globalmoto_kveten





Téma: Reklamace 4kolky - řešení???
 
9.11.2014 v 18:44
Zdravím, měl bych velkou prosbu o radu.... Před měsícem jsem prodal sportovní 4kolku 440ccm/50KW r.v.2004 vyrobená v USA včetně motoru z CZ TP za 52tis.. Byla dotažena z německa,byl jsem 2majitel v ČR a měl ji 4 roky a jezdil jsme na ní sporadicky - najel jsem za tu dobu cca 700km bez sebemenších problémů,chytala i po dlouhém stání na brnk.Jelikož mi ležela takto nevyužívaná v garáži rozhodl jsem se jí prodat.Ráno mi volal kupec že si rovnou pro ni jede a když nekoupí tu moji tak jede pro jinou.Ještě jsem rychle sháněl baterku protože jsem ji měl na reklamaci.Tak jsem mu vše ukázal,kde se kontroluje olej,chladící kapalina,(bylo to schováno pod krytem světla)a dal mu 500sránkový manuál v EN Jelikož to byl čistokrevný závoďák neměl žádné kontrolky ani teploměr chlazení,pro otypování na značky byla doplněna blinkry, světly, a nějakým tachometrem, který ukazuje rychlost do 99km ale nepočítá km.Kupující provedl zkušební jízdu, kde už jezdil po zadním protože kolka měla brutální výkon. byl naprosto spokojený.Smlouvu jsem si stáhl tady z motorkářů a upravil na kolku a doplnil o provedenou zkušební jízdu.Ještě jsme se bavily že spotřební díly se dají u nás koupit(destičky atd ale ostatní v USA. Za 8 dní kupec volal že najel 350km a kousl se motor.Chce odstoupit od smlouvy a kolku mi vrátit na což jsem nepřistoupil,Teď před 4 dny mi volal že to dal do Autoservisu!! kde dělá jeho známý co dělá do krosek, ten oddělal víko a zjistil že je zadřený motor na klice,údajně motor v hrozném stavu -vyběhaný,převodovka také.V oleji údajně nějaké špony a nekvalitní - olej jsem tam osobně měnil před cca 150km za stejný který byl doporučený v manuálu (270,-Kč/l)motor je u nás neopravitelný nejsou ND.Prý mu to, aby to v Autoservisu rozdělali a případně udělali fotodokumentaci poradilu právníci z DASu, kterými mi teď vyhrožuje.Nabízí mi, že mi za 40tis kolku doveze zpět jinak to dá k soudu přes DAS, kde to má předem jasně vyhrané a já vše zaplatím až se prohnu a on je pojištěný na 500tis a je mu to jedno kolik budou soudy stát atd,atd....Jo a kolka je polopřepisu...
Omlouvám se takový elaborát, ale chtěl jsem aby jste byly v obraze,jak se mám zachovat co mi poradíte?????

Naposledy editováno 03.12.2015 17:35:47

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???

7.1.2017 v 00:05 | Nahoru | #1
Chtěl jsem udělat rovnou ten revizní znalecký posudek, protože je jasný že můj by byl o 100% obrácený, a nechal jsem si k němu i vypracovat otázky na soudního znalce od Michala Petra z Moto Bystré a soudkyně v SY mi to po odročení soudu, kdy jsem se měl rozmyslet zamítla po dodání otázek pro soudního znalce s tím - že když jen já nesouhlasím s posudkem protistrany, tak není žádný důvod dělat revizní posudek, který bych samo klidně zaplatil.....

otázky pro soudního znalce
k zápisu ze soud. jednání - výpověď soud. znalce - k dotazu žalovaného str. 3
1. výrobce určením servisních intervalů a doporučením servisních úkonů daných manuálem ručí za stroj, tyto intervaly je nutné doržovat , aby byl výrobce schopen zaručit kvalitu, proč jsou dle znalce zbytečné?
2. konstrukce motoru je stále závodní ( i po homologaci) - jak se může po homologaci změnit konstrukční povaha motoru?
3. jak lze u 3 roky starého, vyjetého, nadměrně opotřebeného oleje zjistit, o jaký olej se jedná? navíc po předchozí demontáži bez nezávislých svědků
4. k znalckému posudku:
5. - str 9 - motor byl rozebrán bez přítomnosti nezávislé osoby a prodejce - jak lze dokázat, zda do něj v době do vzniku posudku nebylo nijak zasahováno?
6. - str 10 - rozpad pístu - pokud byl motor v době prodeje funkční, jak lze považovat za skrytou vadu?
7. str 12 - je za dostatečného množství oleje a plné funkce mazání možné poškodit uváděným způsobem válec a píst?
8. je otěrový materiál (viz foto), zachycený na dně motoru, důvodem k zadření - i přes průchod dvěma síty a olejovým filtrem?
9. je možné určit postup zadření - vlivem skryté vady - zda bylo dřív zadření pístu, nebo rozpad ložiska klikového hřídele?
10. oprava bloku motoru - jak může nestandartní oprava bloku motoru u některého z předchozích majitelů způsobit poškození motoru s takto velkým časovým odstupem ( několik let a několik výměn oleje)
11. jak může píst, zadřený uvedeným způsobem ( viz str.9), vytvářet další pohyb a narážet na ojnici?
12. str 14 - natržená hadice sání - jak je možné docílit poškození takového rozsahu ( viz foto) za jinak bezproblémového chodu motoru? jak stroj mohl jezdit s tímto poškozením?
13. spojkový váleček - jakým způsobem může dojít k samovolnému poškození válečku (viz foto) - kromě neodborné demontáže? Jak by mohlo toto poškození způsobit zadření motoru?
14. zajišťovací šroub středního rozvodového kola je ocelový, víko motoru hliníkové -údajně povolený šroub nevytváří točivý pohyb - je uchycen v pevném čepu na bloku motoru - proto se mohl pouze opřít o víko motoru - jak mohl způsobit tvorbu kovových špon? -(viz obr. str. 14 - není vidět opotřebení tohoto šroubu, ale víka motoru otěrem hliníku - jak tedy mohl zapříčinit způsobem, uvedeným v posudku, zadření motoru?)
15. str 13 - jak by mohl laik poznat uvedenou opravu motoru bez dokonalé znalosti konstrukce a demontáže krycího plechu (navařeného na rámu)? tuto skutečnost neuvádí ani autoservis Zeka
jak lze dokázat, že prodávající o této opravě věděl?
jak lze prokázat, za kterého majitele byla oprava provedena, a že byl motor zadřen již při této opravě, když od opravy prokazatelně stroj jezdil 3 majitelům po dobu několika let?
16. - str 15 - použití tmelu je standartní a běžné minimálně při servisních úkonech, jak použití tmelu dokazuje, že byl tmel použit výhradně při nestandartní opravě?
17. na základě čeho určil znalec rozsah poškození spojky v závislosti na ujetých km,, pokud neznal provozní zatížení stroje všech majitelů?
jak může být opotřebování spojky směrodatné pro určení celkového opotřebení motoru, když při terénním zatížení se životnost spojky počítá na několik motohodin?
18. jak lze s jistotou určit u prvotní demontáže motoru množství a kvalitu vypouštěných kapalin bez přítomnosti nezávislé osoby?
19. jaký význam mají uváděné vůle ( válec/píst) pro laika při prodeji?
20. jak lze určit, čím byla zapříčiněna nedostatečná mazací schopnost - nedostatkem oleje, nečistotami v motoru, jiným poškozením?
proč v posudku není uveden důkaz (fotodokumentace ani písemný popis), že kovové nečistoty byly v sítkách a filtru oleje v takovém množství, aby znemožnily dostatečný průtok oleje ( str. 12 - foto - není to nejnižší místo motoru - ani sítko, ani filtr)
21. str.16 - jak můžou uváděným dřením o hliníkové víko motoru vzniknout kovové nečistoty?
22. jak se můžou dostat do mazacích kanálů kovové nečistoty, když jsou chráněny dvěma sítky a olejovým filtrem?
23. proč znalec uvádí pouze občasnou kontrolu provozních kapalin, když manuál výslovně nařizuje tuto kontrolu provádět před každou jízdou a za způsob měření servisních intervalů podle motohodin zodpovídá majitel
24. jak lze zpětně dokázat, že poškození nebylo způsobeno nedostatečným množstvím provozních náplní, nebo nefunkčním mazacím a chladicím systémem?
jak lze určit po poškození motoru, kolik nečistot a kovových špon motor obsahoval při prodeji? Jak toto mohlo být při prodeji zjištěno?
25. jak lze určit, co je standartní a nestandartní nájezd u nevyužitého stroje? (400km/5let - 400km/5 dní)
26. str 17 - jak lze prokázat, kým byla oprava provedena - zda servisem, nebo majitelem svépomocí? jak může laik provést kontrolu utahovacích momentů nebo je ověřit?
27. dle posudku se předpokládá správná funkce chladicího sytému, jak ji lze zpětně prokázat ?posudek ji nepotvrzuje.
28. str. 19 - jak lze určit poškození pístu a válce, když nejdou díly demontovat?
29. jak lze vyloučit nebo potvrdit údajné zadření motoru díky nestandartní opravě, když motor několik let po opravě bez problému fungoval?
proč není v posudku uvedeno jako příčina nedostatečné mazací schopnosti také malé množství olejové náplně?
jak může znalec určit rozsah závady v době prodeje bez znalosti tehdejšího technického stavu? Pro zhoršování stavu olejové náplně není uveden důkaz
Proč není v posudku doloženo poškození uložení vačkových hřídelí vlivem nedostatečné mazací schopnosti ? Případné zadření vačkových hřídelí může pomoci určit, zda příčinou bylo nedostatečné chlazení nebo nedostatečné mazání motoru
Proč není doloženo ověření funkce ventilátoru chladiče, vodního a olejového čerpadla ( když v případě nefunkčnosti jednoho z nich může dojít k zadření motoru)?
Je možnou příčinou zadření motoru neprovedená výměna 2 roky starého oleje před prvním použitím, na kterou byl kupující výslovně upozorněn, a následně dle manuálu neprováděné servisní úkony - tj. zejména výměna oleje každých 10mth? Kontrolu provoz. kapalin nelze posoudit pouze vizuelně - pouze po odšroubování a demontáži krytu pravého světla a následném zahřátí motoru volnoběhem na 70st.C
Posudek uvádí, že olejová náplň byla původní a že ji žalobce neměnil (ani nedoplňoval). Do jaké míry tedy mohlo být příčinou zadření při přirozeném úbytku kapalin provozem zatížení stroje při náklonu v terénu?
Určení celkového stavu opotřebení pouze podle stavu opotřebení spojky je zavádějící, lze určit a posoudit celkový stav opotřebení 4kolky (v kupní smlouvě označen jako ,,dobrý" - tedy opotřebení na 50%) a doložit to měřením provozních vůlí,tlaků atd.?

Otázky k soudu na soudního znalce

1. Posudek soudního znalce je irelevantní a byl vytvořen účelově po cca 7 měcících po rozebrání v neautorizovaném autoservisu bez mého vědomí,a bez přítomnosti jakékoliv třetí osoby, kde už po takové době nikdo nedokáže, jak bylo s poškozeným motorem manipulováno

2. Uvést kritéria kterými se řídil při posuzování stavu opotřebení a k čemu je vztahoval??( ve smlouvě je uveden stav opotřebení dobrý tj. 50%, viděl někdy podobný ručně sadovaný motor?? nebylo provedeno měření provozních vůlí,tlaky motoru atd...)

3. Podle manuálu se jedná o soutěžní(závodní) stroj ,který má veškerou údržbu a servis uvedený v přehledných tabulkáchv motohodinách,takže jakékoliv ujeté km nemají žádný vztah k motohodinám ,které určují servis,údržbu i životnost motoru.Tachometr na vozidle je pouze doplněk,který není namontován výrobcem v základu a neslouží jako počítadlo najetých km ve vztahu ke stavu vozidla, které se řídí podle výrobce motohodinamy ale ve vztahu k provozu na pozemních komunikacích.

4. To že jsem kupujícímu tvrdil při prodeji, že počítadlo km je od začátku nefunkční a proto jsou celkové najeté km nebo motohodiny nezjistitelné, potvrzuje i to ,že to kupující po celou dobu nikdy nezpochybnil až v posledních podáních u soudu a následně pak i soudní znalec ve svém posudku toto mé vyjádření dále používal a nikdo nebyl schopen se přesvědčit o tom že počítadlo km je vlastně funkční, jak bylo dodatečně doloženo.

5. Povolené šrouby na rozvodech - sám autoservis písemě přiznal že demontoval víko motoru,spojku, spojkový koš a rozvody!! (navíc záměrné povolení šroubů na rozvodech a následné dření na víku motoru mohlo být dodatečně provedeno v autoservisu Zeka....)

6. U tak důležité věci jako je zadření motoru nebyla provedena kontrola olejového čerpadla

7. Rozbor ,že poškození nebylo přehřátím/zátěžína základě stop na pístu/válci - nelze vyloučit!! - protože píst nebyl demontován.

8.Těsnost chladící soustavy - autoservisem byla před demontáží vypuštěna chladící kapalina a tak nebyla soudním znalcem provedena těsnost(natlakování) chladící soustavy, ani nebyl proveden test funkce větráku.(p. Janeček mi přiznal únik chladící kapaliny když povolila spojka na hadici....)

9. To že motorový olej neměl nic najeto, ale byl více jak 2 roky starý a znamená že měl být ihned před používáním vyměněn, na to byl p. Janeček před koupí výslovně upozorněn stejně jako na výměnu všech provozních kapalin ze stejného důvodu.Motorový a převodový olej se navíc dle manuálu výrobce musí vyměnit každých ujetých 10 motohodin, což u nájezdu kupujícího cca 400km nebylo provedeno.

10.Proč 4kolka nebyla ihned odstavena z provozu při zpozorování prvních nestandartních projevů a p. Janeček mě ihned nekontaktoval, nebo nevyhledal odborný servis(viz str.5 znaleckého posudku - vyjádření p.Janečka -ovládání spojky fungovalo jenom někdy od samého začátku-od doby koupě a zařazení rychlosti bylo provázeno zvukovým projevem tzv. škrtáním zubů. motorový olej jsem neměnil jednalo se o olejovou náplń od původního majitele) a tím že 4kolku dále používal a řadil rychlosti bez spojky přes zuby ji vystavil destrukci a ta byla následně popsána ve znaleckém posudku a dále pak jezdil až do úplné destrukce motoru ( o nějakých problémech se spojkou jsem se poprvé dozvěděl až ze znaleckého posudku - do této doby nikdy nebylo uplatněno)

11. Povaha vozidla je především závodní-soutěžní a pokud kupující najel denně více jak 70km u takto starého vozidla a neprováděl žádný servis ,údržbu ani kontrolu - chtěl bych požádat také o znalecký posudek vypracovaný soudním znalcem v oboru jak mělo být v takovém případě o vozidlo postaráno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???

7.1.2017 v 13:45 | Nahoru | #2

rolos píše: Chtěl jsem udělat rovnou ten revizní znalecký posudek, protože je jasný že můj by byl o 100% obrácený, a nechal jsem si k němu i vypracovat otázky na soudního znalce od Michala Petra z Moto Bystré a soudkyně v SY mi to po odročení soudu, kdy jsem se měl rozmyslet zamítla po dodání otázek pro soudního znalce s tím - že když jen já nesouhlasím s posudkem protistrany, tak není žádný důvod dělat revizní posudek, který bych samo klidně zaplatil.....

otázky pro soudního znalce



Já vím, to jsem četl. Vím že je pro tebe situace těžká a nechci být za chytráka, jen si myslím, že jsi možná neměl úplně šťastnou ruku na volbu právníka.
Dotazy na znalce měly zaznít na jednání, kde byl vyslýchán. Důkaz je totiž jeho výpověď, posudek je jen listina. Revizní posudek nařizuje soud právě v případě rozporu dvou znalců, ne v případě nesouhlasu se závěry jednoho znalce. Obecně ve sporným řízení, který jste měli, rozhoduje jen soud na základě toho, co mu sami dáte. Není jeho povinností zjišťovat si sám "celou pravdu", ale on jen posuzuje předložené důkazy. Tvrdit a dokazovat musí obě strany, na soudu je jen čemu uvěří nebo čemu dá přednost. Takže nechápu, když si ten posudek i chtěl zaplatit sám, proč si ho chtěl nařídit od soudu, když jsi ho mohl klidně předložit sám a soud už by se s ním musel vypořádat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist