globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava kapotáže a STK
 
6.1.2017 v 17:48
Chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo zkušenost s úpravou přední masky na motorce. Mám v úmyslu předělat přední kapotáž na rally kit "samodomavýroba". Myslíte si, že může tato nehomologovaná kapotáž projít STK, když budou v ní namontované homologované světla a blinkry anebo musí být táto změna schválená a zapsaná ve velkém techničáku.

příklad úpravy:






Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 19:28 | Nahoru | #1
Když jsem to zjišťoval, tak mi bylo řečeno, že řidítka a plasty pokud moc nebijí do očí, tak se nekontrolují. Upravoval jsem zadní podsedadlový plat na svém XJRku a STKčko mě čeká v červnu, tak jsem zvědavej jestli tomu skutečně tak bude

1 reakcí na tento příspěvek Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 19:53 | Nahoru | #2
Motka musí vypadat tak, jak byla vyrobena. Toto neprojde, ale záleží na koho narazíš.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 20:03 | Nahoru | #3
Já teda nevim, ale když se tu řeší STK tak podle skoro každýho nic neprojde, tam kam jezdim já je to bez sebe menšího problému, mám na R1 chrániče páček - nevadí, výfuky RP tuning - stačí že je DBkiller, zbytek kouknou na rozměr pneu a jestli to svítí a troubí, toť vše. Ani u kámoše co měl jinou podsedlovku než origo tak nic nenamítali a ani neměl homo zadní světlo

Naposledy editováno 06.01.2017 20:15:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 20:10 | Nahoru | #4
dave_32> to tam budou desne radi, az jim tam vleti kontrola, kdyz jsi je tady tak verejne prasknul

(reakce na) Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 20:16 | Nahoru | #5
PetrXX> Opraveno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 20:25 | Nahoru | #6

baks píše: Motka musí vypadat tak, jak byla vyrobena. Toto neprojde, ale záleží na koho narazíš.



Nikde v zákoně není uvedeno, že motorka musí být stejná jako byla vyrobena. Pokud jsou všechny prvky homologované a neporušují platné zákony a předpisy (ostré hrany, apod.) tak není důvod neprojít STKčkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 22:39 | Nahoru | #7

renda259 píše: Nikde v zákoně není uvedeno, že motorka musí být stejná jako byla vyrobena. Pokud jsou všechny prvky homologované a neporušují platné zákony a předpisy (ostré hrany, apod.) tak není důvod neprojít STKčkem.



A to bude asi ten problém. Když si člověk udělá nějakou samodoma výrobu, tak homologaci to rozhodně nebude mít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 22:55 | Nahoru | #8

Adjagr píše: A to bude asi ten problém. Když si člověk udělá nějakou samodoma výrobu, tak homologaci to rozhodně nebude mít.



Tak samozřejmě, ale ne všechny části na motorce jsou homologované. Na některých by jsi to Ečko opravdu hledal dost obtížně (viz. ta řidítka, plasty, stupačky, hadičky, apod)

1 reakcí na tento příspěvek Úprava kapotáže a STK

6.1.2017 v 22:57 | Nahoru | #9
Zkus se někde po netu poohlédnout po té příručce pro policii ČR, která jim měla usnadnit kontrolu motocyklu. Tam to bylo všechno popsáno a podobný manuál byl i pro STKčka

(reakce na) Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 07:24 | Nahoru | #10

renda259 píše: Zkus se někde po netu poohlédnout po té příručce pro policii ČR, která jim měla usnadnit kontrolu motocyklu. Tam to bylo všechno popsáno a podobný manuál byl i pro STKčka



v příručce pro policajty ohledně kapotáže nic nebylo napsané, tedy kromě toho jak má být silná hrana.

Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 07:46 | Nahoru | #11
Četl jsem, že se může i zásadně změnit vzhled, ale díly musí být homologované. Na kapotáži jsem si nikdy éčka nevšiml. Ještě by mě zajímala taková blbost. Teoreticky když ostrou hranu obalíš např. po sundání kapotáží, otré to už nebude. Co na to STK?

Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 10:56 | Nahoru | #12
Když to budeš mít udělaný pěkně , tak ani na STK nepoznají že to tam nemá bejt Já osobně bych se toho nebál .

Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 11:09 | Nahoru | #13
Tak přesně z tohoto mi klepe prdel už přes rok. Přesně ti to řeknu v červenci kdy jdu na TK

1 reakcí na tento příspěvek Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 20:53 | Nahoru | #14
Na žádný originální vzhled z fabriky se nehraje - to dělají akorát na STK s klokaníma kapsama na pětikila. Pokud to bude splňovat poloměry + ostré hrany a vejde se to do rozměru zapsaném v TP tak ti můžou vlézt na hrb. Byla taky podmínka, že kapotáže nesmí být ze sklolaminátu skrze nebezpečnou hranu při pádu - rozlomení, ale nevím jak to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 23:24 | Nahoru | #15

renda259 píše: Tak samozřejmě, ale ne všechny části na motorce jsou homologované. Na některých by jsi to Ečko opravdu hledal dost obtížně (viz. ta řidítka, plasty, stupačky, hadičky, apod)



Pokud je stroj homologovany jako celek, nemusí to být na dílech vyraženo

(reakce na) Úprava kapotáže a STK

7.1.2017 v 23:49 | Nahoru | #16

Twister píše: Pokud je stroj homologovany jako celek, nemusí to být na dílech vyraženo



OK, to beru

(reakce na) Úprava kapotáže a STK

9.1.2017 v 15:57 | Nahoru | #17

hrnous píše: Na žádný originální vzhled z fabriky se nehraje - to dělají akorát na STK s klokaníma kapsama na pětikila. Pokud to bude splňovat poloměry + ostré hrany a vejde se to do rozměru zapsaném v TP tak ti můžou vlézt na hrb. Byla taky podmínka, že kapotáže nesmí být ze sklolaminátu skrze nebezpečnou hranu při pádu - rozlomení, ale nevím jak to dopadlo.



To spíš z čistého carbonu, ten když praskne, má ostré hrany a řeže jako nůž. Proto se dávají vrstvy kevlaru kvůli tomu lomu

Naposledy editováno 09.01.2017 16:00:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist