1 reakcí na tento příspěvek benzin 95-100
Osobně neznám jeden jediný důvod proč by měl 100 oktanový benzín ničit motor,
ale 95ka může za určitých okolností snížit výkon i za předpokladu že je pro ten motor určena z důvodu korekce při detonačním hoření.
Detonační hoření vzniká od samozápalů částečných objemů směsi stlačované ve válci. Toto vznícení nepochází od zážehu směsi, ale od nadměrného růstu teploty v místech samovznícení, vlivem stlačování objemu kompresí. K jeho vzniku ale přispívá i vzrůst teploty ve válci vlivem zážehu, avšak samovznícení vznikají v místech, kam se čelo plamene pocházejícího od zážehu ještě nerozšířilo. Vznícení tedy není zážehem řízeno. Vznik samozápalů je usnadňován příliš velkým předstihem, vysokým kompresním poměrem a nízkým oktanovým číslem benzinu.
Zvyšování předstihu a kompresního poměru vedou, jak známo, k lepší termodynamické účinnosti motoru, což se při stejném výkonu projeví snížením spotřeby. S jejich zvyšováním ale současně roste i sklon k detonačnímu hoření, při kterém může dojít k vážnému poškození motoru.
Elektronická regulace předstihu, která je v čase neměnná a umožňuje realizovat složité průběhy v závislosti na parametrech motoru, dovoluje realizovat předstih pro maximální kroutící moment v oblasti, kde je pod mezí klepání a v ostatních případech na této mezi. Tak se dosáhne optimální spotřeby bez snížení životnosti motoru, nebo bez nebezpečí jeho poškození.
Mez klepání není žádná pevná hranice, ale je závislá na různých provozních podmínkách. Zatím není obvyklá možnost, jak zjistit mez bez vzniku klepání. Při regulaci podél meze tedy k ojedinělému klepání dochází. Při správné funkci regulace není klepání slyšitelné a k poškození motoru nedojde. Jako snímače se zpravidla používá piezoelektrického měřiče zrychlení, nejčastěji širokopásmového, u některých výrobců (např. Toyota) ale i rezonančního. Druh snímače je většinou závislý na šířce pásma kmitočtů detonačního hoření konkrétního typu motoru.
Pokud je použit 100 oktanový benzín tak se výkon může zlepšit v nízkých otáčkách, ale taky nemusí záleží na tom jak kdo využívá max.kroutícího momentu motoru .
Ve vysokých otáčkách je to sporný protože dle mého názoru 100 oktanový benzín opravdu hoří pomaleji, ale to samozřejmě není důvod proč by měl ničit motor.
Čidlo tam je, ještě sem neviděl motor který by byl jakkoli poškozen používáním 100 oct. benzínu (kamarád si kupříkladu nezničil motor felicie když si na "závody"(cough cough) prej pořídil "ten spešl 130 oct benzín pro formule (citace není přesná)". V podstatě je to jedno, ale třeba u Duke 390 (aspoň našeho) je špatná palivová mapa a horší benzíny a základní 95tka silně cuká s motorem v nízkých otáčkách (3500-4500 z 10300) a lepší benzíny a 100ka to mírně vylepšují. Lehce. Žádnej zázrak to není.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 12 | 11.1.2024 v 01:22 pps2 |
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L | Ales5 | 3 | 7.1.2024 v 20:55 krokoš |
Vynechava jiskru Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 8 | 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM |
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E | Aposhtol | 4 | 8.8.2023 v 19:31 krokoš |
Problem s hondou Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 1 | 27.4.2023 v 17:47 ja1 |