globalmoto_kveten





Téma: OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH
 
6.4.2015 v 15:52
Zdravím vespolek Házím toto téma do smetiště,a když už se tu občas probírají plechovky,tak proč to nezkusit.Umírá mi Fiat Marea JTD v podobě koroze a ostatních věcí(motor super) a nabízí se mi koupě zmiňovaného Opelu Zafira v dieselu rok 03 (226xxxkm origo).Byl jsem již s autem projet a majitel bych řekl solidní a co se týče servisu,tak asi i důkladný.Nepřišel jsem na nic co by bylo na autě špatné.Proč větší auto?protože potřebuju někam narvat 3děti-1dět.sedačka a 2 odrostlejší(9 a 13let) Uměl bych si doma představit klasické TDI v sharanu,alhambra,galaxy, ale rozpočet někde k 80tis za solidní kousek nemám.Další varianta se nabízí v Picassu rok 02,03 a to samé třeba Scenic.
Na Renaulty v DCi neslyším nikde chválu a Citroen je věc v kusu(musel bych to překousnout).
O Opelu sbírám informace kde se dá,ale moc se toho nedočetl.V testu píšou že naftové motory jsou cca kolem 250tis km docela naodpis,ale to se může psát i o jiných autech.Takže někdo zkušenost?Díky že jste dočetli až sem.Případně se můžem rozepsat Díky
jinak o problému s čerpadlem nad 200tis km vím,dá se to opravit.Nějaké info mám přímo od mechanika Opelu


Naposledy editováno 06.04.2015 15:54:17

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:00 | Nahoru | #31

honza511 píše: assassin> jj Smax je snad dle mého názoru Nej auto od Fordu ale dosti mimo limit.Jestli to bereš motoricky,tak je to na uváženou.Věřím že i ty Fordy nemusí být špatný,ale natrefit ten správný kus



Jj smaxe jsem si oblibil - nejlepsi je na tom aute podvozek, prestoze mam ted auto na stejne platforme (v70) tak v smaxu byl mnohem lepe odladeny.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:00 | Nahoru | #32
Diky dobrymu podvozku me docela casto chytnou saze a to pak nesetrim motor a jedu do omezovace, asi diky tomu s egr ventilem nemam zadny problem a mam porad puvodni bez cisteni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:04 | Nahoru | #33

Pitbullterier píše: Třetí řada jsou pidi sedačky a řešit mrtvou váhu je u nich trošku mimo.Když je zafira velká jak je.Zafira rozhodně moc nesedí v zatáčkách.Zkus se svést v Turanu vw.To je jiný svět.Táta měl chiplou 74kw na 1??kw a jelo to nádherně.Akcelerace super a díky turbu.Atmosféra nikdy nebude mít takový to kopnutí.



V zafire jsem nejel, ale jestli je touran jinej svet tak to musi bejt extra bida :) protoze zas proti touranu je jinej svet smax :)

Jasp: problematicky egr budou spis u dieselu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:04 | Nahoru | #34

jasp píše: Diky dobrymu podvozku me docela casto chytnou saze a to pak nesetrim motor a jedu do omezovace, asi diky tomu s egr ventilem nemam zadny problem a mam porad puvodni bez cisteni.

Od kdy má zafira dobrý podvozek???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:09 | Nahoru | #35
Pitbullterier> prijed do Brna s Touranem, dame par zatacek a uvidis.

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:11 | Nahoru | #36
assassin> Turan vs. Zafira to je nerovný boj.Zafira je taková almara v zatáčce a to Turan opravdu není žádný sporťák.Chápu že auta jdou dopředu.Ale i 807 se v zatáčkách chová líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:15 | Nahoru | #37

jasp píše: Pitbullterier> prijed do Brna s Touranem, dame par zatacek a uvidis.

Nepotřebuju dětinské závody a dohadování se.V obou mám najeto x tisíc km a opravdu Zafira není nic moc na zatáčky.Ale nikdo to od ní nečeká.Na takové blbnutí je lepší 330i

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:20 | Nahoru | #38
Pitbullterier> Bud chlap a prijed

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:25 | Nahoru | #39
jasp> Kvůli tobě se potáhnu z Chrudimi do Brna abych ti ukázal rozdíl ve vývoji aut. Navíc turan už je dávno prodanej,protože 2.0 tdi na 200tis.umírá.Ale zkus se v turanu svést.Fakt je to tozdíl.Doma jsme měli oboje.Oboje sloužilo věrně..jen zafira rezla a podvozkově je to staré auto.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:31 | Nahoru | #40
tady se perou dva němci Opel a VW njn berte to tak že zafira začínala někde od roku 99 a s podvozkem se asi moc nehýbalo,a Touran je zase o pár let mladší auto.Se Zafirou jsem se svezl jen kousek tak nemůžu moc soudit,ale i tak jsem to čekal o dost tvrdší jak se různě píše.Naopak i v podélném směru příjemně tlumené.To naopak můj Fiat je docela trakař oproti Opelu.Tourana jsem nejel,ale kolega z práce ho měl a raději místo toho koupil Alhambru.Touran dokonce žral víc než ten Seat.Jinak neříkám že se rád nesvezu ostřeji,ale ono se to dnes ani moc nedá.A když jedu s rodinou tak většinou nejedu víc jak 130

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:45 | Nahoru | #41
honza511> Je to jako bych tvrdil,že moje mondeo 02 má lepší podvozek než passat 2011 s kterým jsem párkrát jel.To že seat žere mín než vw se mi nezdá.Ale nekoukat na počítač,ale změřit si podle km a tankování.Zafira je ideál auto za ty prachy a na svojí velikost.Jen to reznutí.Ale i superb 2005 rezne.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:47 | Nahoru | #42
Pitbull : me rezne 2009 volvo

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:54 | Nahoru | #43

assassin píše: Pitbull : me rezne 2009 volvo

. Vítej v moderním a levným světě antikorozních technik.

OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 19:55 | Nahoru | #44
dnes už snad zrezne všechno. Obavy z koroze Oplu mám taky...ale asi těžko to nějak odhalit při shlédnutí?! z venku se zdá v poho. Tak co jiného tu ještě padne krom Fordu,Oplu,Citronu.....? chtěl bych to vyrešit v nejblížší možné době.

2 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 20:00 | Nahoru | #45
A když už tu řešíme toho Opela....myslíte že se přiblíží aspon k nájezdu cca 400tis km?nebo se rozsype už na 270? jak straší v článku

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 20:03 | Nahoru | #46
honza511> Záleží na předchozím majiteli a kvalitě servisu.Nic víc nic míň.

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 20:13 | Nahoru | #47
honza511> tak to nemuzu soudit, mam najeto asi 170k a to je zatim v bezvadne kondici

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 20:56 | Nahoru | #48
peugeot 806 2,0HDI 80kw
Citroen Evasion / C8 2,0HDI 80kw

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:02 | Nahoru | #49
KubaLC8> to ano ale mimo rozpočet a trochu horší pověst jinak za nějakých 80-90tis bych raději šel do Sharana apod.Trochu jste mě vystrašili s tou vnitřní korozí
joo promin...evasion jsou starší modely..tak to ok...

Naposledy editováno 06.04.2015 21:10:05

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:26 | Nahoru | #50
Nebo ještě Nissan dělal něco jako Zafiru a je to i stejný rok.Ale model ti neřeknu.

2 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:29 | Nahoru | #51
Já jenom přidám zkušenost se Zafirou 1.8 benzín 1. generace. Pěkně vyřešenej prostor pro posádku (jsem malej a příbuzní taky, takže šířku interiéru jsem nikdy neřešil), třetí řada sedadel sklopných do podlahy je skvělá věc, kufr velkej... Líbily se mi brzdy, flekovalo to víc než slušně, nesouhlasím s tím, že Zafira nemá dobrej podvozek, na svou velikost jezdí srovnatelně jako nižší střední (až na boční vítr). Vadila mi spotřeba cca 8,5 l/100 km a žrala olej, 2 litry na 10k km nebyl problém.
Jinak v cajku, nevzpomínám si, že by s ní byly nějaký problémy, krom běžné údržby. Já bych do ní šel hned, pokud by byl k mání kus o kterej se majitel staral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:30 | Nahoru | #52

Pitbullterier píše: Nebo ještě Nissan dělal něco jako Zafiru a je to i stejný rok.Ale model ti neřeknu.



Nemyslíš Almeru Tino? Tak ten teda z mé strany už nikdy víc

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:37 | Nahoru | #53
Myna> Model fakt nevím.Kamarád to měl a brzy se toho zbavil.Ale protože začal stavět a asi mu to ani nesedlo.Nikdy jsem v tom neseděl.

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:39 | Nahoru | #54
Myna> Jj o tom oleji jsem se taky něco dočetl.pořád váhám a čučím do inzerátů možná ještě třeba tu C5 ale mám obavy abych tam tu rodinu naskládal.Njn na Multivana prostě není ten podvozek u Zafiry mi nijak nevadil.Já nejsem rozmlsaný.Lítám po ČR i mimo Fobii (02) 1.4 tj pak radost z toho vylézt po 350km

1 reakcí na tento příspěvek OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:44 | Nahoru | #55
Za 80k pokud to nebude nejetý zázrak po důchodci nebo pečlivkovi nesežeš žádnou voňavku, s tím se smiř. Auto, jak má 200k a 10let jde rychle do kopru. Mluvím o autě, co se používá, zvlášť po městě. Je jedno, co si vybereš, ber podle toho, jak se ti to líbí uvnitř a jak se v tom cítíš. Když čtu svět motorů a jejich rubriku bazar, tak mám pocit, že snad neexistuje spolehlivé auto, na každém se něco zásadního najde, co se vysírá a oprava stojí podstatnou část ceny auta. Kup Zafiru, taky jsem jí chtěl jako první auto, ta v inzerátu vypadá skvěle a pán tomu jistě zaplatil péči. Jestli máš hluboko do kapsy a rád se v tom vrtáš, tak na sharana apod. máš hromady dílů na vrakáči.

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:48 | Nahoru | #56
atheris> na vrtání nemám chuť ani čas.věřím tomu,že starší auto jak 10let nemůže vydržet věky.A máš pravdu v tom,že idealní auto neexistuje....stejně jako motorky

(reakce na) OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:55 | Nahoru | #57

Myna píše: Já jenom přidám zkušenost se Zafirou 1.8 benzín 1. generace. Pěkně vyřešenej prostor pro posádku (jsem malej a příbuzní taky, takže šířku interiéru jsem nikdy neřešil), třetí řada sedadel sklopných do podlahy je skvělá věc, kufr velkej... Líbily se mi brzdy, flekovalo to víc než slušně, nesouhlasím s tím, že Zafira nemá dobrej podvozek, na svou velikost jezdí srovnatelně jako nižší střední (až na boční vítr). Vadila mi spotřeba cca 8,5 l/100 km a žrala olej, 2 litry na 10k km nebyl problém.

K té spotřebě benzínu a oleje bych ještě přidal časté odcházení kabeláže zadních bočních dveří (centrál, el.okna).

OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 21:57 | Nahoru | #58
U Zafiry byly dva motory 1.8 , prvni varianta mela 85 kw - ten nebrat. Zral olej a mel kratky interval vymeny rozvodu, navic mel kratsi prevody a diky tomu bral o litr vic nez pozdejsi varianta 92kw. Mam druhou variantu a prumernou spotrebu pri normalni jizde mam kolem osmi litru, v zime o pul litru navic. Pokud ale jezdi clovek s tezkou nohou spotreba jde pres deset

OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 22:06 | Nahoru | #59
díky za reakce...dnes to jdu zalomit a ráno do rachoty.jdu přemýšlet do postele....díky

OT: Opel Zafira 2.0 DTi 16V typ Y20DTH

6.4.2015 v 22:53 | Nahoru | #60
Mel jsem jednickovou Zafiru 4 roky, po me si ji vzal bracha a ted na ni toci 10 rok a v pohode, jen lehoucka koroze u patych dveri. Jinak naprosto bez problemu, pouze provozni naklady. Ted mam dvojkovou 6 rokem a taky naprosto bez problemu. Obe jsou v benzinu a na bezny jezdeni naprosto v pohode, nevim kde se berou ty reci a nadmerne korozi. Pravda je, ze ji mam garazovanou, ale ta brachova je ted 6 let parkovana na ulici. Az budu kupovat nove auto, jdu zase do Zafiry.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist