Téma: Na čem jezdí senioři? A proč?
28.1.2016 v 20:29
Ahoj!
Po shlédnutí stránek motorkářů nad 60 mne zaujalo, že drtivá většina z nich vlastní chopery.
Protože se této kategorii také blížím, ptám se: Proč zrovna velkoobjemové mašiny?
Možná je to moje úchylka, že mám rád malé a lehké motorky. A možná mne "prozření" teprve
čeká... Člověku stářím ubývá sil a zvednout takovou litrovou mašinu.. Měl jsem hodně motorek,
ale nejtěžší byla XT 600. Tak se ptám: Proč jdou Senioři do těchto strojů? Díky. nepirum

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2016 v 07:51 | Nahoru | #1

sharkis píše: Podle mě je to spíš o tom těžišti než o váze - takovej chopper ti upadne daleko hůř než třeba nějaký vysoký cenduro, který prakticky nemáš šanci při pádu na místě udržet - právě díky tomu vysokému těžišti A jak už zde bylo řečeno - manipulace se tady asi moc neřeší - čas od času to může bejt problém, ale při jízdě je to ovladatelný podobně jako jakákoli jiná motorka, je to nízký, takže se na to dobře nastupuje a nemusíš dávat nohu bůhví kam, nohy máš při jízdě natažený, takže tě z toho po 20 kilometrech nebolí kolena, sedíš na tom jako v křesle, takže Tě z toho nebolí záda ani zadek

O původu hemoroidů ve spojitosti s motorkou bych moc nepolemizoval, jelikož je tam příčinná souvislot velmi nepravděpodobná Příčinnejch faktorů je tam poměrně dost a zrovna motorka v nich fakt nefiguruje Přínos choppera pro člověka s hemoroidama bych viděl maximálně v tom pohodlném sezení, které těm nemocným nevyvolává takové potíže jako např. tvrdá sedaška supersportu



Podle mě je to takhle, mluvím z vlastní mnohaleté zkušenosti.

Takže pokud myslíš, že "takovej chopper ti upadne daleko hůř než třeba nějaký vysoký cenduro, který prakticky nemáš šanci při pádu na místě udržet" - tak je to omyl, zejména pomalá jízda mezi autama, pomalý rozjezd do pravého úhlu atd, tendence k zavírání řidítek...

Pokud myslíš, že "...manipulace se tady asi moc neřeší - čas od času to může bejt problém..." - tak je to zkrátka opět omyl.

Pokud myslíš, že "...při jízdě je to ovladatelný podobně jako jakákoli jiná motorka...", tak tě mohu ujistit, že na našich silnicích je mnoho motorek neporovnatelně lépe ovladatelných a tyto stoje, třeba tedy cruisery k nim až tak moc nepatří a to i navzdory snaze výrobců dát těmto těžkotonážním mašinám punc šmrncu a nespoutané volnosti.

Pokud myslíš, že "..., je to nízký, takže se na to dobře nastupuje a nemusíš dávat nohu bůhví kam..." - tak máš svatou pravdu.

Pokud myslíš, že "... nohy máš při jízdě natažený, takže tě z toho po 20 kilometrech nebolí kolena..." - tak máš opět svatou pravdu.

Pokud myslíš, že "... sedíš na tom jako v křesle, takže Tě z toho nebolí záda ani zadek..." - je to jeden z nejfatálnějších omylů. ty nohy vepředu, kor kdo má předkopy, neumožňují sebemenší zvednutí se, myslím nadlehčení ve stupačkách, takže jakoukoliv nerovnost berou krátkozdvihové tlumiče a páteř. Mnoho jezdců na cruisrech má fatální problémy se zádama. Na tomto stroji není většinou dobře možný ani odpočinek a protahnutí jízdy ve stupačkách, o tímto prostocvikem realizovaném odvětrání zapařeného zadku ani nemluvím, takže ve finále, pokud bys přínos choppera pro člověka s hemoroidama viděl maximálně v tom pohodlném sezení, které těm nemocným nevyvolává takové potíže jako např. tvrdá sedaška supersportu, tak potěš Pánbů.

(reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

1.2.2016 v 07:58 | Nahoru | #2

Pavlys píše: .........
Pokud myslíš, že "... sedíš na tom jako v křesle, takže Tě z toho nebolí záda ani zadek..." - je to jeden z nejfatálnějších omylů. ty nohy vepředu, kor kdo má předkopy, neumožňují sebemenší zvednutí se, myslím nadlehčení ve stupačkách, takže jakoukoliv nerovnost berou krátkozdvihové tlumiče a páteř. Mnoho jezdců na cruisrech má fatální problémy se zádama. Na tomto stroji není většinou dobře možný ani odpočinek a protahnutí jízdy ve stupačkách, o tímto prostocvikem realizovaném odvětrání zapařeného zadku ani nemluvím, takže ve finále, pokud bys přínos choppera pro člověka s hemoroidama viděl maximálně v tom pohodlném sezení, které těm nemocným nevyvolává takové potíže jako např. tvrdá sedaška supersportu, tak potěš Pánbů.



No a proto je potřeba si k těm předkopnutým stupačkám dodělat také normální stupačky, ve kterých se jde i postavit. Kamarád má na dyně troje a dokonce už prý jel i s nohama na zaklesněnýma nártem na spolujezdcových-čtvrtých.

A já plánuju předělat také podprdelník na odpružený podprdelník.







Naposledy editováno 01.02.2016 08:01:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem jezdí senioři? A proč?

1.2.2016 v 10:10 | Nahoru | #3
Pavlys> Tak ono asi záleží mašina od mašiny. Mám VTXku 18ku N-ko, která má plotny. Koupil sem sedlo Mustanga s opěrkou řidiče + mám jiný zadní tlumiče a můžu tě ujistit, že pár set km v tahu žádný problém, a to už záda taky nemám kdovíjaký. Zapřu bedra do opěrky a jedu fakt jak v křesle a žádný rázy do pátěře se nekonaj. Když chci odpočinout nohám, tak je hodím na padáky, na plotnách se taky můžu postavit. Takže cruiser může být z hlediska ergonomie i překvapivě příjemnej. U čopra s přepákováním na předkopy a ještě s vysokejma opičákama to může být něco úplně jinýho, to uznávám. Dokud sem neměl opěrku a sériový sedlo, tak to bylo horší, to se občas záda ozvaly, to jo. Nebylo to nic drastickýho, ale třeba 4-500 kiláků už bylo znát. Teď je to ale pohodička jak v dobrým autě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist