Téma: Kréta

23.5.2017 v 18:29
Chci v září s kamarádem vyrazit na Krétu, půjčit si tam skůtry a Krétu cik cak objet. Dal jsem na tomto fóru vyhledat "Kréta" a kupodivu nebylo nic nalezeno. Na Krétě jsem nikdy nebyl. Je to vhodná destinace pro takovou motodovolenou? (pěkné prázdné cesty, pěkné výhledy, ...)

1 reakcí na tento příspěvek Kréta

23.5.2017 v 18:35 | Nahoru | #1
Tak pekna je, trochu placka a v zari by tam nemuselo bejt tolik lidi, ale projety to budes mit tak za 2 max 3 dny...

23.5.2017 v 19:50 | Nahoru | #2
Jezdí se tam vpravo, a jako prasata.

23.5.2017 v 19:57 | Nahoru | #3
a určo klouže asfalt...

23.5.2017 v 20:39 | Nahoru | #4
Já měl půjčenou Yamahu X-max 250 na tři dny za cca 80 E (rok 2013) . Byl jsem tam s přítelkyní v půlce prázdnin a za mě super, přelidněný mi to nepřipadalo. Za tři dny to rozhodně nepojezdíš, respektive možná bys pojezdil , ale nic by si neviděl. Nejlepší mapa byla ta, co sem vzal na letišti, jinak se není kde ztratit, zas tak velký ten ostrov není.
Jezdí opravdu jak prasata ...barvy na semaforu jsou pro srandu, nějaký pruhy před křižovatkou je moc netrápí v případě potřeby si udělají vlastní, nesmyslné značky např. na konci připojovacího pruhu na "dálnic" (dvouprodá silnice) je STOPKA , ale za den si zvykneš. Bez helmy nejezdi, to je údajně tolerovaný jen u domorodců. Skůtr ani věci není nutný zamykat, nekrade se. Není problém to nechat stát prakticky kdekoliv.
Výhledy,prázdné pláže, vesničky v horách, Ierapetra (nejjižnější místo Evropy) mě se to moc líbilo a mám v plánu se vrátit.
Silnice u pobřeží a zámková ve městech klouže opravdu hodně, takže žádný divočiny.

Nevím jak zbytek půjčoven, ale můj skůtr byl 100% uškrcenej, víc jak 110 to nejelo, což trochu zklamaní, když sem si zaplatil za 250ccm.

23.5.2017 v 20:41 | Nahoru | #5
Právě tady na dovče jsem si půjčil po dlouholeté pauze skútra a projížděl část jižní strany tohoto nádherného ostrova. Tahle strana k Libyjskému moři je daleko hezčí a členitější. Prostě z jedný strany moře a z tý druhý hory se spoustou zatáček a slušným povrchem vozovek. Ovšem pozor na zcela volně se pohybující stáda ovcí, ty tady běžně křížují silnici, takže jinak jak kochací jízdu si to tady nedokáži představit. Ta severní strana ostrova k Egejskýmu moři je turisticky víc navštěvovaná, podstatně placatější a rovinatější, je zde taky ta jejich trochu zvláštní dálnice. Pakliže chcete jenom jezdit,tak si myslím, že to tak za tři dny můžete mít proježděný, ale to by bylo rozhodně škoda to neokořenit a nenavštívit alespoň nějaký ten z mnohačetných zájmových bodů. Sakra chlapi, docela vám závidím, užijte si to.

1 reakcí na tento příspěvek Kréta

23.5.2017 v 23:04 | Nahoru | #6
Na Krete jsem byl minuly rok se zenou a dcerou, pujcili jsme si tam teda karu, ale i tak jsme tam za tyden najezdili asi 1500-2000 km - coz mi zase tak malo neprijde, projezdili jsme to od Vychodu k Zapadu, od Severu k Jihu, proste komplet...jinak za me neni moc o co stat, vsude foliovniky s rajcaty, vsude olivy a kolem nich hromada cernych plastovych trubek, kteryma k nim privadi vodu, hromada pozaviranych obchodu - tavern - krize v Recku dopadla podle me nejhur prave na ostrovni Recko...jo a porad tam fouka, jezdi jak prasata, Knosos a muzeum clovek proleze za den...na motorku by byla Korsika podle me lepsi...Kreta je ostrov tak na valeni i vody....z pohledu pamatek je mnohem vic zajimavejsi Italia atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kréta

24.5.2017 v 15:02 | Nahoru | #7

2stroke píše: ...jo a porad tam fouka,...

Hmm, tak vichry zrovna nemusím. To asi zvážím tu Korsiku nebo Sardinii.

(reakce na) Kréta

24.5.2017 v 19:38 | Nahoru | #8

Michago píše: Hmm, tak vichry zrovna nemusím. To asi zvážím tu Korsiku nebo Sardinii.

Já vítr taky nemám rád, byl jsem tam 8 dní a nepřišlo mi, že by to bylo jak na větrné hůrce.
Ovšem tady vidíš 100 lidí , 100 chutí. Budeš muset vyzkoušet sám.

25.5.2017 v 06:46 | Nahoru | #9
byl jsem tam loni na moto, tři dny projet křížem krážem, nevím, my si to užili, krásný ostrov lidi pohodáři, víc než na severu Řecka, kdyby nebyla tak drahá tak se vrátím, ale na moto už raději opět Albánii a Černou Horu a jejich jezera. Jo vítr nám tam moc nefoukal, asi záleží na období kdy.

25.5.2017 v 07:09 | Nahoru | #10

Naposledy editováno 09.07.2018 19:34:20

(reakce na) Kréta

5.6.2017 v 22:24 | Nahoru | #11
Moto68> nevim odkud jsi Kretu videl, ale tak hornatej ostrov je málokterej v Řecku. Kopce 1200-1600m a pokud to chceš přejet z jihu na sever, rozhodně si nepujčuj 125ccm, je to na pul dne.
Už jsemtam jezdil 2x a vím o čem mluvim

5.6.2017 v 23:34 | Nahoru | #12
Tak byl jsem tam jen 2x a projel jsem to teda jen autem, na motorce ne. Mas pravdu, jsou tam asi 2, nebo 3 pohori dokonce snad skoro 2500 a mezi nima takova placata nahorni plosina, cely je to takovy suchy a krome vetrnejch mlynu ve vnitrozemi nic moc zajimavyho, libilo se mi severni pobrezi a 3 dny na projeti bohate stacily...

6.6.2017 v 09:06 | Nahoru | #13
Jojo...asfalt klouže jak mrcha. Je tam pár špeků kam se dá zajet,ale za ty 2 max 3 dny to máš okouknutý.
Pláž z růžoým pískem,nějaký soutěsky a pod. To je skoro ve všech turistických brožurách.

16.3.2023 v 13:48 | Nahoru | #14
Doporučíte někdo fajn půjčovnu v Chanii či okolí? rád bych nějaké cestovní endurko, co by v pohodě uvezlo 2 lidi... ale co nacházím půjčovny, tak všude jen skůtry...

16.3.2023 v 15:45 | Nahoru | #15
Taky přemýšlím o Krétě, lítá to i z Českých Budějovic a na letiště to mám deset minut.

18.3.2023 v 18:11 | Nahoru | #16
pár poznatků snad přijdou vhod

půjčoval jsem před pár lety přes tenhle portál,. měli jsme šestikilo tenerku s kuframa, vše klaplo, motka měla 5000km jako nová, předání v pohodě. při vracení jsem ji zaparkoval na určeném místě a klíčky do schránky. zálohu předem doplatek při převzetí na letišti. doma jsem si udělal vlastní trasy. za necelých deset jsme projeli křížem krážem východní krétu.
jedna z nejlepších dovolených. jo a helmy do letadla jen s příručním lodním pytlem
a mohu doporučit zajímavý ubytování, moooc příjemní majitelé a výborný snídaně .. aspros potamos na jiovýchodě. udělal jsme si tam základnu a vyráželi na celý den.