globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sytič
29.1.2015 v 15:44
Dobrý den mám docela alrmující problém.... po pul roku jezdeni na xr125l jsem zistil ze vlastne jezdim se zapnutim sytičem....myslel sem si ze poloha nahoru je normalni a sytic dolu...ALE JE TO NAOPAK... a ted nevim co stim motorka kdyz sytic vypnu chcipne a to sem karburator cistil asi desetkrat ani sem neschledal zadnou poruchu na nem...Poradte prosim cim by to mohlo byt ????... a druha otazka nemoch sem moto nejak poskodit kdyz sem jezdil se sytičem ?? Děkuju předem za odpovědi cenim si každé rady

Sytič

29.1.2015 v 16:30 | Nahoru | #1
Poškodit si nemohl a máš podle mě blbě seřízený karbec

Sytič

29.1.2015 v 17:36 | Nahoru | #2
Poškodit ne ale to muselo dost žrát ne??jinak seřídit karbec nebo skus aspon přidat volnoběh.

Sytič

29.1.2015 v 19:40 | Nahoru | #3
horsi jezdit s chudou nez bohatou smesi. Kazdopadne kdyby byl karbec dobre serizenej tak by ti to se syticem muselo chcipat. Seridit karbec.

Sytič

29.1.2015 v 20:43 | Nahoru | #4
prave ze to ani moc nezralo tak 3.5 l coz se mi zdalo tak jako normalni... kdyz serizovani karbecu neovladam tak asi pro jistotu do servisu co ? nerad bych to do kurvil jeste vic

Sytič

29.1.2015 v 21:33 | Nahoru | #5
jediny co tam jde seřídit je bohatost směsi. myslim že ani jehla nejde polohovat, takže bych viděl problem v bohatosti. pokud ovšem je všechno okolo v pořadku. jako že čistý filtr, nikde to nepřisává falešny vzduch okolo karbecu.

Naposledy editováno 29.01.2015 21:35:05

Sytič

30.1.2015 v 00:26 | Nahoru | #6
Klapka sání má polohy 3. Úplně nahoru je saní vzduchu zavřený. Na tuto polohu to nikdy volnoběh nedrží. Pokud je tedy správně seřízenej volnoběh a neni šroubkem co je z boku, šoupě dost vysoko. Furt by to ale po zahřátí nejelo..
Prostřední poloha klapku trochu pootevře a na tu se to po nahryznutí po chvíli přepíná. V zimě se to na středovou polohu sotva na volnoběh udrží a většinou to chcípne. Pak se musí zasejc zavřít klapka, nastartuje se a chvíli jemně vrkat, nebo se rozjet a přepnout na střed. Dolu se pak zcela otevře a motor se dá vytočit do max. (U zahřátýho motoru) V zimně to možná ani nepoznáš, neb je to chlazený vzduchem a nikdy se na silnici tolik neohřeje, aby to na střední polohu klapky začlo tarokovat dřív, než to dosáhne maxima otáček.
K nastavení karbce....Pokud si na to nesahal a ničím nekroutil, sama se směs nerozmrdá. Jehla má stálou polohu, která je neměnná. Šrubek bohatosti směsi je tady docela problém. Origo je nastavenej výrobcem na 2otáčky od úplnýho zašroubování pro r.v.od 2006 vejš ....Pak můžeš + - kousínek pro jemný doladění pro nejlepší přechod z volnoběhu do přidání plynu jemně doladit. Bacha....je to OHV s ťežší klikou, než ňáký ostrý nářadí a tak nečekej že když rafneš za plyn, že to prudce vyletí do otáček.
Tohle se dolaďuje hlavně za horka. (Ne po pár minutách vrkání venku na mrazu)
Šroubek bohatosti to má odspodu karburátoru. Takovej malinkatej s vroubky po obvodu jeho hlavičky. Jen tak něčím se do tý drážky nedostaneš a prsty to moc nejde. Bude lepší ten karbanátek zase sundat. Když už to uděláš, rozeber plovákovku. Vytoč hlavní trysku(ta nejdelší) Na stěnách týhle sviňky se časem usadí takovej šmorajz co neumeješ/nevyfoukneš. Sežeň si kousek tenkýho drátu, kterej se přesně vleze do středového otvoru tý trysky. (Roztřepený lanko brzd/přehazovačky jízdního kola skýtá jistý možnosti) kousek toho si ustřihni a pokus se to alespoň co nejvíc narovnat od toho jak bylo lanko zapleteno. Když pak vsuneš tenhle drátek do trisky, dost možná narazíš na odpor cca 1/3 z jedný strany. To je potřeba mnutím v prstech prošťouchnout. Vytlačíš trochu černý špíny. Na volnoběžný trysce se tahle špína nedělá.
Pak zašroubuj všechno zpátky jak máš. Na hlavní trysce je takovej plastovej překryt, co se tam vládá. Nedej obráceně, jinak se Ti nebude hejbat plovák a může Ti vypadnout jehla z pantu toho plováčku.
Obrať sešroubovaný karbanátek a tu volnoběžnou trysku začni zašroubovávat. (Po směru hodinových ručiček se zašroubovává. Hodně lidí si plete levou a pravou ruku a utahování s povolováním)
Než ale tak učiníš, vezmi si alespoň tužku, nebo fix a udělej si tečku na šroubku a tělu karbanátku. Pak tam vraž šroubováček o pomalonku utahuj a současně počítej otáčky kolikrát se tečky minou. Takhle poznáš jak si to měl nastavený. Hale....jedna maličkost. Já mám XR od nový motorky r.v 2006 a ta už má od ventilovýho víka přisávání vzduchu do sání v přírubě hlavy válce. Pokud máš např. r.2003, tak ty tohle ještě nemají. Pak může být poměr vzduchu touhle tryskou jiný. Proto ty tečky a počítání otáček, abys věděl kolik tam bylo a to vrátil zase zpátky, kdyby byla závada jinde. Až to zašroubuješ, uvidíš kolik tam bylo. Víc jak 2otáčky u starších modelů tam mohou být, ale míň jak 1.5 by tam bejt nemělo Pokud někdo nepřetryskoval aby ???? kit vejfuku
Je to 4t a koupe se to v oleji. S hodně benzínem tohle prostě nejezdí a s málem je maximálně svíčka trochu bílá.
Ta je u mě bílá od doby co dávaj do benálu líh a stejně to tim šroubkem obohatit moc nejde. Leda rozkurvit ten přechod z volnoběhu do plnýho.
Jestli Ti klapa vzduchu tedy zavírá jak má, neni možný aby Ti to drželo volnoběh na tu vrchní polohu a jen co se to zahřálo, nemohlo to ani dobře jet na tu střední. To by pak muselo škytat jak hovado. Jinak máš problém jinde .....Např..... To by ti musela vypadnou ta hadička co vede od ventilovýho víka na přírubu sání. (pokud ji tam máš). Nebo v ní může bejt díra. Nebo ňákej dychtič po výkonu tohle odstranil a nepovedlo se mu otvor v původní přírubě pro hadičku ucpat. To by dávalo smysl, neb by si to tam tudy bralo vzduch, když byla zavřená ta klapka jak říkáš.

Naposledy editováno 30.01.2015 02:34:55

Sytič

30.1.2015 v 10:20 | Nahoru | #7
Já měl taky XR125L a sytič bylo potřeba když teplota klesla zhruba pod 15stupnů. V létě jsem ho nepotřeboval vůbec. Moto jsem vždycky cca 5 min nechal zahřát a pak jsem sytič dal na půl nebo uplně dolů a snažil se držet moto v otáčkách pač když nebyla uplně zahřátá tak na volnoběh chcípla. Ale to už jsem pak poznal že se sami zvýšili otáčky po zahřátí motorky a jela krásně na volnoběh.

Jak už tady borci zmínili, určitě tam bude něco špatně, protože když jsem jednou zapoměl sytič vypnout, tak to uplně divně jelo až mi to začlo pod plynem chcípat,....

1 reakcí na tento příspěvek Sytič

30.1.2015 v 14:51 | Nahoru | #8
Moje XR když bylo studený tak moc nedrželo volnoběh ani na sytič. Motor musíš pořádně prohřát jízdou a pak ladit otáčky. Je to šroub z boku na šoupátku. Šroub bohatosti je debilně umístěnej zespoda vedle plovákovky. Ale být tebou, raději s tou bohatostí nehejbat.

Naposledy editováno 30.01.2015 14:52:01

(reakce na) Sytič

30.1.2015 v 15:54 | Nahoru | #9
dave-lister> Je pravda že jsem u toho musel chvilku stát a přidávat aby to nezdechalo když bylo chladno, ale pak jsem zjistil že tam je po předchozím majiteli "extra" vychytávka - lanko plynu bylo asi někde kouslé a při vytočení řídítek do prava to začlo jít do otáček jak kdybych držel 1/4 plynu a při uplném vytočení snad i víc než půl plynu Takže jsem chvilku držel plyn, otočil řidítka do prava a šel oblékat

Sytič

30.1.2015 v 19:57 | Nahoru | #10
no vidim to na servis ...protoze proste packu sytiče mam nahoře a motorka nastartuje bez problemu a pak proste jedu normalne z moto vytahnu 110... bez problemu spotreba 3.5l asi...a proste kdyz packu dam dolu( coz je sytic vypnuty ) motorka do dvou vterin chccipne docela zahada jako ....vrtat se v tom to si moc netroufam... ale diky moc za rady :) ale proste vrta mi to hlavou jak je to mozny...jeste me napadlo mam tu motorku dovezenou z Německa je mozny ze ten nemec to mel nastaveny tak ze mel sytic furt zaplej aby se oto nemusel starat... a proste to vyladil tak ze mu to zralo co nejmin nebo nevim proste

Naposledy editováno 30.01.2015 19:59:28

Sytič

30.1.2015 v 20:06 | Nahoru | #11
Servis bude pro tebe dobrá volba. Můžeš zkusit přidat volnoběžné otáčky, z boku na karburátoru je šroubek kterým se to šteluje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Vynechava jiskru Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 8 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM
Problem s hondou Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 1 27.4.2023 v 17:47 ja1
Honda XR 125 L - zníženie sedla Honda XR 125 L jurasek151 5 20.10.2022 v 14:02 chalka


TOPlist