globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK supersport s hlavním stojanem ??
 
29.4.2016 v 15:10
Zdravím.....nejprve bych chtěl uvést, že mam motocykl, který byl v roce 2004 dovezen z Kanady a přihlášen v ČR. Motocykl má vše dle evropských norem krom předního světla, které je bez homologace. Tuto informaci bych pochopil, ale zarazila mě ta informace, že údajně motocykl nemá hlavní stojan. Pan technik mi řekl, že dle evropských norem musí mít motocykl hlavní stojan nevyjímaje SS. Po mém překvapeni, sem se začal dohadovat, že na SS nema hlavni stojan co dělat. Bylo mi vysvětleno, že motocykly mají v TP od vydaní TP zapsanou vyjímku, že neobsahují hlavní stojan. Minulý týden jsem byl na STK s ducati monster 750 také bez hlavního stojanu a nebyl problém. Chytli se tedy technici faktu, že je motocykl dovezen? GSX-R je v ČR už 12 let a vystřídalo 4 majitele a teď budou problémy ? Po mém rozhořtění jsem kontaktoval dealera suzuki, který mi vyhledal motocykl dle VIN a divil se jako blázen, kde technici vzali nutnost hlavního stojanu. Dealerem Suzuki sem byl požádán o zjištění norem, kterými se řídí dotyčná technická kontrola a obrátí se na ministerstvo dopravy. Má někdo zkušenosti s tímto problémem ??????

Naposledy editováno 29.04.2016 15:35:31

2 reakcí na tento příspěvek STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:16 | Nahoru | #1
Před nějakou dobou jsem to také řešil. Podle českých vyhlášek má mít každá motorka hlavní stojan. Pokud váží víc jak 150 kg provozní, má mít navíc ještě i pohotovostní stojan. Pokud z výroby nemá, měla by byt v TP zapsána výjimka.

(reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:56 | Nahoru | #2
vilemx> jojo Česko, křišťálově čístší už snad být nemůže...(co EU vymyslí, to znásobíme a dokurvíme...)

(Mam provozní přes 200 kg a vyjímku nemám, teď abych to kurva řešil...)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 08:22 | Nahoru | #3

vilemx píše: Před nějakou dobou jsem to také řešil. Podle českých vyhlášek má mít každá motorka hlavní stojan. Pokud váží víc jak 150 kg provozní, má mít navíc ještě i pohotovostní stojan. Pokud z výroby nemá, měla by byt v TP zapsána výjimka.


Mohl bys toto obecné prohlášení prosím upřesnit tím, o jaké "české vyhlášky" přesně se jedná, když jsi to taky řešil, jak píšeš? Resp. konkrétně který předchozí právní předpis to takto určoval a ve kterém roce by tedy musela být schválena technická způsobilost, aby to tak bylo?

Podle mých informací je to takto: § 9 odst. 2 vyhl. č. 341/2014 Sb. - "Harmonizované technické požadavky pro silniční vozidla kategorie L, systémy, konstrukční části a samostatné technické celky určené pro tato vozidla jsou uvedeny v příloze č. 4 k této vyhlášce"
Příloha č.4: "Stojany - směrnice EU 2009/78/ES"
Směrnice 2009/78/ES třeba tu :
2. OBECNÉ POŽADAVKY
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem, který je udrží ve stálé poloze, jestliže vozidla stojí (např. při parkování) a nejsou přidržována v této poloze osobou nebo vnějšími prostředky. Vozidla se zdvojenými koly nemusí být vybavena stojany, ale musí splňovat požadavky bodu 6.2.2, jsou-li v parkovací poloze (parkovací brzda v činnosti).
2.2 Stojan musí být buď podpěrného, nebo středového, nebo obojího typu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist