globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava/zprovoznění Pionýra
30.1.2014 v 14:56
Ahoj,

mám doma jednoho pionýra nejsem se jistý jestli je to 21 nebo 20 pravděpodobně mix obou a ještě dalších. Je to jeden celkem kompletní kousek a další dvě kostry a mraky dílů z motoru v různém stádiu rozkladu. Sám tomu rozumím jen o trochu víc než koza petrželi takže sem se domluvil s kolegou a v létě zajedem k němu na chatu a spolu s jedním šikulou na to vlítnem. Protože ten pionýr, ale dobrých 15-20 let nejezdil, si nedělám iluze, že tam bude vše v pořádku a určitě budou potřeba nějaké náhradní díly dokoupit. Doufám, že to bude spíš díly typu hadička, těsnění atd. Chtěl bych poradit co bych měl dopředu koupit, neb budu limitovaný právě tím jedním víkendem na chatě kde nebude možnost moc něco koupit a zároveň zase nemám možnost zjistit dopředu co bude potřeba. Raději koupím něco preventivně a pak to nepoužiju než aby mě něco chybělo.
Tohle jsou zatím věci které by podle mě bylo dobré koupit.
1. sadu těsnění
2. svíčku
3. fajfku
4. kabel k fajfce
5. benzínovou hadičku
6. gumičku do kohoutu
7. 2x duše
8. kondenzátor
9. olej do převodovky
10. benzín a olej do benzínu
11. indukční cívku
12. vazelínu
13. odrezovač
14. Elektroinstalace
15. žárovky
16. benzínový filtr
napadá Vás co dál?

EDIT: Tak jsem zjistil že je to typ 50/05, respektive že na 05 jsou papíry


Naposledy editováno 30.01.2014 19:15:14
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 19:02 | Nahoru | #31
Firecracker> každopádně cedítko do nádrže, nebo filtr na benzínovou hadičku. na trysky, indučku a plovák bych se vykašlal. točí se? edit. ta elektrika na 05 bez úprav nepůjde. vytiskl bych si schéma a nějakou příručku

Naposledy editováno 30.01.2014 19:03:46

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 19:11 | Nahoru | #32
Skvělý Večerníček

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 20:27 | Nahoru | #33
Vezmi si pumpičku.
Taky jemný smirkový papír na kladívka.
Ostatní tu už asi padlo.

Naposledy editováno 30.01.2014 20:29:25

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 20:52 | Nahoru | #34
doma stál pincek asi 12 let, naředil jsem starý benzín s novým, přidal trochu oleje, roztlačil a jezdil celý léto, na zimu hodil do šupně, na jaře vytáhl, udělal jsem stejný proces jako před rokem a zase jezdil a pak blbec jsem ho prodal za 500 Kč

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 21:25 | Nahoru | #35
gufera na klice 100% a napřed celýho rozebrat vyčistit,nádrž bude uvnitř taky plná bordelu, opatrně na píst a válec, sundat hlavu nalejt petrolej, neprošlapávat na sucho, bude tam všude spousta oxidace. Tak hodně úspěchů a ničeho se nebát

Naposledy editováno 30.01.2014 21:25:48

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 21:36 | Nahoru | #36
Není lepší se na pionýra vyprdnout a na tu chatu vzít s kamarádama v 29 létech pionýrky a řešit něco jinýho!!!

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 22:25 | Nahoru | #37

Míra píše: Vezmi si pumpičku.
Taky jemný smirkový papír na kladívka.
Ostatní tu už asi padlo.



Nikdy smirek. Jehlový pilník

Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 10:32 | Nahoru | #38
Držím palce ale vidím to tak na 3-4 tisíce aby to bylo docela v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 10:41 | Nahoru | #39

Firecracker píše: jo s tou cenou počítám pokud to bude do litru je to super i dva bych asi zkousnul.


tim myslim první nákup, pokud na tom budes chtít jezdit víc/castejs tak to stejne casem udelas komplet, to jses v tom tak za bůra

jo ted ctu ze je to 05 (pokud teda ne jenom papirove) tam pozor, zapalko je jine, jiny loziska na klice, pravej blok a pravej dekl motoru, spojkove lanko

Naposledy editováno 31.01.2014 10:41:26

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 13:05 | Nahoru | #40

Mildabike píše: Není lepší se na pionýra vyprdnout a na tu chatu vzít s kamarádama v 29 létech pionýrky a řešit něco jinýho!!!



Pionýrky a rumníček tam budou taky, ale jsou v plánu až na večer

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 13:07 | Nahoru | #41

DRN. píše: tim myslim první nákup, pokud na tom budes chtít jezdit víc/castejs tak to stejne casem udelas komplet, to jses v tom tak za bůra

jo ted ctu ze je to 05 (pokud teda ne jenom papirove) tam pozor, zapalko je jine, jiny loziska na klice, pravej blok a pravej dekl motoru, spojkove lanko



V tom je trochu problém papírově a původně i reálně to byla 05, nicméně zpět jsem místo opraveného pincka po 15 letech dostal jednoho celkem kopletního a absolutně neznámem stavu, dvě kostry a plný pytel náhradních dílů.

Takže vlastně ani nevím co to je, teoreticky bych měl mít díly minimálně na postavené dvou, ale jestli to je 05/20 nevím spíš prostě mix všeho co kamarád našel v dílně.

Naposledy editováno 31.01.2014 13:07:51

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 13:52 | Nahoru | #42

Firecracker píše: V tom je trochu problém papírově a původně i reálně to byla 05, nicméně zpět jsem místo opraveného pincka po 15 letech dostal jednoho celkem kopletního a absolutně neznámem stavu, dvě kostry a plný pytel náhradních dílů.

Takže vlastně ani nevím co to je, teoreticky bych měl mít díly minimálně na postavené dvou, ale jestli to je 05/20 nevím spíš prostě mix všeho co kamarád našel v dílně.


05 má jinej motor, poznat to jde, je otazka co na to na stk reknou, pokud mas moznost vrazil bych tam 05 motor

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 14:18 | Nahoru | #43
Zjisti si co je to za motor. Počítam, že motor rozebírat nebudeš, ale kdybys měnil simerink pod zápalkem, tak by mohl být problém, protože 05 a 20 mají jiný rozměr toho gufera. Zbytek z těch popsaných "spotřebních" dílů by měl být použitelný pro oba stroje... Kdyžtak sem hoď fotku, ať víme...

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

31.1.2014 v 16:29 | Nahoru | #44

kolecko10 píše: Zjisti si co je to za motor. Počítam, že motor rozebírat nebudeš, ale kdybys měnil simerink pod zápalkem, tak by mohl být problém, protože 05 a 20 mají jiný rozměr toho gufera. Zbytek z těch popsaných "spotřebních" dílů by měl být použitelný pro oba stroje... Kdyžtak sem hoď fotku, ať víme...



raději bych tu gufera koupil obě, další věc je, že to nemám u sebe, ale u mamky v kůlně která je ode mě 130km na opravu se stejně chystáme až v červnu a do té doby nějaké fotky určitě dodám.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

1.2.2014 v 15:25 | Nahoru | #45

banzai píše: Vyser se na nějaké kupování klik atd, kup benzín a nalej ho do nádrže a roztlač to. Pak se ukáže jestli a co to potřebuje- pincek není kosmická lodˇ.



Přesně moje slova.

Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 11:14 | Nahoru | #46
Ten seznam co popisuješ, začíná skoro vypadat jak příprava na generálku. Já bych taky jen vyčistil nádrž a karburátor, namazal a natankoval. Proč hned všechno rozebírat? Ta poznámka o kosmický lodi v předchozím příspěvku všechno vystihuje naprosto přesně.

2 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 11:24 | Nahoru | #47
Tak já bych to takhle nebral. Píše, že jedou na chalupu a nebude mít přístup k dílum. Už vidim, jak vyčistí nádrž, a zjistí, že je třeba špatnej kondík, děravej plovák, špatná indukčka, špatná svíčka. Taky může zjistit, že to saje faleš pod zápalkem, pod válcem, pod karburátorem atd. Co bude dělat v takovym případě? Odloží fichtla a pojede domu...Když si vezme díly na opravu aspoň těch nejběžnějších závad, tak je podle mě daleko větší šance, že to pojede. Samozřejmě, že ten fichtl může po nalití benzínu naskočit, o tom žádná. Vám se ale nikdy nestalo, že by vám někdo dal na opravu nějakej stroj, a bylo potřeba vyměnit nějakou součástku? On se pouze chce vychnout situaci, že v sobotu začnou opravovat fichtla, a po půlhodině bude jasné, že to nepojede, protože nejsou díly. Takže já docela rozumim té strategii nakoupit si pár dílů za pár korun...pokud bude chtít fichtla dál provozovat, tak je stejně časem použije.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 11:30 | Nahoru | #48

kolecko10 píše: Tak já bych to takhle nebral. Píše, že jedou na chalupu a nebude mít přístup k dílum. Už vidim, jak vyčistí nádrž, a zjistí, že je třeba špatnej kondík, děravej plovák, špatná indukčka, špatná svíčka. Taky může zjistit, že to saje faleš pod zápalkem, pod válcem, pod karburátorem atd. Co bude dělat v takovym případě? Odloží fichtla a pojede domu...Když si vezme díly na opravu aspoň těch nejběžnějších závad, tak je podle mě daleko větší šance, že to pojede. Samozřejmě, že ten fichtl může po nalití benzínu naskočit, o tom žádná. Vám se ale nikdy nestalo, že by vám někdo dal na opravu nějakej stroj, a bylo potřeba vyměnit nějakou součástku? On se pouze chce vychnout situaci, že v sobotu začnou opravovat fichtla, a po půlhodině bude jasné, že to nepojede, protože nejsou díly. Takže já docela rozumim té strategii nakoupit si pár dílů za pár korun...pokud bude chtít fichtla dál provozovat, tak je stejně časem použije.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 12:10 | Nahoru | #49
jestli to do tý doby než se to odstavilo jezdilo, tak utrhnout spojku nalejt olej dopnout řetěz zkontrolovat zapalování odtrh předstih hlavně pořádně vyčistit karburátor tu gumičku do kohoutu to asi chtít vude a a možná vyčistit nádrž zažil jsem že myli přirezlý kroužky možná sundat válec a zkontrolovat jinak by to mělo lítat a dát teda ještě svíčku a vzduchovej filtr

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 18:24 | Nahoru | #50

kolecko10 píše: Tak já bych to takhle nebral. Píše, že jedou na chalupu a nebude mít přístup k dílum. Už vidim, jak vyčistí nádrž, a zjistí, že je třeba špatnej kondík, děravej plovák, špatná indukčka, špatná svíčka. Taky může zjistit, že to saje faleš pod zápalkem, pod válcem, pod karburátorem atd. Co bude dělat v takovym případě? Odloží fichtla a pojede domu...Když si vezme díly na opravu aspoň těch nejběžnějších závad, tak je podle mě daleko větší šance, že to pojede. Samozřejmě, že ten fichtl může po nalití benzínu naskočit, o tom žádná. Vám se ale nikdy nestalo, že by vám někdo dal na opravu nějakej stroj, a bylo potřeba vyměnit nějakou součástku? On se pouze chce vychnout situaci, že v sobotu začnou opravovat fichtla, a po půlhodině bude jasné, že to nepojede, protože nejsou díly. Takže já docela rozumim té strategii nakoupit si pár dílů za pár korun...pokud bude chtít fichtla dál provozovat, tak je stejně časem použije.



Přesně tak

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 18:24 | Nahoru | #51

fomachrom píše: jestli to do tý doby než se to odstavilo jezdilo, tak utrhnout spojku nalejt olej dopnout řetěz zkontrolovat zapalování odtrh předstih hlavně pořádně vyčistit karburátor tu gumičku do kohoutu to asi chtít vude a a možná vyčistit nádrž zažil jsem že myli přirezlý kroužky možná sundat válec a zkontrolovat jinak by to mělo lítat a dát teda ještě svíčku a vzduchovej filtr



absolutně netuším v jakém stavu to bylo odstavené dostal jsem zpět jinou motorku než jsem ke kamarádovi původně dával na opravu

Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 20:05 | Nahoru | #52
Za mě rozetu (nebo věnec rozety + nýty ) a řetěz, co mi prošlo rukou tak všechno do špičky.
Nemazáno, jezdil ose dokud jelo.
Pak si určitě nechat vystužit stojánek. Gumy na stupačky.
Když se preventivně vyměníš všechny lanovody nemůžeš udělat chybu.
Určitě novej vzduchovej filtr s novou svíčkou .

A po tom uvidíš co tě potká

Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 20:46 | Nahoru | #53
Dej to někomu kdo tomu rozumí, baví ho to a ten ať to v klidu rozchodí Vypadá to strašně jednoduše a někdy opravdu stačí dolít benál a jezdíš ale většinou když to dlouho stojí tak se všechno zalepí, 2T musí pravidelně jezdit a ne stát, pak zjistíš že máš bordelem zanesenej benzínovej kohoutek, trisky, nádrž samej rez...Nemá smysl nakoupit vše a myslet si že to přes víkend bude bez problému chodit...Po takové době může i nemusí, tohle vše mám za sebou s pinckem co 10let stál v garáži u dědy mé ženy...Vše znovu vyčistit hlavně nádrž, benz.kohout, trisky, svíčka, udělat výbrus, atd. Teď už lítá zase jak z praku..Když je zima tak ho aspoň jednou za měsíc projedu aby vše fungovalo tak jak má, míchaný benzín u těchto motorů působí jako karamel

Naposledy editováno 02.02.2014 20:57:00

Oprava/zprovoznění Pionýra

2.2.2014 v 20:57 | Nahoru | #54
Já jsem jako třináctiletý kluk nakopl pincka po tatovi, který minimálě těch třináct let stál v garáži. S původním benzínem (bez biosraček ), bez sytiče, prostě jsme s kámošem skočili po startpáce a najednou řev v garáži. Od té doby jsme jenom jezdili...

Naposledy editováno 02.02.2014 20:57:41

Oprava/zprovoznění Pionýra

3.2.2014 v 05:56 | Nahoru | #55
Pribalil bych nejaky lanka (brzdy, spojka...) , mozna by se hodila pajka, rum byl zminovanej a aspon basu lahvacu.

Oprava/zprovoznění Pionýra

3.2.2014 v 06:43 | Nahoru | #56
Hlavně ty gufera na kliku.. Budou beton..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist