globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nadužívání spojky
20.4.2015 v 21:28
Ahoj motorkáři a motorkářky. Jsem čestvý držitel řidičsého průkazu s oprávněním řídit motorky ve skupině A1. Jsem také nový šťastný majitel Hondy CBR 125R rok 2014.
Mám jeden takový hodně nováčkovský dotaz. Jde o využívání spojky. Používám jí podle mě až nadměrně. Například když přijíždím ke kruháči, tak k němu jedu s vymáčknutou spojkou a druhým rychl. stupněm. Když tam něco jede, kopnu jedničku, zabrzdím, čekám a pak se rozjíždím. Když ne, tak s vymáčknutou spojkou projedu kruháč a při výjezdu pouštím spojku a na dvojku opouštím kruháč výjezdem. To samý dělám, když se otáčím, prostě držím spojku a otočím se. Pak opět spojku pomalu pouštím a jedu dál. Hezky plynule. Když to projíždím bez plynu, tak mi přijde, že to má větší tendenci zpomalovat a bojím se, že mi to prostě chcípne. Když to projíždím jen se špetkou plynu, tak mi přijde, že mi to dost zrychluje. Jsem muší váha (48kg)... A nejhorší je to když střídavě ubírám a přidávám plyn. To mi pak přijde, že jízda je spíše trhaná a není vůbec plynulá. Chci se zeptat, jestli svým postupem nezničím spojku nebo její obložení a případně bych si dovolil poprosit o radu, jak mám při otáčení na menším prostoru a na kruháči postupovat, abych se nemusel bát, že mi to zdechne. V autoškole to moc problém nebyl, protože motorka Yuki, na který jsem jezdil se 100 kilovým instruktorem byla tak líná, že jsem si to mohl dovolit projíždět pod plynem. Děkuji za rady

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 21:31 | Nahoru | #1
Na křižovatkách při delším čekání si zvykej na vyřazeni na neutrál a následným puštěním spojky je jasný že čím dýl ji držíš tím více se opotřebovává ke kruháčum si podřazuj s ubranym plynem a plynule dojeď, jde o cvik

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 21:39 | Nahoru | #2
Častý a dlouhý vymačkávání spojky jí bude určitě opotřebovávat víc . Kdybys jí zatěžoval pod plynem v záběru tak je to samozřejmě horší než co píšeš , ale zas to dlouhý držení nebude dělat dobře vypínacímu mechanismu spojky . Nevím jak je to řešený u tvojí motorky , ale počítám že nějaký vypínací ložisko tam bude .

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 21:44 | Nahoru | #3
no vidis, ja to tam kopu bez spojky a diky tobe mi ted prijde, ze ji pouzivam malo
nademnou to mas popsany, chce to jen jezdit a trenovat

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 21:49 | Nahoru | #4
Prostě zastavuju a vyřadím , při popojíždění mačkám spojku jen aby mi neklesly otáčky tak , aby mi to necuklo (u mě třeba V2 jede a při podtočení umí okamžitě zablokovat kolo ) Jinak spojku používám pouze na co nejkratší dobu - rozjezd , řazení . Při otáčení to děláš správně - konstantní plyn a korigovat spojkou .

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 21:57 | Nahoru | #5
Je třeba se naučit zacházes s citem s plynem..chce to jen jezdit, jezdit a jezdit.. Každopádně pěkná hovadina projíždět kruháč s vymáčklou spojkou, to se co nejdřív odnauč..kopni tam 2-3 a pod konstantním plynem to projeď..

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 22:18 | Nahoru | #6
No evidentně tě děsí zároveň regulovat rychlost heftem a jet přitom utaženou zatáčku = kruháč. Tak začni tim jednodušším - nauč se jezdit pomalu rovně a regulovat přitom rychlost plynem. Nauč se jak málo plynu stačí aby to nechcíplo, nauč se ovládat plyn aby ti to necukalo, nauč se držet rovnováhu v minimální rychlosti. A až ti to pude rovně tak k tomu přidej zatáčení - nejdřív větší oblouk a pak to postupně utahuj. Na motorce se jezdí s motorem, ne s vymáčklou spojkou! Nikdo učenej z nebe nespad, je to všechno o zvyku.
Jo - a na to trénování si najdi nějakej vhodnej plac - opuštěnou přistávací dráhu, prázdný parkoviště nebo alespoň nějakou hodně přehlednou silnici bez provozu.

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 22:45 | Nahoru | #7
V zatáčce - a to je i kruháč - vždy měj zařazenou rychlost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak psali clapi, zkoušej jezdit, brzdit, zatáčet na volné ploše, prázdném parkovišti či tak...
Jestli se Ti motorka moc rychle rozjíždí v zatáčce, sešlápni si zadní brzdu a trochu přidej plyn, dá se to hezky ovládat a jízda nebude cukavá, ale to taky musíš natrénovat.... Takže parkoviště a jezdit...

Nadužívání spojky

20.4.2015 v 22:53 | Nahoru | #8
Při stání vždy zařazovat neutrál.Při pomalém zatáčení lehtat jak spojku,tak plyn.Ale to časem poznáš sám.

Nadužívání spojky

21.4.2015 v 07:49 | Nahoru | #9
Jen doplním, že případné cukání (necitlivé přidávání a ubírání plynu na nižších kvaltech) můžeš regulovat zadní brzdou.

Nadužívání spojky

21.4.2015 v 10:09 | Nahoru | #10
Zatáčky jezdit zásadně pod plynem. Nemyslím tím zrovna letět, ale mít tam takovou rychlost, aby ti motorka furt táhla. Pak se budeš cítit rozhodně bezpečnějc a motorka bude víc pod kontrolou. Když totiž dojedeš řekněme ostřejší zatáčku a začneš brzdit a vymáčkneš spojku, tak ti to skoro nezatočí. Je to hodně o tom jezdit a jezdit, jak již psali mnozí. No a když stojíš třeba na světlech tak dej neutrál. Pokud jde jen o to postát pár sekund, tak klidně se spojkou.

Nadužívání spojky

21.4.2015 v 19:19 | Nahoru | #11
Motorka ti při jízdě samovolně nechcípne, protože motor se chce točit sám i bez plynu (ono rozjíždění se přes spojku bez přidání plynu, funguje i na dvácách, mám vyzkoušeno na '12 CBRku, ale velice nepraktické ), takže se nemusíš bát, to už bys musel jet jooo pomalu (pod 5 km/h), např. dojíždět ke křižovatce, pak to chcípne, ale to je myslim jasný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76


TOPlist