globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?
5.3.2014 v 21:57
Dobrý den,
Chtěl by se na Vás obrátit s prosbou o radu ohledné náhle nefunkčního zapalování. Jedná se o motocykl Aprilia Pegaso 125 (1993) s motorem ROTAX 123. Motor má elektro-magneticky ovládanou přívěru solenoidem – „otevřené verze 18 Kw“. Při první letošní vyjížďce motocykl při cca 8500 rpm dvakrát škytl a zhasnul. Po dotlačení domů, jsem zjistil, že jsem tentokrát nepropálil píst (komprese je dobrá), ale motor „nedává“ jiskru. Po odstrojení stroje jsem zjistil, že z hadičky spojující vyrovnávací nádržku a chladič trhlinou vytekla chladící kapalina přímo na zapalovací cívku (zřejmě původní - černý váleček s vykukujícíma transformátorovýma plechama). Po vysušení cívky, která se zdá být vodotěsná problém přetrvává – žádná jiskra. Cívku jsem podle manuálu odporově proměřil, ale vzhledem ke kvalitě digitálního měřáku a odchylkám měření nedokážu posoudit, do jaké míry bylo měření vypovídající. Tím se konečné dostávám k mé otázce: Máte někdo nějaké zkušenosti se soustavou zapalování u R123 – co odchází nejvíce, popřípadě jak závadu diagnostikovat? Řídící jednotka ovládá jen solenoid nebo i průběh zapalování (ty neznámej nemá konektor a vývody jsou pevně nerozebíratelně zality do krabičky), nebo by mohl být problém i ve vinutí statoru nebo čidlu? Samozřejmě vím, že z toho popisu nemůžete diagnostikovat závadu přesně, ale chtěl bych slyšet váš názor. Druhá otázka zní – Je možné sehnat za nějaké rozumné peníze zapalovací cívku, popřípadě řídící jednotku? Na internetu jsem našel pouze novou univerzální: http://www.demoto.c...amp;product_id=38231 jaký máte na toto názor?

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

5.3.2014 v 22:03 | Nahoru | #1
Kup náhradu od Vape- cca 2.500, origo- 5.500,- a ještě bys 3 měsíce čekal. Jo ty tam Vape máš - oribo je kostička se 4 dráty a jde z ní kabel na svíčku, Vape má indukční cívku vzláštˇ.

2 reakcí na tento příspěvek Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

5.3.2014 v 22:11 | Nahoru | #2
ta civka,co popisujes,rozhodne neni original,ridici jednotkou v tvym pripade je indukcni civka ,na indukcce ,rotoru i statoru je napsano sem nebo amal sem swednl....to zapalovani je na hovno a sere se

(reakce na) Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

5.3.2014 v 22:42 | Nahoru | #3
Zek07> Statory se neserou vůbec, rotory- odlepují se magnety, ale jinak elekrika od Italů stojí za hovno odjakživa- ale to ty samozřejmě víš / Tuareg/

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 07:29 | Nahoru | #4
Vím,měl jsem jich 5 a z toho 1,5 ještě vlastním,mám doma tuareg 125 rally z roku 1987 na papírech ,co čeká na renovaci

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 07:30 | Nahoru | #5
A těch zapalování mi prošlo rukama mraky a měl jsem už špatný rotor ,stator i civku.....

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 10:45 | Nahoru | #6
Jestli na těleso cívky tekla chladicí směs, tak vlivem vlhkosti se mohly na povrchu izolace vypálit vodivé cestičky, po kterých jiskry "utíkají". Vysušení nepomůže, pořádně prohlédni cívku, někde po jejím povrchu (hlavně od VN vývodu) nejde načernalá (zuhelnatělá) cestička. Může pomoci její proškrábnutí, očištění a odmaštění povrchu, ale není to stoprocentní a takové cívce už rozhodně nevěřit.

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 11:46 | Nahoru | #7
Mam zapalka do zásoby,tak jsem vyměnil a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 13:50 | Nahoru | #8
Zek07> Jo jo už jsem to zjistil že to není oreginál..je tam něco jako řídící jednotka + indukční cívka zvlášť. Stator i rotor i čidlo ot. se zdá být v pohodě, jednotka přívěry také( po protočení startérem se solenoid zatáhne. Mám ted možnost koupit origo zapalovací cívku(použitou samo) SEM AMAL ...někdo psal že se to sere?

(reakce na) Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 14:13 | Nahoru | #9
Almejda> Kup to Vape, Origo když má navrchu na plošce u kabelu takovou pidi bouli / puchýřek/ tak je v hajzlu. Ale věřit tomu nikdy nebudeš- fakt, nacpal jsem do těch starých cívek cca12 lt. . Kdyby ten krám nejel jak jede tak ti ho dám zadara, fakt.

1 reakcí na tento příspěvek Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 17:37 | Nahoru | #10
Nejlepší je to,co tam má bejt,nemůžeš dát proto civku SEM na cizí zapálil ,vždycky to musí bejt k sobě sparovany,vím ,že nějakej kluk dával na tenhle motor zapalování ze simsona a šlapalo mu to,byl ze světlý nad sazavou

(reakce na) Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 18:49 | Nahoru | #11
Zek07> Rotor a stator mam origo SEM AMAL, cívka NONAME (vypadá jako u ROTAXu 122) a řídící jednotka NONAME taktéž.

Zapalování - diagnostika problému,cívka,CDI?

6.3.2014 v 20:46 | Nahoru | #12
treba ignitech umi dodat takrka ke vsemu inducku a i cely zapalka delaj...je to mozny
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Elektrika Aprilia Pegaso 125 Hyn3k 3 22.7.2022 v 21:38 Ariete
Motor vysoká komprese Aprilia Pegaso 125 N_xau 20 24.1.2022 v 17:39 Kohlstein
Výběr motrky od 16 let Cagiva Planet 125, Honda XL 125V Varadero, Honda CBR... moto_man 14 25.4.2021 v 20:53 Honza_DT
Jakou cenu bych tak za ni mohl chtít Aprilia Pegaso 125 Pichy3 7 7.4.2018 v 09:36 Pichy3
125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse. Honda XR 125, Aprilia Pegaso 125, Honda XR 125 L march08 23 7.5.2017 v 14:23 pernik92


TOPlist