Téma: Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce
16.1.2017 v 15:34
Dobrý den,

Stala se mi nehoda při předjíždění v křižovatce na hlavní silnici, kde do pravého boku mojí motorky narazil svým levým předkem automobil. Zkrátka v takové křižovatce, která neměla žádný odbočovací pruh do mě na hlavní silnici vrazil automobil přitom, když jsem ho předjížděl zleva.

Na místě samém automobil nestál, ale začal jsem ho předjíždět už před křižovatkou. Policisté tvrdí, že vyhodil blinkr, ale svědkyně tvrdila, že ho vyhodil až na poslední chvíli, tedy až když automobil začal rychle odbočovat. Brzdná dráha obou motoristů není, ale policisté mne s předstihem označili za hlavního viníka nehody: http://vyskovsky.de...anenim-20160612.html

Jen dodávám, že podle zákona 361/2000 Sb., o pozemních komunikacích § 17 (motorkáři) povoluje předjíždět na hlavní v křižovatce a § 21 (automobilu) při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti (musí se rozhlédnout a potom odbočit).

Tady zasílám pohled na silnici 47 vedoucí nad dálnicí. Jedná se o směr z Vyškova do Hoštic-Heroltic a Ivanovic na Hané. Vpravo je výjezd z benzínky a vlevo je sjezd směrem na dálnici D46. Z benzínky je také možné vyjet ihned na dálnici D46. K středu došlo přímo na křižovatce ve sjezdu 47 na dálnici D46.

Pohled: https://mapy.cz/zak...=49.2820735&z=17

Naposledy editováno 16.01.2017 15:49:48

2 reakcí na tento příspěvek Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2017 v 16:10 | Nahoru | #1
V krizovatce se predjizdet smi jak je tu psano, pokud jsi na hlavni, nicmene protoze to je extremne rizikove, ani ja to nedelam. (a to uz je co rict)

(reakce na) Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2017 v 16:12 | Nahoru | #2
dafikk: Wikipedia: "zákaz předjíždění na křižovatce a v těsné blízkosti před ní neplatí pro řidiče, který křižovatku projíždí po hlavní pozemní komunikaci, a na křižovatce s řízeným provozem."

Automýty 3. Předjíždění: "Mýtus devátý: v křižovatce se nesmí předjíždět
Zákon to říká tak trochu naruby. V křižovatce se skutečně obecně nesmí předjíždět, existuje ovšem řada případů (a s novým zákonem jich přibylo), kdy se předjíždět smí. Předjíždění zprava (toho, kdo odbočuje vlevo) vynechám, tam je to logické. Existují ale tři zásadní případy, které si zaslouží samostatnou zmínku.
První je předjíždění na hlavní silnici. Je povoleno, ovšem pozor na to, že předjíždění na přechodu pro chodce je přísně trestaným přestupkem. A přechody u křižovatek často bývají. Druhé riziko tkví v tom, že řidiči si tuto možnost předjíždění leckdy neuvědomují a při odbočování z vedlejší silnice vpravo (na hlavní) se podívají jen doleva. Sice se dopouštějí přestupku, ale to nezachrání život tomu, kdo (zcela v souladu s předpisy) předjížděl a s oním zapomětlivcem se čelně srazil. Nehody tohoto typu bývají často velice vážné, protože se odehrají ve vysoké rychlosti. Proto je lepší, pokud sebeméně hrozí vjetí auta z vedlejší silnice, na předjíždění raději zapomenout.
Podobná situace je u řízených křižovatek. I tam se smí předjíždět (na zelenou), a rizika jsou tam úplně stejná. Tedy přechody (i když mají chodci červenou, je to pořád přestupek), a také vjetí auta, kterému svítila zelená šipka.
Třetím případem je to, co bylo povoleno teprve od července - a sice předjíždění jednostopých vozidel. Ta lze nyní předjíždět i při jízdě křižovatkou po vedlejší silnici. Není to ale dobrý nápad, hlavně cyklisté s tím totiž vesměs nebudou počítat a mohou být snadno sraženi."

edit: Čili odpověď na tvou otázku: Ano, může!

Naposledy editováno 16.01.2017 16:17:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce