1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 Nehazi Jiskru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru
proměř indukční cívku. Primár by měl mít asi 3 - 5 Ohmů a sekundár cca 4 - 7 kiloOhmů. Je to autotransformátor, jsou navzájem vodivě spojeny všechny tři vývody. Vysokonapěťový kabel bych volil s měděným lankem.
Fajfku jsi zkoušel vyměnit?
Mě velmi dobře funguje: kabelova-koncovka-silikonova-s-kabelem
Máš dobře ukostřený motor?
Napětí baterie?
Kondenzátor je OK?
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 Nehazi Jiskru
Pokud jsi svítil, po přidání plynu se světlo více rozsvítilo nebo nee?
Pokud nee, tak Ti MZta nedobíjí a vycucáš baterii...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru
KanecxD píše: maspe> kontaktní
Si písal, že máš kontaktné- to znamená, že s mechanickým prerušovačom, bezkontaktné je so snímačom a riadiacou jednotkou.změř napětí baterie. Pokud bude mít víc jak 12,5 V, je OK. Pod 12,5 V ji změř ještě se zapnutými světly. Mohla by rychle ztrácet napětí. Pod 11 V zapalování memaká.
Bude-li baterie OK - nemusíš řešit ani baterii ani dobíjení.
Vyndej svíčku a zkoukni barvu a zda-li je či není zanesená olejem a případně popelem. Zkontroluj vzdálenost elektrod. Popel stačí vyškrábat drátem. Pak poladit směs.
Zapni zapalování, svíčku dej na válec strčenou v fajfce a protoč nakopávačku. Jiskra je - není? Slabá silná, pravidelná nepravidelná?
Je-li jiskra OK, nemusíš řešit zapalování.
Není-li OK, zkusit vyměnit svíčku, pak fajfku, kabel k indukčce, proměřit indukčku, zkontrolovat kabely od spínačky k indukčce, řídící jednotce, snímači. Proměřit snímač a řídící jednotku.
Zde můžeš zjistit, že celý zapalování dostává málo šťávy (napětí). Zlepšit by to mohla repase pojistkový skříňky...
Taky nemusí makat dobíjení tak jak má a to souvisí s variantou, že baterie není OK.
Pokud není baterie OK, připoj ji na nabíječku, zapni zapalování a nastartuj. Blafne-li, řešíš dobíjení...
To bys ostatně mohl udělat jako první krok
Naposledy editováno 16.09.2018 20:29:41
tak mezi 1 a 15 na indukčce by mělo být kolem 3 - 5 Ohmů - tipuju tak 4,5 Ohmu. Mezi 15 a 4 cca 7,5 - 15 kOhmů. Všechny tři vývody mezi sebou musí být elektricky spojeny. Žádný vývod nesmí být vodivě spojen s kovovým pláštěm indukčky.
Co se řídící jednotky a snímače týče, tak na smímači (respektive na svorkovnici) stačí dát mínus z Voltmetru na faston bílého vodiče a plus voltmetru na faston červeného kabelu. Mělo by se tam objevit napětí větší než 10 Voltů. Řídící jednotka napětí z baterie sráží přes zatěžovací (ochranné) odpory Hallovy sondy.
Mezi fastonem bílého kabelu (mínus na Voltmetru) a fastonem zeleného kabelu snímače (plus na Voltmetru) by se mělo dle polohy klikové hřídele střídavě objevovat napětí cca 45 - 70 mVoltů (rozuměj 0 Voltů) a asi 4,5 - 5 Voltů. Vždy po pootočení klikovky o 180° nebo pokud se budeš motat pólama magnetu u Hallovy sondy a střídavě kolem ní přejíždět magnetem. Stačí rozsah cca 5° na imbus klíči strčeným do imbusáku na klikovce (magnetu).
Samo to chce zapnutý zapalování a svíčku v fajfce na hlavě válce.
Hallovu sondu lze připojit např. k baterii napřímo a pootáčet magnetem a měřit napětí mezi bílým a zeleným vodičem. Jelikož Hallova sonda bez zatížení řídící jednotkou v podstatě spíná jen napětí (stav je/není), tak se bude mezi bílým a zeleným objevovat buď nula (45 - 70 mV) nebo plné napětí baterie - klidně 12,65 V např. Jestli ještě máš origo DDR, tak bych do toho pustil z jinýho zdroje třeba jen 10 V. Ať Ti sonda nezčoudne.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |