globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při rychlé jízdě se hltí
6.3.2014 v 19:51
Koupil jsem karburatror a nasadil ho tam.Sesteloval,a na stojanku jde tak jak má(na otočení jde za plynem jak pila)Problem nastava kdyz se rozjedu...Zkratka zhruba okolo 100km/h se začne uchcávat a musim sestelovat smes za jízdy tak jak to ma být.To zas ale pak nastane problem při staní.Motorka na otocení heftu uz nejde tak hezky za plynem a vubec nedrží volnobeh ani skoro na max zašroubovaní dorazového sroubku...
V cem je problem?Myslíte ze si nekdo hrál s tryskama a mám koupit nove?

Naposledy editováno 06.03.2014 19:53:55

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:00 | Nahoru | #1
Ahoj, máš správně hladinu a bohatost? Pokud si nejsi jystý tryskami, tak nové zas tolik nestojí.

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:05 | Nahoru | #2
sseba1> Ahoj.Jedna se o ten stary karburator z kyvaček kde hladina stelovat nejde.Alespon ne tak aby se to nahle podelalo nebo si stim nekdo hral.S bohatostí si jisty nejsem protoze kdyz to nastavim pri jizde aby to dobre jelo az do plneho plynu tak se tim pokazí zas volnobeh(dorazovy sroub uz to nedozene) a naopak...

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:15 | Nahoru | #3
Nebere Ti někde falešný vzduch a nebo kolik máš najeto bez výbrusu?A co třeba labyrint mezi válci.Když začne Jawa zlobit podobně jak popisuješ,bývá to většinou něčím podobným.Hladinu neseřídíš a šroubek vzduchu bohatosti tuším na 3/4 otáčky,jehla na třetí zářez.Ale je to dýl,co jsem tu něco podobného ladil.

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:23 | Nahoru | #4
Šroubek bohatosti má účinnost tak do jedné třetiny otevření plynu, pak postupně má vliv hlavní tryska a poloha jehly. Takže: výška jehly, velikost hlavní trysky, jestli tam není nějaká o dost větší, nebo ji někdo čistil hřebíkem...
Jinak jak píše Víťa Máří - přisávání falešného vzduchu

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:25 | Nahoru | #5
Vítězslav_Máří> Falešny vzduch asi ne.Tesneni jsou nova.Ale ten vybrus je docela i možny.Motorka je z autoskoly takze je mozne vsechno.Typek tvrdil ze je po generalce motoru(coz asi mozna je protoze motor jde krasne potichu,nikde nic neboucha a prede jako kote)ale asi zapomel dat novy vybrus.Kdyz sem koukal do valcu tak to nebylo nic moc a odhaduju ze maj zasebou tak 50 000-60 000km.Ale to nevadi dostal jsem pri koupi upne fungl nove valce s pistama a krouzkama.Zkusim to vymenit.Ale je mi divne ze to dela i po zahřátí coz by delat v tomhle pripade nemelo...

Naposledy editováno 06.03.2014 20:27:26

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:31 | Nahoru | #6
kuzmič> Diky za radu taky si neco podobneho myslim.Jen se chci ujisti ze je problem v karburatoru abych neco nekupoval zbytečně.Ono se totiž ukazalo ze sehnat díly do tohodle karbecu je docela velky problem..takze bych to musel obednavat z netu...

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:33 | Nahoru | #7
Přestanˇlhát- Jawa rychle nejela nikdy , Jinak- menší hl. trysku, hladina karbce, nemáš čirou náhodou ucpané sání / vercajk,hadr atp/- bohatost směsi je kurva.

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:37 | Nahoru | #8
Když je to bohaté při jízdě na plný plyn, je hlavní tryska velká.
Bohatá směs se pozná tak, že motor začne "čtyřtaktovat".
Chudá směs se pozná tak, že to prostě přestává jet, ale při mírném ubrání plynu se motor "chytne"
Takže je dobré si napřed ujasnit, co se vlastně děje.
Protože pokud šroubek bohatosti směsi zašroubuješ až nadoraz, uzavřeš přídavný vzduch (volnoběhu) a směs obohatíš (u Jikova) - a že tím se to na plný plyn zlepší...?
Což je v příkrém rozporu s tím, co uvádíš (že se motor začne "uchcávat"), takže směs potřebuješ spíš obohatit...
Jinak chudá směs je pro dvoutakt velmi nebezpečná, hrozí poškození motoru.
Proto se tryskuje od největší hlavní trysky k menší, nikdy né naopak.
Správná výška hladiny je taková, že je asi dva milimetry pod okrajem emulzní trubice.
Zkrátka když pustíš palivo, nesmí benzín z emulzky volně vytékat.
Až tohle správně uděláš, tak přechody se štelujů posunováním jehly.
Ale i v tomto případě musíš byt schopný spolehlivě poznat, jestli to potřebuje ochudit nebo obohatit.
Dá se taky postupovat extrémní změnů nastavení, u které poznáš, co vlastně motor chce. Pokud je to horší, tudy cesta nevede a pokud lepší, je cesta správná.

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:42 | Nahoru | #9
banzai> Jo to by ses divil.Mam tady jeste jeden upravenej motor a ten kdyz sem tam mel tak se na jednicku stavela plynem na zadní,a kdyz byl kluzci povrch tak to semnou zametlo ze jsem nevedel čí sem ...
Jinak vzducháč jsem daval taky novej.Jeste se teda kouknu jak rikaš jestli sem tam nezapomel šroubovák nebo tak něco .
Zatím vsechno nasvedčuje spatne trysce tak uvidíme...

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 20:55 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> Aháá....Smes je v tom pripade bohata jak tvrdím já protoze pri jízde pri pokusu to zpravit sroubuju sroubkem ven(tzn.ochuzuji smes).Tim se to zlepší a motorka jede i na plny plyn ale zas jak rikam nastane problem volnobehu...
Jenom pro zajmavost...co to znamená "čtyřtaktovat"?

Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 21:13 | Nahoru | #11
Prostě máš bohatou směs, volnoběžný šroub ti řídí tak do 1/4 otáček, tak s tím nemrdej, čtyřtaktování je jev kdy ti motor nejde zlehka za plynem a chová se jak trakor. Půjč si karbec od kámoše a jsem si jistý že to pojede jak má- Jawa není kosmická lodˇ.

Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 21:26 | Nahoru | #12
Tak jezdi pomalu.

Při rychlé jízdě se hltí

6.3.2014 v 21:29 | Nahoru | #13
A ted vážně. Já bych vyzkoušel jinačí karbec.

Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 08:14 | Nahoru | #14
moje zkušenost dusila se v otáčkách, nedržela volnoběh,
1)takže koukni na těsnící gumku od ventilu na benál pod nádrží (muže být styřelá , být tam něco navíc a nestíhá téct benál.
2) demontuj karbec a plochu kde je těsnění mezi karbecem a hlavou dej na rovnou podložku, nejlépe sklo, měl jsem tam mezi šroubama průhyb 2 mm tudy i přes těsnění se dostává falešný vzduch, ani nový karbec tohle neodstranil. dlouholété trápení a tet tu strojovnu nepoznávám

Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 09:44 | Nahoru | #15
Tak to je snad jasný, že musí mět jakž takž těsnicí plochy rovné.
Ale mě se osvědčil způsob, který dokáže drobné nerovnosti vyrovnat.
Udělat těsnění z kůže.
Musí to byt kožka ze zvířete, né žádná syntetika nebo nedejbože koženka.
Koža je pružná, nasákne olejem, dokonale těsní a hlavně - nemusí se to k sobě dotahovat tak, až se neco zkřiví.
Že to funguje se pozná aj tak, že po demontáži je v ní dokonale obtisklá dosedací plocha.
Když ju neotočíš, možeš ju používat do aleluja.
Což néni marné, když na cestě potřebuješ karbec odmontovat a kde riziko poškození těsniva z jiného materiálu je vysoké...

Naposledy editováno 07.03.2014 09:45:01

1 reakcí na tento příspěvek Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 10:50 | Nahoru | #16
Takže k repasi karburátoru je třeba
1. sada trysek 90-120
2. nový karburátor
3. jeden králík na stažení z kůže :)

Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 11:29 | Nahoru | #17
Ne králík, hovězina. Nebo kus starýho transmisáku z voloviny. Ne moderní textilní kurtu - benál to naleptává.

Fany - napiš jak vypadá svíčka na tom kterým válci. Je možný že to dělá výška jehly. Mně takhle podobně blbla 634 taky, jela jak čamrda,nechala za sebou i v kopci s přehledem moderní osmičkový motory, žrala jak půlregiment ale volnoběh byl problematickej. Když jsem pak koukal na svíčky už mi to bylo jasný. Pro sichr důkladně profoukni volnoběžnou trysku - taky to dokáže nasimulovat tenhle problém (kdo měl fichtla tak to zná). Trošku problém je že dnešní novej karbec nerovná se dávnej novej karbec.

Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 11:32 | Nahoru | #18
Nebo se s tím strojem stav v sobotu do Sendražic na úzkokolejku, budu tam a můžeme podumat.Anebo ještě líp koukni do vlákna jawablázni a stav se na jawajízdu

(reakce na) Při rychlé jízdě se hltí

7.3.2014 v 14:06 | Nahoru | #19
hrnous> "karlík" je dobrý na smetaně. Mňam. Teda - zajíc je lepší...
Kožka stačí ze starého škarbalu (škrpálu, boty).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 Včera v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist