jsem tady na motorkářích už delší dobu, ale založil jsem si tento anonymní účet, abych neměl "ostudu"
Mám problém s jízdou, pudem sebezáchovy, strachem, technikou ....
Jezdil jsem 4 léta 125 ccm enduro, převážně po lese a teď jsem si koupil GSR 750. I když jsem 125 zvládal naprosto s přehledem teď mám problém...
1.) Vítr (když jedu a začne hodně foukat, znervózním a lítám po silnici jak postřelený). Už se to zlepšuje, ale stejně nevím jak se zachovat proti nárazovému vítru...
2.) Hrboly. Na rovinkách se celkem držím ostatních motorkářů či aut, ale jakmile začne škaredá silnice pud sebezáchovy mi nedovolí jet rychle jako ostatní, skáču na sedle jak postřelený a do zatáčky jedu jak pos*****.
3.) Zatáčky. Když jedu sám, svým tempem (pomalu) tak si zatáčky projedu většinou v klidu a pomalu. Ovšem někdy se mi stane, že nestíhám zatáčku vybrat a i když vím že se to nemá přibrzdím přední brzdou a motorka se mi začne rovnat, což je problém. Vlastně ani nevím jak zatáčku dotočím. O trochu se to zlepšilo, ale ne o moc. Měl jsem tu čest projet se ve skupině cca 15 -20 lidí, od supersportů velké kubatůry po 125 a stejně mi všichni v zatáčkách ujeli. Já prostě neprojedu ostrou zatáčku kilem jako oni a když ano, tak mě další zatáčka úplně zničí (nejsem na ni připraven, když první zvládnu tak tak).
4.) Otáčení. Zatímco všichni při vyjížďkách v klidu ženou, hrb nehrb, zatáčka nezatáčka, nedělá jim ani problém na místě (ať je povrchem štěrk, asfalt neb písek) se otočit. Já mám s motorkou problém na místě ji otočit popřípadě couvat dozadu do kopce. Nevím jak to ostatní dělají, že ji otočí téměř na noze...
Jezdit mě baví, nechci se toho vzdát. Lepším se, ale zdá se mi že pomalu. Mám na "velké moto" najeto už něco málo přes 1000 Km, myslím, že bych mohl být už lepší. Když jedu sám není problém (když není hnusné počasí). Ale když jedu ve skupině vícero lidí nebo při velkém větru, promění se mi jízda v horor. Jsem pak křečovitý, utahaný a zklamaný - je to pro mě stres a ne zábava.
Budu rád za jakékoliv rady, jak být lepší, jak odolávat povětrnostním vlivům či jak projíždět ostré zatáčky a serpentiny tak rychle jako ostatní.
Děkuji
Naposledy editováno 27.07.2015 13:56:01
A platí klasické = se učit, se učit, se učit = jezdit, jezdit, jezdit. U počítače zkušenosti nezískáš, maximálně informace.
2. Pokud budeš zkušenější a budeš chtít, existují i motoškoly pro jízdu v provozu. Dělá, co vím, Sršeň a Míra Lisý. Určitě to nejsou vyhozené peníze, to už je na tobě.
3. Než rovnou ve skupině, je lepší se nejdřív olítat sám, ať pak nemusíš řešit hlavně nejistotu v ovládání motorky.
4. Pro začátek - z vlastní zkušenosti - je ideální prázdné parkoviště, nakreslit si osmičky, kruhy a jezdit a vykružovat. Ať to dostaneš do pazourů.
5. A jezdit...
Good luck
1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
Naposledy editováno 28.07.2015 00:36:39
1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
Skouknul jsem jen to druhy video a nikdy jsem na takovym parniku nejel. Ale prijde mi, ze jede dost casto blbou stopu, kazdou zatacku lame nanekolikrat a brzdi chaoticky uprostred zatacky. To ma cloveku neco dat? Jestli jsi to Ty, tak promin, nikoho se nechci dotknout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc
Naposledy editováno 28.07.2015 21:59:23
Ovšem myslím, že ti někdo musí vysvětlit co máš trénovat. pokud nejsi schopen se učit tak to vzdej.
Badarala píše: Zvol si SVOJE tempo, nenech se nikým honit nebo raději jezdi sám. S nikým se nikdy nesrovnávej, nejsi na závodech. ............
Pod tenhle příspěvek se podepisuju plnou vahou. To zlepšení přijde samo časem, neboj. Jak ti tu mnozí psali zkus motoškolu. Jinak pokud chceš jet ve skupině, najdi si někoho, kdo nejezdí rychle. Snažit se za každou cenu vyrovnat se ostatním je cesta v lepším případě do pangejtu. Já sedal bez zkušeností rovnou na litra a dodnes jsou limity stroje daleko před mýma. Jinak pokud jedu s někým ve skupině, obvykle se s ním buď dohodnu na stylu a tempu, popř. pokud jsem jel s někým fakt pomalým, tak jsem ho nechal jet vepředu. Já se kochal a on nemusel být ve stresu že nestíhá. Nicméně jezdi a ono se to časem zlepší. Zkoušej si úseky s hodně zatáčkama a vždy si dobrzdi než začneš klopit - raději víc. Nauč se v pomalý rychlosti a pak uvidíš že jistota poroste a nevědomky budeš zrychlovat. Nicméně jízda není o tom letět jak vítr, ale užít si to. Tu míru, kdy jsi ve stresu že nezvládáš stroj si musíš určit sám.....
Naposledy editováno 29.07.2015 08:25:58
2 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
Buď svůj a prď na ostatní jak jezdí oni. Otrkáš se a bude to OK.
Gsr750 píše: Děkuji všem za rady, opravdu si toho cením. Všechno jsem si to pročetl, podíval jsem se na Twist of the Wirst II. Venku dost foukalo a tak jsem se rozhodl to na popud projet. Jel jsem sám, hlemíždím tempem a zkoušel jsem být úplě uvolněný. Pak jsem si zajel bokem na parkoviště a zkoušel jsem slalom, jak tady spousta lidí radila. Po hodině slalomování se z toho naklápění stala místo stresu zábava a od té doby pokaždé když jsem jel rovinku, jen slalomem. Největší chyba byla v tom, že jsem se snažil neustále hnát. Stejně tak, jak spousta radila, když jsem uvolnil ruky a hleděl dál před sebe, vítr se mnou tak necloumal, což mi dodalo opravdu dost klidu. Nečekal jsem za jednu vyjížďku takovou změnu, to co potřebuji, je klid, být sám a zkoušet. Projížděl jsem si 3 zatáčky v pomalé rychlosti a ani jsem si neuvědomil, že když jsem odjížděl domů, jel jsem je vcelku rychle a nebyl jsem u toho strnutý jako dva dny předtím. Začal jsem si to užívat, opravdu moc si těch rad cením. Určitě se podívám ještě na ty motoškoly. díky !
Teď to konečně bude zábava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc
imho... kde je ten ocas co se mi smál s těma uvolněnýma rukama?
hledej v těch videích a tady na foru, všemožné rady, a pak si je běž v klidu někdě vyzkoušet, at sám vidíš co je pravda a co není... brzdit zadní brzdou lehce v zatáčce, kontra řízení, přenášení váhy do stupaček, jeden prst na brzdě, jízda bez držení, vedení pohledu, atd, atd.... i když si to jen vyzkoušíš, tak z toho něco získáš a pochopíš jak moto funguje... a začneš používat jen to, co ti přijde přirozené...