globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?
 
12.7.2007 v 14:51
Zdravím,
rád bych si koupil něco silnějšího (mám slabost pro hondy a transalpy obecně), ale bohužel nemám finance na zakoupení nového stroje.

Našel jsem inzerát na prodej TransAlpa XL600V rv 1998, najeto 33 000, nebouraný, pouze lehce odřený, za poměrně hezkou cenu 60000. Tak úplně motorkám nerozumím a rád bych věděl jestli má taková motorka cenu a jestli mi ještě něco vydrží. Najedu tak 8-10 000 ročně. Dál by mě zajímalo jestli někdo neví jakou může mít tento transalp kapacitu nádrže a spotřebu (vejdu se do šesti litrů?). Případně na co bych si měl především dát pozor při koupi.

Předem děkuji

(reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

12.7.2007 v 15:03 | Nahoru | #1
PedroGonzales> No 60 000 je dost málo, ale budiž, spotřeba je podle toho, jak za to taháš, zajisté za 6 jezdit umí. Jinak pozor si musíš dát an to samé, co všude jinde, motor, brzdy, hlava řízení..

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

12.7.2007 v 15:08 | Nahoru | #2
Jezdil sem na něm, z toho roku, bral tak 5,5 při pohodovým výletním tempu, jinak super stroj, ale trochu těžkej, nic do terénu to neni. A za 60 to asi bude vražda, kámoš ted' prodává stejnej rok, najeto 43tisíc a chce za něj 80...

(reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

12.7.2007 v 17:30 | Nahoru | #3
chlumakFZS600>>
nesouhlasím, že není do terénu, určitě s tím nemůže krosit, ale do terénu klíďo píďo

do šesti litrů se vlezeš, záleží taky na stavu motorky, chce to vidět a projet se, stejně jako u každé jiné

http://sweb.cz/xl600v/index.htm

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

12.7.2007 v 18:38 | Nahoru | #4
spíš bude mít najeto tak 50-70, je to Cestovní enduro, ne café racer na občasný ježdění o nedělích. s cenou to máš těžký, motorky tady jsou předražený a ceny padaj minimálně a každej za to chce co nejvíc, občas nesmyslně. takže 60 může znamenat nějakou vraždu nebo taky nemusí. jestli se líbí a prodejce vypadá solidně, tak bych do něj šel, aspoń se podívat-co by mě zajímalo, tak jak často dělal ventily, jak často karburátory a jestli sám (snaha šetřit) nebo si to nechával dělat.
pak stav kotoučů - sada na předek vyjde od goldfrenu 3500, ECB 6tis. stav řetězovky-ukazuje ukazatel už v červeným? je řetěz narezlej=když se nestará o řetěz, jak se stará o zbytek moto? kotouče, řetěz, obutí-všechno tohle může výslednou cenu motorky zvednou o 10-15tis.
můj alp r.v. 99, přivezenej z itálie, krásnej stav, najeto 55tis, za cenu 80tis+bylo třeba měnit pneu-řetězovku-regler-obutí-výsledná cena 100tis s tím, že na hodně dlouho mám klid a motorku v perfekt stavu.
motor jde potichu, nic nerachtá nemlátí, kdybys byl z okolí MB +- 50km, tak si takovej motor co je podle mě ok není problém poslechnout, bys měl jak srovnat.
spotřeba ať jedu 80 nebo 130 pořád 5,4
nádrž 18litrů z toho rezerva 3,5litru
no a jinak klasika, zhodnotit celkovej stav moto, zkusit vytočit všechny stupně, jestli nevypadává nějaká rychlost, není od věci změřit dobíjení, u hondy občas zloběj regulátory, novej 1500 tuším od vape. prohlídnout, jestli nebyla bouraná.

(reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

12.7.2007 v 20:16 | Nahoru | #5
bukowski634> Diky za skvelou a vycerpavajici odpoved, urcite se ji budu ridit az se na tu motorku pujdu podivat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.7.2007 v 13:00 | Nahoru | #6
Mrkni na www.mototrade.cz - taky tam maji nějaky transalpy- z vlastní zkušenosti můžu říct, že budou v perfektním stavu! - určitě ti slevi - jako mě.

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.7.2007 v 20:31 | Nahoru | #7
Od kdy se delal 650?

(reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.7.2007 v 21:59 | Nahoru | #8
Jenik789> 2000

TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.7.2007 v 23:37 | Nahoru | #9
kdybyste měli na výběr, brali byste radši poslední TA např. 99 nebo první 650 r.v. 2000? cenově je to pomalu srovnatelný, 99 za 80-90tis, 2001 tuším za cca 100tis. rozdíl je především vzhledový, v motoru toho moc novýho není..? nebo ano?
jinak by mě zajímalo, jak dopadla prohlídka toho TA za 60tis, jestli sem Pedro ještě chodí..

TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.12.2007 v 19:01 | Nahoru | #10
Kolegové jedné stopy - prosím o radu,
právě jsem se byl podívat na jednoho Transalpa, r.v. 98. Najeto 40.000km. Dovoz I. Vše se mi na něm líbí - zachovalej stav, motor jde krásně, za studena startuje bezproblému na poprvé. Cena 70.000Kč.
Proč sem ale píšu... Při prudkém vytočení na místě se z výfuku lehce zakouří. Je tohle normální? Nebo to značí načnutý motor? Nicméně žádný kapky oleje z výfuku nejdou (odzkoušeno na bílé zdi).
Díky moc za vaše reakce.

Rosťa

TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

19.12.2007 v 21:33 | Nahoru | #11
Já sem koupil bouranýho Alpa z Francie, rv. 1991, na tachu - roztřískaným, to mělo skoro 49tis. to vychází na cirka 3500km ročně, motka byla celá, jen slušně rozsekaná, celou sem ji rozebíral i motor a všechny šroubky, prostě všechno vypadalo jako origo. I brzdový desky tam byly Nissin. Do motoru sem lezl a měnil převodovku kvůli hlavní hřídeli. Převodovku mám jako náhradní díl, protože na všech kolečkách dohromady mohly bejt tak dva či tři ďubky pittingu - prostě "nová" převodovka. Výbrus - všude a nepoškozený a slušně hluboký, písty, skoro jak nové, jen na zadním byly známky lehkého opotřebení u vnějšku - lehké zadírání, jinak jak nový. Ventily, všechny se svým "zaklepaným" okrajem vešly do tolerance - service limit a pouze 2kusy se té hranici blížily dost hodně a totéž je i o sedlech. Vačkové hřídele a jejich uložení - vokometricky bez známek opotřebení - nové. Ventilové pružiny (neznám jejich původní nové rozměry), ale to co sem naměřil odpovídalo dle manuálu novým pružinám, pouze některé byly o 1 až 2 desetiny stlačené. Spojkové obložení cca v 1/3 opotřebení - dle manuálu. Takže buďto ta motorka měla najeto 149tis km a byla dělaná někdy po 100tis km komplet GO anebo je to skutečně "pouze" 49tis km a ten motor tedy, co se týče opotřebení pístů, vaček,... vydrží minimálně 150tis km s tím, že se mění jen spojka, rozvoďáky a doladí ventilová sedla.
Já tomu, že to má těch 49tis. věřím.
-
Takže pokud někdo koupil Alpa třebas se 40tis. km a poleze do motoru, doporučuju vomrknout a proměřit co se dá a to můžem srovnat - prakticky řečeno by měly bejt díly v ještě lepším stavu než sem měl já, pokud to tak ale nebude, jistojistě je tedy u něho stočený tacho.

-
Vzhledem k tomu, že ta motka stála rok venku pod plachtou, než se dostala ke mě, tak bohužel spousta vnější pryžových dílů steřela (kroužky v řetězu, gufírka v kolech, prachovky,.....) takže stavem těchto dílů nemůžu posloužit pro srovnání.

(reakce na) TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

20.12.2007 v 13:41 | Nahoru | #12
buddy>>
na mne mototrade moc dobrej dojem neudelali, prisli mi spis jako slibo techna...

TransAlp XL600V rv 1998, má smysl ho koupit?

20.12.2007 v 16:08 | Nahoru | #13
Pedro Gonzales: Som nastarší aktívne jazdiaci motorkár na Slovensku a nenašiel som staršieho ani u vás. Jazdím 4 r. TA 1998, 36.000 km. Mám ešte pôvodný reťazový kit, motor šlape ako hodinky, olej od výmeny po výmenu. Spotreba na hladkej trati pri 10% prekračovaní rýchlosti 4,7 l, pri razantnejšej jazde /140 na dialnici/ o liter viac.
Mám skúseného mechanika a ten mi hovorí, že do 80-100 tísíc nič okrem bežných vecí.
Pri kúpe si skontroluj vyrazené čísla na ráfikoch. Musia byť identické. Ak nie sú, tak stroj bol búraný a kolo vymieňané. Odporúčam si dať vymeniť olej v predných tlmičoch. Motorka sa zmení na nepoznanie. Prajem šťastnú kúpu veľa dobrých kilometrov.
P.S. Obul som Metzelery /80% cesta 20 % terén/. Som s nimi veľmi spokojný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist