globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s elektrikou?
 
10.5.2017 v 07:29
Ahoj, mám problém se svým xj-čkem. Před pár dny, mi začala slábnout baterka - jen tak tak jsem nastartoval. Při poslední projížďce mi nechtěla nastartovat vůbec, tak jsem to roztlačil a ok. Po ujetých 180 km mi však začala cukat - začali padat otáčky, a blikat podsvícení "palubky". Poté se ozvala rána z výfuku a chcíplo to uplně. Když jsem vymáčkl spojku, podřadil a pustil spojku, chytlo to asi na 20 vteřin, a pak to zase chcíplo. Zastavil jsem, a zjistil jsem, že když zapnu levý blinkr, tak normálně svítí, když přepnu na pravý, tak nesvítí a baterka u toho bzučí.

Když ale připojim baterku na nabíječku, indikátor svítí jako že je baterka plně nabitá. Není nová, cca 2 sezony použitá.

Nevíte mi prosím někdo poradit, co s tím? Čím by to mohlo být, a na co se mám zkusit podívat?

Díky moc !

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 09:18 | Nahoru | #1
Někde ti to asi probíjí... Špatný dráty a možná i baterka ko bych to tak tipoval... Obzvlášť po přečtení toho, co ti dělají blinkry... A nebzučí baterka, ale asi relátko na blinkry co bude někde u baterky...

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 09:22 | Nahoru | #2
Zaujímavé,
Baterku treba zmerať voltmetrom, aké má napätie naprázdno. To, či svieti nejaká kontrolka na nabíjačke nám nehovorí nič.
Príznaky máš také ako keby ti odišiel regulátor/dobíjanie, ale neviem o tom žeby XJčka na to boli citlivé.
Baterka pri prepnutí blinkra nebzučí, to bzučí relé prerušovača, pretože nemá dostatočné napätie na zopnutie cievky, keďže máš zrejme vydojenú baterku po smrti. Nabíjačka si možno myslí že sa jedná o nabitú 6V baterku, ale pritom je to 12V baterka po smrti, to sa stáva pri inteligentných nabíjačkách, ktoré vedia aj 6V baterky.

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 09:23 | Nahoru | #3
Zmer napeti na te baterce. Jestli je vydojena do mrte (cca pod 8V, to se lisi podle nabijecky), nabijecka ji nedokaze nabit. Pokud ji chces zkusit zachranit, pripoj ji na chvili na starou, uplne blbou nabijecku a az se napeti zvedne nekam k 10V, pripoj ji zpet na tu "chytrou".

A pricina je, ze mas pravdepodobne v prdeli regulator.

edit - kilix je rychlejsi, alespon to mas ze dvou stran

Naposledy editováno 10.05.2017 09:24:26

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 12:01 | Nahoru | #4
tak první změř tu baterku,jak píšou kluci nade mnou ,pokud bude mít 10V a mín , je mrtva a regulator nejspíš taky,ale pokud bude mít 12V a víc,max tak 12,8 tak maš někde přechodovej odpor,nebo zlomený draty (to blikaní podsvícení palubky ) .
takže postup je nasledovný
1. proměřit baterku
2. je li špatná , koupit novou a změřit dobíjení
3. leze li z regulatoru mín než 13 voltu je špatnej,nebo maš na ceste regulator- baterie přechodovej odpor tj. zoxidovanej ,nebo vyhřatej konektor - rozebrat vyčistit a znova změřit

2. jeli dobra tj. ma 12V,tak potom tě čeka kontrola elektroinstalace od baterie ke spínačce , potom k zapalovaní a palubce a kontrola konektoru jestli nejsou zoxidované

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 12:10 | Nahoru | #5
a tady je kompletní navod :

http://www.motorkari.cz/tema/?t=124432

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 16:24 | Nahoru | #6
tak jsem zmeril baterku - ukazuje mi to 12,8. Takze baterkou by to byt nemelo. Ale je to divny, protoze kdyz chci nastartovat, tak to jen bzuci v miste kde je baterie. A ta rana ve vyfuku nechapu cim mohla byt pokud je to v elektrice. Kazdopadne zkusim tedy ted ten regulator.

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 16:55 | Nahoru | #7
12,8 mít muže ale koukni na kolik to spadne při startu.

Problém s elektrikou?

10.5.2017 v 23:05 | Nahoru | #8
Taky bych zkontroloval utažení,zaoxidování všech silných kabelů od baterky,ke startovacímu relé,kostru atp.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist