Ve výběru mám opět V-Strom 1000. Kawasaki Versys 1000. Yamaha Super Tenere XT1200.
Toto jen na vysvětlenou.
Potřeboval bych znát praktické zkušenosti mezi S.Tenere 1200Z a 1200ZE.
Je to na můj typ cestování potřeba,abych připlatil ze verzi ZE (elektronický podvozek)?
Má někdo reálné srovnání Tenerky klasické a s elektronickým podvozkem?
Jedinou recenzi co jsem našel je staršího data a nesrovnává Z a ZE. TADY
Naposledy editováno 29.05.2017 11:18:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
miroII píše: Tak pokud jde sundat tak je to paráda, teda až na ty prachy-jestli jsem to tu pochopil tak stojí dvacku.
Jo, tak na to pořadí bacha , já takhle už 6stou zimu spravuji prase co mám po tátovi, a silně se obávám že v té letošní to taky nebude
to jsme na tom podobně ...... před tímhle Mustošem je Tatran 125 po mamce, před pár dny jsem konečně udělal místo v garáži a hodil ho na stůl a obávám se že tímhle to na dlouho skončí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Marty_G píše: já mám dotaz k ST a pumpování přední vidlice při jízdě cca 90km/h. Nechal jsem si udělat přední vidlici - tloukla a měla míň oleje.
No a taky jsem najel víc km a začal jsem pozorovat při ustálený jízdě jako když jedu po silnici co je zvlněná od kamionů.
Dotaz může to být pneu co jezdila na mlátící přední vidli a je už v poslední 3tine životnosti ? Jezdím Michelin Pilot4 byly tam. Jsou moc silniční a já bych chtěl asi pak vyměnit za nějaký přechodný šotolina - asfalt.
Předem díky za příspěvky.
Máš to dost chaotický. Pumpování před.vid. je co? Tloukly vidle = vybité futra = 1. motorka má už dost nalítáno, 2. předchozí maj. byl těžký off = min.výměna futer + gufer + nový olej správné viskozity a také množství a v takovém případě i kontrola vůle ložisek v krku řízení.
Tou jízdou od kamionu myslíš houpání motorky? Pokud ano = selhání tlumičů (pérují ale netlumí, tzv odskok). Na zadku se dá sřídit předpětí pružiny a odskok (ten má největší vliv na to houpání-málo brzdí), na překu to samé +tlumení stlačení, to vše samozdřejmně jen v určité toleranci. Pokud je tlumič v háji, tak tím už nic nedoladíš.
Pneu vidíš,tak pokud jsou nerovnoměrně sjetý, poskákaný nebo tzv přebržděný, tak nešpekuluj a přezuj a přitom si je nech hned vyvážit a u toho hned skontrolujte házivost ráfků.
Výběr pneu je na tobě, ale počítej s tím že čím víc enduro tím horší chování na asfaltu. Já jezdím HEIDENAU K60 SCOUT , protože už jsem na ně zvyklý, ale ovládání na asfaltu je min. o třídu níž než to co tam máš.
Namork1 píše: to jsme na tom podobně ...... před tímhle Mustošem je Tatran 125 po mamce, před pár dny jsem konečně udělal místo v garáži a hodil ho na stůl a obávám se že tímhle to na dlouho skončí
Tak to seš o krok předemnou . Já jěště nemám udělaný ani to místo
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Spot píše: Zdar
Náhodou, Seikos odstoupil hned na první stránce a od té doby je to tady celkem konstruktivní
Tak hlavně se na to Seikos kouká optikou člověka, co nejezdí jen na té jedné svojí italské koze, ale vyzkouší i jiné, takže má srovnání a když si jeho názory přeložíš, tak se moc neplete.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Seikos mu na to vysvětlil, že ST stojí za h×vno a má si raději pořídit FJR, RT nebo Multistradu
Takže to fakt nepovažuji za konstruktivni
Navíc tady přispívají svými zkušenostmi vetsinou majitele ST, kteří už s ni najezdili dost km a ty zkusenosti tedy mají větší než někdo, kdo se na ni svezl jednou a zbytek je načtený z recenzí.
zdeny.s píše: Rosta-Fjr> zdar, to je zase diskuse ! Na kufrech mám Mg.očka + tašky a super. Další info na mailem .....
Zdeněk
OK, mohl by jsi mi to poslat tedy e-mailem?
