Požadavky:
- malý obsah (nejvíce 300, limit 400 ccm)
- nízká hmotnost
- co nejjednodušší technika (vzducháč a karburátor-může ale být i vstřikování)
-nízká pořizovací cena a provozní náklady
z těch malých obsahů mě napadá jen léty ověřená Yamaha YBR 125 nebo i Honda CBF 125. Dále pak Honda NX 250.
Nejraději bych bral YBR ale chci znát i další alternativy.
Poradíte ???
1 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
výhody:
motorka to je prťavá (takže při 185cm/85kg to byla spíš koloběžka), lehoučká, jednoduchá, měkoučký a pohodlný enduro podvozek, spotřeba benzínu kolem 3 litrů (nádrž tiším 9 litrů), olejová náplň asi 1,5 litru s výměnou po 6.000 km, ventily s podložkami (při kontrolách nebylo potřeba štelovat), přední guma 19" vydrží kolem 20 tisíc km, řetězovka a destičky ještě víc, zadní pakny na věky, šestikvalt (s extrémně pomalou jedničkou), kilo to jede furt (v jednom s bágly za sebou), s větrem v zádech je 130 úspěch (záleží na konkrétním kusu, dělalo se několik výkonových verzí), 140 je omezovač, průchodnost terénem neskutečná - co nezvládneš, tak vynešeš , má startér a je to vodník, což pro mě, kdy jsem s ní dost blbnul v terénu, byla šílená výhoda oproti jiným malým endurkům se vzducháčem nebo startpákou
nevýhody:
už je to stará mrcha, poslední ročník je snad 1996, zadní guma je atypický 16" rozměr a vydrží jen cca 6 tisíc km (ještě mi doma zůstalo náhradní kolo přepletené na 17", kde pak třeba Mitas E-07 120/90-17 vydržel klidně i víc jak trojnásobek vůči originálu a stál třetinu),
Za celou dobu (7 let a baj voko padesát tisíc km, navíc koupená jako jetá dovezená) jsem měl dvě závady. Jednou se přetrhl jeden kabel ve svazku u krku řízení. Při zatočení řídítky na jednu stranu chcípala. Opravit to byla banalita - sletovat přetržený kabel. Druhou závadou bylo notoricky známé odcházení určitého typu CDI zapalování (Dominátoři, první Transalpy), kdy stářím a vibracemi se uklepou spoje na tišťáku a odejde kondenzátor. Vyřešilo to jiné CDI od Ignitechu.
Dá se na tom i trochu pocestovat, kromě toulání po ČR jsem na ní byl 2x v Yugošce až někde u Dubrovniku a 1x za Miškolcem v Maďarsku. Až mě přestanou bavit velká endura, tak se k ní možná zase vrátím, popřípadě půjdu ještě o level níž na nějaké elektrokolo
Ta NX 250 zní dobře. Prostupnost terénem, dostatečný výkon, ale má celkem malou nádrž (ikdyž kanystry to můžou vyřešit) a je těžké ji sehnat
zatím nejvíce uvažuji nad CBF 125 ale uvidím až se na ni svezu
Naposledy editováno 11.02.2015 10:50:33