paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 660 Vintage (S)
Dnes jsem si, ač teplota 5,5 stupně a totální zataženo (avšak nepršelo), půjčil ráno v Týnci Jawu 660 Vintage v provedení S, tedy se speciálním lakem (je to ta samá, jakou uvidíte v ČMN). Dal jsem na ní pohodlných 60 km, než jsem ji spokojen s projížďkou vracel. Zátah motoru je řekl bych opravdu fajn - jede to. Brzdy se ovládají obě velmi pohodlně a - brzdí to. ABS-ko aspoň na předku by nebylo vůbec špatné, ale takto také dobré - na mokru a žádná krizovka nebyla. Byla obutá na tvrdších Mitaskách, jak mne varovali před jízdou, ale ani tady jsem nepozoroval nic tragického.
Zjištění z provozu:
Boční stojan se nezaklápí sám, tak jako u Sportarda - fajn
Displej uprostřed ukazuje zařazenou rychlost a při stisku spojky bliká číslo.
Podsvícení displeje lze navolit - tedy jakoukoli z asi 6-ti barev. Standardně tam prý dávají tu, v jaké barvě motorka odchází z továrny.
Negativem bych označil, že panel s budíky je asi dost těžký, na jednoválci je osazen (na řídítka) přes gumové silentbloky a i na rovné silnici nad 80 kmh se docela klepe, jako nic tragického, ale klepe se.
Kontrolky blnkrů na tomto předvýrobním modelu nebyly vidět - a to nesvítilo sluníčko.
Jinak opravdu spokojenost.
Jede to hezky, má to moc hezký zvuk z výfuků okolo 4.000 otáček.

Tohle se týmu z Týnce povedlo, vypadá moc krásně - to S-ko ještě lépe (mimochodem příplatek 15.000 Kč za lakování a ruční kresbu zlatých linek. Apropos černá má "zlatý" prach, aby na slunci vynikla, červená má "stříbrný" prach, aby se neslévala - na slunci).

Škoda, že se nedá dodat se zlatými ráfky - mám na mysli S-ko s celočerným lakem, zlatými linkami a zlatým logem na červeném podkladu (jen logo), se zlatými ráfky.

Mimochodem na fotkách to tak nevynikne, ale chladič je černý, rám je černý, ale motor je tmavě šedý.

Výška jezdce - jenž tu pěje ódy na svezení se - 196 cm.

- doplněno video (to bude zase kritiky )














Naposledy editováno 10.03.2017 22:45:24

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Vintage (S)

11.3.2017 v 21:00 | Nahoru | #1
Tož já bych se pana autora vlákna trochu zastal .

Jednak nám trochu zpřístupnil nějaké první poznatky o této motorce, i když trochu osobitým způsobem, ale hlavně bych rád uvedl, že takovýto lidé jsou nakonec teď jedinou možností, jak Jawu zachránit.

Co jsem si tady početl, i v jiných vláknech o letošních novinkách Jawy, tak někdo to hodnotí tak, někdo jinak, ale převažuje názor, že by si to moc nikdo nekoupil (důvody jsou různé). Zajisté mam na toto také svůj názor a musím částečně souhlasit s jednou i druhou stranou, nicméně již tady někde bylo správně řečeno, že koloběh začíná u nekvalitního výrobku, který si nenajde dostatek zákazníků, nevydělají se tedy peníze a původní nevalitní výrobek maximálně nahradí další podobný, do jehož vývoje není co investovat a koloběh se s podobným výrobkem opakuje a uzavírá.

Jestli-že tedy chcete(me) Jawu jako domácí značku zachovat (a nikoli prodat Číňanům, jako třeba Slavii), pak Jawa v současné době potřebuje právě tyto nadšence, kteří jsou ochotní dát mnoho svých peněz (v případě Jawistů možná často všechny peníze) do Jawky (což většina z diskutujících nechce) a nevadí jim uvedená cena, obtíže se servisem, dostupností ND a podobně. Proto já tady pana kolegu nehaním (nezávisle na svém názoru na tyto motorky), protože takovýto člověk je teď snad jediná šance (dotace komentovat nebudu), jak se může Jawa odlepit ode dna, nebo snad vyhrabat z usazenin bahna hluboko pode dnem, i když to tento člověk dělá "na vlastní triko" a za cenu ztráty vlastního luxusu... a bylo by teď pro Jawu nejlepší, kdyby takových lidí bylo více, protože pak (kdyby to Jawa následně nějak nezabila) by to mohla být cesta z toho začarovaného kruhu.

Za sebe můžu říci, že o nové Jawě jako takové (nově představených modelech) také sice neuvažuji, ale alespoň trochu Jawku na veřejnosti podporuji tím, že jich pár doma mam a i když vedle nich stojí v garáži i dva japonci, na Jawě toho v sezóně vždy najezdím nejvíce (vidět moto této znakčy je přeci také jistá forma reklamy, i když jsou to motorky už nějaká desetiletí staré).

(reakce na) Jawa 660 Vintage (S)

11.3.2017 v 21:44 | Nahoru | #2
Sofía> Jawu by zachránil jen silný investor který by rozjel vývoj a výrobu konkurenceschopných výrobků buď kvalitou nebo cenou.To první je v současné době nereálné,o to druhé se sice Jawa pokouší,ale úspěchy jsou diskutabilní.
Chápu že se současná produkce nemusí někomu líbit,ale tyhle diskuze jsou z velké části o plivání za každou cenu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
brali byste reedice JAWA/Y 660 Spor... [1 ... 5, 6] Jawa 660 Vintage elvis78 171 28.11.2023 v 15:25 pech.
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage vilda_vrtule 92 16.8.2017 v 20:21 mira592
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage SojkinXR6R 158 26.6.2017 v 12:43 Verdom


TOPlist