globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mustang - napětí zapalování/cívky
16.8.2014 v 22:15
Zdravím,
tento týden jsem dával dohromady kamarádova Mustanga a při řešení problémů s elektrikou jsem narazil na věc, která mi není jasná. Na statoru alternátoru je vyražené 6V (stejně jako na dalším statoru, vytaženém z Pionýra 20), což mě mate, jelikož na několika stránkách jsem četl, že v Mustangovi ( + ostatní pionýry se stejném motorem) má být 8V indukční cívka, což mi přišlo divné. Mohl by mi tedy někdo osvětlit, jak je to doopravdy? Má tam být alternátor 8V a 8V cívka nebo alternátor 6V a 8V cívka nebo alternátor 6V a 6V cívka? Díky moc

Mustang - napětí zapalování/cívky

16.8.2014 v 22:54 | Nahoru | #1
Sestav to dohromady a uvidíš... těch 6V je nejspíše údaj ohledně voltáže žárovek a u 20, 21 a 23 (motory jsou stejné) jsou na magnetu 3 cívky - zapalovací, zadní žárovka a přední žárovka + klakson. Je třeba dodržet napěťové a příkonové hodnoty žárovek - cívky jsou bez regulace a počítané na konkrétní zátěž. Cívka zapalovacího okruhu je oddělená od světelných okruhů, takže 6V údaj pro ní nemusí platit a navazuje na ni zapalovací (vysokonapěťová) cívka. Použij cívku, jaká tam má být (tedy těch 8V) a když bude v pořádku zapalovací cívka na magnetu, kondenzátor, dobré a správně seřízené kladívko (odtrh a předstih - pincek je na to dost cimprlich), dobrá cívka, VN kabel, "fajfka" a svíčka, musí to fungovat.
Ještě ohledně těch světelných okruhů - zadní žárovka se netypicky vypíná ne odpojením žárovky, ale zkratováním cívky. U relativně nízkého výkonu magneta je tento způsob možný, tak aby Tě to náhodou nepřekvapilo. A Podobně "nevyléčenou dětskou nemocí pincka" jest, že se zapnutými světly si nezatroubíš - výkon "přední" cívky zkrátka nestačí na napájení 15W žárovky a klaksonu zároveň.

1 reakcí na tento příspěvek Mustang - napětí zapalování/cívky

17.8.2014 v 14:47 | Nahoru | #2
Já bych řekl že tam má být 6v zapalování 6v cívka.Babeta má 8 voltovou cívku.

(reakce na) Mustang - napětí zapalování/cívky

17.8.2014 v 20:18 | Nahoru | #3

Mildabike píše: Já bych řekl že tam má být 6v zapalování 6v cívka.Babeta má 8 voltovou cívku.


ne, fík má mít 8V. Protože jede jako babeta na střídavé napětí. 6V tam může být, ale je velká šance že rychle odejde. V cívky jsou pro bateriová zapalování.

Mustang - napětí zapalování/cívky

19.8.2014 v 19:28 | Nahoru | #4
zapalko dává 6V a cívka má být 8V, je to kvůli tomu, aby cívka dávala lepší jiskru, ale zároveň mín vydrží(už v té době to přestávalo být ono, rovnou tam měly dát bezkontakt na 12V)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist