Cinká mi po renovaci motor. Poznal jsem to, že v jisté chvíli to na volnoběh i v otáčkách zcela zmizlo. Takže to správně asi nebude. Šustivě cinkavý zvuk.
Můžu si na jawu po roce 56 dávat jakou chci hlavu? Mám tam tu nejnovější s antidetonančním límcem.
Vše je nové a seštelované, jak má.
Budu štelovat směs, předstih, (taky jsem tam měl výfuky, co byly z jistých důvodů z 350ky a tak nějak rechlokurzem složené a málo průchodné) a budu Vás informovat. Informaci o záměnách hlav jsem NIKDE nenašel.
Děkuji.
Hlava je tam jiná. Moto 56 a hlava snad z roku 66?. Právě jsem nikde nenašel, jestli se ty hlavy mohou neomezeně kombinovat.
Na 3 vteřiny to třeba ztichne, a to je divné. Vše je nové, padalík klikovka, uložení, píst... tak snad by to neposlal s vůlí.
Dnes tam půjdu. Seřídím, poslechnu. Pokud najdu svíčku z trabanta, tak tam zkusím dát původní hlavu. A hlavně se podívám, jestli nemám otočený píst.. jsem taky přeci jen lidi. Já to 4x půlil. Nakonec se klikovka lehce točila, ale ložiska tam mám zalepené. Tak mě napadlo, jestli tam není nějaké pnutí, ale není to hučivej zvuk, ale cinkavej. Zase je divné, že ty nesražené hrany by tomu dovolili na pár vteřin tichý chod..
Napíšu, jak jsem pak dopadl. Díky a ahojte.
Tak bez ucpaných výfuků to dobře šlapalo, ale cvakalo/ cinkalo = cvankalo :D
Čím vyšší otáčky, tím slabší cnakání.
Roztočil jsem ho a zhasl zapalování. Jak píst dobíhal, cvankání symetrycky sílylo. Pasují mi na to ty kroužky, ale přeci. Pokud by kroužek špatně nabíhal na hranu, tak se uštípne.
Asi ten motor, když není zajetý, naříká :D Alespoň si budu dávat pozor při zajíždění, že si to tam všechno sedá a prcat 20-30 prvních 50 km rychlost chůze :)) Ono, když to chvílemi přestalo, tak ten motor už neměl -5C, tak možná se to spravý, při zahřátí. To cvankání je mírné, ale slyšytelné.
Přižádal jsem si nejtěsnější výbrus
A pokud chce někdo snižovat hlavy, tak si myslím, že měnit různé hlavy z různých let s větší kompresí nemůže škodit - abych se držel tématu.
Čao.
4x půlit? proč? máš přípravky? ohřívals to?
Hlavy stejné nejsou, v nějakém roce se zvedal KP, panelka má hlavu taky jinou.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
No doprde.. sakra Padalík, měl mi k tomu dát manuál k povýbrusovému přebroušení.
Tak dík. Určitě nebude na škodu srazit hrany. Tak na konec je dobře, že jsem motor zkoušel startovat pod kůlnou na židli
Jo a beztak bude chcát volej, protože těsnění jen v oleji a plochy broušené na desce..
Co mám povídat, jsem prase, nejdřív udělám a pak zjišťuji, jak se to dělá..
Přeji všem šťastné motohodiny v roce 2017
Takže s hlavama neexperimentovat? Dám tam tedy tu, co tam být má zase 150,- v krešu.. Asi po té renovaci poskládám druhou kejvu. A zrovna jsem si vzpomněl, že mám koupený druhý motor s hlavou :O třeba to bude vona. Ta kejva si se mnou pěkně vytírá zadek
Naposledy editováno 10.01.2017 19:22:43
Srážení hran po výbrusu nebo jiném zásahu do válce je samozřejmost!!! To ví každý, kdo neví, může se zeptat....
Proč jsi brousil plochy na desce? jednak k tomu není důvod a dělají to ti, co jsou líní pečlivě odstranit těsněníbez toho aby dojebali dělící roviny.. Kdbys to obral drátěným kartáčem s trochou citu, ještě bych to pochopil, ale na desce - zbláznil ses? to si akorát koleduješ o to, abys měl rozhozené souososti víc, než je zvykem....
Zjisti si podle typového čísla motoru typ hlavy co tam patří a tu použij.
Jinak k tomu postupu - postupoval jsi jako kdejaký rybízek, co si říká: "jáwa je jednoduchá, to složím doma na špalku v kotelně", neříkám že je to nějaká sofistikovaná technika, ale stejně jako každá věc, potřebuje dodržet určité postupy, mít základní strojírenské vzdělání a úsudek, což vede k tomu, že neuděláš podobné chyby, které brání věci, aby to skutečně fungovalo (alespoň v možnostech tristní kvality dnešních ND), když to nedodržíš, fungovat to nebude, není to Lego.
Já měl taky jednoho znbámého, nechtěla mu jet číza... Furt chodil a hele jede/ nejde takhle a makle poraď!! Říkám mu přivez to a já zjistím co tomu chybí. On: "To je přece jednoduchý, to spraví kdejakej blb". Říkám mu - že když je to jednoduchý, tak ať si to teda spraví sám..... Mno dlouho otravoval, až to nakonec stejně přivezl, motorka jezdí a závada byla skutečně poměrně jednoduchá... Sálo to faleš pod víčkem na pravý straně..... Nicméně to nebyl schopen zjistit...
Kak píše PECH na GO motoru existuje servisní nářadí, sada stojí 5K nebo levnější náhrada se dá vyrobit/koupit na aukru.
Já radši motory nechávám dělat, protože starý mistr za to skoro nic nechce, navíc lidi nic nedělají s převodovkou, občas zničí kliku, zničí uložení ložisek...
Nejtěsnější výbrus? Proč? Zajíždění krokem? Proč? Nemáš zajištění pístního čepu naopak? S cinkající motorem jde najed hodně kilometrů , počkal bych až najedeš pár set kilometrů a pak bych to řešil.
Navíc cinkání-šustění způsobuje šoupě karbecu (zní to, že to dělá motor-navíc to mizí s přidáním plynu)-mě to dělá u 354 ale na nic to nemá vliv, najel jsem 2000 bez problémů. Jak budeš mít nastartovanou motorku, tak zkus plynové lanko vytáhnou o pár mm.
Vůle výbrusu musí být taková, jakou předepisuje dílenská příručka, oni dobře věděli, proč předepsali zrovna takovou, jde o různé roztažnosti, různých materiálů, které jsou tam použity, provzní teplotu, předepsanou viskozitu oleje.... Když je to o nějakou stovku volnější, je to lepší jak těsnější.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
A poraď, co ty na to, když ti povím, jak jsem byl z těch ložisek a neustálého půlení nešťastný, tak jsem ty dvě ložiska tam namlátil tak, že když jsem do nich dal kliku, tak jsem ji měl skoro až na stěně bloku. Tak jsem si ji stahováčkem poposunul na protější blok, kde to ložisko nebylo zamlácené do bloku, tudíž mám kliku na středu a nevyosenou. Myslíš, že ty ložiska ji udrží, když drží fest na čepech kliky? Nebo mi tam bude rejdit sem a tam?
A to ani nevíš, že jsem dal ocelovou podložku na vymezení pomocné hřídele převodovky s otřepem, ani jsem si nedal tu práci ji opilovat, že si to "nějak" sedne
Boha jeho, další zkurvený motor.....
Kdo nikdy nic nezkurvil ať hodí kamenem, ale je rozdíl mezi nehodou, smůlou, nebo totální ignorací spojenou s lepmlovitostí a bezbřehým sebevědomím, jako zde.... A pak je nářek že to jezdí nahovno, nebo nejezdí vůbec....
1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
Dnes jsem srazil ty hrany a motor už necvrliká. Pilník mi ujel jen jednou
Tak zase na dalším foru, až budu prasit plechy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
klidně se můžeš ozvat tady se řeší i to, jak změnit zářez na jehle nebo, co jsem to vlastně našel ve stodole, v době Googlu je 99% fór zbytečných, dá se říct, že vše se už někde aspoň jednou řešilo a dá se to dohledat... jaký olej, kolik oleje do tlumičů, jak to a to...
Jinak jak píše Pech-ten se aspoň vyzná teď mě překvapila dražba převodovky na péráka na aukru (končí dnes v 20:30), kdy prodejce uváděl, že je v 1A stavu, byla tam jedna fotka, napsal jsem mu, ať mi pošle fotky hřídelů a koleček. A samozřejmě v místě dvojky a trojky hřídele KO-musí vystakovat, kolečka to samé, buď ti lidé jsou totální dementi nebo už nevím... Zatím tam je 565Kč+200 dobírka Asi ty posrané/nepoužitelné převodovky dám taky na aukro-mám jich doma plnou bednu...
A že díly nebudou? To je dobře, ať nejsou. Alespoň už od těchto zlatokopů bude klid.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
Ohledně fór velmi vítám, když na otázky a následné rady je také zakladatele zpětná vazba, zda rady pomohly a popř, co pomohlo.
Jinak můj hlavní poznatek z renovace je ten, že je potřeba uklidit a obsadit celou garáž se základním vybavením. Pod kůlnou je to rasovina.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Výpis technických dat pro stk Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250/553 | zdenekmoped | 4 | 11.7.2023 v 17:49 jandaxx |
určení typu jawa motorky [1, 2] Jawa 250/553 | pornopoet | 36 | 27.8.2022 v 15:08 Johny_Servis |
Cinkání krytů předních tlumičů Jawa... Jawa 250/559, Jawa 350/361, Jawa 350/360 Panelka, Ja... | Muluri | 17 | 22.8.2022 v 10:45 KAWAHAB |