Na boční kufry jsem namontoval kuchyňský ručkuy , funkci to plní dobře. Jenom u toho horního jsem měl prvotně zahrádku, samodomo, ale ta byla těžká a dost to šponovalo ty plastová omezovače. Druhou dovolenou jsem odjel bez zahrádky, ale to je dost nepraktický. Gumicukama a síťkou, jsem to měl chycený pod kufrem a když jsem šel do kufru, tak jsem musel všechno povolovat.
Pokud by jsi mi udělal fotku z venčí a zevnitř dost by mi to pomohlo.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
miroII píše: dafikk> Tak já mám variantu 4. Jinak ta 1 (tzv. s výřezem jestli jsem to pochopil) zrovna moc praktická není, ale respektuju ji u solo jezdců, ale ty to chceš na dovču a ve dvou. Do toho s výřezem nacpeš tak akorát plážovou výbavu = 2x plavky, 2x ručník, 1x opalovací krém a při troše štěstí ti zbyde i místo na pánskou ochranu
Ty jó co máš za maxi ručníky a v čem vozíš krém ?
Já do origo s výřezem natlačím naše dvě EVA karimatky a dva spacáky ! Nahoru bych dokonce dal i ten krém a snad i jednodílné plavky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 1200 Super Tenere
miroII píše: Máš to dost chaotický. Pumpování před.vid. je co? Tloukly vidle = vybité futra = 1. motorka má už dost nalítáno, 2. předchozí maj. byl těžký off = min.výměna futer + gufer + nový olej správné viskozity a také množství a v takovém případě i kontrola vůle ložisek v krku řízení.
Tou jízdou od kamionu myslíš houpání motorky? Pokud ano = selhání tlumičů (pérují ale netlumí, tzv odskok). Na zadku se dá sřídit předpětí pružiny a odskok (ten má největší vliv na to houpání-málo brzdí), na překu to samé +tlumení stlačení, to vše samozdřejmně jen v určité toleranci. Pokud je tlumič v háji, tak tím už nic nedoladíš.
Pneu vidíš,tak pokud jsou nerovnoměrně sjetý, poskákaný nebo tzv přebržděný, tak nešpekuluj a přezuj a přitom si je nech hned vyvážit a u toho hned skontrolujte házivost ráfků.
Výběr pneu je na tobě, ale počítej s tím že čím víc enduro tím horší chování na asfaltu. Já jezdím HEIDENAU K60 SCOUT , protože už jsem na ně zvyklý, ale ovládání na asfaltu je min. o třídu níž než to co tam máš.
miroll> díky za reakci - motorka najeto 42 tis, přední tlumiče mají po servisu v servisu včetně výměny gufer + futer (to jsem se neptal ) a oleje. Krk měl lehkou vůli dotaženo - servisem. Nastavil jsem si tuhost a odskok dle výrobce předek i zadek. První bude na řadě výměna pneu. Mám pocit že je poskákaná.
Pocit co jsem chtěl popsat je jako když jedeš po silnici co má vlny od kamionů jak brzdí. V nějakým vláknu to řešili u KTMek a výsledek byly gumy.
Když jsem na ST přesedlal tak jsem moc věcí nepozoroval - pozdeji - tlumiče na rozbitém asfaltu mlátí tak doslo na servis a po servisu co jsem psal.
Ještě jednou díky na reakci ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
RadekKa píše: Ty jó co máš za maxi ručníky a v čem vozíš krém ?
Já do origo s výřezem natlačím naše dvě EVA karimatky a dva spacáky ! Nahoru bych dokonce dal i ten krém a snad i jednodílné plavky
Já věděl že to nemám psát . Samo, to bylo s nadsázkou . S výřezem měl kamarád na GS a dost na to pi.oval, skrz špatnou skladnost věcí a nakonec taky skončil u 4. Tobě vyhovují s výřezem, nemáš problém se do nich sbalit a to je super = máš to co chceš a s čím jsi spokojený a jako třešničku na dortu za to dostáváš krásnou souměrnost
Jinak já už se lek , že napíšeš, že se baťoh musí spokojit jen se spodním dílem
Sranda !
Jak už jsem psal výše, tak jezdím ve dvou v okruhu řekněme 3 tis km od komína. Tudíž se nepouštíme do žádných akcí mimo cesty.
Takže preferuji tu celkovou šířku kufrů. Všude kde se vlezu s řídítkama tak mám ještě pár centimetrů na kufry.
Já na dovolený jezdím se ženou,tak máme hliníkáče a v nich tašky. Dá se to tam poskládat a přece jen u ženské,která si na dovolenou bere i šatečky,je to lepší,že nevypadá jak kdyby vypadla krávě z tlamy
A já se koneckonců také cítím líp v pěkných věcech. Samozřejmě když jedem do civilazce mezi lidi. Pokud bych jel někam do hor mezi veverky,tak je mě to jedno.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Stanovil jsem si určité priority:
1, obsah 1 000 a více
2, kardan
3,cestovní enduro
4.jízdní vlastnosti, ovladatelnost na místě / hlavní stojan/, jsem prcek
5,vhodné pro cestování ve dvou
6,provozní náklady
7,pořizovací náklady
8,dostupný servis
9, italský stroje jsou fakt krásný
10, německý železo je fakt super ale ne pro mne
Netvrdím, že YAMAHA ST, je nejlepší cestovní enduro, ale mě vyhovuje jak na cestování ve dvou tak i na delší tripy třeba na Balkán kde v pohodě zvládá OFF.
K těm blábolům, že ta motorka nezátáčí, nemá výkon nebo je o 10 let pozadu se s pochopitelných důvodů již nebudu vyjadřovat
Zda variantu Z nebo ZE, nedovedu posoudit páč jsem na ZE neseděl, ale rozum mi napovídá Z - čím mín těch elktr. vychytávek tak tak pro mne lepší.
Výkonově porovnávat ST s novým GS, 1190 Ktm nebo Multistrádou : 150 ps je samo někde jinde, ale kdo z nás plně využije jejich potenciál , pro mne je výkon ST plně dostačující / dal jsem origo ladák + kn filtr + seřízení - a jede krásně od spoda / . Ted se ale vrátím na začátek - je to o prioritách a hlavně taky Kč, zkus se zeptat kolik stojí pravidelný servis u Multistrady nebo KTM / rozvody, řetězový sady/ . Jasně spotřebu většina z nás neřeší, ale je příjemné jezdit za 4,5 - 6 l a ne za 8 l atd. Mám na ST najeto 55 000 km, letos v Albánii sestava GS 1150 + nová Afrika, všichni jsme dojeli v pohodě,najeto 4 500 km, ST bez problémů za 5 l/100, ostatní dolejvali olej a spotřeba o cca 1l/100 vice .....
Nakonec se musíš rozhodnout sám, co ti bude více vyhovovat třeba i na základě zkušební jízdy, kterou určitě doporučuji, než vypustíš many
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Dnes ať koupíš co koupíš,nemůžeš šlápnout vedle.
Seikos to bere moc odborně. Nic a nikdo není dokonalé. Ani to jeho Stelvio. Asi je průser koupit si třeba tady tu zmiňovanou ST a jezdit s ní na okruh!!! Stejně tak se supersportem chtít jezdit OFF. Takže pokud někdo chce cestovat a má ve výberu to co já,tak už je to jen o tom,pro něco se rouhodnout. Všechno z toho výběru bude ok a stačí se tomu jen přizbůsobit a s případnýma "nedokonalostma" se naučít žít a jezdit.
dafikk píše: zdeny.s> Napsal jsi to móóóc pěkně Úplně stejně přemýšlím já.
Dnes ať koupíš co koupíš,nemůžeš šlápnout vedle.
Seikos to bere moc odborně. Nic a nikdo není dokonalé. Ani to jeho Stelvio. Asi je průser koupit si třeba tady tu zmiňovanou ST a jezdit s ní na okruh!!! Stejně tak se supersportem chtít jezdit OFF. Takže pokud někdo chce cestovat a má ve výberu to co já,tak už je to jen o tom,pro něco se rouhodnout. Všechno z toho výběru bude ok a stačí se tomu jen přizbůsobit a s případnýma "nedokonalostma" se naučít žít a jezdit.
Jo,jo dokonalá byla, je a bude jen Afrika
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 1200 Super Tenere
Jako univerzál je perfektní. A ještě to je Yamaha....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
https://www.tipmoto....per-tenere-2016.html
Ale to on si panáček přifrčí na Tenerce,nazdar chlapci,ako sa tu mátě...já vyvalené...jé Štefan... na Tenerce ...
...a teď toho mám plnou hlavu!!!
Naposledy editováno 12.12.2016 20:51:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT 1200 Super Tenere
Spot píše: karf> Původní dotaz zakladatele vlákna byl na zkušenosti Z/ZE.
Seikos mu na to vysvětlil, že ST stojí za h×vno a má si raději pořídit FJR, RT nebo Multistradu
Takže to fakt nepovažuji za konstruktivni
Navíc tady přispívají svými zkušenostmi vetsinou majitele ST, kteří už s ni najezdili dost km a ty zkusenosti tedy mají větší než někdo, kdo se na ni svezl jednou a zbytek je načtený z recenzí.
A že ST stojí za hovno jsem tedy rozhodně nikde nenapsal. Mohl bys být víc objektivní - ono se dá totiž dohledat v diskusi nazpátek, co kdo napsal a nenapsal
ST nemám nastudované z tabulek. Jasně, nemám na ní najety desítky tisíc, ale projel jsem na ní Alpy a dal cca 1500km. Dost aby člověk pojmul co mu ta motorka nabízí.
Nevím pánové jestli jsem vám nějak šlápl na kuří oko. Pokud jsem někoho popudil vyjádřením, že silniční cestovní motorka je na silniční cestování vhodnější než cestovní enduro, tak se mu hluboce omlouvám. Asi to tak v případě ST nebude. Dafík chce jezdit (dle jeho vyjádření) jen po asfaltu.
Asi jsem měl napsat že ST nemá žádné negativní vlastnosti a je to nejlepší volba.
Je to tady na tom vlákně jako na vlákně příznivců BMW R1200GS. Asi na to koukáte svoji optikou, ale z pohledu externisty je to tak. Plácáte se tady jen po zádech přesně jako majitelé GS a plivete na všechno kolem.
No tak jo. Hoňte si tady navzájem své ego Zejména Rosta-Fjr, to je teda extra případ. Sednul si na první cestovní enduro v životě a hned ho vytahuje do nebes. Rosťo, až na nadlitrových cendurech najezdíš za rok to co já, tak si vytahuj triko. Víš velký kulový o tom jaké má ST konkurenty a kdo co a kolik nabízí. A nechápu proč se tady do mě opíráš v každém svém druhém příspěvku, když můj poslední příspěvek je cca 8 stran starý a s nikým se tu nehádám.
Howgh
Naposledy editováno 14.12.2016 17:09:55
ZE nemá jen elektronický podvozek, má ale hlavně upravenou geometrii podvozku, takže to už není ta tupá almara [quote=seikos]
Nějak jsem to pochopil jako ze ST stojí za ....
Jestlis to myslel jinak a já to jen nepochopil, tak se omlouvám. Ale zřejmě jsem nebyl sám.
A kdyby Dafik chtěl informací o tom, jestli je ST dobra nebo spata motorka a jestli si ji má pořídit, zeptal by se asi třeba takhle:
"Chtěl bych si pořídit ST. Dělám dobře pane Lorenc???"
Tohle jsem z jeho dotazu ale nějak neslyšel, takže o náš názor na tohle téma asi nestál.
Naposledy editováno 14.12.2016 22:29:16
Předtím jsem měl KTM 990 a Triumph Tiger 1050. Yamaha je pohodová motorka, které tě spolehlivě dostane z bodu A do bodu B. Není to žádný 150 koň. dravec, ale upřímně, kdo z vás to využije.
Řeči některých , kteří zde píšou, že nezatáčí atd jsou naprostá blbost, která se nezakládá na pravdě. Motorka zatáčí skvěle a neustále brousím stupačky. Motorka je sice papírově těžká, ale jenom do doby, než se rozjede. Váha pak není vůbec znát a projede opravdu hodně. Mám letos týdenní akci na italských šotolinách, kde se jezdilo po sněhu, přes velké kameny, dlouhé přejezdy 650 km za den, v terénu se jezdilo 100 km denně . Motorka to dávala naprosto super.
Naposledy editováno 14.12.2016 22:46:26
Než se začneš vyjadřovat k mé osobě, bylo by dobré si to vlákno alespoň pořádně přečíst, aby jsi nemlel pátý přes devátý. Aspoň by jsi ze sebe nedělal kašpárka.
To, že jsi projel na XT Alpy, podle toho co píše 1500km, předpokládám po asfaltu, tak to najezdí moje dcera taky a nemá potřebu si na nějakém fóru honit triko. To co jsem napsal, mám odzkoušné z praxe, jak mimo silnici, tak na silnici, ve dvou, sólo, s bagáží i bez. Že to je víc, jak nějaká tvoje testovací jízda je snad jasné a proto si "dovolím" z této pozice poradit.
Za další vysvětlování mi nestojíš!
Čau Rosťa
E: písmenko
Naposledy editováno 14.12.2016 22:58:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 13 | 6.5.2024 v 08:13 Verka_ |
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere | jannyjohn112 | 8 | 7.1.2024 v 11:03 _pat_ |
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere | MartyBar | 7 | 19.12.2023 v 06:30 Lopp |
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere | Boda | 11 | 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM |