Téma: Stelvio atd. 2016

16.2.2016 v 21:08
Zdravím všechny cestovatele na dvou kolech, cca 1.7.2016 by jsme chtěli s manželkou (batůžkem) vyrazit na Stelvio,protože už tam skoro každý byl a my ještě ne . Nějaký ucelený plán zatím nemáme,chtěli by jsme jet přes Slovinsko,vidět Slovinské Alpy,Mangart,Vršič atp. ,pak se třeba 2-3 dny porochnit v moři na Istrii a cestou zpět dát několik dní v okolí Stelvia a projet tam,co stojí za to.Jsme již věkově pokročilí čtyřicátníci a jeden silniční Varan 1000. Máme na to max. 2 týdny,možno i méně.Záměrně jsme vynechali Grossglockner,protože už jsme tam byli několikrát,ale jiným místům,než v našem plánu se vůbec nebráníme.Spaní spíš v kempech,potáhneme sebou stan atd.Preferujeme spolehlivost,dochvilnost,pohodové tempo bez pokut,co nejméně dálnic,krásná panoramata na kochání a večer trošku nějaký ten pokec u pivka.Rádi bychom uvítali taky někoho s batůžkem. Pokud by jste měl někdo zájem v tomto termínu vyrazit,nebo se třeba alespoň někde cestou setkat,budeme rádi. Petr a Irča.

Naposledy editováno 17.02.2016 20:37:27
1 2

16.2.2016 v 22:12 | Nahoru | #1
Jezdím na jih po B20 - takže mimo dálnice. U S.Johan im Pongau je největší ledová jeskyně v Evropě a nejprudší lanovka - to je zajímavé (cca 22€) , v Gmund je muzeum Porche a lze odbočit na Maltakraftwerk - také placená silnice postavená jako obslužná při stavbě vodního díla. Na Vršič je to z této strany nezáživné, jsou tam v zatáčkách kostky. U vršku je ale možné se jít podívat na pramen Soči. Mangart je OK - nahoře kašli na značku zákaz vjezdu a klidně jeď dál (je to tam už několik let kvůli padajícímu kamení) - ekologický poplatek cca 5€. Ve Slovinsku jsou největší krasové jeskyně - Postojna jama - drahé a mnoho lidí - kousek tě popoveze vláček.......mě osobně se více líbily Skočjanské jame - jen jsem to docela blbě hledal - neměli to dobře značené. Ve Slovinsku se moc nesvezete, silnice nejsou zrovna velký luxus - dobře se dá jet okolo řeky Soča. Koupání je luxusní v Savudrija (Chorvatsko) a jestli raději mělčinu, ale trochu zvířeného písku, tak Grado v Itálii.Je tam ale dost komárů. Stelvio je hezčí od Bormia směrem na Merano, hezké a svižné passo je také Rombo (Stilfenjochenpass) a hezké i svezení okolo Plansee................lze se jet podívat na Lindorf (asi - už si to nepamatuji - zámek Ludvíka Bavorského) v Garmischi je zajímavá soutěska - Partnachklamm. A z GaPa lze po dálnici domů - projíždím Mnichovem, je to rychlejší než obchvatem. Tak ať se vydaří dovolená a je na co vzpomínat.

Ještě jsem si vzpomněl - ve Slovinsku na silnici přes Črni Kal (tak nějak to bylo) asi Slovinská Dubá - samá motorka a špičkové svezení.

16.2.2016 v 23:06 | Nahoru | #2
Brůča > díky za příspěvek a za užitečné rady.Rádi si necháme poradit,co vidět,zatím vše sosáme z cestopisů na Motorkářích. Díky

16.2.2016 v 23:56 | Nahoru | #3
Ahoj taky mám první dva týdny v červenci volno a snad i batoh bude mít volno tak to budu sledovat co se tu bude dít
Na Stelviu jsme byli za krásného počasí tam přespali u Trafoi a ráno s mlhou deštěm jsme jeli nahoru
Gross jsme taky projeli a super
Maltu a další třeba něco ve Slovinsku mě snad čeká no uvidím co vymyslím a jak se to tu vyvrbí
Jinak bychom se přidali

17.2.2016 v 00:20 | Nahoru | #4
Radim1977> díky za příspěvek. Budeme rádi,když pojedete,nebo když vás alespoň někde potkáme Petr

Naposledy editováno 17.02.2016 09:17:33

2 reakcí na tento příspěvek Stelvio atd. 2016

17.2.2016 v 09:08 | Nahoru | #5

Naposledy editováno 17.02.2016 09:08:42

17.2.2016 v 09:22 | Nahoru | #6
kuzmič> dík za tip.Dolomity mě taky lákají.Doufám,že bude čas tam alespoň trochu nakouknout

17.2.2016 v 11:11 | Nahoru | #7
že bych se přidal a jeli jsme tam 3 trikolory? Takhle se tam s tím parníkem nahoru vyjíždí...

17.2.2016 v 12:10 | Nahoru | #8
Metalocalypse> tři trikolory a chlapi co nás uvidí z předzahrádek útulných alpských hospůdek si v tu chvíli řeknou... ty vole,ty už to nepij ani ředěný,vidíš nějak trojmo... Ale nápad skvělý.Dík za fotku.To je ze Stelvia?

17.2.2016 v 12:20 | Nahoru | #9

17.2.2016 v 12:42 | Nahoru | #10
pitrosik71> jo, to je na Stelviu. Jak píše dejw, Stelvio je za trest, specialně s naloženm Varaderem ve dvou je to utrpení pro řidiče a motorku. Byl jsem tam asi 10x a bohužel ho vždy přejíždím abych se dostal k hezčím průsmykům Gavia a Tonale. Pokud tam chceš jet pro "nálepku na plexi" tak jo, jestli se chcete svézt tak raději oblast Cortiny, Canazei, Arraba...

GG už nejezdím jinak než z jihu hned ráno, to se dá i pojezdit, opačně je to utrpení, protože z Brucku tam vyjíždí snad celý svět...

Jo a loni jsem na passo Falzerago potkal Slovince se stejným papouškem jako máme my

17.2.2016 v 13:21 | Nahoru | #11

dejw píše: Stelvio a GG jsou jedny z nejhorších průsmyků. GG kvůli ceně a turistický václavák. Stelvio je pouze pár zatáček vzhůru, nic víc. Daleko hezčí a zadarmo jsou průsmyky kolem Livigna, ve švýcarsku a Itálii. názvy bych musel pohledat v mapách, ale stejně pojedete na Stelvio, když jste tam nebyli...takže nemá cenu vám to rozmlouvat.

True story

Kdyby někdo chtěl, prodám nálepku ze Stelvia nebo z GG po 10E. A nemusíte tam jezdit.

Naposledy editováno 17.02.2016 13:22:15

17.2.2016 v 13:32 | Nahoru | #12
Metalocalypse> jojo,očekávám tam trochu václavák,turisty v autobusech atp. Proto už taky moc nechci na GG,stačilo.A není to vůbec tak,že bych chtěl jen vyjet na Stelvio a pak hned pelášit se samolepkou domu ,nějaký den bude i na poježdění po okolí,zrovna to passo Gavia mám taky v seznamu,co bych rád viděl.Tonale jsem taky někde v cestopise četl,je tam toho krásnýho na vidění děsně moc ,nakouknout i do Dolomitů ....proč ta dovča není alespoň o měsíc delší

17.2.2016 v 17:30 | Nahoru | #13

kuzmič píše: Koukni na mapu v okolí Cortina di Ampezzo, spousta průsmyků a luxusního svezení pohromadě... (Dolomity)

Problémem je skutečnost, že první víkend o prázdninách se jede po passech v okolí Cortiny cyklozávod..........................takže když bude štěstí, dostane se na silnici tak okolo třetí odpoledne - samozřejmě při cestě zpátky už to budou mít mimo aktuální datum, ale zase budou muset zaplatit 10€ za Felbertauerntunel. Třeba starý Brenner je zdarma a docela slušné svezení. Je to na nich - jak jsem psal - Stelvio je hezčí od Bormia na Merano.............jinak je to točení kolem nohy s naloženou motorkou a do kopce - čumět do protisměru jestli nejede nic dolů, eventuelně zastavit a znova rozjezdy - myslím, že je to spíše takový mýtus o hezkém passu.
Jak píšeš - je mnoho krásnějších silniček. Mě se třeba líbí v okolí Andermattu - onehdá jsem tam vydržel skoro týden

17.2.2016 v 18:31 | Nahoru | #14
Brůča.> Co to je sakra za cyklozávod. Dá se někde sehnat nějaký program / rozpis? Byla by to dobrá informace pro všechny co se tam chystají.

17.2.2016 v 19:03 | Nahoru | #15
Tak to bohužel nevím - ale už dvakrát jsem tam kvůli tomu zůstal trčet. Vždy začátkem prázdnin. Prujezd byl jenom po SS51 - ostatní cesty blokovány policií a opravdu tě dříve jak okolo třetí na silnici nepustili. Navíc spousta "amatérských závodníků" si chtěla dokázat, že to také zvládnou, takže na hezké svezení zapomeň - byla to kličkovaná mezi šlapkama
Poprvé jsem si myslel, že mám jen smolíka..............ale když po cca šesti lety v tom samém termínu jsem tam trčel zase, myslím si, že je ten závod asi pravidelný. Jestli najdeš, co to je, tak dej odkaz - já nějak nevím kde po tom pátrat.

17.2.2016 v 19:27 | Nahoru | #16
Termínově by odpovídal závod Maratona dles Dolomites - jen neumím zjistit trasu. A 21.7 - 24.7. se tam jede Zlatý pohár Dolomit, což se nejezdí na uzavřených silnicích, ale za normálního provozu...........je to závod veteránů auta. To je hezká akce a nijak mě to neprudí - je na co koukat

17.2.2016 v 19:36 | Nahoru | #17
Je to Maratona dles Dolomites 3.7.2016 a Sella Ronda Bike Day je 19.6.2016. Minulý rok jsem to taky chytnul a plány v pr.... Ale zase jsem si dal jeden pass u Cortiny s policejním doprovodem, kdy v protisměru nemělo už žádné auto

17.2.2016 v 19:41 | Nahoru | #18
Je to tak. Tady je rozpis a MAPA

17.2.2016 v 19:56 | Nahoru | #19
Brůča.> No, tak to jsem netušil, nikdy mi to nevyšlo na cyklozávod, naštěstí...

17.2.2016 v 20:16 | Nahoru | #20
Po tomto víkendu jsou u nás Út + St státní svátky, tak myslím, že tam bude stát a čekat spousta našich jezdců.

17.2.2016 v 20:23 | Nahoru | #21
Zdar, ještě pořádně nevím kam letos jet. Váš styl cestování je dobrý, i styl ubytka....., až na těch 14 dní, to mě v hokně asi nedají. Budu sledovat toto vlákno a třeba se potkáme( taky mám batůžek)

17.2.2016 v 20:44 | Nahoru | #22
STOUPAvaradero> čau , občas sem nakouknu,kdyby se chtěl kdokoli přidat....třeba i jen na část výletu .Vše je jen o domluvě a třeba tam v těch místech taky ještě někdo nebyl,stejně jako já

18.2.2016 v 13:29 | Nahoru | #23
Nechci nikoho strašit ale do zatáčky pod plynem jinak hrozí:

Našel jsem to náhodou, když jsem hledal naše fotky.
Jak uvedeno výše, lépe se jede od Bormia.

18.2.2016 v 17:51 | Nahoru | #24
vit51> dík za odstrašující fotky .Zkusíme to tedy od Bormia,stejně jsem našel nějaký Umbrailpass,který se napojuje na passo Stelvio a který by mě taky dost zajímal a zkusíme tam tedy i nespadnout Díky Petr

18.2.2016 v 18:14 | Nahoru | #25
pitrosik71> Zdar, ještě jsme tak daleko sami nebyli, tak hledám s kým rozumnym a kam. Láká nás ČERNÁ HORA ,ale sami ne, chce to partu lidí

18.2.2016 v 18:36 | Nahoru | #26
STOUPAvaradero> čau,Černá Hora je hodně lákavý cíl .Ale docela dálka,co. My taky jedeme s batůžkem víceméně poprvé,protože jsme zatím jezdili jen po Čechách a na GG a Maltatalu jsem byl sám.Buď tu někoho splašíme,kdo by taky jel,anebo holt pojedeme sami,Varan nás v tom nenechá

18.2.2016 v 19:15 | Nahoru | #27
,stejně jsem našel nějaký Umbrailpass,který se napojuje na passo Stelvio
Pozor - toto passo nemá po celé své délce asfalt. Alespoň tomu tak bylo, když jsem se tam motal. Není to nic brutál - přejel jsem to na silničním BMW, ale raději zjistit skutečný stav..........................možná, že už je to polité asfaltem celé, já to ještě jel po šotolině. Jinak je ještě dobré vědět - Samnau - bezcelní zóna, což obnáší levný benzin ( hodně zajímavá cesta tam i zpět - tunely bez osvětlení a dvě auta se tam nevejdou, klakson nutný ) a Livigno - také bezcelní zóna. Pozor, tunel mezi silnicí 28 a Livignem je placený............................kolik to stojí nevím, jezdím po Alpách, nejezdím zkrz Alpy - mám motorku, ne krtka.

18.2.2016 v 20:08 | Nahoru | #28
Brůča.> díky za užitečný info.....píšu si.Trochu šotolinky neuškodí.Naopak.Vidím,že to tam máš dost najetý

18.2.2016 v 23:40 | Nahoru | #29
Ahoj ahoj
ten Umbrail pass jsem jel loni v mlze a dešti a zdá se mi že už je tam asfalt

18.2.2016 v 23:53 | Nahoru | #30

Livigno jo jo levný tam palivo L/1.03e ale jen jsme projeli a tankovali
tam někde v těch bezcelních zónách mít něco jako základnu a tankovat tam a jezdit po okolních passech
ale netuším kolik tam vychází kemping??