globalmoto_kveten





Téma: Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
9.6.2017 v 23:43
Mám takový zřejmě unikátní problém. Všimnul jsem si, že na přední pneumatice mám zcela zjevně jednu stranu sjetou víc, než druhou. Na zadní, která mizí výrazně míň, až takový rozdíl nevidím.

Napadají mě tři možné důvody:

a) - zjistil jsem, že z nějakého důvodu klopím mašinu do levé zatáčky s větší sebejistotou, než do pravé. Je mi to docela záhadou. Prostě levou dám jak při kroužení na parkovišti, tak v plné rychlosti s takovým jakoby lepším pocitem, než pravou. Přitom mi přijde, že mašina se jinak chová korektně a je to jen ve mě. Je to jen takový slabý, nenápadný pocit a nevím, jestli není vsugerovaný.
Kdysi dávno jsem někde četl, že z nějakého důvodu platí větší jistota pro jeden směr zatáčení obecně pro všechny řidiče. A i když to bylo myšleno na řidiče automobilů, proč by to nemělo platit i pro motorky, že ...
Takže si říkám, jestli nemám v kebuli nějakou skrytou výraznou poruchu, která mě ovlivňuje až tak silně, že do pravé zatáčky jezdím podvědomě připodělaněji (nebo se v ní bojím přibržďovat) a to se nakonec projeví právě na té gumě. Třeba mám na rozdíl od ostatních nějakou vrozenou poruchu, nebo mě jen máma kojila víc na levé straně,... co já vím

b) - možná výrobní vada. Jedná se o Michelin Pilot Road 4 GT, najeto jinak bezproblémových cca 9.000 km, ježděno za všech podmínek, mráz, mokro,... (no, pařáků bylo zanedbatelně, spíš podzim a od brzkého jara do teď). Je pravda, že jsem si v březnu koupil na benzince hustoměr, který zanáší, ale než jsem to zjistil, jel jsem docela dlouhou štreku na podhuštěných gumách a myslel si, že to plave kvůli přetíženým bočním kufrům. Nicméně že by to zničilo jednu stranu víc, než druhou, se mi nezdá.

c) - mašinu jsem kupoval dovezenou z Itálie. Dodatečně jsem zjistil podle lehce zbroušeného bloku motoru, že motorka se klouzala levou stranou po asfaltu. Nikde jinde to poznat není, ale levá kapota bude evidentně vyměněná. Na tom bloku motoru je to jen malý flíček, při velikosti a váze této motorky to nemohla být dlouhá dráha, ale byl to určitě pád v pohybu, ne na místě. Takže se nabízí možnost hnuté geometrie. Jenže i když jezdím hodně ve dvou, tak motorka se chová v jakémkoliv jízdním režimu korektně a stabilně.

Nějaké vaše zkušenosti s jízdním stylem, výrobními vadami pneumatik, hnutou geometrií?

Je to moje první motorka, na které jsem sám najel tolik, že by se nestejnosměrným ojetím pneumatiky mohl projevit můj případný špatný jízdní styl.
Motorek jsem pár projel a chování této mi přijde naprosto normální.
Samozřejmě doufám, že tou geometrií to nebude, ale obávám se, že brzy přijdu o iluze
Budu kupovat nové gumy, asi zkusím Pirelli Angel. Pak uvidím...

3 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 09:01 | Nahoru | #1
A když jezdíte na lyžích, na který straně se vám líp brzdí? Tzn. brzdíte spíš na pravý nebo levý noze? Kterou nohu mát odrazovou na skok do vejšky/dálky (to jsme snad na škole měli všichni)

To jsou všechno obdobný případy, existuje prostě určitá asymetrie a člověk má jednu půlku těla šikovnější... a ani to myslím nemusí být nutně u všech sportů na jedný straně, nebo souviset s praváctvím/leváctvím.... třeba já si vzpomínám, že do dálky jsem se odrážela z pravý nohy a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit, bych to koordinačně nezvládla, takže z levý. A u toho lyžování mám taky šikovnější levou nohu, ten princip je tam stejnej jako u tý vejšky, na nohu je vytvořenej tlak a zbytek těla musí držet rovnováhu
O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 09:20 | Nahoru | #2

ZuzukiB píše: ..a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit,...


Ty umis skakat flopem ?? tyjo, tak to klobouk dolu !! ..davam ledas co, vcetne zakladu brusleni ale i (jednoduchej)axel-paulzen mi prijde jednodussi..
flopa jsem kdysi zkousel a priznam se ze jsem patril "jen" k te mensi sklupince co se zesmesnila, ne k te vetsi co se u toho malem zabila, .. na koordinaci drsnejsi uz je snad jen profesionalni gymnastika(kladina) nebo tycka.. tu jsem dostal take moznost si vyzkouset... tuto moznost jsem, hnan pudem sebezachovy, hrde odmitl

(reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 10:10 | Nahoru | #3

ZuzukiB píše: A když jezdíte na lyžích, na který straně se vám líp brzdí? Tzn. brzdíte spíš na pravý nebo levý noze? Kterou nohu mát odrazovou na skok do vejšky/dálky (to jsme snad na škole měli všichni)

To jsou všechno obdobný případy, existuje prostě určitá asymetrie a člověk má jednu půlku těla šikovnější... a ani to myslím nemusí být nutně u všech sportů na jedný straně, nebo souviset s praváctvím/leváctvím.... třeba já si vzpomínám, že do dálky jsem se odrážela z pravý nohy a do vejšky, kde je potřeba se okolo té nohy otočit, bych to koordinačně nezvládla, takže z levý. A u toho lyžování mám taky šikovnější levou nohu, ten princip je tam stejnej jako u tý vejšky, na nohu je vytvořenej tlak a zbytek těla musí držet rovnováhu
O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...



Na prkne jsou postoje Regular (leva vepredu) a Goofy (prava vepredu). Profesionalni jezdci umi na obe, ale i ti budou na jednu stranu asi jistejsi..

(reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

10.6.2017 v 12:52 | Nahoru | #4

ZuzukiB píše: O prkně vůbec nemluvím, na tom nejezdím, ale tam to musí být ještě markantnější , jestli jedeš levou nebo pravou nohou napřed...



Na prkně to je celkem jednoduché, stojíš, někdo do tebe zezadu strčí a noha, kterou vykročíš, bude na prkně pro začátek ta vpředu. Časem je dobré naučit se na obě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist