globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč se to děje?
5.2.2017 v 13:07
Ahoj lidi heleďte co může způsobovat to že motor (dvoutakt) měl při složení dobrou kompresi a ano všechny šrouby hlavy jsem dotáhnul na předepsané hodnoty momenťákem takže zkoušel jsem kompresi ještě když jsem měl motor venku potom jsem ho dal zpátky do rámu všechno zapojil a strčil klíček do spínačky dvakrát jsem prošlápnul zapnul spínačku a nakopnul jsem to motor se jen tak líně převalil jako vždycky jenže místo aby začal brumlat tak zdechnul opakoval jsem tedy start a ozvalo se nevím jak to popsat asi jako pšouknutí a od té doby motor mohu protočit malíčkem nemá skoro vůbec kompresi no můj dotaz zní co to kurva může být těsnění jsou nová jak pod válcem tak pod hlavou hlava i válec jsou rovný fakt už nevím PS: jsem vyučený automechanik přičemž jsem ve škole dělal hodně motory i mistrovi do závodního auta a do panelky tak o tom jak to kurva složit vím něco málo ale tahle kurva tohle dělá pořád už je to po druhé co je s něčím takovým problém

1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?

7.2.2017 v 14:53 | Nahoru | #1
Ahoj
Předpokládám, že nejsi první majitel tohoto stroje. Tyto stroje velmi často trpěly takzvanýn "agrotuningem", kdy si jejich majitelé mysleli, že z prskoletu o objemu 50ccm udělají létající raketu s výkonem 250-tky. Lidová tvořivost dokáže někdy naprosto neuvěřitelné věci. Tak, jak to popisuješ bych odhadoval, že si někdo hrál se snižovaním hlavy, kvůli zvýšení komprese. To je určitě dobrý nápad, ale jako každý nápad, má i tento své meze. Komora, která zbývá po dokončeném cyklu, tedy píst v maximální horní úvrati, má přesně spočítaný obsah od výrobce a moc se nedoporučuje s ním experimentovat. Navíc, čím menší objem motoru, tím menší prostor pro "agrotuning" zbývá. Povětšinou se zbrušovala hrana hlavy válce a tak bych odhadoval, že to bude i tento případ. Protože to někdo více než přehnal, je komprese tak veliká, že to neudrží těsnění pod hlavou a vyfoukne ven. Jsou dvě možnosti: sehnat novou hlavu, někde třeba půjčit takovou, která ještě nebyla tímto "tuněním" postižená, nebo nejlépe novou. Pokud není reálné ani jedno, pak jako jednoduchý test pomůže silnější měděné tesnění (kroužek) mezi hlavu a válec. To, že bys obrátil píst se mi nejeví jako pravá příčina, motor se pak většinou nedá po takové chybě vůbec nastartovat. Pokud si nejseš i tak jistý, vem smirkový papír a vyčisti vrchní část pístu až na hliník. Tam bývá šipka, která ukazuje, jak má být píst namontován - šipka vždy musí ukazovat do směru jízdy dopředu. Krom toho tam bývá ještě i číslice, která říká, na kolikátý výbrus válce je ten píst odlitý. To měděné těsnění může být klidně i dva milimetry silné, o nic nejde, je to jen dvoutakt. Momenťák je určitě výborná věc, za mě ale žádné momenťáky mezi lidem prací se živící nebyly, tak musela pomoci citlivá ruka a selský rozum A světe div se, taky to fungovalo. Pokud mám pravdu, problém se už nevyskytne. Těsnění tam dej "na sucho", měď je měkká a přizpůsobí se. Navíc se přitažením lehce rozplácne a tak bude těsnit lépe, než to grafitové. Papír tam nedávej, propaluje se. Proto tam ani nepatří. Správný objem komory po té, co se dostane píst do horní úvrati lze i vypočítat, případně by ti ho mohl dát i výrobce. Existovaly na to i tabulky, ale kdeže ty loňské sněhy jsou. Výpočet ti taky neřeknu. Už je to moc let.

(reakce na) Proč se to děje?

7.2.2017 v 19:02 | Nahoru | #2
Svíčka těsnění pod hlavou ok. Kroužky ok. Pod válcem tesnění a gufera na tlak nemají vliv na tlak. Tak ti ten kámoš přišel na to že ten štyft pod tlakem nedržel.To jsi kopačkou nezjistil.

Naposledy editováno 07.02.2017 19:08:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy Jawak123 1 1.5.2024 v 16:53 karavanista
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123


TOPlist