paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou
25.6.2015 v 22:20
Ahoj mam problem u mustanga se zadnimi tlumici. Je to starej stroj v origo stavu a kdyz se mnou jede spolujezdkyne klesne si to natolik ze brousime v dirach zadnim kolem blatnik. Situace se navic dost vyrazne zhorsila vymenou zadni pneu, i kdyz je to stejny typ co se daval z vyroby (mitas silnicni vzorek) preci jen tim ze neni sjeta je vyssi. A tim vic pak brousi. Dival jsem se na tlumice co tam mam a na nahrady ze zbrojovky a tady je ten problem - oni vyrabi na mustanga s oky 10mm a nejakou delkou. A pak delaji na babettu s oky 8mm a delkou snad o 6mm delsi. A prave tyhle na tom mustangu jsou a jsou urcite takhle origo z vyroby (jako pro babettu). Maji oka 8mm a i v ramu jsou origo diry jen 8mm a maji i tu stejnou delku co ma zbrojovka pro babettu tedy jsou to ty delsi. Neni problem v ramu prevrtat diry, ale je problem ze ty na mustanga jsou bohuzel trochu kratsi. Cili pravdepodobne budou brousit jeste vic prave o to o co jsou kratsi nez ty co tam jsou dnes. Fakt to na mm sedi s dylkou tech pro babettu a tem pro mustanga chybi jak jsem rikal snad 6mm. Takze musim vzit urcite ty delsi Tedy na babettu a obavam se ze ve dvou budou stejne akorat sedet na spuntech. Takze nejak nevim co s tim. A pritelkyne si v kazdy dire navic jeste naschval houpne, takze to dycky vyjede z diry a pak to krusne stojanem o zem a kolem o blatnik. A ma z toho akorat srandu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

25.6.2015 v 22:24 | Nahoru | #1
tak na tom jezdi sám nebo ji vozíš jen proto, abys smočil?

Myslíš, že ty na tu babetu budou dimenzované na stejné zatížení jako na dachla? Babeta se dělala jen pro jednoho člověka, dachl je pro dva.

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

25.6.2015 v 22:40 | Nahoru | #2
Otázkou však je kolik kg živé váhy sedí na motocyklu? ...Jinak jestli je to s těma tlumičama jak píšeš, origo by měli být tužší, tzn. se to tak nezhoupne. Nebo si do stávajících sežeň pevnější pružinu.

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

25.6.2015 v 22:56 | Nahoru | #3
jdou tam dát i stavitelné ze simsona

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 07:09 | Nahoru | #4
Zdarec, zkus vedle sebe propružit babetu a fíka a uvidíš ten rozdíl, fík má tužší pružiny a je na ty 2 prostě stavěné, ikdyž jak si pamatuju tak ve větší díře sem si taky občas škrkul. Měl sem pod nádrží nad kolem místo té gumy navařené plech a ten byl slušně ohlazené. Na mustafovi je sice nad celým kolem blatník ale výsledek je stejné

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 07:39 | Nahoru | #5
tuším že má povolené zatížení 120 kg..kolik máte dohromady vy??

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 07:50 | Nahoru | #6
Na fichtlkramku sezenes aftermarket tlumice.
http://www.fichtlkra..._cr_komaxit_2ks.html
A muzete skakat

1 reakcí na tento příspěvek Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 15:54 | Nahoru | #7
Tribes: právě že o těchdle tlumičích vím to je ta zbrojovka. Jsou jich ale dva druhy, s úchyty 8mm a délkou 323mm co asi patří na babettu a s úchyty 10mm a délkou 315mm asi prej na mustanga. Jenže já mám na mustangu díry v rámu jen 8mm a ty dnešní origo tlumiče mají délku 323mm tedy jsou to ty delší. To znamená že podle parametrů bych měl vzít ty delší hubenější a to je ale babetta. Na tohle když sednem dva máme kolo zase v blatníku to je jasný. Jenže když koupím ty tužší, budu muset jednak převrtat díry v rámu (což je samo o sobě divný a dále až se mi to neosvědčí bude to trochu problém jak to vrátit) a tyhle budou sice asi víc tuhé ale zase krátké o 8mm. Tedy kolo se s blatníkem potká ještě dřív.

Ja1: pokud má povolené zatížení jen 120kg, tak asi není moc pro dva. My máme dohromady tak 145kg. Zkoušel jsem to ale i s úplně lehkou kámoškou cca 57kg a taky to brousilo, takže spolujezdkyní to nebude

(reakce na) Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 16:06 | Nahoru | #8
Tomkra> jen mně napadlo jestli už není prohnutej rám pod sedlem

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

26.6.2015 v 17:39 | Nahoru | #9
Mustang má užitečnou hmotnost 160 kg, celkovou 230 kg.
Musíš tomu svýmu baťohu domluvit, aby se na Tvoje znamení před projetím dírou opřela pořádně do stupaček, tím se odlehčí zadní péra, stupačky jsou až na vidlici. Tlumiče bych tomu snad ani neříkal, měl jsem to kdysi rozdělané a je v tom kožená manžetka jako v pumpičce na kolo, takže to mírně tlumí jen při roztahování, při stlačení vůbec, a to jen za předpokladu, že ta manžetka není na sračky a že je v tom olej. Zkus si od někoho půjčit ty tlumiče ze Simsona, jak tady psal ja1 a když to bude OK, tak je koupit.

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

28.6.2015 v 11:07 | Nahoru | #10
Ahoj,na mustangu jde tlumiče rozmontovat,vyměnit kožený manžety,popř namíchat tlumičový olej s hustějším,třeba převodovým ,tím se propustnost sníží a tlumič přitvrdí.Záleží.na vaší hmotnosti,namíchal jsem poměr 2:1 a jsou tvrdý až moc.Rozborku najdeš na stránkách.V mým případě tlumily jen pružiny,manžety na sračku,olej,no spíš černý hnus,po repasi ok.

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

29.6.2015 v 10:10 | Nahoru | #11
kup tlumiče na pincka a o co jsou kratší, o to převař oko úchytu na rámu (vidlici). nebo i víc kdybys měl v plánu vozit i pevnější spolujezdkyně

(reakce na) Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

6.7.2015 v 12:58 | Nahoru | #12
PremeT_woe> prej aby smočil

Jawa pionyr origo zadni tlumice ve dvou

25.7.2015 v 13:43 | Nahoru | #13
Tak jsem prisel na to, ze to neni tlumicema ale bylo krive nasazeny cely zadni kolo. Vzadu jak jsou ty napinaky retezu tak tam to bylo spatne nastaveny a tim bylo cely kolo ve vidlici sikmo a diky tomu bylo sikmo i proti blatniku. Takze pri zatizeni ve dvou kdyz je kolo zaboreny se blatnik dostaval nad kolo sikmo a pak to o sebe drhlo. Uz jsem to srovnal a zkouska s puvodnim batuzkem dopadla ok. Sice to ve dvou chodi furt na doraz, ale uz to o sebe nedre. Batoh je to celkem velkej, takze ted spis nez tlumice je treba resit motor. Delsi kopce uz totiz moc nedava
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist