globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: max.otáčky
 
17.11.2015 v 21:56
Zdravím, dnes jsem byl projet mito po otevření. Ve výfuku ač laděném Gianelli byl škrtící trychtýřek o průměru 19 mm, ten jsem odbrousil a celý výfukový kanálek slícoval na průměr 35 mm. Sání jsem též slícoval, osadil Airbox "paroháč", ze kerého jsem odstranil tlumící plech, který tam ale opět vrátím (hluk sání je nesnesitelný), výfuk je krásně tichý. Zjistil jsem, že je chudý volnoběh. Musel jsem uplně zašroubovat šroub vzduchu aby se to udrželo na volnoběh a ještě je to málo. Budu muset dát větší volnoběžnou trysku. Teď je tam 65 vyzkouším 70. Hlavní mám 130 to se mi zdá dobré, uvidím časem podle svíčky. Podržel jsem to na čtyřku a zrychlovalo to dobře, hlavně nahoře, ale když už to jelo 140 a otáčky byly 12500, tak jsem už přeřadil. Na 5 to dál zrychlovalo na 150, dál jsem to nezkoušel. Nevím jak vysoko je to možné točit. Je to 6 kvalt, ale sekundární převod mám 14/39 zubů, takže dost těžký. Je možno dát 13-zubové kolečko? Válec je tam A0401, hlava 200C, výfuk je Gianelli s původní repasovanou originální koncovkou Cagiva. Karburátor dellorto PHBH28BD. Máte někdo zkušenosti s laděním Mita?
Předchozí
1 2 3
Následující

max.otáčky

18.11.2015 v 18:46 | Nahoru | #1
Tak tohle je opravdu těžká písemná práce.

1 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

18.11.2015 v 20:03 | Nahoru | #2
máš to perfektní
a co vlastně chceš?

(reakce na) max.otáčky

18.11.2015 v 21:55 | Nahoru | #3
Dolph-cz> vedet jestli tam muze dat jiny kolecko? jen nechapu proc je to kvuli tomu tak dlouhy

max.otáčky

18.11.2015 v 22:00 | Nahoru | #4
Taky moc nechápu oč jde- Mito nemám ale vypadá to že víš co děláš , tak vyjedˇ na dálnici, vytoč ji na 6 a podle otáčkoměru uvidíš jestli má maximálku při max otáčkách- pokud ne, tak dej menší pastorek, pokud má ještě sílu tak dej těžší převod.

max.otáčky

18.11.2015 v 22:07 | Nahoru | #5
Já ale nevím kolik jsou ty maximální otáčky. Se současným převodem by to při těch 12500 na 6 jelo přes 200 a to je asi nesmysl. Taky při jízdě třeba 100 na šestku se to už dál bez podřazení nerozjede.

max.otáčky

18.11.2015 v 23:25 | Nahoru | #6
Max. otáčky jsou když ten motor už víc netočí ! Kolik ti točí na 4 nebo 5? Jestli to máš zpřevodované na 200, to je píčovina- dej o zub menší pastorek a bude to živější. A že ti to nechce na 6 jet z kila to se nediv- řadí se po dosažení max kroutˇáku. Je to 125 ne litr, který má sílu od volnoběhu. Točit a řadit to je dvoutakt!!

max.otáčky

19.11.2015 v 11:46 | Nahoru | #7
Právě, že mám strach to vyzkoušet. Jak jsem psal na 4 se to vytáčelo pořád výš, až jsem to nevydržel a při 12500 jsem přeřadil. Nevím jak daleko to mám zkoušet, ale chovalo se to jako by se to chtělo točit ještě daleko víc. Žádný vadnutí nebo něco takového. Pořád to silně táhlo a vytáčelo se. Ale 4 už jela 140, tak nevím.

max.otáčky

19.11.2015 v 18:24 | Nahoru | #8
Tak to je snad dobře, ne ? Na13.5.0000 ot. by měla jet cca 170- 175. Tak je problém v tobě- že se bojíš ale ne v motoru. Koupil jsem před lety Aprilii Rx 125 a když jsem to vezl domů, tak mi to dalo 140/hod. Taky jsem zpomalil, i když měla chutˇjet dál. Ale enduro a silnice jsou 2 různé věci, prostě ji nalož 1 minutu a uber- jinak se nedozvíš co v ní je.

max.otáčky

19.11.2015 v 22:52 | Nahoru | #9
170-175 myslíš na jakou rychlost? 4, 5 ,6? Objednal jsem o 1 zub menší řetězové kolečko místo 14z - 13z. až namontuju, napíšu. Mám tam osadit hl. trysku 140 pro jistotu?

max.otáčky

20.11.2015 v 19:44 | Nahoru | #10
Tak další zjištění, svíčka je do hněda, tak hlavní tryska bude asi OK. Problém je, že volnoběžná tryska 65 má za v cestě za sebou emulzní trubici, která má na vstupu též průměr 0,65 a tím zvětšení volnoběžné trysky nemá jakýkoliv vliv. Převrtal jsem obojí na 0,7 a uvidím. Na karburátoru jsem nevysledoval kudy a jak jde volnoběžná směs, tak jen doufám, že postupuji správně. Kdyby někdo měl schéma funkce karburátoru Dell orto PHBH 28 BD byl bych rád za poskytnutí.

max.otáčky

20.11.2015 v 19:46 | Nahoru | #11
Opravovat nerozbité... frajer :D

2 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

23.11.2015 v 09:09 | Nahoru | #12
Na začátku píšu, že je to stav po odškrcení a slícování sání a výfuku (montáž laděného), takže je potřeba doladit bohatost a nevím jaké max. otáčky si u tohoto motoru mohu dovolit. Proto se ptám, jestli s tím má někdo zkušenosti.

max.otáčky

24.11.2015 v 17:41 | Nahoru | #13
No - já jsem z Rotaxu 123 dostal při jízdě z 10. t/ot/min- tedˇ točí 13.200 a nic se neděje, že to nebude mít životnost je mi jasný, ale proč se tak zarputile staráš o max. otáčky- to nechápu. Podívej se kolik točí Mita s otevřenými motory a klidně 1.000 ot přidej!.

max.otáčky

24.11.2015 v 20:14 | Nahoru | #14
Díky za reakci, ale nerozumím tomu, že jsi dostal při jízdě 10 000 ot - teď točí 13 200 - to není při jízdě? Takže myslíš, že 13 500 by neměl být problém? Je nějakým způsobem omezen počet otáček např. zapalováním? Už jsem dostal návod "podrž plnej plyn na neutrál a uvidíš" - někde se prý zastaví. Ale tohle jsem kdysi zkusil na ČZ a Jawě a tam se to moc přes 6000 nedostalo, ale tady nevím. Zkoušel to někdo a není to nebezpečný? Dík za odpovědi. Jde mi o to až to dostane dcera a například se jí to "povede" aby to nebylo poslední přidání plynu.

Naposledy editováno 24.11.2015 20:17:25

max.otáčky

28.12.2015 v 06:57 | Nahoru | #15
Tak už jsem to mohl projet pořádně. Vadnout to začíná až po překročení 13 000 ot. A i po montáži 13 zubového kolečka to jede na 3. - 120km/h a na 4. 140km/h. Na 5. to zrychlí ve dvou(150kg) s batohem na zádech spolujezdce na 145km/h a po přeřazení na 6. zpomalí na 120km/h. Jinak volnoběžný systém karburátoru funguje jinak. Šroubkem se reguluje množství už smíchané směsi se vzduchem do výstupu za klapkou, takže vyšroubováváním se obohacuje, se 70 tryskou se dostávám do správné směsi asi na 2 otáčky otevření. V průběhu výkonu je slabší místo mezi 6 a 8 tisíci otáček. Hlavní zátah přichází v 9 tisících a táhne nepřetržitě až do 13 000, poté to začíná vadnout. Pro jízdu ve dvou by to chtělo ještě lehčí převod, ale pokud pojede dcera sama (55kg), tak to asi bude dobrý.

max.otáčky

28.12.2015 v 08:08 | Nahoru | #16
tak potom to sedí s týmto:





V stave ako to máš teraz, to je podľa mňa príliš do ťažka prevod. Tá 6-tka s max. rýchlosťou 190kmh je úplne o ničom prevod a ani ho nebudeš nikdy používať, lebo bude vládať tak akurát dole kopcom po vetre. Ja by som dal 13/40 alebo 12/38 (neviem či 12zub zoženieš). 13/40 a 12/38 je ten istý pomer a aj to vyzerá tak, ako by mitá mohli mať max rýchlosť (okolo 170km/h) :






pohraj sa so stránkou www.gearingcommander.com. Ale zaujalo ma, že na tej stránke boli max. otáčky štandardne nastavené na 10200, tak potom aby tu nebol problém, že to pretáčaš.

Naposledy editováno 28.12.2015 08:12:58

max.otáčky

28.12.2015 v 11:28 | Nahoru | #17
To mě právě zaráží, že ten motor takhle táhne až do 13 000 ot. a až poté tah poleví, když všude popisujou max. výkon při 10 - 11 000 ot. Pravda je, že jsem vše slícoval, vyhladil a namontoval odškrcený giannelli svod, ale koncovku jsem použil originální, zrepasovanou do původního stavu ale doplněnou tlumící vatou ve druhé absorpční komoře - nechtěl jsem, aby motorka "řvala". Taky jsem už doplnil tlumící plech do airboxu (vyměněný, vybroušený "paroháč"), a je to o dost lepší - bez znatelného vlivu na výkon. Ještě mohu vyzkoušet jak se motor chová s giannelli karbonovou koncovkou - ta je pouze průchozí děrovaná trubka s vatou. Koncový převod mám teď 13/39 - což je 3x. Jak píšeš ty 13/40 - je 3,077 a 12/38 - je 3,166, takže to nejsou stejný převody, ale liší se minimálně i od toho mého. Původně na motorce byl 14/38 - originál dle návodu - škrcená verze ze SRN a přede mnou někdo dal rozetu 39. Já jsem teď dal 13 zubů kolečko.

Naposledy editováno 31.12.2015 06:32:13

max.otáčky

28.12.2015 v 11:47 | Nahoru | #18
Ještě doplním: motor se chová "rozumně" tak do 6000 ot. , potom je hluché pásmo asi do 9000 a poté velký zátah končící až za 13 000 ot. Vzhledem k tomu, že přívěra se otevírá při 7250 ot. tak si to vysvětluji tak, že nad 6000 již nestačí časování zavřené přívěry a pod 9000 zase otevřená má časování moc velké.
Přívěru jsem seřídil dole dle návodu na 0,7 mm od pístu a nahoře jsem ji slícoval s vybroušeným výfukovým kanálem. Výfukový kanál je tak otevřený na výšku 16 mm od spodní úvrati při zavřené a 24 mm při otevřené přívěře. Zdvih pístu je 50,6 mm.

max.otáčky

27.1.2016 v 11:48 | Nahoru | #19
Našel jsem průběh regulace předstihu zapalování. Mám tam Ducati energia a průběh odpovídá chování motoru. Toto zapalování snižuje předstih mezi 6 - 8 tis. otáčkami - to odpovídá snížení tahu v tomto pásmu a naopak má nejvyšší předstih ze všech zapalování úplně nahoře, proto se motor tak dobře vytáčí. Asi to má nějakou souvislost.
http://www.mitoclub....ccensione-centraline

Naposledy editováno 27.01.2016 11:52:03

(reakce na) max.otáčky

13.3.2016 v 00:39 | Nahoru | #20
mito7> je dobre mit dobre nacasovany valec ,otacky muzou byt klidne 14tis ale max vykon bude uz ma 11.5 tis pak uz se to jen toci...dobry prevod je tak ze kdyz zaradis v otackach max vykonu,dalsi kvalt schodi otacky tak na 8tis a leti to dal jako strela...tohle zjistis ale jen na brzde. Kdyz das tezkej prevod a pojedes " volnou" budou ti padat otacky do zavrene privery a budes se trapit. Takze dle meho nazoru,volnejsi motor,prevod zlatej stred a necht si toci kolik chce,tad na 11.5tis nebudes to trapit a sebe taky ne,150 tam budes mit hned a jak jsem cetl,bohate ti to staci a nejsi na zavodech :)

(reakce na) max.otáčky

13.3.2016 v 00:42 | Nahoru | #21
mito7> je dobre mit dobre nacasovany valec ,otacky muzou byt klidne 14tis ale max vykon bude uz ma 11.5 tis pak uz se to jen toci...dobry prevod je tak ze kdyz zaradis v otackach max vykonu,dalsi kvalt schodi otacky tak na 8tis a leti to dal jako strela...tohle zjistis ale jen na brzde. Kdyz das tezkej prevod a pojedes " volnou" budou ti padat otacky do zavrene privery a budes se trapit. Takze dle meho nazoru,volnejsi motor,prevod zlatej stred a necht si toci kolik chce,tad na 11.5tis nebudes to trapit a sebe taky ne,150 tam budes mit hned a jak jsem cetl,bohate ti to staci a nejsi na zavodech :)

max.otáčky

13.3.2016 v 15:36 | Nahoru | #22
Jen malá technická. Ty máš asi nikasil že? páč já bych z té své dvacky chtěl eště něco vytáhnout ale mám litinu.

1 reakcí na tento příspěvek max.otáčky

16.3.2016 v 14:23 | Nahoru | #23
Poslední změny: Koncový tlumič osazen karbon Gainnelli, volnoběžná tryska zpět 65 - seřízení volnoběhu šroubkem - povolením se obohacuje, hlavní tryska po 135 dána 132 a o zářez spuštěna jehla. Chování je teď kultivované v celém rozsahu otáček, zajímavost je, že po výměně originálního koncového tlumiče s přepážkama za laděný Giannelli (průchozí děrovaná trubka s vatou), se vylepšilo chování v prostředním pásmu, ale motor již tolik netáhne až nahoře. Využitelné maximum je asi do 12500, výš se to už netočí, ač předtím i za 13000 byl tah. Převod vypadá, že je OK. I po zařazení 6-tky třeba v 80 se rozeběhne až do maxima 160 se mnou (90kg). S dcerou (54kg) to bude ještě lepší!
Samozřejmě je to nikasil.

(reakce na) max.otáčky

16.3.2016 v 14:44 | Nahoru | #24
mito7> Pěkně si hraješ zkušenosti zjevně máš a víš co děláš... jen malá rada, takhle našláplá 125- 2T už bude na seřízení dost háklivá, chce to ladit v ňáké průměrné teplotě, např.15-20st, pokud to super naladíš teď (kdy je třeba 5st) tak po oteplení na 25 už to nebude "hrát"

max.otáčky

17.3.2016 v 07:16 | Nahoru | #25
Jo, s tím počítám, už mám připravený trysky 130 a 128 hlavní a i volnoběžnou 63 až bude tepleji tak se přeladí!

max.otáčky

13.4.2016 v 06:51 | Nahoru | #26
Tak přetryskováno: hlavní 130, volnoběžná 63. Ještě to nemám vyzkoušeno. Mám připraveny ještě trysky 128 a 126.

max.otáčky

18.4.2016 v 06:59 | Nahoru | #27
Vyzkoušeno, chová se to dobře. Ještě jsem musel posunout jehlu nahoru a je to dobrý. Povedl se nový rekord. Ve dvou (150 kg) po rovině na 6. jsme jeli 165 km/hod tachometrových.

max.otáčky

19.4.2016 v 10:26 | Nahoru | #28
Zkus to změřit GPS a v jednom, pokud by jsi dal 160 podle gps musel bych to ukázat kámošoi co má dukynu 390

max.otáčky

6.5.2016 v 11:36 | Nahoru | #29
Znovu přetryskováno. Volnoběžná zpátky 65 (v přechodu to trochu vázlo, teď to zase trochu zatarokuje, ale to tolik nevadí-Možná 64 ale nemám ji), hlavní 128. Jízda super, krásně táhne i na 6 od 4000 ot. což je 60 km/h a po přidání plynu se krásně roztočí až do maxima. Dá se s tím jet v klidu s řazením na 6000 a jet 90 na 6.
Nebo překročit 9000 a pak nastává "nirvána" až do 12500 což odpovídá 145 na 4 a 160 na 5. Po přeřazení na 6 to ještě pomalu zrychluje.

max.otáčky

6.6.2016 v 07:49 | Nahoru | #30
Ladění pokračuje, zvýšení hladiny, volnoběžná tryska 63, hlavní tryska 126, další vybroušení membránového ventilu a přechodu od karburátoru. Chování velice dobré, maximálka se mnou (90kg) v plápolavé bundě - tachometrových 180 po rovině! Samozřejmě zalehnutý.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist