globalmoto_duben_nolan





Téma: Technická výbava na dlhšiu cestu.
15.12.2014 v 17:46
Zdravím.Rád by som prijal rady a poznatky,zo skúseností od skúsených mazákov,akú technickú výbavu a nutnosti si zobrať na cestu asi 4000km(okruh) z Ya 535 Virago.U Jawy350 a pri cca 2000km som to zvládal k spokojnosti,ale pri Viragu nemám skúsenosti.Moto je v dobrej kondíci,ale predsa,rád by som sa vyhol zbytočným problémom.Prosím,ak to už bolo riešené v minulosti,prosim odkaz.Za všetky fundované rady a príspevky ďakujem.LA.




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 17:55 | Nahoru | #1





Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 18:10 | Nahoru | #2
Kartu s penězma a šťastnou cestu

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 18:30 | Nahoru | #3
já třeba vozim montpáky, náhradní duše, čerpadlo a nějaký nářadí.

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 18:50 | Nahoru | #4
Minimálně na defekt pneu by jsi měl být připraven

Technická výbava na dlhšiu cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2014 v 18:58 | Nahoru | #5
Montpáky, náhr.duše, US-pásku, nejpoužívanější klíče na tvé moto, nějakej ten šroubek.

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 19:16 | Nahoru | #6
žena má 535 a zatím jsme vystačili s půl litrem oleje (nebyl potřeba) , lepící páskou, stahovacími pásky a nějakým drobným nářadím. Hlavní potřeba je malý kanystřík nebo pumpa na benzín ruční (ta nádrž na 535 není na ty dálky mezi pumpama stavěná)

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 20:36 | Nahoru | #7
Tak přidám taky malou fundovanou radu : nepotřebuješ nic,na bandu najedeš v klidu 240 km(a ještě máš rezervu)pokud máš bandu na 12,5 ltr., na kanystr se vyflákni,samozřejmě s tím musíš v různých zemích počítat .

Naposledy editováno 15.12.2014 20:40:04

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 21:03 | Nahoru | #8
ja jsem jel do mongolska a tam jsem si uvedomil, ze jsem zapomnel doma klic na svicku

1 reakcí na tento příspěvek Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 21:56 | Nahoru | #9
První otázka je, do jaké míry jsi zdatný si něco sám opravit. Druhá pak, kam jedeš.

Základ je vercajkem umět vyřešit defekt, vyměnit svíčku a dopnout řetěz (pokud je). Nic víc s motorkou většina lidí stejně udělat nedokáže.
V civilizované Evropě koupíš téměř jakýkoliv klíč na každém rohu, tak je zbytečné sebou tahat tuny věcí a základní vercajk u motorky + plnohodnotný šroubovák by měl stačit.

Po mých problémech doporučuji z náhradních dílů:
spojkovou páčku (pro případ položení) - klidně no name za 200kč,
pokud jsou duše, tak zadní rozměr náhradní (než zastavíš, je někdy na sračky a lepení nepomůže)
svíčky - klidně starší funkční z předešlé preventivní výměny
elektrikářské fofrpásky.

1 reakcí na tento příspěvek Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 22:26 | Nahoru | #10
Já toho vozim ssebou docela dost, ale poskládá se mi to do kapsičky od starý lékarničky. Mám ssebou cajk abych se dostal pod kapoty (když jsou,u mě jeden imbus klíč), abych dokázal sundat kola při defektu, dopnul řetěz, aspoň jeden klíč od nejpoužívanějšího, taková ta 13,10 atd. co bejvá. Pořádnej šroubovák plochej i křížovej. Jinak vozim i hromadu stahovacích pásek (u nás zdrhovačky) kus izolačky, pod kapotama jsem našel krásný místo na sprej na opravu pneu.To je asi vše.
Hlavní ale je umět ten cajk tak nějak použít a vědět kam kouknout.

Technická výbava na dlhšiu cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2014 v 22:28 | Nahoru | #11
Jo ty plastový pásky jsou super,ty vozím .......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 23:11 | Nahoru | #12
fidlimydli> Priateľu pýtaš sa do jakej miery som zdatný niečo ppraviť. Aby si bol trochu v obraze.Na začiatku som sa vrtal v motoroch v rokoch 1963-4 Stadion 21-Jawa 20- v r. 1979 Jawa 350/354, a potom pauza do r,2012 ak sa nemýlim.Potom J250/559 potom j350/360,potom j350/634,poto Yamaha XvV 535 Virago r.v.1997 a podľa posudenia a vzhľadu cca 11000km.
Som praktik a myslím že nebudem sklamaný ani Virážkou 535.Ahoj.

Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 23:14 | Nahoru | #13
kucí kucí zapomínáte na lanka nebo alespoň tu opravnou sadu,ale raději originál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2014 v 23:14 | Nahoru | #14
Abych se nemusel opakovat, akorát XV535 má duše, tak místo knotů raději sprej nebo montpáky a lepení na duše.

(reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 23:16 | Nahoru | #15
1100Virago> Tak

1 reakcí na tento příspěvek Technická výbava na dlhšiu cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2014 v 23:18 | Nahoru | #16
Vozím základní sadu plochých klíčů 8-9, 10-11, 11-12 a 14-17, klíč na svíčku a na kola, imbusy, šroubovák plochý a křížový, nůžky, lepící pásku s vlákny, elektrikářskou lepící pásku (žužlovku), knoty a bombičky. S tímhle jsem zatím vystačil. Naposledy jsem rozebíral karburátor na parkovišti před penzionem, když jsem vzal nějakej sračkovej benzín.

A nezapomeň kombinačky. Píchnul jsem ve Slovinsku a nemohl dostat ten vrut z pneu.

Celý se to pohodlně vejde pod sedlo včetně lékárny, nepromoku, sady žárovek a pojistek (doplněné o klubko drátu a fastony), popruhů, gumové sítě a nejdůležitější věci - servisního manuálu.

Naposledy editováno 15.12.2014 23:23:54

(reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 23:19 | Nahoru | #17
Carel> Piateľu máš pravdu že ten vercajk je potrebné vedeť použiť,ale život za mojích 66r. ma naučil používať skoro nepoužiteľné.Niekedy je to skoro ako Mack Gaiver.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

15.12.2014 v 23:44 | Nahoru | #18
gnat> Ďakujem za radu.Vzhľado k mojím rokom /66+r/ dosť dobre rozumiem Češtine,ale výrazu // knot//neviem čo to znamená.V slovenčine knot viem čo znamená.Ale tu je to asi použité slengove. Napriek tomu že v r.1967-1969 som ako vojak slúžil v Terezíne.
Ale ten knot je len nejaký detajl. Ahoj.LA.
Tak ten knot bude asi,ako myslím na opravu bezdušových pneu a pri viragu 535 mi to nehrozí.Ahoj.

Naposledy editováno 15.12.2014 23:56:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2014 v 23:52 | Nahoru | #19

amsterdam píše: fidlimydli> Priateľu pýtaš sa do jakej miery som zdatný niečo ppraviť. Aby si bol trochu v obraze.Na začiatku som sa vrtal v motoroch v rokoch 1963-4 Stadion 21-Jawa 20- v r. 1979 Jawa 350/354, a potom pauza do r,2012 ak sa nemýlim.Potom J250/559 potom j350/360,potom j350/634,poto Yamaha XvV 535 Virago r.v.1997 a podľa posudenia a vzhľadu cca 11000km.
Som praktik a myslím že nebudem sklamaný ani Virážkou 535.Ahoj.



Pokud jsi takto zběhlý, tak je myslím zbytečné se ptát co za vercajk sebou na cesty.
Doporučím tedy tu spojkovou páčku. Na mé moto stojí opravdu záchranná no name 200kč a můžeš být sebelepší pilot, ale když v zatáčce natrefíš na kýbl oleje na cestě jako já v Bosně, nenaděláš nic. Bez spojky se pak špatně dostává do civilizace. Bez před. brzdy to dáš.
Šťastnou cestu a aby jsi nic nepotřeboval.

Lanka stačí zkontrolovat před cestou. Utrhnou se vždy u válečku a to už musí být roztřepené, aby se během pár km utrhlo. A utrhne se vždy proto, že se váleček v páčce neprotáčí, nebo špatně protáčí. Pokud to chodí OK, vydrží to mraky km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 00:04 | Nahoru | #20
fidlimydli> Priatelu daj mi kontakt - mail- nechcem zaťažovať mnoho ludí,trochu sa asi produktívne pobavíme. Mail / hastrman48@gmail.com / Ahoj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 00:09 | Nahoru | #21
amsterdam> Priatelia nemám problémy z vercajchom, z dušami a pneu,ale som myslel viac na elektriku ako regler cievky,alebo niečo z elektro podľa vaších skúseností.

(reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 01:11 | Nahoru | #22

amsterdam píše: amsterdam> Priatelia nemám problémy z vercajchom, z dušami a pneu,ale som myslel viac na elektriku ako regler cievky,alebo niečo z elektro podľa vaších skúseností.



Ano, v Bulharsku u turecké hranice uprostřed lesů 2000km od domova mi přebíjející regl, odvařil baterii a až ta nebyla schopna pobrat 18V, tak to pustila rovnou do CDI a regl si ji vzal spolu s otáčkoměrem do nebe. Přebíjení za jízdy nepoznáš. Tohle se může stát, ale přece kvůli tomu nebudeš brát půl motorky. Navíc spousta neřešitelných situací je řešitelná. Za pomoci místních jsem na tamním bazaru koupil regl s CDI a za dva dny mazal po svých domů. Regl jsem pak doma vyměnil za fungl Vape.
Má zásada zní: Doma prohlédni a připrav motorku jak se patří, a problémy řeš až nastanou, jinak se z toho zblázníš a stejně se vyvrbí něco jiného.

Pokud bude diskuze produktivní jak píšeš, bude myslím zajímat i ostatní cestovatele, tak proč nezůstat tady.

Edit: Pokud se chceš mrknout jak se řeší problémy na cestách, mrkni na mé cestopisy Balkánem do Asie a Motokarpaty 2014. Loni na Balkánu jsem měl moto nepojízdné 4x. Letos v RO jsem ji "jen" utopil v bahně v lesích 3km od civilizace a musel ji tam nechat, ostatní byla má blbost.

Naposledy editováno 16.12.2014 01:29:51

Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 08:13 | Nahoru | #23
Ke všem těm věcem bych přidal ještě něco málo elektriky - kousek káblu 1-1,5 mm2, nějakou elektrikářskou čokoládu a nějakej obyčejnej štekr (faston) 6,3 mm. Věcičky rozměrově nepatrný, ale když se někde uklepe/zlomí konektor nebo drát tak se to blbě v polích schání, přitom když to má člověk po ruce tak může být za chvilku s opravou hotovej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 09:37 | Nahoru | #24
amsterdam> at s sebou vozis treba plnyho PAVa naradi a dilu, stejne starej Murphy zaridi ze se Ti vys@re neco co nemas. Tak ja ve svych sestasedesati vozim jen zakl. vercajk [klic na sviku, svicku, univ.stavitelnej ockovej klic, kus dratu, izolacku a kombinacky a sroubovak s vymennejma kvalitnima bitama] a hlavne HLAVU!
je pred koncem roku takze moc a moc stastnejch kliometru kolama dolu a bez defektu VSEEEM!

(reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 09:41 | Nahoru | #25
sered> Ďakujem.LA.

1 reakcí na tento příspěvek Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 14:11 | Nahoru | #26
Ahoj,
jel jsem naposled takto: náhradní kabely 2.5mm2, nabíječku na baterku, drát vázací, plno pásek(elektrikářský, 3M a kobercovky), kompresor, lepení, knoty, bombičku, voltmetr, vestu, žárovky, pojistky, kladivo, sikovky, originál nářadí k motorce, klíče očkové až do 22, rukavice pracovní, lanka náhradní, svíčku. Příští rok ještě vezmu klíč na svíčku, pořádný montpáky a CDI náhradní!
Mám výhodu, že mě hlídá napětí v síti Tripmaster AST2. Kdyby začal přebíjet tak to vidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 16:09 | Nahoru | #27
georgeCZ> Dnes mi prislo tohle, uz je to instalovane a paraaada!!!
Palubni voltmetr + 2x USB

Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 16:28 | Nahoru | #28
Já vozím do na delší cesty do zahraničí (2500 km)nějaký nářadí, 2 dcdl oleje, 2 1 benzínu v malém kanystříku (v DE je v noci dost řídká síť benzinek, v NL má většina v noci jen prodej na automaty na jejich speciální karty) a litr slivovice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 16:47 | Nahoru | #29

sered píše: georgeCZ> Dnes mi prislo tohle, uz je to instalovane a paraaada!!!
Palubni voltmetr + 2x USB



Taky jsem o tom uvažoval, ale působilo to na mne na fotkách dost nekvalitně. Je to OK? Mohl by jsi změřit jestli je přesnost voltmetru v rozumné toleranci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technická výbava na dlhšiu cestu.

16.12.2014 v 17:15 | Nahoru | #30
fidlimydli> je to docela dobry. Presnost V-metru je dana univerzalnim cipem kterej cpou vsichn vsude Pri 20deg.C +/- v tomhle rozsahu jeden digit. Co bys od toho chtel vic? Musis ale zamyslet KDE chces merit a tam ten metr pripojit.

Naposledy editováno 16.12.2014 17:22:49
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist