Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

18.1.2016 v 10:26 | Nahoru | #91
Taky bych byl spíše pro variantu hardtail s 29".
Mám asi rok a půl KTM Ultra s 29" a více něž spokojenost. Jezdíme jak silnice, tak hodně polňačky, lesní cesty, pole apod.
Pokud to vyloženě nechceš na aktivní sjíždění horských cestiček, tak Ti bude takové kolo určitě vyhovovat...

20.1.2016 v 16:55 | Nahoru | #92
tak jsem včera koupil. nechal jsem si poradit a vzal jsem toto - https://kolo.cz/cla...hine-typhoon-70-2014
jo, a byla povánoční sleva, stálo 12 500 kč, což je asi bezkonkurenční cena
díky všem co mi poradili, a já doufám že budu spokojen

20.1.2016 v 17:19 | Nahoru | #93

vsude se zmensuji setrvacne hmoty u rotujicich casti, jen u jizdnich kol vnutil lidem marketing nazor, ze je to lepsi :)

ono na tech 29 nejde skoro postavit nic lehkyho ani s neomezenym rozpoctem... ted mel bracha na krame tallboye asi za 350tis a stejne to bylo tezitko...

20.1.2016 v 21:18 | Nahoru | #94

assassin píše: to me fascinuje jak lidi co celopero ohodnoti jako "tezky kolo" pak doporuci HT s 29 :) pritom tyhle 29 HT jsou tezsi nez celopera na 26 :)

Nevím co považuješ za lehký kolo, ale moje celopéro váží 12,5kg a kamarád má to stejný v karbonu s váhou pod 10Kg v ceně cca 160tis.

20.1.2016 v 21:20 | Nahoru | #95
mára929r> Zvolils dobře, na pohodový ježdění je to cajk a kdyby tě to třeba chytlo, budeš muž vědět, co chtít...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

20.1.2016 v 21:39 | Nahoru | #96

Alojs01 píše: Jezdil jsem HT i celopéro 26" a teď mám celopéro 29" (vyměnil jsem Specialized Epic 26" za to stejný v 29") a ten rozdíl v terénu ve prospěch 29" je obrovskej. Když mě o výhodách 29" před tím přesvědčovali, byl jsem skeptickej, ale jen do okamžiku, než jsem si ho vyzkoušel a do měsíce bylo nový kolo doma. Jinak váha zapletejch kol na 26" a i 29" byla téměř stejná...

Hmotnost 29kol byla stejna u sady za 100 tis - jako u sady 26kol do 20ti...

No celopero pod 10kg za 160 mi zni az neuveritelne, ale asi spesl o tolik prekonava kola co znam ja ... Santa cruz/cannondale.. Viz treba zminenej tallboy cc, nejlepsi osazeni co nabizi - komplet sram xx - karbonovy kola - cca 12kg bez pedalu (kolo zhruba za 250? Mozna vic) ten za 350 nebyl pod 10urcite taky...

Ja mam dve 26 a objednane 27.5 - ale jen protoze uz neni jina moznost..

Naposledy editováno 20.01.2016 21:53:56

21.1.2016 v 09:02 | Nahoru | #97
Ted jsem mel na dvorku 81x Cube,moh jsem Marovi udelat cenu,jeden zmizlej kus bych hodil na islamisty

21.1.2016 v 14:03 | Nahoru | #98

assassin píše: Ja si teda pri jizde v terenu nevsiml ze by 29 byla v necem lepsi - velky setrvacnosti, dlouhy neobratny kolo, projizdet nerovnosti - boule v manualu mi neslo vubec, hodit si zadni kolo do strany na trailech s hodne technickejma pasazema opet problem.

Hmotnost 29kol byla stejna u sady za 100 tis - jako u sady 26kol do 20ti...

Ja mam dve 26 a objednane 27.5 - ale jen protoze uz neni jina moznost..

Největší rozdíl jsem pozoroval při jízdě do prudkýho kopce přes kořeny, to jede jak tank a člověk se nemusí až tak soustředit na stopu. Ale obecně na větších nerovnostech se kolo chová líp. Obratnost se sice trochu horší, ale to při mém způsobu ježdění (sportovní švihy okolo 100km) je podružný.

21.1.2016 v 14:18 | Nahoru | #99
assassin> Jinak tady toho Tallboye testovali a váhu tam mají cca 10,5kg s cenou pod 200tis...

16.2.2017 v 22:21 | Nahoru | #100
díky za rady a tipy

16.2.2017 v 22:40 | Nahoru | #101

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.2.2017 v 22:46 | Nahoru | #102

Kubák píše: Tady je jedno hezký celopéro,jen 10x dražší,ale pro navození atmošky to sem prsknu.. Moc se mi ten Voráček na kole líbí

16.2.2017 v 22:56 | Nahoru | #103

assassin píše: No Danny ma ted to same jako ja :) i barvu dokonce (v tomhle videu ma teda jeste jinej model s nižším zdvihem)
Muzu doporučit, jen za 30 se neda ani 8let starej hlinikovej model :)

tak já nepotřebuju kolo za stovky tisíc, jak jsem již psal, jsem víkendový jezdec, a něco takovýho by mi stačilo (podle vzhledu laika) - https://www.sbazar....l/21616799-kolo-felt

16.2.2017 v 23:03 | Nahoru | #104

16.2.2017 v 23:06 | Nahoru | #105
To GT je ok, ale pro tebe bude M maly

16.2.2017 v 23:08 | Nahoru | #106

assassin píše: To GT je ok, ale pro tebe bude M maly

16.2.2017 v 23:10 | Nahoru | #107

mára929r píše: tak se nám sešel rok s rokem a já se poohlížím po novém kolu. se stávajícím jsem max spokojen (a je na prodej, kdyby měl někdo zájem), ale chtěl bych zkusit celopéro, proto vás zasvěcené a těm co tomu aspoň trochu rozumí prosím o nějakou radu co pořídit. nároky jsou vesměs stejné jako jsem uváděl před rokem, jsem hobík, ale taky umim dát kolu v terénu dost na prdel, takže to musí trochu něco vydržet. raději bych volil nové kolo, ale pokuď bude nějaký zachovalý kousek ve výborném stavu, nebráním se. cenový strop bych viděl tak do 30 tkč.
díky za rady a tipy

...z novejch zkus pohledat kellys tyke50 u prodejců v akcích a výprodejích, tady je sice o kousíček nad tvým stropem, ale dá se sehnat i levněji než
viz https://www.cyklobazar.cz/inzerat/139590/kellys-tyke-50-nove

16.2.2017 v 23:29 | Nahoru | #108

mára929r píše: nejsem čahoun, mám skromných 175 cm. jen gumy budu muset dofouknout a péra přitáhnout na mých 108 kg

Oboje je vzduch, takze se to jen dofoukne, ale 108 je dost :)
Otazka je co je tomu tlumiči a kolik by stala oprava, fox je draha hračka co se servisu tyka...

16.2.2017 v 23:43 | Nahoru | #109

assassin píše: Oboje je vzduch, takze se to jen dofoukne, ale 108 je dost :)

tak proto potřebuju trochu zhubnout
a pokuď by se repasovalo, tak snad bych se do 3 - 5 tkč vešel. hlavní je že se s tim dá zatím jezdit. jel bych se na to podívat, ale je to 350 km tam a 350 km zpátky, tak přemýšlím....

16.2.2017 v 23:44 | Nahoru | #110

Muzu doporučit, jen za 30 se neda ani 8let starej hlinikovej model :)

Jo,tohle je 2015,myslím..Já už se to urcite nenaučim a vystačím si s xc kolem,ale mám u nej rad ty nepovedený záběry na konci videí
To by měl ukazovat i Block s fiestou

17.2.2017 v 06:05 | Nahoru | #111

mára929r píše: toto taky nevypadá zle, kdybych to ukecal na dvacku + něco investoval do těch předních vidlí, tak by to mohlo být v cajku, né?
https://sport.bazos....E-CARBON.php [/quote]

Ja bych ho bral. Mel jsem tenhle ram (viz strana 2) a v tyhle velikosti mi byl trochu mensi, ale mam 180. Pro Tebe by mohl byt v pohode. Kazdopadne tohle kolo mi vazne sedlo a tenkrat jsem hodne litoval kdyz jsem o nej prisel. Jediny do ceho bych dal penize je poradnej servis na zacatku a teleskopicka sedlovka. Komponenty mi prijdou naprosto ok.

E: ta vidle je s otaznikem, ja bych to risknul ...

Naposledy editováno 17.02.2017 06:08:09

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

17.2.2017 v 07:40 | Nahoru | #112

17.2.2017 v 08:47 | Nahoru | #113

miki83 píše: Jak může dát někdo za kolo takový pjachy já mám obyčejný kolo specialized za 12k už dva roky a v pohodě. Ale chápu že když to má někdo jako koníčka tak je ochotnej za to ty peníze dát. Když mi kolo vybíral brácha bylo těžký mu vysvětlit, že nemám takový nároky jako on. On má dvě za cca 200k jsou to sestavy nebo jak se tomu říká. Jezdí čas od času nějaký závody. Nejdřív mi vybral kolo za 40k pak za 30k a když jsem mu ukázal jaký sem vybral tak ho málem jeblo . Holt každý máme svoje parametry.

hele presne tohle jsem rikal brachovi kdyz si kupoval kola za desetitisice a ja za ty samy prachy jezdil na moto ... projel jsem se pak parkrat v opravdovem terenu na opravdovem kole a byl jsem "lapen" ted uz mam takovyhle kramy 2 :) me nebavi zadny sporty ala fotbal, takze je to jedina sance jak se hejbat, takze dobry spojeni prijemneho s uzitecnym....

17.2.2017 v 08:58 | Nahoru | #114
assassin> Jo pokud tě to chytne a jezdíš na kole takhle často a štreky tak je to v pořádku Mě to nechytlo ani když mi brácha půjčil kolo a zkusil jsem to. Pořád se na tom musí šlapat Ale jelo se s tím úplně jinak, to je fakt. Jednou si takhle sedíme, pochutnáváme si na nanuku a najednou se přiřítila banda asi 50-ti bláznů na kolech . Už na první pohled bylo jasný, že to nejsou kola za pár desítek tisíc. Když jsem je poslouchal jak se baví tak jsem jen koukal, ten dal 150 ten 170 tamten 140 apod. Padaly i vyšší částky. Ale nutný je dodat, že se bavily jak jezdí celej rok, byly v cizině, na horách atd. Za rok najezdí na kole desetitisíce km. Ano to se to potom vyplatí takový kolo koupit. To by se s obyčejným kolem jako mám já jezdit nedalo. To obdivuju.

17.2.2017 v 09:19 | Nahoru | #115
miki83: ja zas tolik km nedam, driv jsem na kopec jezdil lanovkou nebo dodavkou :) to az ted mam kolo na kterym se jezdi i nahoru po svych :) ale predrazena uchylarna to je..

17.2.2017 v 09:30 | Nahoru | #116
mas na to kolo zbrojak Maro? Precejen, se stoosmi

17.2.2017 v 09:50 | Nahoru | #117

tralala_pyco píše: mas na to kolo zbrojak Maro? Precejen, se stoosmi

taky bych se zasmal, kdybych nebyl docent jen tesne :) ale zas teda se 190ti...

17.2.2017 v 09:52 | Nahoru | #118

Naposledy editováno 17.02.2017 09:52:24

17.2.2017 v 09:53 | Nahoru | #119

tralala_pyco píše: assassin> Jestli to nemas ve spekach, tak docela pohoda ne? Holt nejses strizlik. Na hokej optimalka...

no bohuzel jo, kdyz jsem jeste mival jakz takz formu tak jsem mel 86...

17.2.2017 v 10:27 | Nahoru | #120
assassin> Tak na ten vek...