globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

4 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.8.2018 v 11:25 | Nahoru | #1
Tak ja mam doma NC 750X rocnik 2016, najezd ted nejakych 6000 km a muzu o tom rict svoje. Zkuste si s tim jet. Pochopite proc Honda nema duvod davat na to akce, slevnovat apod. Proste se to prodava podobne jako PCX 125, tak proc jit dolu s cenou a menit vyzkousene. Navic EURO nam ta banda nasich spasitelu tlaci nahoru, takze tak ... cena je z meho pohledu jedinej prusvih u tehle masiny, ja ji koupil snad levneji nez se dnes prodava na bazaru co sem koukal.

Jinak jen pro zamysleni:
Kufr misto nadrze je proste bomba, nerikam, ze to ma jen NCecko, ale je to v podstate vyhoda kterou maj skutry oproti motorkam. Na cesty po meste po uradech a pro drobny nakup k nezaplaceni.
Spotrebu resit u motorek, bezte nekam. Mam toho doma vic a kazdej kdo jezdil chape, ze s motorkou se da jezdit za 3,5l ale taky za 8 na 100km.
Pokud se bavime jen o NC, tak jedina rozumna z teto rady je prave 750X. Zbytek nema logiku. 700 rada byl asi jen pokus jestli se to chytne a design ble
750S mi prijde zbytecna, kdyz mate nastupce Horneta v 500 i 650 ccm verzich.
Dale na nase silnice, cestu obcas k rybniku a po poli k chate - jedine to Xko. Kdo jezdi na Hornetu, skutru nebo i RnineT vam to potvrdi.
Vahu motorky bych neresil, jde i o teziste atd. Kdyz projedete vsechny specifikace masin, tak motorky posledni doby se motaj vsechny kolem 200kg a stejne tam pak vrazite drzaky kufru a vseho moznyho, kryty motoru, padaky, .... ono to naskace raz dva a pak srovnavejte finalni hmotnost stejne vybaveneho kusu.
DCT je super vec (proto to Honda dnes dava i na jiny moto), ale ja to nechtel. Mam vic motorek a nekdy i za den dve vystridam a bud bych byl nastvanej, ze ho nemam vsude a nebo zapomnel radit kde DCT nemam
Co se tyka pohodli, tak jezdim v ruznych motojeans, textilu, adventure odevu a uz sem na tom musel jet kousek i v normalnim obleceni. Pohodlny to fakt je, nechapu proc nekdo tvrdi ze ne. A to i na dalnici.
Co se tyka ochrany proti vetru, tak (bavim se jen o 750X) i na dalnici do 160 km/hod je to uplne na pohodu. Na Hornetu ani RnineT Scrambleru to tak prijemny neni ani omylem. Kdo rika, ze Scrambler je silnejsi (1200ccm... 81kW ...) a jede rychleji a bla bla bla ... jdete mi s tim k sipku. Na nem se proste pres 120 km/hod jet realne dlouho neda, ta masina na dlanici proste nema co delat. Hornet ma plexi od Puigu a je to lepsi, ale i ten moc na dalnici a delsi cesty neni. A kdyz se posunu dal ve svym vozovym parku, tak ani BMW F800GS neni staveny v zakladu na to frcet 160km/hod po dalnici, byt nemecke. Se samodomo dodelanym plexi z Adventure verze a drzakama na nej je to lepsi, plexi od Puiga na F800GS se na dalnici zacne strasne prohybat a mam o nej strach, tak slo dolu.
Ve dvou ta motorka stale jeste jede a dokaze i predjizdet. Ma to 40kW, takze necekejte zazraky, ale je to stale pouzitelny i na dalnici. Jel sem s tim asi 200km ve dvou a nebyl problem to drzet kolem 170km/hod. Samozrejme to bylo spis ze zvedavosti, normalne asi clovek takto rychle jezdit delsi trasu nebude.
Maximalka kolem 190 km/hod je realna (dle GPS to bude asi o chlup min), pak uz zacina omezovac neprijemne a nebezpecna cukat - asi druha takova vytka k tyhle masine. Je potreba casteji radit akorat v tomto pripade to uz nema sedmicku
Jenze to je jak se rika vlastnost a ne chyba. Ta motorka je proste stavena nejak, ma nejak namyslene prevody a otacky a .... zase diky tomu se chova ve meste tak jak se chova.
Co se tyka terenu, tak cest, ktere by dalo KTM 1190 S a nedalo NC 750X asi moc neni. A pokud chtece enduro, tak si kupte krosku nebo tak. Ani ta F800GS neni uplne stavena na blbnuti v terenu. Jsou to spis cestovni stroje, ktere zvladnou kousky cest, kde chybi asfalt apod.

Kdyz se vratim k tematu, Honda se pokusila o jakysi hybrid mezi skutrem, nahacem a endurem a snazila se vymyslet univerzalni motorku. Vsichni vime, ze to nejde. Ale klobouk dolu, myslim, ze se jim povedlo skutecne dat dohromady dost neslucitelne pozadavky.
Moto nema ambice zavodit na semaforu s BMW i8 ani jezdit za stejny naklady jako PCX125. Stejne tak to neni dakarovej special ani to nema 150 koni a nastavitelnej podvozek jako KTM. Ale svoje misto proste ma a najde si ho. Ja ho beru do mesta a kratky cesty na chalupu apod. Helmu supnu do kufru, nebo dam do kufru(vlastne nadrze notebook a jedu na urad, do kanclu, stavim se na nakup ... nemusim se otravovat s tim sundavanim batohu nebo tankvaku, kterej stejne promokne nebo se aspon zamlzi a navlhne, i kdyz by nemel. Natankuju aniz bych ho musel sundat a zase nandat. Krasne se vejdu za skutry na krizovatce. Netankuju kazdej druhej den. Proste takova pohodova jizda s minimem starosti. Proste ma to dost pozitivnich vlatnosti a tech negativ neni zase tolik. A ty dva lidi se na ni taky vlezou lip jak na Scrambler (to fakt je pro batuzek nouzovka) a pohodlneji nez na Horneta.
Jak ja rikam, prijde mi to smyslupnejsi reseni nez maxiskutr. Takovej hybrid mezi moto a skutrem a tak je to taky potreba brat

P.S. perlicka ze zivota, v nasi tlupe nakonec soutez o nejvic enduro moto behem naseho tripu po Rumunsku vyhralo kamaradovo NC 750S (oproti V-Stromu, KTM 1190 R, KTM 1190 S, BMW F800GS), dobre mozna to bylo druhe misto, ale tesne o chlup za povozem tazenym dvema voly. Proste mistni cesty, no cesty, ja bych to spis videl, ze se cestou vysypal nakladak s sutrama z kamenolomu, se staly pro nase "ENDURA" nesjizdne a on to diky tezisti, vysce, vaze ... proste zvladl. A navic nas celou dobu stval poznamkama, ze jeste nechce tankovat, ze ma dost benzinu a mi koukali nervozne na budiky.

Naposledy editováno 03.08.2018 12:45:54

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.8.2018 v 11:37 | Nahoru | #2
Jura_Penta>Takovej hybrid mezi moto a skutrem a tak je to taky potreba brat...

Tady to tak bere asi skoro každej , kromě vlastníků

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.8.2018 v 16:19 | Nahoru | #3
Jura_Penta> k tomu P.S. o nejlepším enduru na velkých šutrech. Tady vyhrává motorka, která dokáže jet bez spojkování co nejpomaleji, má co nejnižší těžiště a nejlépe se z ní dosáhne. Bohužel jak KTM, tak Báwo na tu nejnižší rychlost kašlou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

13.8.2018 v 15:06 | Nahoru | #4

Jura_Penta píše:
P.S. perlicka ze zivota, v nasi tlupe nakonec soutez o nejvic enduro moto behem naseho tripu po Rumunsku vyhralo kamaradovo NC 750S (oproti V-Stromu, KTM 1190 R, KTM 1190 S, BMW F800GS), dobre mozna to bylo druhe misto, ale tesne o chlup za povozem tazenym dvema voly. Proste mistni cesty, no cesty, ja bych to spis videl, ze se cestou vysypal nakladak s sutrama z kamenolomu, se staly pro nase "ENDURA" nesjizdne a on to diky tezisti, vysce, vaze ... proste zvladl. A navic nas celou dobu stval poznamkama, ze jeste nechce tankovat, ze ma dost benzinu a mi koukali nervozne na budiky.


tak určitě...za řídítky minimálně KTM a BMW museli sedět neumětelové...co předvádí jiní na těhle strojích, o tom si slavné NCčko může nechat zdát...

zas jen další z milionů obhajob, proč je NC nejlepší na celém světě...a stejně k smíchu jako všechny ostatní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.8.2018 v 09:37 | Nahoru | #5
 

Jura_Penta píše: 700 rada byl asi jen pokus, jestli se to chytne


Ahoj, dalo by se to tak říct; tou řadou 700 s kubaturou 670 ccm celý ten "nový koncept" začínal a motor v NC 700 a jeho odvozeninách vycházel z 4 válcového motoru tehdejšího 1.3 litrového Jazzu. Jednoduchou mechanickou restrikcí v sání byl pro Evropu nastaven výkon na 35 kW, aby k tomu stačil ŘP skupiny A2.
Po příchodu CB 500X/F a CBR 500R s výkonem do 35 kW pak u aktuální 750 řady s objemem 745 ccm (převrtáno ze 73 na 77 mm) už rezignovali na ten limit 35 kW a NC 750 má tuším 55 koní.

 

Pokud se bavime jen o NC, tak jedina rozumna z teto rady je prave 750X. Zbytek nema logiku.


Na X-ko (rádoby enduro) se relativně dobře poskládá i člověk s výškou přes 190 cm a může na tom jet s trupem ve zcela svislé poloze. Nižší S-ko (naháč) má trochu jiný trojúhelník řídítka-sedák-stupačky a trup jezdce je mírně předkloněn dopředu. Když jsem si zkoušel S a X, tak mi S-ko sedlo za jízdy líp, protože jde ještě o trochu líp do zatáček. Respektive člověk se v utažených zatáčkách cítí s tím víc zatíženým předkem bezpečněji. A do noty možná hrálo i to, že S je o 15 tisíc levnější než X.

 

750S mi prijde zbytecna, kdyz mate nastupce Horneta v 500 i 650 ccm verzich.


Každý člověk to má nastavený jinak, takže třeba já jsem nástupce Horneta vyřadil ze hry. Chtěl jsem právě to NC kvůli dlouhozdvihovýmu motoru a uzamykatelnýmu odkládacímu prostoru místo nádrže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 8 14.5.2024 v 11:02 hanz009
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1


TOPlist