globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odrostlejší začátečník
4.8.2016 v 08:27
Dobrý den,
určitě milionkrát opakované téma nováčka, který chce radu - proto prosím o shovívavost
Ve svých 37 letech jsem se rozhodl dodělat si řidičák na plné "A". Na A2 jsem dělal v roce 2003 a de facto od 2005 nejezdím (pouze auto - zlenivěl jsem). Teď chci začít...
Vůbec tuto záležitost nechci uspěchat, reálně zvažuji koupi motorky až na další sezonu, do té doby chci načerpat informace, zkušenosti, případně na nějaké vypůjčené motorce si něco vyjezdit. Motorka a ježdění je krásný, ale stejně jako asi mnoho z vás, mám ve svém okolí několik nepěkných příkladů, že dovede být velká sv.ně
1./ jak jsem psal - jsem začátečník, ale ne jelito, který neví co a jak
Moje představa o motorce? Ne čistokrevná, nepohodlná, zakapotovaná silnička, ne choper, ne klasický enduro. Co bych uvítal: pohodlný posez pro člověka 188cm / 92 kg, příjemnou manévrovatelnost, spolehlivost a nějaký ten výkon ... Dám na vaše rady, tipy (samozřejmě klidně mi naházejte odkazy na zajímavé počtení)
2./ vybavení na motorku - helma, kalhoty, bunda, boty, rukavice, ... Nechci tuto oblast podcenit, ale nejsem milionář , proto prosím zase o nějaké tipy za rozumný peníz, aby to splňovalo základní požadavky.
3./ chtěl bych si motorky osahat, něco vyzkoušet - máte nějaké tipy na půjčovny? V podstatě kdekoliv.

Věřím tomu, že se může toto vlákno rozrůst do zajímavého a pro mnohé začínající motorkáře, poučného rozměru. Předpokládám, že další oblasti pro nováčka se ještě v průběhu diskuze otevřou.

Děkuji za ochotu

4.8.2016 v 09:16 | Nahoru | #1
1) Mam odsud a naprosta spokojenost jak cenou, tak kvalitou. Nerikas kolik penez na to chces dat, ale do nove bych asi nesel z vice duvodu. Na me jsem v pohode (jsem o par cm vetsi nez ty, vaha priblizne stejne). Ma to 50 koni coz bohate dostacuje na zabavu i dopravu.

2) Neboj se uznat, ze obzvlaste v teto oblasti uz se vyrabi spousta predrazenych siditek. Treba vetsina bot do 2000Kc nema ani chranice a stejnou funkci ti pak splni i farmarky za 600Kc nebo bazar a taky zalezi co chces jezdit, kdyz pojedes nekam na zamek, tak se tam dost blbe chodi v enduro nebo sport botach :D Rukavice prava kuze s kevlarem uvnitr v armyshopech okolo 700Kc, v motoshopech 1500Kc a podobne, helmy: A) homologace B) jak ti sedi C) jakou chces a jak se ti libi (vcetne kvality vyroby) pak dlouho dlouho nic a pak cena, najdes i tady v recenzich lidi co si koupi prilbu za desitku a pak v tom maji bud hluk a boli je hlava nebo jim dokonce vetracimi otvory litaji dovnitr mouchy (no pardon, za ty prachy???? :D)

3) Pujcoven poskrovnu a drahe jako krava napric CR (treba 6000 tis. za den a podobne vymysly). Bud koupit neco do 125ccm levneho do 20 tis. na rozjezdeni a vyblbnuti (ovladani lehkeho stroje ma sve kouzlo). Stejne ti kazdy bude rikat ze ta jeho je nej. Vyber si co se ti bude libit, evidetne nejaky nahac nebo klasika ala Kawasaki W650/800, Royal Enfield Bullet atd. Jezdit na tom budes ty a kdyz se ti motorka libi a bavi te jizda, tak si ji uzijes i na Stadionu vice nez na Yamaha R1

Naposledy editováno 04.08.2016 09:17:22

2 reakcí na tento příspěvek Odrostlejší začátečník

4.8.2016 v 09:18 | Nahoru | #2
"Věřím tomu, že se může toto vlákno rozrůst do zajímavého a pro mnohé začínající motorkáře, poučného rozměru. "

Ano, jako každé z tísíce stejných vláken a pak přijde další nováček a založí nové vlákno, kde bude opět doufat, že ..............................
Hele sorry, ale jsi už velkej kluk tak si sedni ke kompu a projdi si stejný témata za poslední čtvrt roku, to by mohlo stačit, i tak jich bude dost, stejně ti tady nikdo neporadí nic jinýho než co se tam dočteš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odrostlejší začátečník

4.8.2016 v 09:30 | Nahoru | #3

4.8.2016 v 09:31 | Nahoru | #4
puffybodie> díky za tip. Jinak moje cenová hladina je cca 80.000 s předpokladem, že první motorka asi nebude ani poslední

4.8.2016 v 09:33 | Nahoru | #5
ganmiki> Máš pravdu, obecných témat je dost.... Jen vkládám odkaz na motopůjčovnu.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2016 v 09:52 | Nahoru | #6
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem .. Já dostal stejný nápad před měsícem, jen ta moje praxe (před 30 lety Jawa Pionýr) byla výrazně skromnější. No, dnes už mám plné Ačko a Suzuki SV650 k tomu, úsměv na rtu dobrou kartu, jdi do toho a držím palce. Vzhledem ke skoro nulovým zkušenostem (už mám 100km na SVčku, heč) zůstanu u pocitu a rady nechám na protřelejších

Naposledy editováno 04.08.2016 09:52:54

4.8.2016 v 09:53 | Nahoru | #7
Loooba> Tak jestli máš pocit, že je můj post rejpání a ne rada pak mluvíme každý jinou řečí

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2016 v 10:19 | Nahoru | #8
Ahoj, před 2 roky jsem řešill podobné dilema, jen rozdíl, papíry jsem si dělal v 21 když to ještě šlo rovnou z 0 na A. Od té doby jsem nejezdil a před 2 roky v mých 27 jsem pořídil první moto. Dlouho jsem zvažoval, nakonec po projetí pár 600 jedno-hrnků co zrovna měli kamarádi a 600 4-hrnků, jsem určitě sáhnul po 4-hrnku. Měřím 189cm/92kg a z 600 (čti hornet, bandit, fazer) se mi nejlépe sedělo na FZ6ce (Fazer) a také se mi nejvíc líbila... Doteď jsem nadšenej, motor je do 7tis hodnej, odpouští chyby začátečníka a když se člověk vyjezdí, tak ve vysokejch otáčkách už slušně letí... Cestujeme i ve dvou a dá se to... Splňuje vše co jsi psal... Dole je hodná a nahoře výkon rozhodně nechybí...

Co se týče hadrů, tak jsem bohužel na začátku neměl prachy, tak jsem koupil základní blembák (nějakou Heldku za 4tis, oblečení Nazran - dohro tak za 5tis a jezdil jsem chvíli jen v pohorách a v rukavicích na kolo... - štěstí stálo za mnou a nevyválel jsem se, klep, klep, do teď jsem se nevyválel). Časem jsem pořídil pořádný rukavice (PSI), boty (Sportovní od IXS), páteřák a doufám, že letos ještě koupím pořádný hadry. NaSran hadry jsou za 2 roky ježdění téměř po smrti... Měl jsem tehdá připlatit a koupit hned něco pořádnýho...

S půjčovnou zkušenosti nemám... Měl jsem štěstí, že jeden kamarád měl zrovna FZ6ku a po svezení mě utvrdilo, že ji prostě chci...

Naposledy editováno 04.08.2016 10:22:22

4.8.2016 v 11:16 | Nahoru | #9
Kup si alepsoň na jednu sezónu něco slabšího jako je např. GS 500, když se trochu oťukáš, pak klidně nějakou 600ccm. Zajeď si na nějakou volnou plochu a trénuj hlavně zatáčení, brždění, vyhýbací manévr atd. Výkonu do těch 35 kw se nějak bát nemusíš a je velký rozdíl tento výkon pro mladého začátečníka, který se chce předvádět (tam je i dostačující na velký průser) a na začátečníka ve Tvé věku, který si chce jízdu užívat.

Co se týče výbavy jezdce, tak hlavně na přilbě nešetřit (viz příspěvky na fórum, kde je foto jak kvalitnější, tak i méně kvalitní helmy po nehodě - taky mě to nakoplo co nejdříve pořídit kvalitní helmu). K výběru doporučuji navštívit obchod, kde jsou zaměstanci s dlouholetou praxí, kteří tomu skutečně rozumí. Tam Ti dle požadavků poradí, zda kůže nebo textil, taky pomůžou vybrat rozměr atd. Počítej tak min. 20 tis za tu výbavu. V žádném případě si nepořizuj tyto věci přes internet dle tabulek s rozměry, prostě bez zkoušení nic nebrat.

Edit: Omlouvám se, tu výšku a váhu jsem nějak přehlédnul, takže 500 by bylo fakt malé.

Naposledy editováno 04.08.2016 11:36:06

4.8.2016 v 11:29 | Nahoru | #10
K výšce a váze tvé postavy bych asi přeskočil 500 a mrknul po 650, vzpřímenější posaz je na "cestovních endurech", tady článeček porovnání těch asi nejčastějších (vše se ale musí brát s rezervou).

Po své zkušenosti se sklouznutím po asfaltu bych se držel kožených rukavic s chrániči prstů (ruce bez oděrky) - rukavice bez chráničů bych nebral, oblečení mám textil s integrovanými chrániči RST Ventilator IV, taktéž vyzkoušeno , v oblečení z pracovních oděvů bych to již neriskoval.

4.8.2016 v 11:38 | Nahoru | #11
Ahoj, nebudu ti sem přidávat slova ohledně vybavení a motorky, ale pošlu ti kontakt na člověka, který v Šumperku trénuje a pomůže ti s rozježděním. Protože sebelepší výbava ti je k hovnu, když neumíš jezdit.
Napiš mi SZ, jak o to budeš mít zájem.
Honza

4.8.2016 v 12:07 | Nahoru | #12
Jak dřív někdo mohl vůbec jezdit na motorce

4.8.2016 v 12:14 | Nahoru | #13

Loooba píše: ganmiki> hele, máš pravdu, ale když někdo chce odpovědět, odpoví, když nechce, ani to vlákno neotevře ... a pak jsou tu rejpalové jako Ty

nerejpá,ale konstatuje

4.8.2016 v 12:17 | Nahoru | #14
Jak píše pumr, šel bych do jedný z klasickejch japonskejch šestek, Bandit/Hornet/Fazer/Er6.
Na hadry zkus mrknout na 4SR, maj docela dobrý poměr cena/výkon. Psíčko je super, ale o dost dražší.

4.8.2016 v 12:22 | Nahoru | #15
Kup si Hondu NC750X Budeš v exkuzivním klubu čtyřicátníků s velkými dětmi a hypotékou na krku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odrostlejší začátečník

4.8.2016 v 12:24 | Nahoru | #16
seikos> Koukám, že ses toho eNCéčka včera chytil a už tě to nepustilo

4.8.2016 v 12:32 | Nahoru | #17

xluke79 píše: seikos> Koukám, že ses toho eNCéčka včera chytil a už tě to nepustilo

no, já myslím že tam je sposta odborníků, kteří tam roztáčejí diskusi na výrazně větším levelu než já

4.8.2016 v 12:47 | Nahoru | #18
FZ6 - je z šestek největší.
Dole hodná, nahoře výkonu až až.
Zajdi do nějakého krámu a tam všechno vyber.
Já dal za vše zhruba 10 tis. Ale vše levná kategorie.
Přilba cca 2500, textil kalhoty 2000, textil bunda 2000, boty 2500, nákrčník+bederák+rukavice 1500.
Žádná hitparáda, ale osvědčilo se všechno.
Půjčovna nevím.
Je to kategorie naked (naháč) - tedy je to univerzální moto. Sedneš a jedeš.
Na Tvou velikost tu FZ6.

Edit:
Odkaz na zajímavé čtení :

Naposledy editováno 04.08.2016 12:55:26

4.8.2016 v 14:43 | Nahoru | #19
Ja tohle resil pred dvema tydny, kdy jsem si po ridicaku na auto (od 18) udelal A. Vek taky stejny jako ty a zkusenosti jen tak z mladi na nejakych pionyrech a jinych prckoletech. Takze jsem si koupil Z300 a myslim ze jsem neudelal vubec spatne. Motorka je lehoucka, dobre ovladatelna a pokud se toci do cerveneho, tak jede solidne. A prave pro to jsem ji zvolil. Radeji neco slabsiho z ceho se snazim vymacknout max, nez 4V 600ccm a tocit to jen do 6000ot.
Taky nepredpokladam, ze tohle bude moje moto navzdy.

4.8.2016 v 16:08 | Nahoru | #20
Sám jsem začínal zhruba v tvým věku s milionem kiláků v autě a s asi třista kilákama na různejch fichtlech a jawách v předplyšákovejch časech - pořídil jsem cestovní enduro (v mým případě Cagivu Elefant750, ale to není podstatný) a na naučení jsem nelitoval - pohodlnej posaz a dobře žehlí naše rozmrdaný silnice.
Možností máš v cenovce do 80 tisíc a objemu řekněme 600 -800 kubíků plno, sám bych doporučil nějakej dvouvál jako Transalp, VStrom, Afrika, třeba i ta Cagiva, ber to tak že nekupuješ na furt ale spíš na naučení a do doby než zjistíš k čemu tě to táhne.
Ty naháče kolem 600 taky nebudou špatná volba, ale osobní zkušenost nemám.
Čau, Tom

4.8.2016 v 18:20 | Nahoru | #21
oblečení pokud nemáš peněz na rozdávání a nejsi střelec tak stačí textil+ samozřejmě boty (v bikerscrownu maj super kalhoty co vypadaj jako rifle jmenujou se nějak trylobyte a super je to kevlar + tam mas chranice na kolena a boky, bundy dělaj dobry treba mbw,nazran,spyke,4sr..) jinak moto doporučuju bandita neskutečnej držák , pohodlnej podvozek a motor ideal spodek a střed hodnej prostě jedeš kochačku potřebuješ předjet tak stačí podřadit od cca 7,5 tisic to docela vystřelí takže předjíždění v pohodě ale zas žadnej krutej výkon nebo spíš ber co se ti líbí ty šestky maj tak něják výkon stejnej a 4v jedou tak něják všechny až nahoře 2v jede zas pěkně odspodu těžko říct co by ti sedělo víc ale bandit ma fakt vyhodu ,že je hrozně měkkej a sedlo je normální lavice takže i ve 2 lidech se na tom da jet pěkně kdyby te cokoli o tom banditoj zajimalo napiš...

4.8.2016 v 23:10 | Nahoru | #22
Kup si V-Stroma 650. Levnej, spolehlivej, všestranej. Mám někde schovaný nízkorozpočtový komplet hadry včetně helmy a bot.
Myslim, že přesně na Tvojí velikost. Nechal bych Ti to za pár šestáků, kdyby jsi chtěl.

5.8.2016 v 07:12 | Nahoru | #23
hele, mně by se takto docela líbíla ta kawa ZR750, co byla v prvním odkazu.. S výkonem to nijak divoký nebude, malý to taky nebude, polokapotáž je dobrá a ta motorka je prej držák.. A je pěkná na pohled.. Jinak buď výše zmíněné čtyřválcové šestky, případně ten strom..

Jinak já začínal na 350 a pak Fazer, u kterýho jsem zatím zůstal a ještě zůstanu, páč mi vyhovuje..

5.8.2016 v 09:21 | Nahoru | #24
Ve Tvým věku a s touto váhou klidně pětistovky přeskoč, pokud nejsi tele. Taky jsem nezačínal ve dvaceti a šel pak rovnou do 600.
Prvních pár vyjížděk hodně v klidu, ze začátku Ti bude připadat, že i odspoda to tahá jako blázen, ale na to si brzy zvykneš a zjistíš, že to divoké není a vlastně je to na pohodu.
Koukni po netu, co se Ti líbí. Dále se podívej, jestli někde v okolí není nějaký motosraz, když se tam zajdeš podívat, určitě Ti většina ráda poradí, když budeš okukovat jejich stroje. Případně Tě nechají sednout, aby sis zkusil posez, řeknou své zkušenosti. Šestku potkáš na kdejaké benzínce, nemusíš kvůli tomu objíždět bazary a zkoušet tam (aby Ti nechtěli nacpat to, čeho se potřebují zbavit).

Oblečení apod - hlavně vybírat a zkoušet na prodejnách. Nemá cenu ušetřit tím, že objednáš na eshopu a pak Ti něco nebude sedět.

5.8.2016 v 23:34 | Nahoru | #25
Není třeba dělat z toho kovbojku. Osobně jsem seděl naposled na JAWA 350 před 38 léty a letos na jaře v 56 letech jsem si udělal radost a splnil si sen a koupil BMW R1100RT který je stará dobrá kovářská práce , nalítá v pohodě půl mega km jen s výměnama kapalin a seřízením ventilů což pžežije nynější stroje právě sjíždějící z výrobního pásu. Prvních 500 km mne mašina vodila, ale časem jsem ji zkrotil a jsme kamarádi a mám již bez pár km nalítáno 5 tis.. Na mašinu je třeba vždy nasedat s respektem jinak je zaděláno na průser. Jezdím kochačku 90 - 130 km/hod a otočením heftu předjedu stejně rychle jako bzučák, nutně točící 14000 ot aby vůbec jel.
Co se týče oblečení jelikož mám klasiku cesťáka, tak nepotřebuji loktem a kolenem drhnout asfalt, tak stačí textilní gatě, bunda a rukavice s chrániči ,pevnější boty . Helma se dá koupit do 1500 Kč a zbytek i s nepromokem mě vyšel ve značkové prodejně za pomocí doprodeje ve slevě do 3500 Kč.

6.8.2016 v 13:10 | Nahoru | #26
Přidám i svoji zkušenost. Letos jezdím první sezónu. Je mi 33let. Předtím žádná zkušenost. V autoškole jsem jezdil na DR Big jednoválec. Koupil jsem si fazera 600 a udělal jsem dobře. 187cm a 85kg je na něj v pohodě.
Hned jsem si koupil i kožený hadry, je fakt že z druhé ruky, ale po malém sklouznuti jsem uznal, že to byla dobrá volba. Nějak mě nevadí odřeniny na oblečení ani na motorce. Není to poslední věc co porizuji. Doufám....
Hodně štěstí.

6.8.2016 v 19:10 | Nahoru | #27
Ahoj
Honda TA700 http://www.motorkar...nda-xl-700v-transalp
Naháče si neber bude na tebe foukat
Nějaký textil od Macny
Boty Gaerne G-Midland
Rukavičky MBW RONY
Přilba http://obchod.biker...prilba-8999900040192 a nebo ta která se Ti bude líbit ale určitě nevybírej jen podle nízké ceny ...život máme jen jeden.
Trochu benzínu a můžeš vyrazit

Naposledy editováno 06.08.2016 19:15:56

6.8.2016 v 19:23 | Nahoru | #28

6.8.2016 v 20:38 | Nahoru | #29
Fazer by měl bejt na tvojí postavu dostačující, pohodlnej na cestování a dá se na něm jet i celkem svižně. No a na hadry koukni třeba na MBW, neni to uplně blbý.
No za PSI sem nechtěl dávat takovej balík a nikdo jinej než MBW neměl hadry na mojí atletickou postavu ale za ty drobný už sloužej hadry třetim rokem v pohodě

6.8.2016 v 20:39 | Nahoru | #30

Stanley78 píše: Cau, ja jsem ve stejne situaci a volim DL1000, 2015. Hadry jsem nedelal kompromisy a sel do Rukka s gore-tex. Helma Schubert S2.