globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 250 kývačka
18.4.2015 v 12:01
Ahoj! máme doma kejvačku, ale máme problém asi s elektrikou Když ji nakopnu, na první pozici klíčku tak jede pěkně, nedusí se, VŠE OK. Ale jakmile zapnu světla, tak se se chvilkama dusí a vynechává. Divné je, že se to neděje furt, ale jen občas..například ujedu 100 metrů a pak ji 5 minut nemužu nakopnout.. pak zase kus jede.. ( s vyplýma světlama jede v pohodě, bez problémů) Karbec je vyčištěnej, směs je dobrá, sítko čistý, vzducháč taky.. vše jak má být.. Neřešil jste někdo tento problém? Díky

JAWA 250 kývačka

18.4.2015 v 12:09 | Nahoru | #1
Dobíjí málo, nebo vůbec. Jede na baterku, po zapnutí světel už to baterka neutáhne. To taky způsobuje, že nejde 5 minut nakopnout. Po regeneraci baterky jde zase nakopnout.

JAWA 250 kývačka

18.4.2015 v 12:13 | Nahoru | #2
uhliky v dynamu. mozna i vadna baterie

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 250 kývačka

18.4.2015 v 12:39 | Nahoru | #3
sundej viko a zkontroluj kotvu, jinak uhliky

JAWA 250 kývačka

18.4.2015 v 19:15 | Nahoru | #4
asi dynamo nedává proudu, co by mělo. taky regulátor může zlobit zaoxidováním. Kontrolka dobíjení zhasne ?????
v praze mají digi relé za 350, podle mě solidní cena. Jinak se mi stalo, že uhlík na kostru byl jakýsi posraný
a stačilo proud doplněním drátu od uhlíku dovést na další místo kostry dynama a už to dobíjelo, byl tam nějaký skrytý vnitřní přechodový odpor.
nebo si kup krabičkové relé stojí taky cca 300

pravdou je že by nebylo od věci dynamo sundat a komplet vyčistit.
ještě doporučím nabuzení dynama, dělá se to tak, že se přidá plyn a ramínko relé se prstem lehce přitlačí k cívce, samozřejmě světla a vše vypnuté. Cívky statoru by se měly zmagnetizovat a pak by dynamo mohlo dávat víc proudu.
Dynamo nemá permanentní magnety a zbytkový magnetizmisu časm vymzí a při prvním startu to holt málo dobíjí a tak.

Naposledy editováno 18.04.2015 20:17:16

(reakce na) JAWA 250 kývačka

18.4.2015 v 19:16 | Nahoru | #5
sidar> no zkontrolovat jo, ale jak ji má zkontrolovat, to sou mi rady. . . .

JAWA 250 kývačka

17.5.2015 v 20:35 | Nahoru | #6
Mám uplne stejny problem a resim ho uz asi 3 roky ... propajel jsem vsechny kontakty, zkontroloval kabely, vymenil kondik, uhliky, zapalovani a porad to dela, ani vymena baterky nepomohla, nekdy to ujede 20km se svetlem, a pak 50 bez svetla ... protoze ho zapnu a nejede to. nedava to jiskru. poradilo se to nekomu vyresit? diky za info a pekny den Vik

Edit: Tak mi to nedalo a opet jsem vsechno prekontroloval a v jednom skrytem miste pod sedackou nekdo udelal spoj a tim padem to slo obcas do zkratu

Naposledy editováno 19.05.2015 00:18:12

JAWA 250 kývačka

8.6.2015 v 15:36 | Nahoru | #7
Zdravím přátelé.Poprosím dotaz. Dělám generálku motoru JAWA 250/353 rok 1960. Vyměnil jsem všechny ložiska na klice a dal nový labyrint. Kliku jsem dal na kompletní repas. Po složení jde otáčet extrémně ztuha s klikou. Vypadá to, jakoby labyrint byl vyroben špatně, nesouose. Můžu ho nahradit dvěma guferama, ale to nechci. Složeno to mám dobře, vždyť na tom nic není. Máte někdo radu? Dík

JAWA 250 kývačka

9.6.2015 v 08:49 | Nahoru | #8
labyrint vyměň za jiný, dá se myslím sehnat na bazarech či burze. otáčení klikou musí jít neznatelně lehce jinak se něco někde poškodí. možná se při nesprávném zahřátí karteru a montáži labyrint vzpříčil. M.

JAWA 250 kývačka

9.6.2015 v 09:01 | Nahoru | #9
Jde taky o to jak jsi to dával dohromady a jak je udělaná klika. Doufám, že ložiska u kliky jsi dával C3.

JAWA 250 kývačka

9.6.2015 v 15:40 | Nahoru | #10
Jasně.Ložiska jsou C3.Labyrint se nevzpříčil, montováno za tepla, všechno dosedlo bezvadně jak mělo, mám stahováky. Ale dnes jsem byl ve firmě co mi repasovala kliku a změřili mi házivost labyrintu na měřácích. No a labyrint je 0,15 mm včetně vůle mimo osu. Tzn. že po odpočtu vůle, která je 0,05 mm je díra mimo osu o 0,1 mm. Už jsem koupil dvě gufera, dal jsem je proti sobě a namontoval. Klika jde krásně hladce. Jinak labyrint jsem zkusil na sucho na hřídeli a točí se krásně hladce. Celkem nerozumím tomu, jak to, že na CNC stroji je možno udělat takovou chybu.

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 250 kývačka

18.8.2015 v 20:15 | Nahoru | #11
Ahoj. Mám Jawu 250 kývačku. Loni jsem nechal udělat výbrus + nový píst a pístní kroužky. Zajížděl jsem jí přesně podle doporučení,ale motorka nemá vůbec výkon. Vyčistil jsem výfuky,přetěsnil hlavu,seřídil karburátor i předstih a nic. Do kopce,do kterýho jsem dřív jezdil na 3 teď sotva vyjedu na jedničku. Max rychlost dosáhnu stěží 70km/hod. Když je v záběru,třeba do toho kopce,tak si někdy jako by motor odfoukne a cítím to na lýtku. Už si opravdu nevím rady Dokáže mi tady někdo poradit,co by to mohlo ještě být? Apropo,na jakou drážku by měla být jehla v karburátoru?

Naposledy editováno 18.08.2015 20:22:10

JAWA 250 kývačka

19.8.2015 v 16:21 | Nahoru | #12
Zdar, něco tam drhne, tj. namaž řádně řetěz a zkontroluj ložiska kol, zadní kolo musí jít solidně otáčet bez větší námahy. Nebrzdí ti pakny brzd. Motorka musí jet poměrně lehce naprázdno p silnici bez kvaltu, zkus to. Nemáš prostě někde zadřené ložisko - kdekoli. Poloha jehly viz Dočkal - Údržba a opravy motocyků jawa v knihách normálně cena okolo 220,-.

JAWA 250 kývačka

19.8.2015 v 20:45 | Nahoru | #13
to žes vyčistil výfuky ještě neznamená, že jsou OK, vytáhni z nich tlumič a uvidíš jak to pojede, pokud to bude výrazně lepší, kup nový výfuky, je dost možn že jsou ucpaný přepážky.
to odfouknutí jsem taky nepochopil.

Naposledy editováno 20.08.2015 19:08:09

(reakce na) JAWA 250 kývačka

20.8.2015 v 12:17 | Nahoru | #14

Kissdynasty píše: .....tak si někdy jako by motor odfoukne a cítím to na lýtku. ....



To jako jak??? Jakože cítíš že Ti na nohu foukne ,..z pod hlavy třeba???? Tak zkontroluj kudy si "ufoukává" ne?
Toto sem nějak nepochopil moc.

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 250 kývačka

13.10.2015 v 08:34 | Nahoru | #15
Zdravím. Prosím o Váš názor. Měním na kývačce komplet čep kyvné vidlice. Díra v rámu je ovšem trochu větší a nový čep jde zasunout rukou, sice bez vůle ale rukou. Po montáži všech ostatních komponentů jde kyvka jak má, hladce a bez jakékoliv vůle. Ptám se. Může být v budoucnu s kyvkou nějaký problém? Mám na mysli např. nadměrné opotřebení a pod. Díky

(reakce na) JAWA 250 kývačka

20.10.2015 v 12:16 | Nahoru | #16
Lukar> Měnil jsi pouze čep ?..čep bývá málokdy opotřebený,většinou se vůle vytváří na pouzdrech,která jsou v rámu,osobně bych vyměnil i pouzdra v rámu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116327 Dnes v 12:46 Kalasnikov
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist