globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapalování jawa 250 pérák
1.7.2014 v 10:06
Ahoj

Tohle bude trochu netradiční. Zdědil jsem malotraktor s motorem z jawy 250 pérák.Chtěl bych ho zrenovovat, protože 30 let nejezdil. Je mi ho líto zlikvidovat.
Mám problém jak zapojit zapalování u péráku bez baterie .!
Jak postupovat při vylučování vadných komponentů, nebo jaké hodnoty bych měl naměřit.
Diky za každou radu.

zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 12:01 | Nahoru | #1
bez baterky leda roztlačovat

zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 12:55 | Nahoru | #2
Slo by to i bez baterky - nabastlit tam zapalko z Pionyta. Ale bude to pracny a porad jen bastl. Daleko jednodussi, financne min narocny s plne funkcni je koupit nejakou 4Ah baterku do padesatky skutra a dat ji tam. Cenove nejakych 250CZK a 10 minut prace.
Az tam das baterku, nastav predstih, vyndej svicku, protoc to a podivej se jestli hazi jiskru. Kdyz ano, jsi za vodou. Kdyz ne, je tam jen dal jen kontakty zapalovani, kondik, zapalovaci civka, vn kabel, fajfka a svicka. Toho ma kazdej Jawak plnej suplik. Jinak prodavaj mototechny. I kdybys koupval vsechno novy tak ca 300 CZK. A za cenu te baterky plus komponent rozhodne zaplako na Pionyra nesezenes!

1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 13:15 | Nahoru | #3
Jak tam je řešena zpátečka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 15:18 | Nahoru | #4
ZombiRider>
zpátečka je tam řešena převodovkou z traboše nebo wartburga,
Právěže ten traktůrek nikdy žádnou baterii neměl, startoval se našlápnutím motoru. A prý na cuknutí. Dráty jsou však už špatné tak jsem je vyměnil, ale jiskru to nehází tak zjiš´tuji kde je chyba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 15:42 | Nahoru | #5
artu72> pokaď to už někdo nepředělával, tak pérák měl dynamobateriové zapalování. K natočení byla baterka nezbytná.
stáhni si knihu BIBLI KAŽDÉHO S JAWOU:
DOČKAL
A TAM JE ÚPLNĚ VŠECHNO!!!

(reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 16:16 | Nahoru | #6

sered píše: artu72> pokaď to už někdo nepředělával, tak pérák měl dynamobateriové zapalování. K natočení byla baterka nezbytná.
stáhni si knihu BIBLI KAŽDÉHO S JAWOU:
DOČKAL
A TAM JE ÚPLNĚ VŠECHNO!!!



A pročpak měla Jawa polohu klíčku spínací skříňky č.5. Která se používala při poruše akumulátoru a nebo jeho nepřítomnosti. Kdy vysloveně píšou, že spouštění je obtížnější a spíše se doporučuje roztlačení. A z vlastní zkušenosti vím,že jsem se něco bez baterky najezdil, akorát nefungujou světla ty tato poloha vyřadí z provozu.
A pochopitelně pořád se bavíme o dynamobateriovém zapalování.

Naposledy editováno 01.07.2014 16:18:35

1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 16:53 | Nahoru | #7
Je mi uz hooodne let. Jaw jsem mel celou radu, nebyly to zaene vrany. Muzu te ujistit, ze se mi NIKDY nepodarilo natocit naslanutim bez baterky. Roztlacit to ano. Prece jen vetsi otacky kliky a dynamo dalo dost, aby zapalko zafungovalo.Proto taky zmizela ona poloha 5 u novejsich typu Jawa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 16:56 | Nahoru | #8
sered> Stačilo doplnit zapalování vhodným kondenzátorem a šlo to bez baterky i našlápnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 17:26 | Nahoru | #9

PEPAFJR píše: sered> Stačilo doplnit zapalování vhodným kondenzátorem a šlo to bez baterky i našlápnout.



milý teoretiku, za prvé gigaparodovej kondik místo baterky je Pat a Matismus. A za druhé:když už chceš eoretizovat, namaluj si náhradní schéma. Ten kondik přidáváš paralelně ke kondiku co je přes přerušovač. Baterku co by byla schopná dodat energii s minimálním vnitřním odporem zdroje při přechodovém jevu rozepnutí kontaktů nemáš a tvúj kondík bude mít za následek blbej tlumenej kmit nutnej k výrobě ca 400V napětí na primár zapalovací svíčky. Ve výsledku to znamená většinou hůř než ona tvá poloha 5! Kdo nevěří, ať veme osciloskop nebo bošáckej tester a podívá se.
Tak jsem psal - baterka 4Ah stojí ca 250 CZK a je po fťákách. Teď můžeš začít rozvíjet teorii, že žádná Jawka nedobíjí.... Dobíjí každá, jen s člověk musí starat o dynamo a musí umět seřídit regulační relátko.
Nemá opravdu cenu blbnout člověka kterej motoelektrice zřejmě podle popisu moc nerozumí a potřebuje jistý a osvědčený řešení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 17:57 | Nahoru | #10
sered> Já to nikdy nepotřeboval a ani nezkoušel. Jen jsem citoval J.Jozífa z knihy Motocykl JAWA 250 vydané roku 1956

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 18:30 | Nahoru | #11
PFEPAFJR> to musi byt dobrej matros co hulis! Vzdyt si odporujes: nejdriv pisrs o vlastni zkusenosti s naslapnutim bez baterky. Potom zaexperimentujes s kondikem a pak jako zlatej hreb - ja nic, ja jen cituju neboztika Jozifa.
Jdi se vyspat a pak si precti cos napsal!

zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 19:18 | Nahoru | #12
Čistě teoreticky by to zapojení bez baterie mohlo být takhle.
Alespon to odpovídá propojení ve spínačce pro polohu 5.
Koukni taky na ten budící odpor na cívce jestli funguje, měl by mít asi 12 ohmů nebo tak nějak.



(reakce na) zapalování jawa 250 pérák

1.7.2014 v 19:24 | Nahoru | #13
sered> Co kecáš já na rozdíl od Tebe tvrdím,že starou JAWU lze nakopnout bez baterky a nebo roztlačit a pak jsem citoval,že s přidaným kondíkem to jde lépe ale,že já jsem to nikdy nevyužil. Mimo jsi Ty

zapalování jawa 250 pérák

2.4.2015 v 12:45 | Nahoru | #14
Zdravim,poloha 5 je u peraku sice pouzita k jizde s poruchou aku nebo bez nej ALE!nato aby se s tim dalo jet tak se motor musi roztocit na min 1200 otacek coz je ZHRUBA hranice kdy dynamo teprv zacina davat potrebny proud pro chod motoru takze pochybuji ze by se nasel borec co by to nakopnutim takto roztocil!!!a jak bylo vyse zmineno tak budes muset poridit aku ALE jde to vyresi i tim ze namontujes zapalko z MZ 150 ktere tam jde skoro bez upravy a to lze zapojit i bez aku jen musis dat desku s kladivkem ze starsiho dynama,poslal bych foto ale moto sem pred casem prodal

zapalování jawa 250 pérák

29.7.2015 v 16:36 | Nahoru | #15
Zdravím chlapy..mám problém..koupil sem motor 250 perák.. Mám ho zapojeny jen aby jel( jen baterka civka svicka..problém je že chci nabudit dynamo a když vyndam uhlík a pripojim kostru tak zhori pojistka (10A) dal sem 15A a zhorela taky..skusil sem prohodit uhlíky ale dělo se to samy..asi po 2-3 vteřinách se zpalila pojistka...a u toho relé se potom má (prstem) párkrát na pár vterit stisknout kotva aby se nabudilo dynamo- JENZE : kotva na dynamu je už přitáhla směrem do motoru a dá se sní hýbat na druhy kontakt ( směrem ke karteru, k sobě)... Nevíte co stim? Kde by mohla být chyba že to pálí pojistky? Předtím poprvé bez pojistky mi motor jel..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen


TOPlist