to určitě pád v pohybu, ne na místě. Takže se nabízí možnost hnuté geometrie. Jenže i když jezdím hodně ve dvou, tak motorka se chová v jakémkoliv jízdním režimu korektně a stabilně.

Nějaké vaše zkušenosti s jízdním stylem, výrobními vadami pneumatik, hnutou geometrií?

Je to moje první motorka, na které jsem sám najel tolik, že by se nestejnosměrným ojetím pneumatiky mohl projevit můj případný špatný jízdní styl.
Motorek jsem pár projel a chování této mi přijde naprosto normální.
Samozřejmě doufám, že tou geometrií to nebude, ale obávám se, že brzy přijdu o iluze
Budu kupovat nové gumy, asi zkusím Pirelli Angel. Pak uvidím...

1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 11:24 | Nahoru | #1
Díky všem za vaše reakce
Nejspíš se mi tedy nezačíná projevovat skrytý nádor na mozku a nemám bouchnutý rám na mašině ... to jsou samé dobré zprávy
Pilovat techniku na okruhu by se mi asi líbilo moc, ale k tomu už se jen tak snadno nedostanu.
Nicméně nyní uklidněn můžu pomaličku vědomě pilovat pravou stranu, i když jen v běžném provozu.

... ad. bořiči:
Pokud si vzpomínám dobře (nezaručuju!), tak v jednom díle naslepo jezdili nějakým vozítkem a tam ta stopa byla křivka uhnutá do jedné nebo druhé strany. Ale když chodili po té louce a plavali v rybníku, byla to chaotická křivka. Sice i s nějakou tou uzavřenou smyčkou, ale v podstatě kličkovali na obě strany. Myslím, že to, že budou chodit v kruhu se očekávalo, ale nebylo to tak. Pak tam ještě chodili spojení přes hliníkový žebřík, ale kromě toho, že rovně nakonec stejně nešli, už si výsledek nepamatuju.
Jo jo, bořiči byli skvělý večerníček. Nejspíš se pokusím si sehnat všechny díly a za dlouhých zimních večerů si je sjedu. Určitě jsem neviděl všechny. S natáčením nových dílů skončili myslím loni. Na Discovery jsem chytil díl, ve kterém se loučili

Naposledy editováno 10.06.2017 11:26:59

(reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 12:12 | Nahoru | #2
mim1> To chce trenovat. Hlavne je, aby ses v pohybu citil prirozene a byl stale uvolneny, zadna krec.

Zajed si do Sosnovy nebo do Mostu a uvidis, jak to po par kolech pujde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist