globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava praskliny karteru
5.10.2014 v 22:35
Zdravím. Chci se zeptat, po prasknutí řetězu sem sice neprorazil blok motoru ale vznikla mi tam menší prasklina (cca 3 cm dlouhá) ze které teče olej. Existuje nějaká možnost jak to buď nechat zavařit aniž bych musel půlit motor nebo mi postačí dobré odmaštění a pak nějaký tekutý kov- lepidlo. Nejlépebych to chtěl nechat pak přes zimu zavařit (vyndání motoru ale né půlení), tak mě taky zajímá jestli tohle pujde nějak svařit aniž bych to půlil. Díky za jakékoliv (vhodné :D) nápady a tipy.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:38 | Nahoru | #31
Sonicek> Já vařim hliník a nerez denně,ale tim CO ho mateš určo máš na mysli vaření hlíny Migem

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:45 | Nahoru | #32
však MIG a CO je to stejný

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:45 | Nahoru | #33
Já bych v tomhle případě volil spíš zavaření tim Migem,lehce přebrousit a přetahnout to tim tekutym kovem na hliník.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:48 | Nahoru | #34
Ono je vlastně CO zavádějí, je směsnej plyn "korgon", kdyžto na Tiga máš ochranou atmosféru argonu.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:49 | Nahoru | #35
Sonicek> V podstatě je a neni ale sou moulové co by ten hliník zkoušelo vařit stejnosměrným proudem + drátem na černou ocel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:51 | Nahoru | #36
Packyn> Hele me varili stupacku TIGem soudruzi co vari hlinikove obestavby budov a drzela nez jsem to prodal a mozna drzi dodnes.

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:52 | Nahoru | #37
Tak pokud to bude dávat někomu kdo trošku vaří, tak takovou krpu neudělá. Vesměs, ono by stejně nešlo. Tig by Ti to nedovolil a ani by nechytl oblouk

Naposledy editováno 06.10.2014 21:52:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:53 | Nahoru | #38
Sonicek> Běžně na Co se používá Stargon,Tig+Mig Argon.Ale běžný Cočka nemají funkci přepnutí na střídavej proud to už sou pak kapánek dražší mašinky.To co máme v práci stálo 400 litránků

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:54 | Nahoru | #39
gugo> záleží o jakou slitinu se jednalo a jaký spojovací materiál použili.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:56 | Nahoru | #40
gugo> Tak tak záleží na matroši,mě dodnes taky držela ale nevydržela Zatim co sem komu vařil taky stupačky a držáky,nikdo zatim nereklamoval.Ale nikomu záruku nedávam (ani sobě )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:56 | Nahoru | #41
Packyn> Já mám v prácí Kemmpy a mám tam jak CO(mig), Tig, a balenou a to s tím, že můžu přehovat proudy Sice jsem to nezkouše, ale ta funkce tam je.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 21:59 | Nahoru | #42


tohle je ta má sviňa, sice stará, ale zatím slouží dobře

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:00 | Nahoru | #43
Sonicek> PS: to video není moje

(reakce na) Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:08 | Nahoru | #44
vencac> benzín je k umytí, aceton anebo bezpečnější Loctite 7063 na odmaštění, píšu to tam..

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:12 | Nahoru | #45
Mi jedem v Migatronicách Flex 400 a přimo moje mašinka PI 250 AC/DC ale co je důležitý??? Ruce









Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:16 | Nahoru | #46
Krásná přehlídka svářeček. Mě by zajímalo, jak to majitel nakonec opravil :)

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:17 | Nahoru | #47
Ale k tématu,drobet bych z místa praskliny odbrousil a zablil to tim Migem a pak ten tekutý kov pro jistotu.

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:30 | Nahoru | #48

Ivan_900i.e. píše: Krásná přehlídka svářeček. Mě by zajímalo, jak to majitel nakonec opravil :)

Opravil ? Ved sa ešte len včera pýtal. Na lepidlo by som sa vytoto, jedine zvárať. Ak núdzovo bez polenia motora tak MIG-om, TIG-om jedine na rozhádzanom motore, inak by som do toho nešiel

Naposledy editováno 06.10.2014 22:31:00

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:32 | Nahoru | #49
Asi tak, zpět k tématu. Je možnost jak někdo psal svařit to kolem a pak to zavařit natupo, jen aby to prostě těsnilo. Odmastit to dokážu, tak nebo tak vypustím olej a vyndám asi motor když to povezu někomu nechat svářet, jen jde o to do čeho se chce on pouštět. Tekutej kov nebo jakýkoliv lepení se mi jako finální výsledek nelíbí prostě ale jako prozatimní řešení to je dobrý.

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:36 | Nahoru | #50
Takže potřebuju nějakýho odvážlivce :D nejlíp kterej to bude mít krásně odmaštěný a pokusí se to svařit bez půlení motoru. On ten olej tam neteče prostě furt takže je možnost to nějak odmastit a teoreticky zavařit hned bez půlení. Ale tohle je pouze teoretizování, uvidim v praxi jak se to pak bude chovat. Ale ten nápad svařit to natupo (jakoby to zakrejt aniž by se svařila přímo ta prasklina) se mi líbí, nemuselo by to dělat takový problémy s případnou mastnotou která by chtěla vzlínat nahoru.

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:40 | Nahoru | #51
Ne ze bych vam do toho chtel kecat, ale ti zastanci vareni bez rozebirani, minimalne gufero co je na ty ose to nemuze prezit ve zdravi, dyt jeto 3 cm od svaru.

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:46 | Nahoru | #52
TO gufero by to mohlo přežít. JE to od toho dál. Tak snad to nebude svářet 2 minuty v kuse. A když poteče tak to hold tak nebo tak rozeberu :D

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 22:49 | Nahoru | #53
Aj ked olej vypustíš stále ostane nejaký povlak a bárs aj to akože očistíš tak z tej trhliny to nedostaneš úplne všetko a ak sa začne zvárať tak tým teplom sa ten olej nahreje a zatečie znova. Preto som napísal MIG-om lebo s tým sa dá trhlina "pretiahnúť" bleskovo, kdežto TIG-om sa postupuje ovela ovela pomalšie. Pri tom MIG-u sa ten zvar dá pretiahnúť do 10s, Tig-om sa s tým bude babrať aj viac ako minutu

Rozhodne by som zvar ale moc neobrusoval, ked obrúsiť tak ale znovu prevariť aby sa dosiahla vyššia kvalita zvaru, obrusovať ho môžeš ked rozpolíš motor necháš to zavariť TIG-om a zvarí sa to z oboch strán

EDIT: to gufero snád ide vymeniť aj bez toho aby sa polil motor a práve pri zváraní MIG-om sa neprenesie tolko tepla ako pri TIG-u


Naposledy editováno 06.10.2014 22:54:59

Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 23:13 | Nahoru | #54
To zni dobře vařit to tim migem, tak nejak sem myslal ze by to mohlo i fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

6.10.2014 v 23:55 | Nahoru | #55
Tá ukážka je ale TIG-om, je to vhodnejšia technologia na zváranie AL, ale ked to chceš tak trochu "odfláknuť" = urobiť bez polenia motora tak MIG-om to pôjde

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 00:48 | Nahoru | #56
dik za info... takze ve spojce... jo to je tak kdyz to nekdo nytuje kladivem :D nemyslim to ted na tebe, kdyz si ho tam nedval je jasne, ze za to nemuzes. Ale kdyz sem onehda resil nytovani retezu tak sem se u toho docela bavil.

(reakce na) Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 06:07 | Nahoru | #57
Ivan-K> Ano Tig je vhodnejsi metoda,ale ne vzdy jelikoz se musi material dobre natavit,coz v tomhle pripade neni idealni kuli tomu guferu a vyhrati po te i zkrehnuti okolniho materialu.Zde by bylo vhodnejsi zavareni Migem,pokud jde jen o utesneni praskliny.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 07:01 | Nahoru | #58
1 -




2 -




3 -




4 -




Vařeno TIGem, použita keramická pasta pro zabránění šíření tepla.

Naposledy editováno 07.10.2014 07:13:49

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 11:23 | Nahoru | #59
Tak tohle je mazec, jak to pekne vybaril. Jen doufam ze sezenu taky tak šikovnyho svarece.

Oprava praskliny karteru

7.10.2014 v 12:22 | Nahoru | #60
To profi zavaření bude nejlepší cesta, ovšem opravdu profi, jinak se problémy budou opakovat.

Já měl na motorce po pravostranném lehnutí prasklinu v pravém víku motoru, takže při ohřátí oleje a zvýšení tlaku mi z toho crčel olej proudem.

Nebyla to vyložená díra, jen prasklina šikmo na průřez stěny.

Potřeboval jsem hned jezdit, tak sundat víko, dobře očistit a odmastit (čistič brzd od Würtha), prasklinu roztáhnout, opravdu důkladně zevnitř nacpat červenej silikon na motory, nechat v klidu zatuhnout, znovu očistit a pak namontovat.

Po téhle bastl-opravě jezdím rok bez jediné kapky oleje z této praskliny. Pokud to začne zlobit budu řešit co dál. Není to ideální, ale zatím funguje.

Karter bych ale nechal zavařit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37


TOPlist