globalmoto_kveten





Téma: malá moto na dlouhé cesty - výběr
 
9.2.2015 v 19:06
Zdravím, v létě plánuji výlet po Evropě a blízkém okolí na cca 3-4 měsíce a hledám motorku která by zvládla těch cca 30 tisíc km bez nějakého zvláštního servisu či velké opravy

Požadavky:
- malý obsah (nejvíce 300, limit 400 ccm)
- nízká hmotnost
- co nejjednodušší technika (vzducháč a karburátor-může ale být i vstřikování)
-nízká pořizovací cena a provozní náklady

z těch malých obsahů mě napadá jen léty ověřená Yamaha YBR 125 nebo i Honda CBF 125. Dále pak Honda NX 250.

Nejraději bych bral YBR ale chci znát i další alternativy.

Poradíte ???

1 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr

10.2.2015 v 23:28 | Nahoru | #1
Ve výběru jsi uvedl i malého Dominátora NX 250. Měl jsem ho sedm let, takže pár postřehů:

výhody:
motorka to je prťavá (takže při 185cm/85kg to byla spíš koloběžka), lehoučká, jednoduchá, měkoučký a pohodlný enduro podvozek, spotřeba benzínu kolem 3 litrů (nádrž tiším 9 litrů), olejová náplň asi 1,5 litru s výměnou po 6.000 km, ventily s podložkami (při kontrolách nebylo potřeba štelovat), přední guma 19" vydrží kolem 20 tisíc km, řetězovka a destičky ještě víc, zadní pakny na věky, šestikvalt (s extrémně pomalou jedničkou), kilo to jede furt (v jednom s bágly za sebou), s větrem v zádech je 130 úspěch (záleží na konkrétním kusu, dělalo se několik výkonových verzí), 140 je omezovač, průchodnost terénem neskutečná - co nezvládneš, tak vynešeš , má startér a je to vodník, což pro mě, kdy jsem s ní dost blbnul v terénu, byla šílená výhoda oproti jiným malým endurkům se vzducháčem nebo startpákou

nevýhody:
už je to stará mrcha, poslední ročník je snad 1996, zadní guma je atypický 16" rozměr a vydrží jen cca 6 tisíc km (ještě mi doma zůstalo náhradní kolo přepletené na 17", kde pak třeba Mitas E-07 120/90-17 vydržel klidně i víc jak trojnásobek vůči originálu a stál třetinu),

Za celou dobu (7 let a baj voko padesát tisíc km, navíc koupená jako jetá dovezená) jsem měl dvě závady. Jednou se přetrhl jeden kabel ve svazku u krku řízení. Při zatočení řídítky na jednu stranu chcípala. Opravit to byla banalita - sletovat přetržený kabel. Druhou závadou bylo notoricky známé odcházení určitého typu CDI zapalování (Dominátoři, první Transalpy), kdy stářím a vibracemi se uklepou spoje na tišťáku a odejde kondenzátor. Vyřešilo to jiné CDI od Ignitechu.

Dá se na tom i trochu pocestovat, kromě toulání po ČR jsem na ní byl 2x v Yugošce až někde u Dubrovniku a 1x za Miškolcem v Maďarsku. Až mě přestanou bavit velká endura, tak se k ní možná zase vrátím, popřípadě půjdu ještě o level níž na nějaké elektrokolo

(reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr

11.2.2015 v 10:50 | Nahoru | #2
vilemx> u těch 250 je výhoda silnějšího motoru a možná větší výdrže motoru než klekne

Ta NX 250 zní dobře. Prostupnost terénem, dostatečný výkon, ale má celkem malou nádrž (ikdyž kanystry to můžou vyřešit) a je těžké ji sehnat

zatím nejvíce uvažuji nad CBF 125 ale uvidím až se na ni svezu

Naposledy editováno 11.02.2015 10:50:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist