globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zásek větráku
24.7.2015 v 12:03
Stalo se mi, že jsem přijel s motorkou, teplota ani nebyla přes 100 stupnů a šel pryč. Po cca třech hodinách přijdu k motorce a slyším, že se točí větrák, chci nastartovat, ale vyždímalo mi to baterku. Pomohl jsem motorce jemně nastartovat z kopečka přes kvalt a po jízdě se větrák normálně vypl. ¨
Ale teď nevím jestli to byla jen nějaká haluz, nebo co se stalo.. Motorku mám krátce a najel jsem na ní zatím jen tak 2 tisíce km.

1 reakcí na tento příspěvek Zásek větráku

24.7.2015 v 12:11 | Nahoru | #1
Asi se připeklo relátko

1 reakcí na tento příspěvek Zásek větráku

24.7.2015 v 12:11 | Nahoru | #2
klíčkem vypínáš komplet elektriku..i ventilátor..

(reakce na) Zásek větráku

24.7.2015 v 12:18 | Nahoru | #3

FiZzeR píše: Asi se připeklo relátko


to by muselo být i čidlo špatné nebo kratas na drátech od něj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásek větráku

24.7.2015 v 13:11 | Nahoru | #4

ja1 píše: klíčkem vypínáš komplet elektriku..i ventilátor..


To nemusi byt pravda, u nekterych motorek bezi ventilator ikdyz zhasnes motor a vyndas klicek. Ostatne u aut to je stejny a dava to i smysl.
Pravdu ma mozna FiZzer s relatkem nebo mohlo odejit cidlo (ikdyz to vetsinou odejde obracene, ze nespina):
http://www.mototravn...a-4054783045440.html

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásek větráku

24.7.2015 v 16:02 | Nahoru | #5
Slávek-TDM> motorka není auto... ještě jsem takovou neviděl. klíčkem musíš vypnout vše kromě alarmu

(reakce na) Zásek větráku

24.7.2015 v 17:29 | Nahoru | #6

ja1 píše: Slávek-TDM> motorka není auto... ještě jsem takovou neviděl. klíčkem musíš vypnout vše kromě alarmu



Tím vypínáš jen spínanej plus (ovládací okruh relátek), stálej plus (ovládanej okruh) je furt pod proudem...

(Selskej rozum, nutno brát s rezervou, elektrice rozumim jak vegan karbanátku.)

Zásek větráku

24.7.2015 v 18:51 | Nahoru | #7
Normálně se vypíná ventilátor zároveň s klíčkem, to je pravda.. Ten incident se mi stal v úterý, od té doby zase všechno funguje jak má. Jen se bojím, že až se mi to bude nejmíň hodit, tak se mi to stane zase :D

(reakce na) Zásek větráku

24.7.2015 v 19:53 | Nahoru | #8

ja1 píše: Slávek-TDM> motorka není auto... ještě jsem takovou neviděl. klíčkem musíš vypnout vše kromě alarmu

mě taky běží větrák po vypnutí klíčku. Ale na rozdíl od zakladatele se mi vždycky po chvíli vypnul

Zásek větráku

24.7.2015 v 20:36 | Nahoru | #9
zkus projít manual a schéma elektroinstalace a tam uvidíš kudy a jak jde štáva

1 reakcí na tento příspěvek Zásek větráku

25.7.2015 v 09:10 | Nahoru | #10
Pokud je motor ohřátý, ale netočí se, může v místě spínače větráku teplota stoupnout. Je to naprosto normální jev a má to na svědomí tepelná setrvačnost součástek motoru (vnitřní teplota).
Třebas při jízdě na okruhu je dobré jedno kolo stroj "dochladit" - nejen motor, ale i brzdy a tak.
Z inší bečky - při těžkých polních pracech (orba) se též nedoporučuje motor traktoru chcípat - v dřevních dobách, kdy nebyly tak kvalitní maziva (tvorba karbonu) to bylo striktně zakázáno.

(reakce na) Zásek větráku

26.7.2015 v 15:59 | Nahoru | #11
Zdenalbenal> já jsem musel u všech motorek nechat zapnutý klíček aby se dochladili..když jsem vypl klíček, vypl se i ventilátor bez ohledu na teplotu

Zásek větráku

4.8.2015 v 11:17 | Nahoru | #12
A já to mám jednoduchý.
Motorka musí mět špicové kola, kulatý tachometr a karburátor (jak praví Hošťálek).
K temu bych eště dodal, že nemá mět vodní chlazení .

(reakce na) Zásek větráku

4.8.2015 v 12:43 | Nahoru | #13

ja1 píše: Slávek-TDM> motorka není auto... ještě jsem takovou neviděl. klíčkem musíš vypnout vše kromě alarmu


Tak můžeš zkouknout třeba tu mou - taky Honda (VTX 1800). V těhlech vedrech po chcípnutí a vypnutí zapalování si klidně ventilátor sepne - třeba i po minutě, když se to teplo rozšíří k čidlu.
K tazateli - jestli to bylo jednou, tak to neřeš, třeba to byl jen nějakej elektrickej šotek. Jen mašinu chvilku po dojezdu sleduj, jestli se nesepne a jestli jo, tak u ní počkej jestli vypne - je-li ventilátor funkční (má točky a žene vzduch skrz chladič), tak se musí do 1-2 minut zas vypnout - je to fakt chvilička. Kdyby ne, tak holt natvrdo odpoj plusko na baterii, ať ti jí to zas nevyfláká. A pak jít po drátech se zkoušečkou a zjistit co zůstává seklý - v podstatě je možnost buď čidlo, nebo relé - a to vyměnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist