globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva 100 vs ČZ
5.11.2016 v 12:21
Zdravím, mám problém, chtěl jsem do své Zetky vyzkoušet Vervu 100, protože si jí všichni chválí, jak pročistí palivovou soustavu, že pak stará Zetka poletí jak petarda atp... Tak jsem nakoupil plnou nádrž, byl jsem rád, že jsem jí vůbec nastartoval, od spodu nechce vůbec jet, u vrchu docela jede... Před tím jsem jezdil klasiku N95, nevíte v čem by mohl být problém ? Jestli je třeba při tankování Vervy 100, přeladit karburátor a předstih ? *V nádrži mám čistě Vervu 100, nemíchal jsem to s N95... Děkuji za rady..

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 vs ČZ

7.11.2016 v 19:29 | Nahoru | #1
vymezuje, vytěsňuje, i u 2t.

Jde právě o to, že lehkoběžné oleje mají studenou viskozitu výrazně nižší a teplou zpravidla taky, i když ne vždy. Pokud viskozitu dodržíš, tak už nejde o lehkoběžný olej.
Spousta, spíše až většina laiků si motá viskozitu s mazacími schopnostmi a vůbec netuší, že viskozitní třída se musí dodržet vždy - a výkoinnostní třída musí být rovna nebo vyšší než předepsaná, to je základ, pak jsou ještě vlastní normy výrobců motorů, které mají vliv na další vlastnosti oleje mimo tyto základní. Pro extrémní provozní podmínky, může bt předepsán i určitý rozsah viskozitních tříd, nicméně výkonnostní třída je jedna...

Totální Blud v hlavě průměrného laika: 5w30 je lepší než 10w40 a to je pořád lepší než 15w40.... nevím kam na tyto bludy chodí, nicméně je to blábol poměrně rozšířený... Toto jsou tři z mnoha dalších viskozitních tříd, každý motor má nějakou V. T. předepsanou a o tom jestli je lepší nebo horší rozhoduje třída výkonnostní.
Takže když budu mít 5w30 - Api SG, bude ohledně mazacích skopností horší, než 15w40 Api SL nebo 10w40 Api SH, stejně tak ale můžu mít 5w30 Api SL který bude lepší než 10w40 Api SF a nebo 15W40 - Api SE.

Základní parametry pro vhodnost použití oleje pro motor jsou jak už jsem psal: 1) Předepsaná viskozita 2) Předepsaná výkonnostní třída, nebo vyšší.

Požadavky motoru ČZ455 - Sae 30-40, Api TA-TB Vhodný olej? třeba M2T od parama má Sae 40 Api TB - vyhovující, pokud chceš mít lepší mazací schopnosti, minimum karbonu a méně kouře, tak Mogul TS sae 40, Api TC nebo jiný olej shodných parametrů.

(reakce na) Verva 100 vs ČZ

7.11.2016 v 19:45 | Nahoru | #2

pech. píše: vymezuje, vytěsňuje, i u 2t.

Jde právě o to, že lehkoběžné oleje mají studenou viskozitu výrazně nižší a teplou zpravidla taky, i když ne vždy. Pokud viskozitu dodržíš, tak už nejde o lehkoběžný olej.
Spousta, spíše až většina laiků si motá viskozitu s mazacími schopnostmi a vůbec netuší, že viskozitní třída se musí dodržet vždy - a výkoinnostní třída musí být rovna nebo vyšší než předepsaná, to je základ, pak jsou ještě vlastní normy výrobců motorů, které mají vliv na další vlastnosti oleje mimo tyto základní. Pro extrémní provozní podmínky, může bt předepsán i určitý rozsah viskozitních tříd, nicméně výkonnostní třída je jedna...

Totální Blud v hlavě průměrného laika: 5w30 je lepší než 10w40 a to je pořád lepší než 15w40.... nevím kam na tyto bludy chodí, nicméně je to blábol poměrně rozšířený... Toto jsou tři z mnoha dalších viskozitních tříd, každý motor má nějakou V. T. předepsanou a o tom jestli je lepší nebo horší rozhoduje třída výkonnostní.
Takže když budu mít 5w30 - Api SG, bude ohledně mazacích skopností horší, než 15w40 Api SL nebo 10w40 Api SH, stejně tak ale můžu mít 5w30 Api SL který bude lepší než 10w40 Api SF a nebo 15W40 - Api SE.

Základní parametry pro vhodnost použití oleje pro motor jsou jak už jsem psal: 1) Předepsaná viskozita 2) Předepsaná výkonnostní třída, nebo vyšší.

Požadavky motoru ČZ455 - Sae 30-40, Api TA-TB Vhodný olej? třeba M2T od parama má Sae 40 Api TB - vyhovující, pokud chceš mít lepší mazací schopnosti, minimum karbonu a méně kouře, tak Mogul TS sae 40, Api TC nebo jiný olej shodných parametrů.



u auta mam predepsanou 10w40 tusim, jezdim na 5w50 - bez problemu. u 2t fakt netusim kolik toho muze benzinem orzredenej olej vymezit - btw co jsem lil do husaberga nakej utrahypersuper nejlepsi denicol, tak byl fakt dost "hustej" a kvuli tomu nesmel byt pouzitej u automatickejch mazacich systemu, jelikoz mi zbyl leje ho otec do 175cezety a taky to krouzky jeste nevyplivlo... moc velke veda, na to ze tyhle stary mrdky jezdili i na vyjetej...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 hruso25 2 3.2.2023 v 18:21 hruso25
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport Tomkertis 2 19.4.2022 v 15:49 Dolin
Jawa 250 ČZ 250/455 Tomkertis 4 25.3.2022 v 06:16 libor600
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 Skwanky 9 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid


TOPlist