globalmoto_kveten





Téma: analyza dat z podvozku
 
13.8.2014 v 13:12
Ahoj, nedávno jsem si koupil tahovej poťák na přední vidlici. Hlavní motivace byla, abych ze zanamenaných dat viděl, kde brzdím a kde zavírám plyn. To je vidět docela hezky (vidle se potopí, když zavřu plyn a potom ještě jednou když zmáčknu brzdu).

Když už to ale mám, tak bych si třeba začal trochu hrát s nastavením podvozku. Nemáte někdo nějakej materiál nebo tip na knížku, kde bych se dočet, jak má třeba vypadat křivka správně nastavenýho podvozku? Jak třeba poznám, že kolo odskakuje od asfaltu (odskok moc na měko nebo tlumení na tvrdo) a tak.

Všude na Internetu jenom píšou, jak to namontovat a jak se z toho dá vyčíst "bottoming a topping" (nevím, jak to napsat česky) nebo že mám koukat na SAG s jezdcem a bez jezdce, ale to je tak jasný, že není potřeba kvůli tomu něco studovat.

2 reakcí na tento příspěvek analyza dat z podvozku

13.8.2014 v 13:40 | Nahoru | #1
Phobos: hele podle me z tohodle nezjistis nic jineho nez to vyuziti zdvihu ... Tzn jestli na dane trati chodis po dorazech nebo naopak malo vyuzivas zdvih, nic jinyho z toho myslim nevykoukas. Na cokoliv dalsiho bys musel mit komplexnejsi datalogging

(reakce na) analyza dat z podvozku

13.8.2014 v 16:47 | Nahoru | #2

assassin píše: Phobos: hele podle me z tohodle nezjistis nic jineho nez to vyuziti zdvihu ... Tzn jestli na dane trati chodis po dorazech nebo naopak malo vyuzivas zdvih, nic jinyho z toho myslim nevykoukas. Na cokoliv dalsiho bys musel mit komplexnejsi datalogging



No, možná jsem se blbě vyjádřil. Mám AIM EVO3 - ten zaznamenáva data z GPS a otáčky motoru. K tomu teď teda navíc to vysunutí přední vidlice. Nenapadá mě, jaký další data by k analýze chovaní podvozku byly potřeba. Určitě by se hodil ještě poťák na zadní kolo - to se pak dá počítat naklonění celé motorky dopředu nebo dozadu. Ale říkal jsem si, že než se naučím rozumět těm datům z přední vidle, tak do toho další peníze dávat nebudu.

(reakce na) analyza dat z podvozku

13.8.2014 v 16:52 | Nahoru | #3

assassin píše: Phobos: hele podle me z tohodle nezjistis nic jineho nez to vyuziti zdvihu ... Tzn jestli na dane trati chodis po dorazech nebo naopak malo vyuzivas zdvih, nic jinyho z toho myslim nevykoukas. Na cokoliv dalsiho bys musel mit komplexnejsi datalogging



Když o tom tak přemýšlím, tak kdybych měl navíc akcelerometr přišroubovanej na horní části vidle, tak bych mohl porovnávat vysunutí vidle s tím, co ukazuje ten akcelerometr. Na druhou stranu mi to pořád nic neříká o tom, jestli je nebo není guma na zemi. Ještě možná tak tlak v pneumatice - ale tyhle data by byly v závislosti na nerovnostech dost "gumový" Docela by mě zajímalo, jestli se něco takovýho fakt používá nebo jestli je to blbost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist