Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
MartinNTV píše: tomuhle vůbec nerozumím. Motorka je stroj. Pokud má stupačky na správným místě, pokud se na ní dobře sedí, pokud má slušný jízdní vlastnosti, jak tomu může něco chybět? Umíš to nějak definovat? Co tomu tedy chybělo? Zkonstruovat dobrý stroj není snadné, ale pokud se sladí všechny tyto parametry, je cíle dosaženo. Pokud má někdo pocit, že "to není ono", je potřeba jasně říct, co tomu tedy chybí.
dyť sem to definoval naprosto dostatečně, řekl bych.Může tomu chybět spousta věcí (taky jsem to v obecný rovině napsal)
Prostě, tabulkový ani počítačem vytvořený hodnoty mě moc neberou. Věci se musej tak nějak dělat srdcem a hlavou, to žádnej počítač neumí. A neumí to ani tabulkovej konstruktér. Umí to člověk, kterej pro to na cit, kterej jezdí, kterej umí popsat to, co chce. Já to moc neumím, proto píšu, že Honda je sterilní.
Stejně sterilní, jako všechny řadový čtyřválce (bez rozdílu jestli auto nebo moto). Klidně můžeš namítnout, že drtivá většina trhu jsou právě tyhle motory. Že R4 jezdí rallye. Z tabulkovýho hlediska asi nej motor do osobáku, i do motorky, to nepopírám. Ale to je právě to...tohle je přesně to, co mi vadí - sterilita, uhlazenost...nuda....
Ale těžko tohle vysvětlovat člověku, pro něhož je motorka (auto, letadlo, loď) jenom stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
selkie píše: dyť sem to definoval naprosto dostatečně, řekl bych.
Může tomu chybět spousta věcí (taky jsem to v obecný rovině napsal)
Prostě, tabulkový ani počítačem vytvořený hodnoty mě moc neberou. Věci se musej tak nějak dělat srdcem a hlavou, to žádnej počítač neumí. A neumí to ani tabulkovej konstruktér. Umí to člověk, kterej pro to na cit, kterej jezdí, kterej umí popsat to, co chce. Já to moc neumím, proto píšu, že Honda je sterilní.
Stejně sterilní, jako všechny řadový čtyřválce (bez rozdílu jestli auto nebo moto). Klidně můžeš namítnout, že drtivá většina trhu jsou právě tyhle motory. Že R4 jezdí rallye. Z tabulkovýho hlediska asi nej motor do osobáku, i do motorky, to nepopírám. Ale to je právě to...tohle je přesně to, co mi vadí - sterilita, uhlazenost...nuda....
Ale těžko tohle vysvětlovat člověku, pro něhož je motorka (auto, letadlo, loď) jenom stroj.
Ano motorka, auto, letadla i lodějsou jenom stroje. A to říkám i jako člověk, kterej postavil několik lodí i pár letadel a pár bicyklů. A tak tuším, co to obnáší, vyladit takový věci, aby fungovaly. Taky vím, co to znamená sterilní - z medicínského hlediska. Netuším však co to znamená u motorky, protože pochybuju, že máš na mysli bakteriální čistotu stroje.
Co je sterilního na čtyřválci? První opravdu použitelný (provozně i komerčně) čtyřválec postavila Honda v šedesátých letech. Do tý doby v motorkách byly, až na pár výjimek, dvouválce a jednoválce. CB 750 byl revolucí v motocyklech. A dneska je "sterilní"? To úplně nechápu. Proč? Co je na něm špatného? Tak se tě ptám, přestože osobně upřednostňuju právě ty jedno a dvouválce. Můžeš nám vysvětlit, co myslíš tím, že stroj má vše tam kde má být, jede tak jak má, ale nějak tomu něco chybí? Pokud vím, že nějak něco - tak přeci vím co přesně. Blbě brzdí? Drží špatně stopu na mokru? Bolej mě z něj záda má špatnou ergonomii? Hlavně nepiš žádný novinářský klišé typu "nemá duši". Většina motorek má dneska bezdušový gumy. Jestli si myslíš, že je někde nějakej počítač, do kterýho někdo nasáže data a z nějž pak vypadne výrobní dokumentace nový Hondy, tak to asi Japonce přeceňuješ. Každou motorku konstruují živí lidé. Počítače jen umožňují namodelovat reálný stavy. Samozřejmě trochu jiná věc je, když dnes na konstrukcích pracují nájemní konstruktéři. Nicméně věř, že úkolem každýho konstruktéra je zhruba toto:
postavit stroj, který především bude levný na výrobu a bude se dobře prodávat = bude spolehlivý a funkční a bude v něčem, co je pro zákazníky zajímavé, lepší než konkurence.
Ale to bychom mohli diskutovat mnoho hodin a na to je tenhle server nevhodný. Na to jsou hospody.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 10 | Včera v 13:23 pallous |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 9 | 18.5.2024 v 23:08 ivako |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |