globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kotouče nejsou na středu třmenů
Zdravím,prosím Vás,potřeboval bych poradit.Nedavno jsem si všiml,že nemám přední kotouče na středu třmenů.Omlouvám se za kvalitu foto,foceno mobilem.1.foto-vnější strana pravého kotouče,pístky jsou vyjeté víc než vnitřní



2.foto-vnitřní strana pravého kotouče,pístky jsou malinko vyjeté a mezi kotoučem a třmenem je jen malinká mezera




3.foto-kotouč nedře o třmen,ale není na středu proti drážce




U druhého kotouče je odchylka menší asi třetinová,měřením jsem nezjistil,kde je problém.Kolo je přesně mezi oběma kotouči a kotouče přesně mezi vidlicemi.Podle manualu jsou na ose všechny součástky,které vymezují kolo a konec závitu osy přesně lícuje s vnějsí stranou závitu ve vidlici.Napadlo mi jedině podložit třmeny v uchycení,aby se přblížily do středu,ale nezdá se mi to,jako dobré řešení.Zatím bych v tom velký problém neviděl,ale až se sjedou desky,tak budou pístky na jedné straně hodně vyjeté.Děkuji za názory.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 19:48 | Nahoru | #61
cuir>O.K. zkontruluju,díky

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 20:07 | Nahoru | #62
Nejspíš ti tam něco chybí. Si to zkontroluj.
http://www.partsdepo.../1997/YZF600R/54761/
Na Varanovi to dělal ten náhon tacho.

Naposledy editováno 11.02.2014 20:09:19

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 20:17 | Nahoru | #63
Jirko jediny co Ti to muze delat, jsou logis roztazeny vidle. Bud jsou malo nalisovany loziska, nebo spatne vymezovaci podlozky. Jsou proste moc od sebe. Proto i to krive sjizdeni desticek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 20:35 | Nahoru | #64

rosacz píše: Nejspíš ti tam něco chybí. Si to zkontroluj.
http://www.partsdepo.../1997/YZF600R/54761/
Na Varanovi to dělal ten náhon tacho.

Už jsem koukal co všechno by tam mělo být a mělo by to souhlasit.Jen jsem sundaval kolo ten váleček na levé straně počítám,že by mohl být vymačklý,náhon tacho jsem měl taky vyndaný.Dál už jsem nelezl,ale předpokládam,že ten předmět(nevím,jak se nazývá )mezi ložisky,ložiska a těsnící kroužky tam jsou.Až to rozeberu,tek to zkontroluju pořádně.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 20:43 | Nahoru | #65

Jirka.46 píše: Už jsem koukal co všechno by tam mělo být a mělo by to souhlasit.Jen jsem sundaval kolo ten váleček na levé straně počítám,že by mohl být vymačklý,náhon tacho jsem měl taky vyndaný.Dál už jsem nelezl,ale předpokládam,že ten předmět(nevím,jak se nazývá )mezi ložisky,ložiska a těsnící kroužky tam jsou.Až to rozeberu,tek to zkontroluju pořádně.


To by ale bylo obracene, nez to mas Ty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 21:01 | Nahoru | #66

fafo píše: Jirko jediny co Ti to muze delat, jsou logis roztazeny vidle. Bud jsou malo nalisovany loziska, nebo spatne vymezovaci podlozky. Jsou proste moc od sebe. Proto i to krive sjizdeni desticek.

Právě,kdyby nebyla ohlá osa,což předpokládám,že je,tak by to nekmitalo tam a zpět,jak jsem psal."Tak jsem dnes povolil osu a kotouče byly uprostřed třmenů.Při volném dotahování právý třmen kmital proti kotouči(ven a dovnitř)a pomalu se vychyloval,jak se dostávala osa do tahu,přestal kmitat a vychyloval se čím dál víc a s ním i levý.Takže problém bude nejspíš v ose kola."Ale jen by se to pomalu stahovalo.A právě,když je osa povolená,tak jsou kotouče uprostřed,kdyby tam bylo něco navíc,tak se to přece nestahne povolením,ale právě jak je osa ohlá,tak se to stažením celé rozhodí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 21:05 | Nahoru | #67

Jirka.46 píše: Právě,kdyby nebyla ohlá osa,což předpokládám,že je,tak by to nekmitalo tam a zpět,jak jsem psal."Tak jsem dnes povolil osu a kotouče byly uprostřed třmenů.Při volném dotahování právý třmen kmital proti kotouči(ven a dovnitř)a pomalu se vychyloval,jak se dostávala osa do tahu,přestal kmitat a vychyloval se čím dál víc a s ním i levý.Takže problém bude nejspíš v ose kola."Ale jen by se to pomalu stahovalo.A právě,když je osa povolená,tak jsou kotouče uprostřed,kdyby tam bylo něco navíc,tak se to přece nestahne povolením,ale právě jak je osa ohlá,tak se to stažením celé rozhodí.


Tak to mas krivou osu jako prase uf. A to sis nevsim ?

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 21:14 | Nahoru | #68
fafo>No nevšiml,jen jsem věděl,že se mi sjíždí desky trochu křivě.Ale všiml jsem si toho při prvním(letošním)osobním vyndání kola.Spíš se divím,že se nevšiml za celou dobu nekdo jiný(několikero přezouvání,servis atd. ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

11.2.2014 v 22:49 | Nahoru | #69

cuir píše: a k tematu:
zkontroluj si loziska v kole. Mozna je nejakej jouda co nevi jak se to dela nalisoval mimo osu.



EDIt: pokud ale tvoje mereni je spravne ,ze kolo je presne mezi vidlema tak pak to tim asi nebude.
Jen teda doufam ,ze to mereni si neprovadel ruzovym pravitkem ze zakladky. Kdyz udaj o mezerach vnějších pístků mezi oběma třmeny udavas v hodnotach "cca 2mm" a na poravem "asi 4mm".

To cca. a asi znamená,že to není s přesností na desetiny,měřeno šuplérou a růžové pravítko jsem nikdy neměl Edit:Při měření pístků byl vlastně problém dostat se tam pořádně šuplérou a neviděl jsem na to rovně,ale ze strany,tak proto jsem napsal cca. a asi .

Naposledy editováno 12.02.2014 09:47:49

Kotouče nejsou na středu třmenů

12.2.2014 v 17:38 | Nahoru | #70
Na Varanovi byl špatně natočený ten náhon a roztahoval vidle.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

13.2.2014 v 18:02 | Nahoru | #71

Jirka.46 píše: To cca. a asi znamená,že to není s přesností na desetiny,měřeno šuplérou a růžové pravítko jsem nikdy neměl Edit:Při měření pístků byl vlastně problém dostat se tam pořádně šuplérou a neviděl jsem na to rovně,ale ze strany,tak proto jsem napsal cca. a asi .



tak to jo :D ja prave aby se tu neresili milimetry a ty si to nemeril jak zednik vodovahou :D

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 18:37 | Nahoru | #72
Tak jsem vyndal osu a je ohlá,děkuju za rady.Ještě bych se chtěl zeptat,jestli někdo nevíte kde by se dala sehnat v ČR,samozřejmě nová.Edit:Zatím Parts depot 1.130,- s dopravou,tak kdyby někdo věděl o lepší ceně,díky.

Naposledy editováno 14.02.2014 19:26:35

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 20:04 | Nahoru | #73
Zítra vyndam kolo,zkontroluju všěchno a chtěl bych vše vyčistit a promazat.Mám dotaz,čím vyčistit ložiska,je možné je prolít a pořádně vypláchnout?Můžu např.odmašťovačem na brzdy,nebo třeba naftou,nebo něčím jiným,doporučte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 20:50 | Nahoru | #74
Jirka.46> Tady sice nemají v nabídce TU ale když jim napíšeš určitě ti něco nabídnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 20:51 | Nahoru | #75

Jirka.46 píše: Zítra vyndam kolo,zkontroluju všěchno a chtěl bych vše vyčistit a promazat.Mám dotaz,čím vyčistit ložiska,je možné je prolít a pořádně vypláchnout?Můžu např.odmašťovačem na brzdy,nebo třeba naftou,nebo něčím jiným,doporučte.

Nicim. Radsi je vymen. Kdyz uz jsi jezdil s ohlou osou

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 21:02 | Nahoru | #76
LALIK>Zkusím tam písnout ,snad to vyjde,vždycky jsem koukal jen co mají v nabídce.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

14.2.2014 v 21:08 | Nahoru | #77
fafo>Zítra se podívám,jak to bude všechno vypadat a asi je vyměnim no.

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

28.2.2014 v 23:34 | Nahoru | #78
Tak jsem vyměnil osu (origo)-zjistil jsem,že taky není rovná,u hlavy je konická,vymezovací váleček na pravé straně-byl vymačklý a ložiška.Po namontování všechno stejné,tak jsem měřil a zkoumal dál.Při prvním měření jsem měl vše pohromadě,měřil jsem tloušťku uchycení i s třmeny,takže jsem nic nezjistil.Teď jsem měl třmeny dole,tak jsem změřil vše zvlášť a zjistil jsem,že je vymačkané uchycení třmenů .Teď je otázka co s tím?Spodní díl tlumiče jsem našel nejlevnější kolem 5t ks,to se mi dávat nechce.Potom je možnost koupit starší(záleží v jakém budou stavu),nebo to nějak poladit,ale do těch podložek se mi taky nechce a hlavně je to vymačklé křivě.Máte nějaký nápad,jak to vyřešit?

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

28.2.2014 v 23:45 | Nahoru | #79
Trosku OT jelikoz jsi uz prisel cim to bylo, ale resil jsem uplne to stejne.

Po prenytovani kotoucu mi na jedne strane porad drely desticky. Nechal jsem si vytocit cca 2mm podlozku na osu kola a pak to bylo ve stredu.

Rekl bych ze je to pricina proc se na mem rocniku tak nici nyty na kotoucich, neni to presne ve stredu.

Suzuki GSXR 600 2001 , kdyz jsem je daval prenytovat , chlapik mi rikal ze to je bolest toho rocniku.

Naposledy editováno 28.02.2014 23:48:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

28.2.2014 v 23:57 | Nahoru | #80
Creck>Na ose vše sedí přesně,takže tam to podložkama řešit nemůžu,rozbíhaly by se vidle.Uchycení třmenů je právě vymačklé křivě,takže nejde jen o podložení,ale i o srovnání.Edit:Kdybych dal podložky na osu,tak by to vlastně bylo ješte horší.Musel bych spíš nějakou podložku ubrat,ale to by se vidle zase sbíhaly.

Naposledy editováno 01.03.2014 00:00:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

1.3.2014 v 00:47 | Nahoru | #81
Jirka.46> jj koukam ze mas prave uplne opacny problem nez jsem mel ja. Pokud ta mas nejake vymezovaci podlozky tak ubrat milimetr - dva neni vubec zadny problem.

Naposledy editováno 01.03.2014 00:49:34

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

1.3.2014 v 00:51 | Nahoru | #82
Pokud to není vymačkané hodně (aby ti tam zbylo dostatek materiálu), tak si nech na fréze srovnat uchycení třmenů a o to snížení doplníš podložky. Rovina frézování musí být kolmá na osu kola.
Pravděpodobně máš ten spodní díl z moc měkkého materiálu. Předpokládám, že to bude nějaká slitina hliníku.
Pokud je to vymačkaný hodně a sfrézováním by se úchyt příliš zeslabil tak je možnost si nechat vyvařit chybějící materiál a opět sfrézovat na původní rozměr. Ale toho bych se bál, že se tam vařením vytvoří pnutí, který by mohlo prasknout a taky by se ten tlumič mohl zkroutit.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

1.3.2014 v 13:52 | Nahoru | #83
Creck>Mohl bych zkusit ubrousit ten vymačkaný váleček co jsem vyměnil za nový,ale to by se vychýlilo celé kolo doprava,na levé straně nemám na čem ubrat a abych posunul třmen o 2 mm dovnitř,tak bych na ose musel ubrat víc.Třmen je už takhle nakřivo,takže by byl ještě víc a vidle by se sbíhaly,musím nějak vyřešit to uchycení třmenů.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

1.3.2014 v 14:04 | Nahoru | #84
PepanS>Napadlo mi to srovnat a dát podložky,ale zatim nechci brousit to co tam je.No je to nějaká slitina hliníku,na to vyvaření jsem taky myslel,ale záleží co by to s tím udělalo.Jsou snad i nějaká lepidla s obsahem kovu,ale to se bojím,že by mohlo časem povolit.

Kotouče nejsou na středu třmenů

1.3.2014 v 14:09 | Nahoru | #85
Zatím jsem podložil pravý třmen 2 mm podložkama (nějaká ocel),teď jsou oba třmeny cca.stejně.Je to jen dočasné,řeším to dál a budu rád za další nápady.

(reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

5.3.2014 v 13:23 | Nahoru | #86

Jirka.46 píše: Tak jsem vyměnil osu (origo)-zjistil jsem,že taky není rovná,u hlavy je konická,vymezovací váleček na pravé straně-byl vymačklý a ložiška.Po namontování všechno stejné,tak jsem měřil a zkoumal dál.Při prvním měření jsem měl vše pohromadě,měřil jsem tloušťku uchycení i s třmeny,takže jsem nic nezjistil.Teď jsem měl třmeny dole,tak jsem změřil vše zvlášť a zjistil jsem,že je vymačkané uchycení třmenů .Teď je otázka co s tím?Spodní díl tlumiče jsem našel nejlevnější kolem 5t ks,to se mi dávat nechce.Potom je možnost koupit starší(záleží v jakém budou stavu),nebo to nějak poladit,ale do těch podložek se mi taky nechce a hlavně je to vymačklé křivě.Máte nějaký nápad,jak to vyřešit?



Koukám na to, co píšeš, a spíš to vidím na nějakou lidovou tvořivost předchozího majitele, po nějaké těžší bouračce. Ani vymezovací váleček, ani uchycení třmenů se nemůže jen tak "vymačkat". Co myslíš tou "konickou osou"? Osa musí mít stejný průměr po celé délce! Uchycení třmenů, tzn. ty uši na tlumiči jsou každý jinak široký? S tou novou osou se odstranilo to, co píšeš v příspěvku 66 ?? viz.: "Při volném dotahování pravý třmen kmital proti kotouči(ven a dovnitř)a pomalu se vychyloval,jak se dostávala osa do tahu,přestal kmitat a vychyloval se čím dál víc a s ním i levý"??

1 reakcí na tento příspěvek Kotouče nejsou na středu třmenů

5.3.2014 v 15:05 | Nahoru | #87
Osu jsem položil na rovnou plochu,točil s ní a bylo vidět,že není úplně rovná,přesně to samé jsem zaznamenal i u nové.U hlavy jsem viděl,že po půl otáčce pod osou prosvitla škvírka,myslel jsem,že by mohla být konická,teď jsem byl pro jistotu změřit tu starou a je stejně silná po celé délce.No ty uši co je uchycen třmen,přijde mi,že jsou vymačklé,v zadní části jsou užší,tím bych řekl,že se třmen vyhne ven a skřiví.Na levé straně je to zúžení menší,proto bych řekl,že je třmen míň vyhlý,ale na tom uchycení jsou rozdíly desetin.Při dotahování osy mi také přišlo,že se vše chová stejně jako s tou starou.Motka byla bouraná,takže to vymačknutí se mohlo stát tím nárazem a ten co to dával dohromady se asi neobtěžoval to dát pořádně do hromady.

Naposledy editováno 05.03.2014 15:09:08

Kotouče nejsou na středu třmenů

5.3.2014 v 15:43 | Nahoru | #88
Po nalisování ložisek jsem zkontroloval jestli je osa v kole rovně,po obvodu kotouče byla odchylka 1/10 mm,takže v uložení kola bych problém neviděl.Řekl bych,že bude problém ve spodku tlumiče,ještě je možnost,že by byl tlumič nějak vymačklý v místě co prochází osa,ale po stažení do šuplery mi nepřišlo,že by vnější,nebo vnitřní ploška byla nějak vymačklá.Edit:Ještě mi tedy přijde divné,že v uchycení třmenu jsou desetinové odchylky a rozdíl třmenů srovnaly 2 mm podložky,takže,tam by desetinky takový rozdíl udělat neměly.

Naposledy editováno 05.03.2014 15:50:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

5.3.2014 v 15:44 | Nahoru | #89
Jirka.46> Ta osa musí být rovná! Zkus si najít doma nějakou rovnou kulatinu o stejném průměru, jako je díra v ose a zkus ji prostrčit osou. Musí projít na druhou stranu.
vypadá to, že máš pořád stejný problém s křivou osou.
Edit: samozřejmě pokud by jsi měl možnost ji nechat zkontrolovat na soustruhu, je to vyšší , lepší level.

Naposledy editováno 05.03.2014 15:46:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kotouče nejsou na středu třmenů

5.3.2014 v 15:55 | Nahoru | #90
Cat600>To mi právě přijde divné,že by nová origo osa byla křivá a ještě úplně stejně.Ikdyž stará šla do kola strčit o něco hůře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist