globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

22.6.2016 v 14:12 | Nahoru | #1
K Transalpu se vyjadřovat nebudu, to je úplně jiná motorka, ale k Hondě NC 750 X pár věcí napíšu. Před týdnem a něco jsme se vrátili z balkánu (včetně skoku do Albánie najeto 3600km) a jeden stroj, co jel s námi, byla právě hodná Honda NC 750 X. Jel na ní kluk, který se k nám přidal se slovy "Sice jsem naposledy seděl na motorce v autoškole (před cca 20 lety), ale půjčím si něco z půjčovny, ten balkán chci vidět". A jak řekl tak udělal , prostě žádný béčko co jen kecá a skutek utek. Vybral si (a trochu nechal poradit) právě Hondu NC 750 X protože:
- protože je levná - třeba Crosstourer stojí skoro přesně dvojnásobek
- protože je hodná - pro někoho, kdo má prd najeto ideální
- protože je universální - tedy aspoň podle prospektů zvládne ledacos

Pokud bych dneska měl o tomto modelu něco napsat, tak bych řekl, že nezklamala. Vidím to asi takto:
- výkon - v jednom + bagáž kupodivu naprosto bezproblémů, tempo bylo poplatné dálkovému cestování. (krátkodobě na dálnici i do 160 km/h bez problémů)
- spotřeba - dá se s tím za jistých okolnostá jet i pod 3L/100km, běžně okolo 4L (spíše pod), dojezd na 14L benzínu v nádrži (jednou vyjeto až do sucha) obvykle okolo 300 km, na dálnici je to se spotřebou už horší.
- pohodlí a ochrana jezdce - originální štítek je na ho..o, na nic a na shledanou, zvláště na dálnici hrůza. Jinak celkově poses pohodlný, není problém ujet denně velké porce kilometrů. Ale celkově dost průměrné.
- podvozek má vyšší zdvihy tlumiču, na albánské SH25 do Komanu toho měl občast dost, ale na druhou stranu pomáhá nízké těžiště a ovladatelnost, tlumiče nebyly na dorazech. Horší to bylo ale na D1, tam v některých usecích podvozek naprosto nestíhá (ale to asi u více motorek)
- je to low cost, použité komponenty se projevují tím, že od podvozku, přes brzdy, a podobně je všechno takový spíš horší průměr.
- mě to připadá, a teď se snad majitelé neurazí, jako takový trošku maskovaný skůtr na delší cestování.

Pokud s námi kamarád pojede za rok (jakože asi jo) půjčí se nějakou dospělejší motorku, ovšem pro letošní rok tahleta Honda fakt nezklamala a odvedla svoji práci velmi dobře.

Myslím, že z výše uvedeného celkem vyplývá, pro koho je tahle motorka určena a komu bude dobře sloužit.

Mám takové tušení, že autor tohoto vlákna neměl úplně tak na mysli charakteristiku konktrétních modelu Hondy, jako spíš šlo o myšlenku, že její modely jsou možná prodejně úspěšné, ale tak nějak postrádají šmrnc a myšlenku starších modelů. Mám úplně stejný pocit a myslím, že je to škoda. Ono nejde jen o nové modely NC xxxx, vemte si třeba Varadero - ta motorka je těžká, neohrabaná, ale také povedený dvouvál véčko a také charakter. Nástupce ? Crosstourer ? Zůstalo těžká a neohrabaná, zmizel večkový dvouválec, na Afriku se čekalo kolik let ? 10 ? 15 ? 20 ? Ale třeba se Honda poučí.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

22.6.2016 v 14:31 | Nahoru | #2
pese> ...hele...nikdy jsem an tom nejel...ale několikrát oblejzal... a udělal jsem si přesně obrázek jako ty.

Nikdo neříká že je to hnůj... ale ty obhajoby tady to je síla (číst to od lidi co na ničem pořádným v životě neseděli je prostě úsměvný)... prostě levnej (pod)průměrnej bajk... nic míň, nic víc...

Bude to levnej dělník... skůtr s velkejma kolama...co bude makat za levno... díky, já nechci, ale to Hondu asi nepoloží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

22.6.2016 v 14:35 | Nahoru | #3

pese píše: :
- výkon - v jednom + bagáž kupodivu naprosto bezproblémů, tempo bylo poplatné dálkovému cestování. (krátkodobě na dálnici i do 160 km/h bez problémů)



nooo panecku tomu rikam vykon.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 10 Včera v 13:23 pallous
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist