Téma: Rumunsko

11.6.2014 v 21:07
Ahoj holky, nechcete vyjet na dovolenou pod stany do Rumunska? Jedeme 2 profil rado111 a davo777. Termín je od 29.6 - na 6 až 8 dní. Bude sranda pojeďte...

25.6.2014 v 09:47 | Nahoru | #61
Jak je to tam s četností kempů, jak jsou vybavené a zajištěné proti krádežím? Máte někdo zkušenost? Pořád je u nás totiž ve hře varianta,že potáhneme stany...

edit: četnost asi celkem slušná,teda aspoň podle tohoto: www.romaniacamping.ro
otázka ještě kvalita.

Naposledy editováno 26.06.2014 09:25:07

25.6.2014 v 10:44 | Nahoru | #62
Ahoj ,
naš start do RO je již zítra kolem 18 večer.Tak se tam možná potkáme. A tahneme sebou stany .

2 reakcí na tento příspěvek Rumunsko

25.6.2014 v 11:52 | Nahoru | #63
Kdo se pojedete taky podívat na bahenní sopky a věčné ohýnky, tak můj spolucestovatel našel ještě nějakou zajímavost, která je v podstatě po cestě My zařazujeme do programu..
a je to tady:

25.6.2014 v 20:52 | Nahoru | #64
Kov> Zdrec tak v tomhle dole (Salina Slanic Prahova) jsem byl a je to jen pro ty co netrpí kloustrofobií Dolů tě svezou normální klecí pro horníky,ale je vylepená umakartem abys neviděl kudy tě spouští.Na povrchu bylo +30°C a dole průměrně +10°C. Já vůl si vzal jen tričko a po cca třiceti minutách jsem se už zase těšil na hřejivé paprsky-marně!!! Dalších 20min jsem čekal ve frontě na výtah.Doporučuju se fakt trochu přiodět

26.6.2014 v 18:10 | Nahoru | #65
Takže bereme stany a spacáky taky,dnes dobalíme a zítra odpoledne vyrážíme. První noc jen na Velký Meder,kde přespíme. Ráno najedeme na madarskou dálnici a pomažeme směr Arad. Docela často zastavujeme, navíc nejsme žádní rychlíci co lítají 180, tak nás asi někde doženete. Náš program začíná až u vesnice Terca u věčných ohýnků.
Edit:Po-st budeme někde kolem Berky, čt-pá Faragaš,Transalpina, so-po Banát, pak odjezd směr Durmitor. Pokud byste byli stejné dny,na stejných místech, tak pošlete SMS a můžeme se někde potkat na kafčo. 777 233 553.

Naposledy editováno 26.06.2014 21:24:52

1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko

26.6.2014 v 20:39 | Nahoru | #66

27.6.2014 v 09:05 | Nahoru | #67
Kov>
Tak si to teda užijte!
Tu jeskyňku jsem si dal do plánovače, tak dle počasí a času se tam zastavíme.
Přeji volné silnice a bez nehod!

1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko

27.6.2014 v 09:50 | Nahoru | #68
Tak vzkaz pro vás co vyrážíte tak popřeji pěkné počasí a pěknou dovolenou v RO je tam krásně jo a ty ohně jsou na dvou místech v RO jedny jsou jen málé plamínky jak od zapalovače a druhé jsou vélké pomalu půl metru když hoří a to je potom v potmě pecka u těch ohnů doporučím přespat a vidět to jak ve dne tak i potmě

27.6.2014 v 21:58 | Nahoru | #69

Naposledy editováno 27.06.2014 21:59:41

1.7.2014 v 02:54 | Nahoru | #71
czunik>
Pěkné fotečky!
Na pár fotkách vidím vlhko - počasí vyšlo?

My vyrážíme ve čtvrtek - už se nemůžu dočkat. Přípravy v plném proudu

1.7.2014 v 05:55 | Nahoru | #72

bude i na jutubku...zatím tady

2.7.2014 v 23:46 | Nahoru | #73
Ráno vyrážíme!
Venku slejvák jako p...e - to je dobré znamení
Zítra budou aspoň umyté cesty

papalala

3.7.2014 v 06:06 | Nahoru | #74

3.7.2014 v 06:06 | Nahoru | #75
štastnou cestu

2 reakcí na tento příspěvek Rumunsko

3.7.2014 v 15:04 | Nahoru | #76
Zdravim z Rumunska. Na ty ohne jsme nedojeli a museli jsme to vzdat. Jeli jsme asi 2km po kameni(ne sotoline, coz pro plne nalozene varadero neni. Pak nam rekli,ze je to do Tercy jeste 3,5km, tak jsme to otocili. To je na jinou motorku na jinych gumach a v jednom cloveku. Bahenni sopky parada, solny dul a koupani va Slanicu skvele. Ubytko 50az 120 lei. Stve me ze jsem se nechal zlomit,ze musime vzit stany a spacaky. Jsme zbytecne nalozeni,blbe se to bali,a stejne spime v penzionech. Je tu ale fajn. Zitra jedeme Transalpinu a ma byt krasne.

3.7.2014 v 21:14 | Nahoru | #77
Kov> Zdarec chlape Tak pokud je tam takové počasí jako bylo dnes tady tak zo si užijete kásných výhleddů po zdejších kopcích.Transalpina je super,ale za mě naprostá jednička s hvězdičkou je Transfagaraš. Zdravím vás všechny co jedete a hlavně kolačkama dolů

3.7.2014 v 21:56 | Nahoru | #78
Kov> s tema ohnema je to skoda, to snad ani nalozenej na bandourovi s batohem nebudu zkouset .

Tak nam tam podrzte fajn pocasi, zitra taky vyrazime!

Stastnou cestu!

3.7.2014 v 23:15 | Nahoru | #79
My taky,to zas bude na Heleně plno

5.7.2014 v 14:46 | Nahoru | #80
Ta cesta k Terce je na enduro. Mam z toho slusne ponicene gumy. A pred ni jedes asi 5Okm skrz obce po hrbate ceste. Jedna obec navazuje na druhou. Byla to nejchudsi oblast,co jsme zatim videli. Transalpina byla uzasna.
Na Baile Herculane je smutny pohled. Uzasne pamatky jsou na spadnuti a totalne vyrabovane. Na prospektech jsou nekolik desitek let stare fotky, protoze tu krome starych hotelu z dob komunismu neni vubec nic k videni. Recpcni na velikem hotelu neumi ani slovo anglicky, vsechny informace pro turisty jen rumunsky. Mrtve mestecko.

3 reakcí na tento příspěvek Rumunsko

14.7.2014 v 12:33 | Nahoru | #81
Ahoj. Tak jak jste kdo dopadli?
My jsme nakonec pojezdili jen Rumunsko. Nechtělo se nám v tom vedru jezdit dlouhé trasy, tak jsme do Černé Hory přes Srbsko vůbec nevyrazili. Nakonec jsme byli v Banátu 4dny. Poznali jsme pár místních lidí,podmínky za jakých tam žijí,ale i Čechů, kteří na pověsti Banátu vydělávají a berou místním možnost obživy na turismu. ,,Pecka" jsou větrné elektrárny, které společnosti postavily okolo Svaté Heleny, v podstatě vesnici za to nic nedali a způsobili částečný odliv turistů. Plastové okna a vrata už taky nebudí správný dojem zastaralé vesničky. Pokud pojedete do Eibentálu po nové asfaltce,tak hodně opatrně. je to uzoučká klikatá silnička a někteří spoléhají na malý provoz a jezdí jak hovada. Jeden takový mě vytlačil za silnice. Jel v zatáčce asi 20cm od mého okraje. Musel jsem vlítnout do škarpy,abych zabránil střetu. Měl jsem kliku jak hrom, protože to bylo v jenom z mála míst, kde nebyl hluboký rygól či strž. Pokud byste se tam chtěli ubytovat, tak doporučuji buď místní Jágrovi,kteří jsou podnikaví, mají pěkné ubytování za 250kč, nebo líp u Voňavků za 200kč. Ti Vám nechají svůj obývák. Nemá ještě ve sprše dodělanou teplou vodu. Došly jim peníze. Mají 3 děti + 4. na cestě. Žijí z dobytku a hospodářství, nemají to lehké. Tím že se ubytujete u nich, jim pomůžete. Polopenze stojí 200kč a můžu číct,že ty porce stály za to. Navíc domácí suroviny,domácí výroba... Vykašlete se na ,,místního znalce" Čecha Frantu, který v Eibentálu či pod ním loví turisty, tahá je k sobě, čímž bere místním možnost přivýdělku. Je to bývalý major od policie, který má v ČR dost majetku,výsluhu od cajtů a přesto potřebuje místním přetahovat klienty. Navíc se ten blb ještě po pár pivech pochlubí, jak podporoval tamního starostu ve volbách, protože potřeboval zkolaudovat ten svůj penzion a jak ho uplatil motorovou pilou. Podobně ,,první český penzion". Od té doby co tam stojí, tak mají místní dvě hospody smůlu a lidi nabízející ubytování taky, protože věšinu pobere ten penzion a místním pouští jen zbytky,pokud mají plno. Ještě jeden takový postřeh pokud se tam chystáte na výšlap. V okolí žije sposta plazů. Jedním z nich je smrtelně jedovatá zmije růžkatá, která je tam docela běžná. Vemte si proto dobrou obuv a ne jen kecky či sandály jako jsme měli my. Vzhledem k tomu, že je do nejbližší nemocnice 80km, jsme měli obavy chodit jinde než v širších cestičkách,kde je dobře vidět na zem.
Transfagaraš, transalpinu netřeba popisovat. Je to krásné místo a počasí nám vyšlo. Slanic-solné doly-paráda a stojí to za vidění. Ve Slaniku je přírodní slané jezero,kde jsme se po vzoru místních kompletně napatlali léčivým bahnem. Bahenní sopky-obě lokality moc pěkné a zajímavé. Na věčné ohně se na běžné cestovní motorce s bagáží nejde dostat. Není tam žádné ubytování a nechat motorku dole a jít někam do hor, bych si, vzhledem k přičoudlým obyvatelům, kteří nás obtěžovali o pár vesnic před cílem,netroufal. Škoda, že to tu autor tipu nenapsal. Mohli jsem si ušetřit cestu. Navíc dost mizernou.
Najeli jsme asi 3,5tisíce a zmokali jen cestou zpět na maďarské dálnici. Obě varadera šlapaly bez jediného problému a že přetížené na těch šutrech dostaly zabrat.
Ještě k rumunské ,,dálniční" známce. Úvozovky proto,že silniční známku musí mít všechny vozidla(dokonce i přívěsný vozík) jezdící po dálnicích a silnicích 1.třídy!!! Takže ne jen dálnice. Motorka snad mít nemusí. Nedokázali jsme to zjistit na 100%, ani místní se na tom neshodli. Pokuta je prý 6000 kč.
Tož tak. Pro info pro ty,kteří se tam chystají...

Naposledy editováno 14.07.2014 13:19:04

14.7.2014 v 12:47 | Nahoru | #82
Kov> v sobotu odjíždím do Rumunska, takže díky za info

14.7.2014 v 12:52 | Nahoru | #83
Kov> jen doplním, že na motorky se žádná "silniční daň" skutečně nevztahuje.

14.7.2014 v 17:33 | Nahoru | #84
JardelT> Pokud jedete do turistických oblastí abudete pořád přejíždět, nechte stany doma. To zbytečně komplikované balení skrz stany a spacáky, mě štvalo. Ubytování stojí běžně 80-90lei či 20-24E za dvoulůžkový popkoj. Ve Slanicu(byli jsme na dvě noci) se nás snažila snažila ,,ulovit" místní babča za 50lei za starší cimru se dvěmi postelemi. Mně to přišlo vcelku v pohodě,ale ženské se zakoukaly do rodinného penzionu naproti za 100Lei/pokoj. Pravda je, že byl senzační. Hlavně mladý George byl moc fajn komunikativní chlapík se kterým jsme se dost nachlámali. On ulil nám jejich pálenky a my jemu pak naší slivky.
Dal nám typa na klášter v kopcích za sousední vesnici, asi 18km od Slaniku,(přes kopec offroudem 6km)kam se dá zajet na motorkách. Bylo to teda včetně 2km jízdy po kamení za parkoviště a pak asi 700m pěšky. Mniši tam pěstují ve sklenících zeleninu a pracují na polích. Jsou ještě tak nezkažení civilizací, že chtěli zadarmo nakrmit pocestné, což jsme odmítli a oni nemohli pochopit proč. Moc pěkné místo. Směrovky samozřejmě žádné, tak jako když jsme poblíž bahenních sopek hledali zvláštní kameny,posazené na pískovcových sloupech. Naneštěstí a štěstí zároveň, se nás dole ve vesnici ujal místní, kterého jsme si pojmenovali Janek Vyskoč a ten nás tam s nadšením dovedl. První pobíhal na cestě před motorkama(opět kamenitá cesta) pak počkal až se převlečeme z motohadrů a hnal nás do kopců. Pořád prý avantti,avantti. To bylo asi jediné co znal z cizích jazyků. Pořád na nás pokřikoval něco rumunsky a mával rukama na všechny strany, smrdělo mu z bezzubé huby, ale bez něj bysme to určitě vůbec nenašli. Pokud bys chtěl nějaké body přes google, tak to můžu po chvilkách najít.
Edit třeba ten penzion ve Slanic-u je přesně tady: 300m od tud na sever je slané jezero na koupání,ubytko za 50lei za pokoj má babča přímo přes silnici... a 300m jižně má točené pivo za 3lei

Naposledy editováno 14.07.2014 18:08:45

14.7.2014 v 18:33 | Nahoru | #85
Kov> díky moc, trasu máme zhruba naplánovanou, ale pokud pojedeme přes Slanic, tak určitě na tebe vzpomenu a zkusím se domluvit s ostatníma, že mi toto místo bylo doporučeno

16.7.2014 v 17:23 | Nahoru | #86
JardelT> Teď jsem si ještě vzpoměl na jednu věc. Jeli jsme na transfagaraš od severu a před hlavním stoupáním byl v jednom místě zákaz vjezdu. Tak jsme se s rozpaky otočili a sjeli asi 200m zpátky do zatáčky ke stánkařům. Ti nám řekli, že je to normálně průjezdné,že z tama ráno dojeli autem. Tak jsme tam vlítli a krom jednoho většího kamenu na silnici na trase nebylo vůbec nic,proč by tam měla být uzávěra. Pak jsme si ještě říkali, jestli jsme nepřehlídli nějakou dodatkovou tabulku,jestli to neplatilo třeba jen pro náklaďáky....? Myslím ale, že spíš ne. Ale nebyli jsme sami kdo z toho byl vykulený. Otáčely se tam osobáky a jely dolů.
PS: Víš jak se v Rumunsku likviduje olej rozlitý po silnici v zatáčce? Posype se obyčejným pískem... Dnes mi je to už směšně,ale když jsem to před sebou uviděl v začáčce, tak jsem si málem cvnknul.... Je třeba si nechávat rezervu větší než u nás či třeba v Rakousku.
Cajti nás měřili za celou dobu jen 3x a místní pokaždé blikali. 1x jsem o nich nevěděl a předjel jsem ve vesnici nějakého loudu přímo před hlídkou,která měřila. Přes přechod pro chodce, přes plnou čáru...no kdo se má táhnout za nějakým rozhrkaným náklaďákem. Stihli na nás jen zablikat světlama.... Už jsem se třepal,že nás začnou stíhat, ale vysr.. se na nás. Asi nás ani neměli změřené,protože měli radar nasměrovaný do pravé půlky silnice a já kolem nich projel v protisměru. Klika.

16.7.2014 v 21:02 | Nahoru | #87
Kov> díky za další info, vše si píšu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko

16.7.2014 v 22:09 | Nahoru | #88

Kov píše: Ahoj. Tak jak jste kdo dopadli?
Tož tak. Pro info pro ty,kteří se tam chystají...

Škoda že jste na ohně nedojeli ale dostat se tam dá a navíc jsou na dvou místech v RO napíšu vám tedy tip i sem pro všechny co se tam chystají .Takže výchozí bod je město Focsani z něj směr po silnici 2D z které uhnete do města Odobesti projedete město a za mostem se dáte doprava na Brosteni a dále do vesnice Mera a tam už vám poradí všichni místní když se poptáte je tam trochu horší cesta ale když sem tam byl já tak na plácku pod ohněma stáli Rumuni s VW passat B7 tak to asi pro představu že tam dojede opravdu každá moto . Jinak Kov vy jste nejspíše hledali ty druhé ohně které jsou blíže bahením sopkám poblíž Lopatari a ty jsou menší mín zajímavé a hůře dostupné jen proto že musíš nechat moto pod kopcem ve vsi a po čtyřech vypotit půl kopce za řekou a kdyby někdo chtěl podám podrobné info klidně osobně u mapy nebo po tel

17.7.2014 v 09:41 | Nahoru | #89
pavelgsxrv> Info o plamíncích u Lopatari- u vesnice Terca (Fucul viu)jsem vygoogloval a jiné mi to nenabídlo. Škoda, že jsi sem tu informaci nedal dřív než jsme odjeli. Hodně mě to mrzelo,že to musíme vzdát.

22.7.2014 v 10:21 | Nahoru | #90

skydxrv píše: Fagaraš: ubytování bych neřešil spali jsem pod fagarašem v kempu, který byl zadarmo. Super zážitek .. Pokecali jsme s ostatními kempaři vyzkoušeli navzájem lihoviny . Paráda ! Rozhodně doporučuji . Akorát mě mrzelo jak všichni šli nakonec odpadky hodit do krajnice ... mazec takovýho bordelu .. :-/