bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBF 250 aneb nepřesné řazení
6.8.2015 v 09:14
Cebefko ted začínám jezdit ale mám tam "podivnost" s řazením.....
Když na místě chci u nastartovaného motoru vyřadit - neexistuje !
Chipnu, hned tam neutrál dám
Podobné je to i když dojíždim na dvojku, a chci dát jedna, nedám...musi bejt trochu pod plynem
Před tim sem 105 000 km najel na CB500 a tohle mě nepotkalo nikdy a nikde za ty leta, ani u jiných moto.

Myslel jsem že závada je jen na mém "přistroji" ale 3 majitelé CBF řikaji že maji stejný problém

Nevite
1. čim to je Přeci ten motor se montuje nějakých 30 let to nevěřim že by to japonci pouštěli....to udelali soudruzi v Brazílii chybu?
2. Dá se to nějak odstranit????

Dik za každý fundovaný názor
Martin

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 09:34 | Nahoru | #1
CBF jsem nikdy nejezdil. A každá mašina je trochu jiná.. No ale zkusil bych pro začátek si pohrát s nastavením spojky. Dle příznaků to vypadá, že ti málo vystavuje. Jakou máš vůli na páčce ? Zkus nastavit takovou, jaká je v manuálu(většinou okolo 2-3mm). Mělo by se to zlepšit. Lanko se postupem času vytahá a je potřeba ho dotahovat. (systém stejnej jak na kole) Pochybuju, že by se převodovka vysypala (i když při péči některých....) No a nebo ses s tím zatím nezžil a proto ti to nejde. Hodně zdaru

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 10:18 | Nahoru | #2
To jsem ještě zapomněl řict
Ta spojka je konstruována tak že
v podstatě lehoučce zabirá už skoro od přimáčknutí spojky k rukojeti
ale zabere až tak 7mm před uplným puštěnim

Kdybych to pozoroval jen já - ok...i když má najeto 12 000 km muže bejt neco podelanýho

Ale jak řikám potvrdilo mi tuto "závadu" 3 majitelé resp 2 majitelé a jeden kamarád co si ji pučuje a zkušenosti jak přes kopírák

Takže ted babo rad.

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 11:03 | Nahoru | #3
napřed bych zkušebně nastavil lanko na nulovou vůli a zkusil jestli se to zlepšilo a spojka už řádně vypíná. Pak vrátit a zkouknout rovinnost lamel a opotřebení vypínače spojky. A jestli je to konstrukční chyba (protože se to objevuje často) , tak možná zbastlit páku vypínání na delší dráhu za cenu tuhé spojky. Tady jsem to psal u cbf , ale zkoušel jen na jawce350 :
http://www.motorkari.cz/tema/?t=118454

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 13:15 | Nahoru | #4
Měl jsem jí taky, taky stejný problém. Když jsem alespoň pomalinku jel, šel tam neutrál v pohodě, jakmile jsem zastavil, bylo to laborování s řadičkou, ale vždy tak na max 5.pokud jsem ho tam dostal. Upozorňovali mě tady, že tohle prý jednoválce dělají...

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 15:13 | Nahoru | #5
To bledemon: No vidíš tady právě Alois píše totéž.
Vyskytuje se to opravdu už na funglovkách takže opotřebeni bych vyloučil

S tou pákou vypínáni spojky - to by mohlo být řešení. Je pravda že ček si zvykne na všechno, ale proč si zvykat na neco co funguje už na mé válečné DKW

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 15:30 | Nahoru | #6
měl jsem ji, dělalo to taky, za jízdy pohoda.

CBF 250 aneb nepřesné řazení

6.8.2015 v 18:22 | Nahoru | #7
Hmmm ,
se musim podivat na typy do kterých byl tenhle vzducháček montován, jestli to dělalo i pčed "Brazilií"

CBF 250 aneb nepřesné řazení

12.8.2015 v 09:43 | Nahoru | #8
ahojky, asi tě nepotěším, ale tohle je typická bolístka CBFka, vyřazení na neutrál je skoro jako šance vyhrát v loterii, obzvlášť pokud je spojka stará, nevyměněná. Jediná rada je mrknout na nastavení spojky a ev. výměna spoj.obložení, pokud je "jetý". Druhou typickou bolístkou je startování, někdy pomůže výměna svíčky za studenější...

CBF 250 aneb nepřesné řazení

27.8.2015 v 10:34 | Nahoru | #9
Ahoj,
tak teda asi mám nějaký zázračný kousek, evidentně vyrobený mimo pondělí nebo pátek, ale takovou závadu jsem ještě nezaregistroval. A to pochybuju že by spojku někdo měnil (navíc ježděná v autoškole)
Ale je fakt, že starty jsou někdy porod, hlavně při větší vzdušné vlhkosti.

CBF 250 aneb nepřesné řazení

27.8.2015 v 11:11 | Nahoru | #10
Stejna zkusenost na Suzuki SV650S 2004. Neutral je nutny nahodit uz pred zastavenim.
Vlastnim CBF1000 a i kdyz mi motorka neutral nahodi i na miste, naucil jsem se ho davat jeste pred zastavenim. U meho litroveho CBF ze dvojky na jedna se plyn pridat musi, jinak jde do zubu. Ale v mem pripade to muze byt uz tim, ze ma najeto 40 tisic bez vymeny spojky.

CBF 250 aneb nepřesné řazení

19.9.2015 v 09:41 | Nahoru | #11
No děkuji za přispěvky
Na to "hledání neutrálu" jsem si už zvykl
Ale na co ne že záběr spojky je tak nějak ON - OFF
Je tu téměř nulová šance práce se spojkou. Nevim jestli nějaký mechanik tohle zkoušel odstranit.
Mnohem lépe a přátelštěji funguje i spojka na mé DKW z roku 1944¨
což pro Hondu neni zrovna vyznamenání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist