globalmoto_duben_nolan





Téma: Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání
 
23.2.2008 v 19:46
Jawa 90 Cros.Byla to moje první velká motorka.Splněný sen z reklamního šotu tehdejších let.Už vidím úsměvy nad tím objemem
a výkonem u řady z vás.Ale kdo na ní někdy seděl,tak potvrdí,že tahle motka měla koule.V době kývaček 175ccm,Jaw Panelek atd,tahle mašinka měla 8,2k na 6000ot,šoupátkový rozvod sání,hmotnost 72kg,(jenom o 7kg víc,než Jawa 23 Mustang,kterého jsem měl před ní).
Atěch 8,2koníků bylo opravdu neuvěřitelně živých.Byla to tehdy snad jediná motorka,která šla sama na zadní dynamicky pouhým přidáním plynu!Dnes jezdí po zadním kdokoliv a kdekoliv,ale v půli sedmdesátých let se to na silnici prakticky vidět nedalo.
Problémy z motorem za dva roky nulové.Najezdil jsem s ní za tu dobu 25 tkm a to už měla najeto 18tkm.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

23.2.2008 v 19:48 | Nahoru | #1
To zní dobře, uvažoval jsem oní ale u hoodně lidí šel pryč motor a odradilo mě to.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

23.2.2008 v 20:03 | Nahoru | #2
měl jsem ji cca půl roku(cross) a dost jsem se v ní vrtal ale když jela tak jela těch roadsterů nebylo moc vidět teda alespoň u nás

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

23.2.2008 v 20:28 | Nahoru | #3
Tom 872> Pokud by měla udělaný motor,(u té mojí už byly po skoro 40 tisících vyčvachtané ložiska),tak bych jí klidně věřil.Velká část náhradních dílů je totožná s 23Mustangem.To bys teprve zažil ze Simpsona ten skok.U mě je Devadesátka nejlepší motorka,jakou Jawa udělala.Já ji měl dokonce dvakrát.Podruhé jsem koupil Roadstera 90 v úprvě podle návodu z Pováž.strojíren-výkon zvedý na 12koní,a i když měla vyhoněný píst a válec,ale zase perfekt.ložiska,tak Jawa 250 Panelka na ni neměla nárok ani po rovině,ani do kopce,ani z kopce.Jestliže ta první kroska s motorem bez jakýchkoliv úprav vytočila na jedničku 42km při 9600ot(podle tech příručky točila jednička 25km/h při 6000ot).Na trojku něco přes 70.Ta upravená jela na trojku přes 95 a furt chtěla točit dál.Ale to už jsem se bál,že se ten motor musí rozletět.Tu jsem však neměl moc dlouho,asi 8 tis.km.A motor v pohodě. Kamarád ji měl dokonce předělanou na 125ccm.Ata teda jela!Alco chvíli měnil jehlová ložiska na klice.Ta neupravená by měla držet,pokudd ji nedřeš pořád nadoraz.A ty prachy,co za ní dáš,jsou menší,neř kolik ztratíš zpravidla za sezonu prodejem jiné motorky.

(reakce na) Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

23.2.2008 v 20:32 | Nahoru | #4
Desmik> Možná jsem měl na tu moji jenom štěstí.Ale jak jsem psal,držela ita se značně zvedlým výkonem.Ale na tu první nikdy nezapomenu.

(reakce na) Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

23.2.2008 v 21:09 | Nahoru | #5
rychlýdědek> parádní stroj brácha ji má dodnes, není co dodat pořád jezdí skvěle...

Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

24.2.2008 v 00:08 | Nahoru | #6
Mám dvě doma a další 2 po krabicích a krom toho rámu, kterej je dost tragickej i v porovnání s kejvačkou je to super motorka. Lehoučký jako kolo krom elektriky jsem neměl problém.

Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

29.2.2008 v 13:32 | Nahoru | #7
Ted o ni bylo psano v ČMN vzadu

Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

29.2.2008 v 13:33 | Nahoru | #8
jedna z mála jawek, na kterých bych se rád svezl

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

29.2.2008 v 13:50 | Nahoru | #9
Já ji mám s úpravou na 125 ccm (hlava,válec,píst,karbec z ČZ 516,ojnice z 511).Jede jak ďas !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

29.2.2008 v 16:35 | Nahoru | #10

fantomas>Já ji mám s úpravou na 125 ccm (hlava,válec,píst,karbec z ČZ 516,ojnice z 511).Jede jak ďas !


tak to musí bejt nehoráznej mazec,to má jako těch 26 koní jo?

(reakce na) Jawa 90 Cros,Roadster-vyznání

29.2.2008 v 18:46 | Nahoru | #11

DawidER5>fantomas>Já ji mám s úpravou na 125 ccm (hlava,válec,píst,karbec z ČZ 516,ojnice z 511).Jede jak ďas !
tak to musí bejt nehoráznej mazec,to má jako těch 26 koní jo?


Má to asi trochu míň,protože mám na výfuku tlumič víc ucpanej (origo moc řve).Zapalko je tam IMFsoft.Zadní kolo má silnější špice (origo občas praskaly).Převodovka dostává dost zabrat,občas odejde kolečko.Část spojky je tam z 175/477.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist