2 reakcí na tento příspěvek Kdo má foto nové Jawy))))
Chvíli jsem googlil a našel jsem detailní obrázek motoru MZ 1000 z pravé strany a jsou tam ve spodní části naprosto shodné prvky, jako na fotce detailu pravé strany motoru "nové Jawy", kde vykukují pod tím falešným deklem. Argumenty o odlišném sklonu válce Jawy a MZ jsou mimo, u Jawy je viditelný fakt jen dekl. A proč za ním tedy na detailní pravostranné fotce motoru nevyčuhuje hlava skutečného válce, jak by bylo logické? Je to totiž trochu jiná fotka, než ty ostatní. Je to jiný kus focený za nějakým vývojovým či prezentačním účelem pracovníkem Jawy a obrázek je upravený ve Photoshopu - doplněno modré pozadí, a to, co nemá být vidět, vyretušováno (tedy i ta hlava válce motoru MZ). Ta fotka má jiný původ i důvod vzniku a prostě z Jawy prosákla někudy jinudy. Mimo jiné o tom svědčí diametrálně odlišná kvalita snímku ovlivněná JPG kompresí i poměr stran obrázku. Podle loga na nádrži by se mohlo jednat o kus úplně nejvíc vzadu na fotce z dílny. Když se podíváte na ten dekl u kusu s červeným rámem (tam je opravdu pěkně vidět), je patrné, že už je jiný, větší, vyplňující celý prostor mezi trubkami rámu a pečlivě skrývající to, co má být skryto. Tedy ten MZtí válec s odlišným sklonem...
Do detailu shodná s MZ 1000 je chladicí soustava - dva chladiče, horní prohnutý. To, že z MZ pochází i komplet přední vidlice včetně brýlí, komplet brzdy a kola, už tu bylo psáno a je to pravda, stačí si jen porovnat fotky. A dalších drobností se dá najít víc...
Tak mně napadá - tohle má být ten výzkum a vývoj motocyklu za 40 mega dotací? Ty nejzásadnější součásti byly v tichosti odkoupeny ze zásob skladů zkrachovalé MZ a zbývající díly zbastleny amatérským způsobem, jak se dalo.
Podle některých zdrojů v Německu těch motorů zbylo asi 300. Jak by to ale bylo dál, až by při výrobě tyto zásoby došly? Možná mají odkoupené i formy a přípravky na výrobu těch motorů a budou v ní pokračovat. Možná zároveň mají rozpracovaný svůj vlastní motor. Ale není to spíš tak, že k čemu vlastně nějaké formy, hotové MZ motory, nebo nedej bože nové vlastní? Vše nasvědčuje tomu, že k ničemu. Protože tady už ani o žádnou výrobu motorek nejde. Protože tady jde od začátku jen a jen o to, jak se dostat k dotacím, které už jsou samozřejmě dávno "odkloněny"! A k tomu v podstatě stačilo koupit těch motorů třeba jen deset a hrát si celá ta dlouhá léta na vývoj a výzkum (co se vlastně dá na motocyklech zkoumat?).
Jsou to možná odvážné hypotézy, ale - věří tady ještě někdo v kontextu toho všeho kolem fenoménu "nová Jawa 1000", že v Týnci opravdu CHTĚJÍ vyrábět motocykly, které by si i někdo koupil?
Celé to zavání dotačním podvodem jak kráva a zvažuju podání trestního oznámení.
Naposledy editováno 01.02.2015 02:43:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
No, dal sis s tím prácičku
Mě na té shodnosti s MZ vrtá hlavou ta NÁHODA , že oba motory mají hnací hřídel zprava motoru
Ale jinak se mi zdá ten sklon MZtího válce víc "předkloněný" a spodek motoru pod válcem mohutnější (vyšší) než má Jawka...
Naposledy editováno 01.02.2015 02:05:53
Spíš si ale taky myslím, že je to jen předeklovaný...
Nechci se nijak dotknout lidí, co v Jawě pracují. Nemyslím si ale, že by byli schopni vyvinout a odladit kompletně svůj motor. Nemají na to zázemí, prostředky a ani zkušenosti...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 | Anna_per | 11 | 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
JAWA 1000 [1, 2, 3, 4] Jawa 1000/837 | Che | 92 | 2.4.2019 v 09:38 Sofía |
Poradi nekdo, co je toto za znacku ... Jawa 1000/837 | K.H.1 | 4 | 23.7.2017 v 09:09 kawapavel |