paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krouťák v male...
14.9.2015 v 08:45
Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti jen se suzuki c50( vl 800) a dvakrát jsem jel na hd (109?asi 1700 a 1200ccm)na akci hd a ani jedné se nelíbilo jet v nízkejch otáčkách na vyšší rychl. a musel jsem řadit častěji než s mojí voluskou a včera jsem četl , že suzuki c1800 se to taky moc nelíbí. Tak když pominu možné zrychleni, tak kde jsou výhody velkého objemu? Maximálka mě nezajímá jezdím do 130km/h. Je nějaká motka, která využíva krouťák, tahá od spoda a nemusí se vytáčet, a je to cruiser???

2 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 07:48 | Nahoru | #1
Uvědom si, že čim větší objem, tim větší maximálka. Takže převodovka musí být poskládaná na dlouho. Maximálka malýho objemu je kolem 140-160, u velkýho 200-220 km/h, obojí při 5-6ti kvaltech. A čim větší objem a míň válců, tím menší maximální otáčky! Takže u velkoobjemovýho V-čka máš ve výsledku menší rozsah použitelnejch otáček než u menšího objemu!! Malý V-čko má max. točky třeba 6,5-7,5 tis., velký jen 5-5,5, ale spodní využitelná hranice je prakticky stejná - 1,5 až 2. Hodně taky záleží, jestli je motor krátkozdvihovej, nebo dlouhozdvihovej (podčtvercovej/nadčtvercovej). Motor s krátkým zdvihem se agilnějc zvedá z opravdu nízkých otáček a má větší maximální točky, dlouhej zdvih nesnese podtočení a pak plnej knedlík, ale přitom má maximální krouťák posazenej níž. Ve výsledku jsou pak lidi překvapený, že u velkýho V-čka se paradoxně řadí častějc než u malýho - sice se můžeš pohybovat v jiným rozsahu rychlostí, ale většina lidí jezdí kolem 80-120 a tam se musí u velkýho objemu řadit 4/5 a zpátky, malej to bere furt na 5.
Mám VTXko 18-ku a ano, dá se jet na 5-ku (je to 5ti kvalt) i 50. Ale jede to skoro na volnoběh a nedá se z týhle rychlosti prudčejc akcelerovat!, jenom to jemně vytáhnout něžně za plynem. Pořádnej záběr na 5-ku je až od cca 90 km/h!, kdy si v pásmu maximálního krouťáku a pak to razantně táhne minimálně do 180-ti a postupně k těm 220ti. Ale prudce akcelerovat od 40ky musim na 3ku, od 60ky na 4ku. A je fakt, že na jedničku je to "ucukaný" - nástup záběru je prostě mohutnej a každý nechtěný pootočení heftem je hned znát - ať už kvůli neohrabaný ruce, nebo na nerovnosti.
Takže požitek z velkoobjemovýho cruisera teda rozhodně neni v tom, že s tim budeš jezdit jak s traktorem a bez řazení, ale v hodně návykovým přídělu krouťáku.
PS.: Je teda jedno řešení, sice dražší, ale přesně dle tvých představ: HOSS BOSS !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 16:01 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> Ale ty máš extrém ...Obecně máš pravdu,ale je dost důležité,jak je naladěný motor a jak poskládaná převodovka/primár/sekundár.Proto je potřeba hledat velkoobjemový stroj který není primárně stavěný na větší rychlosti.Takže ideálně segment "čoprů" a čím starší tím lépe.Menší objemy mají sice kratší kvalty,ale ten spodek je méně výrazný až žádný.
Ale jinak souhlas.Po několikaletém soužití s eLkovým dvouválcem jsem se vrátil k jednoválci.Ten dvouvál měl dole možná stejný nebo větší krouťák,ale motor původně se Supersportu,byť upravovaný měl převodovku i naladění příliš "na dlouho" a nízké otáčky se mu nelíbily.Jednoválec je na to sám,takže zpřevodování je více do síly¨a díky tomu se dá používat opravdu nízko.
Ideální volbou by asi byl nějaký starý Norton nebo Einfeild,případně podobný jednoválec staré konstrukce.Taktéž dvouvál z té doby by odvedl podobnou práci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 16:07 | Nahoru | #3
charlie.vtx1800> Momentálně jsem spokojen se svým boulevardem c50, jen při vracečkách když musím řadit někdy dvojku, tak jsem si myslel, že c109-1800 to nemusí a protože nemám žádné zkušenosti,tak jsem při čtení recenze na c 1800 byl překvapen, že mu nechutná jízda v nízkejch otáčkách .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist