globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rány v přední vidlici
5.9.2014 v 18:08
Zdravím, koupil jsem si Honda CBF 500 (r.v.2005) a mám s ní problém, že když najedu do většího výmolu (běžný výmol), tak při zpětném odskoku přední vidlice to v ní třískne železo na železo. Při jízdě do pěkné cestě je vše OK. Nechal jsem vidlici rozebrat a vyměnit olej, ale technik na nic nepřišel. Neví někdo, jestli je to vada od narození, nebo porucha a jak ji vyřešit? Jinak jsem s motorkou spokojen. Předem díky.

Rány v přední vidlici

5.9.2014 v 18:23 | Nahoru | #1
Tohle moc normální nebude. Spíš to půjde z krku řízení. Může být jen volnej, takže stačí jen s citem dotáhnout nebo může bejt vymlácený ložisko v něm, což už je na výměnu. Zkus na místě s tím pořádně zahoupat a najít, odkud zvuk jde. Ještě jistější je dostat přední kolo do vzduchu, např. na centrálu, chytit za vidle a zahejbat s nima dopředu a dozadu. Pokud je krk v pořádku, tak by v tomhle směru neměla být žádná vůle. A radši si k tomu vem někoho, kdo ti tu motorku podrží, až s tím budeš cukat

Naposledy editováno 05.09.2014 18:24:11

Rány v přední vidlici

5.9.2014 v 18:41 | Nahoru | #2
Sedni na ni...zmackni predni brzdu a boradne s ni zalomcuj dopredu-dozadu a poradne se poves na riditka a propruz ji ve vidlich....A ircite v tom zaloupe....Sazim na loziska krku....

Rány v přední vidlici

5.9.2014 v 20:06 | Nahoru | #3
Pánová tohle všechno co radíte jsem dělal, ale nikde žádná vůle, nic neklepe. Krk se otáčí pěkně a bez vůle (kymácel jsem řádně), tak předpokládám, že ložiska budou v pořádku. Koumal jsem jestli ty zvuky nejdou i z jinama než z vidlice, ale vše pevně drží. Tak zatím nevím. Ale díky za reakci.

Rány v přední vidlici

5.9.2014 v 20:09 | Nahoru | #4
Jeste se podivej na uchyceni brzdice/u...to imi taky pekne zaklepat..potazmo desticek v nich..

Rány v přední vidlici

6.9.2014 v 07:59 | Nahoru | #5






Je to díl č10. Už jsem to viděl špatně složené a dělalo to přesně to samé. Ta pružina tlumí horní doraz při úplném vysunití vidlice.

1 reakcí na tento příspěvek Rány v přední vidlici

6.9.2014 v 08:20 | Nahoru | #6
Mě napadají vyběhaná vnitřní futra ve vidli. Na trubce jsou dva kroužky, tak ty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány v přední vidlici

6.9.2014 v 08:39 | Nahoru | #7

seikos píše: Mě napadají vyběhaná vnitřní futra ve vidli. Na trubce jsou dva kroužky, tak ty.


a napadá tě proč by to dělalo jen při zpětném odskoku, když by to bylo v pouzdrech?

(reakce na) Rány v přední vidlici

6.9.2014 v 18:34 | Nahoru | #8

mikeR1 píše: a napadá tě proč by to dělalo jen při zpětném odskoku, když by to bylo v pouzdrech?

protože to samé dělalo na tom V-stromu co mám v profilu. Při stlačení nic, ale při rychlém odskoku rány, jak kdyby ti upadlo kolo. Obecně je tohle V-stromí nemoc. Když to podceníš a necháš to dlouho dojebeš vidlice úplně a jsou na výměnu

Naposledy editováno 06.09.2014 18:34:59

Rány v přední vidlici

6.9.2014 v 19:56 | Nahoru | #9
Záleží na tom jak moc to cvaká. Mně to taky kovově cvaká na nerovnostech a když prudce brzdím (zvlášť ve dvou) a to jsem dělal v zimě generálku (gufera,futra,olej a přeměřoval pružiny). Takže nějaký cvakání ano,ale ne tlučení jak kladivem na kovadlinu...

Rány v přední vidlici

10.1.2015 v 17:07 | Nahoru | #10
Zdravím všechny motorkáře, pustil jsem se do rozborky stále klepajících tlumičů, ale na nic závadného jsem nepřišel, pouzdra byly dobré, vyměnil jsem jen gufera a olej. Po složení tlumičů jsem přišel na toto: Když vymontovaný tlumič rychle stlačím váhou těla, tak přesně v momentě kdy se začne vracet v něm klepne, čím rychleji tlumič stlačím tím je klepnutí větší. V tom momentě není tlumič v žádné krajní poloze a obě nohy to dělají stejně. Absolutně nechápu kde ten zvuk může vznikat. Kdyby někdo měl nějakou radu tak bych byl moc vděčný.

Rány v přední vidlici

10.1.2015 v 21:30 | Nahoru | #11
dělá to i při pohybu bez pružiny?

Rány v přední vidlici

10.1.2015 v 23:55 | Nahoru | #12
Bez pružiny se tlumič stlačí nadoraz a neudělá to nic. Jak píšu klepnutí se ozve když se tlumič začne vracet. Ještě dodám, že při pomalém zapružení se nastane nic a nebo když tlumič zmáčknu, chvíli podržím a teprve pustím, tak se taky klepnutí neozve.

1 reakcí na tento příspěvek Rány v přední vidlici

15.1.2015 v 16:26 | Nahoru | #13
Tak jsem to konečně vyřešil. Napadlo mě, že pod guferem tlumiče je prostor kde se nemůže dostat olej, protože tam zůstává vzduch, který nemá kam utéct. Sice mě nenapadal důvod proč by kvůli tomu měly tlumiče křápat, nicméně se mi to zdálo divné. Tak jsem znovu tlumiče rozebral, poskládal, ale bez gufer, nalil olej a chvíli jsem s tlumičem pohyboval, až mi začal prosakovat olej z horního futra a teprve teď jsem nasadil gufera. A světe div se je po problému, zkoušel jsem to i za jízdy a vše ok. Jen nechápu že mi takovou píč.....
nebyl schopný nikdo poradit. Tak snad ta informace někomu pomůže.

(reakce na) Rány v přední vidlici

2.2.2015 v 12:07 | Nahoru | #14

Ookeek píše: Tak jsem to konečně vyřešil. Napadlo mě, že pod guferem tlumiče je prostor kde se nemůže dostat olej, protože tam zůstává vzduch, který nemá kam utéct. Sice mě nenapadal důvod proč by kvůli tomu měly tlumiče křápat, nicméně se mi to zdálo divné. Tak jsem znovu tlumiče rozebral, poskládal, ale bez gufer, nalil olej a chvíli jsem s tlumičem pohyboval, až mi začal prosakovat olej z horního futra a teprve teď jsem nasadil gufera. A světe div se je po problému, zkoušel jsem to i za jízdy a vše ok. Jen nechápu že mi takovou píč.....
nebyl schopný nikdo poradit. Tak snad ta informace někomu pomůže.



No poradit to nikdo nemohl, protože se takhle tlumiče neskládaj. Olej se prostě leje až po sesazení a natlučení gufera... Stejně to nějak nechápu a nemyslím, že by to bylo vzduchovou kapsou pod guferem a už vůbec si nemyslím, že tam nějakej vzduch může zůstat, když se gufero nasazuje...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist