pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Tos lakoval sám?
polyuretan je měkkej ale na modely ideální když dobrušuješ a dolešťuješ...
Naposledy editováno 21.12.2015 18:13:04
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
3 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Mam zvazene jen hole kolo - 5.1kg ... Na ostatni konfigurace bys musel pockat, uz nemam kola doma, ale u motorky...
Presne o 0.5kg tezsi nez ty cerny co ma jasek ... I predni i zadni ....
Strakon: jo z toho co se da bezne koupit se mi tyhle kola libi nejvic - a zas se mi nechce cpat do TL nejaky prehnany prachy - chci se drzet na nejakym rozumnym pomeru cena/vykon
Komplet predni kolo (zubaty braking kotouce) je o cca 1.5kg lehci nez origo, tak jsem zvedav na rozdil. Zadni origo jsem nemel sundane tak tam rozdil nevim...
Naposledy editováno 29.12.2015 12:32:02
těch 5.1 je s ložiskama nebo bez? Jen pro zajímavost, moje zadní kolo s diskem a ložiskama, bez unašeče rozety je 6.94 kg. Přední s kotouči a ložisky 6.16 kg. To je budeš mít asi o fous lehčí, nepřekvapivě
e: už to čtu pořádně, je to s ložisky bez koutouče, takže je lehčí určitě minimálně o kilo.
Naposledy editováno 29.12.2015 12:35:26
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Jinak uz mam v praze valce a modelujunve 3d pisty s kapsama - tak snad uz se trochu pohnu i s bigbore :) docela rad bych se pristi rok svezl...
Jeste malicko vaham co se svodama...jestli shanet nejake lepsi, nebo pouziju oem - a pokud oem tak jestli vykousnu kyvku aby se mi tam vesel ten svod co mam, nebo jestli prevarim TLR svody - neprojdou kolem olejoveho chladice v predni casti prozmenu - a taky bych je asi chtel ohnout nahoru jako mam ty seriove, libi se mi ty moje highmount koncovky vyrazne vic nez serie i nez to ma v serii tlr... = spousta prace
Naposledy editováno 29.12.2015 12:46:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
e: já osobně bych kyvku nechal (ta TLR to asi bude), a svody udělal aby pasovaly. Nejlepší a nejnáročnější by bylo půjčit si svody od Jaska a nechat udělat kopie, s bos koncovkama kvůli homologaci. Ale bude to řvát víc než teď.
Ale to se dá řešit časem, abys měl zase co dělat další zimu
Naposledy editováno 29.12.2015 12:49:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: assassin> podle čeho ty písty modeluješ, podle origo předlohy? Ono to pak půjde celkem rychle. A vačky necháš?
Jj podle origo pistu - ale mam to udelane parametricky - muzu menit uhly co sviraji ventily s osou valce, jejich umisteni, hloubku a prumer kapes - nebudu davat delat pisty na zakazku, koupim ty co do 1080kitu daval Pepa (co ted s nima jezdi jasek) zmerim kompresni pomer a doladim ten 3D model - pak to odvezu jednomu typkovi na CNC a frezne mi tam ty kapsy podle modelu. To uz je domluvene...
Ten model by pak sel pouzit na libovolne jine pisty - ale tezko rict jestli ho jeste nekdy na neco pouziju :)
No a zkusim ukecat Murkina na upravu hlav, prebrouseni vacek a poskladani :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Murkin brousí vačky? Jinak za mě je to teda zbytečný a ještě se budeš nastavovat s rozvodama, TLR vačky jsou tak akorát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: assassin> Podle toho co píšeš věřím že to do léta povrčí
Murkin brousí vačky? Jinak za mě je to teda zbytečný a ještě se budeš nastavovat s rozvodama, TLR vačky jsou tak akorát.
Myslim, ze ma nekoho kdo to dela - jak rikas, asi by to bylo vic prace - premyslel jsem ze bych z tech prebrousenejch stahnul ozubena kola a nalisoval zpet spravne nacasovane - podle navodu od Sama z tlzone... Ale zdrzelo by to start.
Mozna nejlepsi varianta bude ze udelam novej jen spodek motoru, vrsky hodim seriove a k Murkinovy odvezu hlavy a vacky z jineho motoru... A prohodi se to "az to bude" - ono se seriovym vyfukem asi nema moc smysl resit vacky a upravu hlavy...
A taky mi nejde o 160ps jako jaskovi, me jde spis o silnejsi spodek/stred - nahore to klidne muze jet +- stejne jako ted...
TLR vacky zadne nemam :( a dily se shani cim dal hur... Proto myslenka na prebrouseni, Skove mam asi ctvery...
Jo a kdyz uz si tady, muzu pouzit ten tvuj ergal na osy? Samo bych ti ho zaplatil... neni nutnost, muzu objednat dalsi - to jen spis aby ti tu zbytecne nelezel material - nebo nejak pokracuje projekt bryle?
Naposledy editováno 29.12.2015 13:09:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Uvidíš co to udělá, výfuk to podle mě až tak brzdit nebude, ale nevím. Jen mi připadá že dělat jen big bore a hlavy by nemuselo mít očekávanej efekt. Což ale nezjistíš dokud to nezkusíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: assassin> tak uvidíš co Murkin může nabídnout, on taky musí mít někdo dostupnej vhodnej profil těch vaček. Jinak Neal by ti to kdyžtak asi uměl nastavit, že bys to tam nalisoval zpátky nalisovaný přesně aby to sedělo si teda představit nedokážu, asi je lepší udělat ty kola nastavitelný, ale netvrdím že to někdo neumí líp než si umím představit
Uvidíš co to udělá, výfuk to podle mě až tak brzdit nebude, ale nevím. Jen mi připadá že dělat jen big bore a hlavy by nemuselo mít očekávanej efekt. Což ale nezjistíš dokud to nezkusíš
Ad lisovani kol - jde to nalisovat v pripravku pomerne presne - ale samo na nakou "teoretickou" hodnotu - pak je mozny s tim jeste hejbat podle brzdy kdyz jsou stavitelny - ale to uz je asi unreal. A predelavat vacky na stavitelny taky nemusi byt uplne easy...
Jasek ma navic jen ten vyfuk - navic si myslim ze neni uplne spravne navrzenej. Vyfuk a hlavy maj vliv ve vysokejch otackach na vykon - tam ale nic navic neocekavam, v nizkejch si myslim, ze se BB valec dokaze naplnit i tak jak to ted mam - u TL je zasadni restrikce airbox a ten mam upravenej....
Jo vlastne ma jasek ted i velkej airbox - ale s tim uz delalo par lidi pokusy i s komplet merenima - brzda/tlaky/flowbench a vysledek me nepresvedcil, upravenej origo vychazel lip nez ty obrovske a drahe karbon airboxy (takovej jako ma jasek ma v nabidce treba Durbahn) Sam mel i telesa vstrikovani s vetsima prumerama z hondy SP, pak byly ruzne pokusy s throttle bodies z duc a sprchy z bimoty a nikdy zasadni meritelnej rozdil....
Navic motor musi stejne na stul, takze BB je uz spis jen detail - a kdyz uz to jednou v motoru bude a bude vrcet tak periferie ala vyfuj uz nejak doladim za pochodu :) ale chtel bych to uz ted udelat poradne. Driv to bylo vzdycky dost v punku kvuli nedostatku financi - co jsem nedokazal vyrobit sam tak nebylo...
Naposledy editováno 29.12.2015 13:35:13
Stavitelný vačky jsou to nejjednodušší, jen se protáhnou otvory pro šrouby uchycení kol. Složitý je to pak nastavit, brzda není třeba, ale musiš vědět jak to časování chceš mít. To byl můj případ. Nechal jsem nabrousit vačky, navrhnul časování, a Neal to pak nastavil jak jsem si určil.
e: airbox to je to samý jak píšeš s výfukem, to může počkat. Důležitý je nehrabat se znova ve vnitřku, pokus se v tom nevyžíváš jako Pepa.
Naposledy editováno 29.12.2015 13:49:52
2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
V tom pripade by myslim ale s tim casovanim problem nebyl - Sam ma docela podrobnej navod co se casovani tyka i co se tyka toho pripravku na to abys nalisoval kola presne - slo tam puvodne o to ze tovarni tolerance jsou dost velke a ze i seriove vacky jsou spatne nacasovane - prelisovaval vacky i na neupravenejch motorech.
Jinak profrezovani kol by bylo easy, ale mam za to ze TL nema kola prisroubovana na "nalitcich" na vackach, ale jen nalisovana primo na hridel vacky - bez sroubu...
Naposledy editováno 29.12.2015 13:59:19